Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Telvas (2017.03.28, 11:28)
Ocena: 9
#1

0%
'gogli EyePhone'
Powinni pozwać Apple :D
HoZar (2017.03.28, 11:50)
Ocena: 2
#2

0%
o ile VR nie zmieni/poprawi/zrewolucjonizuje obecnej technologii eliminując jej obecne ograniczenia, to jednak dalej pozostanie tylko bardzo drogą zabawką i podzieli los telewizorów 3d.
z drugiej strony podejrzewam, że w miarę postępu technologicznego (obecnie to chyba drugie podejście jest) ta koncepcja będzie wracać aż do momentu w którym będziemy się po prostu 'logowali do MATRIXA' :E
CryKon (2017.03.28, 11:57)
Ocena: 20
#3

0%
CENA. Tylko cena. Te gogle podobaja sie każdemu, tylko cena. Spadna ceny, do 200-300 euro za urządzenie = będzie masówka. Za 800 EUR + 800 EUR 1080 Ti + 1000 komputer = zawsze bedzie to margines. Nie trzeba być Einsteinem by to zrozumieć.
Ten artykuł nie ma sensu dlatego. Bo co podsumowywać?
radosny (2017.03.28, 12:29)
Ocena: 5
#5

0%
Jako posiadacz VIVE jedyne co najbardziej przeszkadza to tylko brak konkretnych tytułów grubego kalibru na miarę GTA V, Wiedźmin. Większość tytułów to dema silnika, po 3 minutach wyłącza się stwierdzając, że to nie to, że są nudne i nieciekawe i szukam dalej. Zdarzają się perełki typu Arizona Sunshine jednak tytułów tego typu jest zdecydowanie ich za mało.
Duchu (2017.03.28, 12:29)
Ocena: 2
#6

0%
Pod koniec lat 90-tych było coś co się nazywało PoverVR i pamiętam jak stałem ponad godzinę w kolejce żeby to cudo w Doom2 przetestować... Wrażenia były.. mocno rozczarowujące...

AngryJoe testował bodajże Oculusa w Eve valkyria. Nie mógł się nadziwić jakie to fajne jest...
Myślę że w tym kierunku pójdzie branża IT w sensie rozwój kart graficznych. Ktoś kiedyś żartobliwie powiedział że technika VR potrzebuje bodźca w postaci np. filmów Porno w 3DVR, wtedy wszyscy by chcieli mieć takie cudo w domu i technika nie została by zapomniana jak telewizory 3D :]

Pozdr.

Pozdr.
Żywy (2017.03.28, 12:31)
Ocena: 3
#7

0%
CryKon @ 2017.03.28 11:57  Post: 1052070
CENA. Tylko cena. Te gogle podobaja sie każdemu, tylko cena. Spadna ceny, do 200-300 euro za urządzenie = będzie masówka. Za 800 EUR + 800 EUR 1080 Ti + 1000 komputer = zawsze bedzie to margines. Nie trzeba być Einsteinem by to zrozumieć.
Ten artykuł nie ma sensu dlatego. Bo co podsumowywać?


Nie cena tylko gry, bo tak to nawet za 50$ bedzie to zbieracz kurzu i nic poza tym. A gier na VR jak nie bylo tak nie ma, i nie bedzie bo to sie po prostu do gier nie nadaje, jeszcze 3D mozna bylo zaimplementowac do kazdej jednej gry - FPP, TPP, widok izometryczny, itd. itd., brakowalo jedynie mocy obliczeniowej, natomiast VR nadaje sie tylko do jakis popierdolek na 10-15min., ew. survival horrorow, VR ma tak samo waskie zastosowanie jak swego czasu PS Move/Kinect, a tez pamietam jaki byl wtedy boom na nie i media jednoglosnie obwieszczaly koniec konsol i PC, ze kontrolery ruchu to jest wlasnie przyszlosc... Smartphone'y i tablety tez zreszta jeszcze pare lat teamu mialy wygryzc konsole i PC, i tak samo 'cos' poszlo nie tak.
radosny (2017.03.28, 12:41)
Ocena: 2
#9

0%
Żywy @ 2017.03.28 12:31  Post: 1052087
A gier na VR jak nie bylo tak nie ma, i nie bedzie bo to sie po prostu do gier nie nadaje, jeszcze 3D mozna bylo zaimplementowac do kazdej jednej gry - FPP, TPP, widok izometryczny, itd. itd., brakowalo jedynie mocy obliczeniowej, natomiast VR nadaje sie tylko do jakis popierdolek na 10-15min., ew. survival horrorow

Nadaje się do gier tylko wymaga tworzenia gier od podstaw, określenia na nowo sposobu i zasad iterakcji z otoczeniem. Zobacz sobie gameplay Arizona Sunshine.
Giovanne (2017.03.28, 13:34)
Ocena: 1
#12

0%
Żywy @ 2017.03.28 12:31  Post: 1052087
CryKon @ 2017.03.28 11:57  Post: 1052070
CENA. Tylko cena. Te gogle podobaja sie każdemu, tylko cena. Spadna ceny, do 200-300 euro za urządzenie = będzie masówka. Za 800 EUR + 800 EUR 1080 Ti + 1000 komputer = zawsze bedzie to margines. Nie trzeba być Einsteinem by to zrozumieć.
Ten artykuł nie ma sensu dlatego. Bo co podsumowywać?


Nie cena tylko gry, bo tak to nawet za 50$ bedzie to zbieracz kurzu i nic poza tym. A gier na VR jak nie bylo tak nie ma, i nie bedzie bo to sie po prostu do gier nie nadaje, jeszcze 3D mozna bylo zaimplementowac do kazdej jednej gry - FPP, TPP, widok izometryczny, itd. itd., brakowalo jedynie mocy obliczeniowej, natomiast VR nadaje sie tylko do jakis popierdolek na 10-15min., ew. survival horrorow, VR ma tak samo waskie zastosowanie jak swego czasu PS Move/Kinect, a tez pamietam jaki byl wtedy boom na nie i media jednoglosnie obwieszczaly koniec konsol i PC, ze kontrolery ruchu to jest wlasnie przyszlosc... Smartphone'y i tablety tez zreszta jeszcze pare lat teamu mialy wygryzc konsole i PC, i tak samo 'cos' poszlo nie tak.


VR ma znacznie szersze zastosowanie niż same kontrolery ruchowe. Od niemal ośmiu miesięcy gram regularnie na VR, zwykłe gry odeszły na drugi plan i nie mam problemu w co zagrać, mam problem skąd znaleźć na to czas. Gram w gry 'kokpitowe' które są często pomijane jakby nie istniały, a moim zdaniem są obecnie najlepszymi grami na gogle. Jeśli ktoś jest fanem tego typu gier i nie ma choroby wirtualnej (czy jak ona się tam zwie) to jest to wystarczający powód by sięgnąć po VR, a granie na zwyklym ekranie nie będzie już więcej interesujące.
Ale największą blokadą jest właśnie cena, bo gogle to jedno ale sprzęt także musi być wydajny = drogi. Serwisy takie jak PcLab także nie pomagają, robiąc test najnowszej/najmocniejszej karty na rynku i nie sprawdzając jak sobie ona radzi w VR...
Sai (2017.03.28, 14:03)
Ocena: -3
#13

0%
Dziwne że w artykule nie wspomniano o Magic Leap, a przecież to firma, która jest obecnie w centrum uwagi jesli chodzi o technologię AR. Google, Quallcomm i Alibaba wrzuciły tam setki milionów dolarów i mówiło się o jej wycenie rzędu 4,5 mld USD, pomimo że nie wypuścili jeszcze ani jednego produktu.

Pojawiają się oczywiście głosy, że całe to przedsięwzięcie należy do kategorii 'vaporware' i nic z tego nie będzie ale osobiście wydaję mi się że jeśli zapraszają na prezentację prototypów ludzi typu Tim Cook, Hideo Kojima czy Beyonce to chyba jednak coś mają w zanadrzu..

Zgodnie z tym co pokazuje również cytowana tutaj Superdata, to AR ma własnie znacznie większy potencjał w przyszłości z uwagi na brak konieczności całkowitego 'zanurzania' się w osobną rzeczywistość VR, co na dłuższą metę rzeczywiście jest męczące. Do tego właśnie potrzeba sprzętu - oprócz Magic Leap pracuje juz nad nim Apple (vide: FT 'Apple and Facebook join race to build augmented reality glasses' )
Edytowane przez autora (2017.03.28, 14:04)
Hashi (2017.03.28, 17:11)
Ocena: -3
#14

0%
Jedyne prawdziwe VR to miał Neo w Matrixie.
HDR'o (2017.03.28, 17:26)
Ocena: 4
#15

0%
Paranormal Activity VR to obecnie najlepszy vrowy horror od czasów Silent Hilla 2. Dziś premiera niszcząca Somę - Narcosis. Obie są także na HTC Vive. Obie też są tytułami wysokobudżetowymi. Dlaczego zacząłem od rzeczy, która z pozoru nie jest związana z tematem? Ktoś wyžej napisał, że jest mało 'dużych' gier na VR. Wymieniłem na start dwie, które wyszły w jednym tygodniu. Przed nimi miał miejsce kapitalny horror - Syren. W tym roku gra twórców Metro - Arktika 1, w Czerwcu Agony i pełnoprawny czwarty Fallout całkowicie przeniesiony do VR będący wg twórców 'największym doświadczeniem, jaki kiedykolwiek widział gracz, nawet antyfan naszej gry'. W maju Get Even, który także będzie obsługiwał VR. Kilka dni przed nim wychodzi kolejny wysokobudżetowy horror - Don't Knock Twice. A to tylko tytuły na te półrocze i na PC. Dlatego nikt mi nie powie, że VR szybko umrze, czy nie ma na niego gier.
arczi79 (2017.03.28, 18:27)
Ocena: 4
#16

0%
Z której strony by na temat szeroko pojętego VR nie patrzeć - to za każdym razem wyłania nam się przyszłość naszych dzieci w najczystszej postaci. Osoby trochę bardziej obeznane w zagadnieniach technicznych (i pewnie też zainteresowane futurologią) będą w stanie wyobrazić sobie jak świat będzie wyglądał za jakieś 20-30 lat. Wchodzące na rynek urządzenia VR to na razie zaledwie namiastka tego co będzie pojawiało się w kolejnych latach. Oczywiście ta technologia niesie za sobą dużo dobrego ale też ogrom zagrożeń. Nie mniej dla naszej cywilizacji VR wydaje się być tym czym kiedyś wynalezienie koła - przynajmniej w jednym elemencie: zmieni nas i nasze życie kompletnie (może nie koniecznie nas, ale nasze dzieci lub wnuki). Ignorować teraz tą technologię to jak ignorować powoli pojawiające się komputery 20-30 lat temu (teraz mamy je wszędzie - w zegarkach, butach, lodówkach, potężnych telefonach, itd itp). VR to kolejny krok. ;)
nietrol (2017.03.28, 19:27)
Ocena: 3
#17

0%
Giovanne @ 2017.03.28 13:34  Post: 1052125
Żywy @ 2017.03.28 12:31  Post: 1052087
(...)


Nie cena tylko gry, bo tak to nawet za 50$ bedzie to zbieracz kurzu i nic poza tym. A gier na VR jak nie bylo tak nie ma, i nie bedzie bo to sie po prostu do gier nie nadaje, jeszcze 3D mozna bylo zaimplementowac do kazdej jednej gry - FPP, TPP, widok izometryczny, itd. itd., brakowalo jedynie mocy obliczeniowej, natomiast VR nadaje sie tylko do jakis popierdolek na 10-15min., ew. survival horrorow, VR ma tak samo waskie zastosowanie jak swego czasu PS Move/Kinect, a tez pamietam jaki byl wtedy boom na nie i media jednoglosnie obwieszczaly koniec konsol i PC, ze kontrolery ruchu to jest wlasnie przyszlosc... Smartphone'y i tablety tez zreszta jeszcze pare lat teamu mialy wygryzc konsole i PC, i tak samo 'cos' poszlo nie tak.


VR ma znacznie szersze zastosowanie niż same kontrolery ruchowe. Od niemal ośmiu miesięcy gram regularnie na VR, zwykłe gry odeszły na drugi plan i nie mam problemu w co zagrać, mam problem skąd znaleźć na to czas. Gram w gry 'kokpitowe' które są często pomijane jakby nie istniały, a moim zdaniem są obecnie najlepszymi grami na gogle. Jeśli ktoś jest fanem tego typu gier i nie ma choroby wirtualnej (czy jak ona się tam zwie) to jest to wystarczający powód by sięgnąć po VR, a granie na zwyklym ekranie nie będzie już więcej interesujące.
Ale największą blokadą jest właśnie cena, bo gogle to jedno ale sprzęt także musi być wydajny = drogi. Serwisy takie jak PcLab także nie pomagają, robiąc test najnowszej/najmocniejszej karty na rynku i nie sprawdzając jak sobie ona radzi w VR...


Tytuły? Chętnie poznam, co tam Project Cars? Valkiria? co tam jeszcze?
radosny (2017.03.28, 22:40)
Ocena: 4
#18

0%
HDR @ 2017.03.28 17:26  Post: 1052184
Paranormal Activity VR to obecnie najlepszy vrowy horror od czasów Silent Hilla 2. Dziś premiera niszcząca Somę - Narcosis. Obie są także na HTC Vive. Obie też są tytułami wysokobudżetowymi. Dlaczego zacząłem od rzeczy, która z pozoru nie jest związana z tematem? Ktoś wyžej napisał, że jest mało 'dużych' gier na VR. Wymieniłem na start dwie, które wyszły w jednym tygodniu. Przed nimi miał miejsce kapitalny horror - Syren. W tym roku gra twórców Metro - Arktika 1, w Czerwcu Agony i pełnoprawny czwarty Fallout całkowicie przeniesiony do VR będący wg twórców 'największym doświadczeniem, jaki kiedykolwiek widział gracz, nawet antyfan naszej gry'. W maju Get Even, który także będzie obsługiwał VR. Kilka dni przed nim wychodzi kolejny wysokobudżetowy horror - Don't Knock Twice. A to tylko tytuły na te półrocze i na PC. Dlatego nikt mi nie powie, że VR szybko umrze, czy nie ma na niego gier.

Podajesz same horrory. Nie każdy je lubi lub chcę ryzykować rozwalenia gogli czy czegoś w pokoju gdy wykona nagły odruch obronny.
Pynio (2017.03.28, 22:55)
Ocena: 2
#19

0%
nietrol @ 2017.03.28 19:27  Post: 1052204

Tytuły? Chętnie poznam, co tam Project Cars? Valkiria? co tam jeszcze?


Niesamowite jaka w tym temacie panuje ignorancja. Ludzie jednak poza nasze ziemniaczane podwórko nosa nie wystawiają.

Proponuję Ci tak zupełnie nieznany tytuł jak Elite: Dangerous, proponuję Ci także (tutaj możesz mieć wielki problem z kojarzeniem): X-Plane, FSX, Prepar 3D, cały moduł FlyInside. Od kopa możesz sprawdzić moduł DCS: Su 25T, jest za free. Dojdzie w pełnym wsparciu Star Citizen, Assetto Corsa i War Thunder już jest. Nie chce mi się dalej szukać.

Jeśli chodzi o kwestię symulatorów, to jeśli poświęcisz kilka minut swojego cennego czasu na przeglądnięcie forum użytkowników tych tytułów (nierzadko byłych/obecnych pilotów wojskowych lub cywilnych), którzy dysponują konfiguracjami, które u nas po prostu nie mieszczą się w głowach - to sprawa jest prosta.

Przesiadasz się na VR - wyrzucasz wszystkie te lśniące monitory 4k x3/x6 + dedykowane lcd dla symulatorów w piz$#@ - poczytaj fora, nie moje głupie przecież wynurzenia. Niestety dopóki nie usiądziesz w tym na kilkanaście ładnych godzin, na spokojnie, kiedy Twój mózg (nie Ty i Twoje uprzedzenia) po prostu zaakceptuje, że jest to świat realny (niestety tak się dzieje - mimo braków w technologii), to jest jak tłumaczenie ślepemu jak wyglądają kolory. Nie mówię tutaj o sprawdzeniu w markecie przez 15 minut, ani wypożyczeniu na 24 h.

Immersja jest tak nieprawdopodobna, że (ponownie - NIE TY) Twój mózg stwierdza, że tam jesteś. Gwarantuję Ci, że w trakcie sesji w War Thunder realnie wywróci Ci brzuch do góry nogami, że poczujesz przeciążenia, mimo że siedzisz na dupie na własnym foteliku.

Wystawisz swój łeb przez kokpit, zobaczysz kilkumetrowe skrzydła, poczujesz wagę samolotu, w którym jesteś, dowiesz się co to poczucie skali w VR i nagle bez problemu będziesz w stanie ocenić odległość, rozmiar, wagę, przyspieszenie itp itd...

Rzeczywiście żenujące jest jak w PL mało czasu poświęca się na testy nowych kart w VR. 1080 Ti nie jest stworzona dla Wieśka w 4K w ultra, tu już wiele nie wyciągniesz. 1080 Ti jest tworzona dla kolejnych 'pokoleń' VR. Jak napisał światły Twój przedmówca - to jest przyszłość. Wystarczy prześledzić jak wiele dzieli DK1 od CV1 technologicznie, a jest to tylko kilka lat, rozwiązania typu ASW, ATW, zminimalizowanie SDE czy popularny lag.

Masz tu rzeczony link do jednego forum, hint dla Ciebie, goście już rozwalają temat rękawic wirtualnych... PCLAB robi dopiero info jakie rozwiązania VR są dostępne.

https://forums.eagle.ru/forumdisplay.php?f=497
ps.
Vive działa już bez kabli (bez supportu producenta kupujesz przystawkę, + jest soft w fazie beta, który umożliwia pełne śledzenie ludzkiego ciała za pomocą 3x Vive Tracker.

Tradycyjnie - polska 100 lat za murzynami, co widać w komentarzach ;)

ps2. nie oglądaj na YouTube filmów z VR na płaskim - wydasz te 12.000 zł na super Tv i nadal będziesz żył w świecie 2D. Załóż VR, włączę Ci demo, w którym po 120 sekundach Twój mózg nie będzie wiedział na jakiej jesteś planecie. Taka to 'delikatna' różnica ;)
Edytowane przez autora (2017.03.28, 23:00)
Giovanne (2017.03.29, 00:08)
Ocena: 2
#20

0%
nietrol @ 2017.03.28 19:27  Post: 1052204

Tytuły? Chętnie poznam, co tam Project Cars? Valkiria? co tam jeszcze?


Głównie Elite Dangerous (z 400h na liczniku), ale także wspomniany przez Ciebie Project Cars, Dirt Rally i Euro Truck Simulator 2. Zabierałem się też do War Thunder, samo latanie świetne, ale z trafianiem w cel mam duże problemy, nie jest to gra 'z doskoku' trzeba trochę czasu poświęcić na dobre rezultaty, więc na razie odpuszczam.
Tych gier jest jeszcze kilka, a każda z nich to setki godzin grania. Dla mnie zestaw który mam obecnie to zabawy na długie miesiące.
BTW. Podobają mi się także 'wirtualne doświadczenia' które zabierają mnie w miejsca których w życiu niebyłbym wstanie odwiedzić. Nie są to aplikacje/gry dla których warto inwestować w VR (obecnie, bo gdy kiedyś będzie tanio to warto), ale gdy już ma się gogle to jest to miły dodatek.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Twórcy chcą ratować swoją produkcję. 3
Gdy jeden układ sieciowy to za mało. 10
Raczej nie ma co czekać na nową konsolę przenośną firmy. 7
Nowość dla użytkowników headsetów Daydream. 1
Potężna konstrukcja dla najwydajniejszych procesorów. 0
Firmie zależy na większej liczbie klientów. 3
Jest drogo, ale górnicy są chyba bogaci. 19
Creative Assembly stanęło na wysokości zadania. 14
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 37
Czy to początek czegoś większego? Microsoft zmienia nazwę Sklepu Windows. 22
Kolejne problemy z Androidem Oreo. 9
Smartfon, wbrew wcześniejszym przypuszczeniom, trafi do Europy. 14
Gratka dla miłośników starych komputerów. 11
Czas zacząć się bać. 41
Właściciele GeForce’ów gotowi na nadchodzące premiery. 5
Jest drogo, ale górnicy są chyba bogaci. 19
Czas zacząć się bać. 41
Grunt to gonić króliczka. 58
Producenci mają puste półki. 27
Potężna konstrukcja dla najwydajniejszych procesorów. 0
Zoptymalizowane, podświetlone. 11
Zmiana nastąpi jeszcze w tym roku. 37
Podstawowy model droższy od wersji Project Scorpio. 34
Gratka dla miłośników starych komputerów. 11
Facebook
Ostatnio komentowane