Komentarze
Komentarzy na stronę
1
mICh@eL (2017.01.11, 15:20)
Ocena: 45
#1

0%
IBM 8088 patentów... Intel pewnie 486 :D
lolek.olo (2017.01.11, 15:28)
Ocena: 19
#2

0%
I właśnie dlatego postęp jest tak mizerny w naszych czasach.
Gdyby nie ...'Patenty' przewagę konkurencyjną tworzyło by się poprzez naprawdę rewolucyjne technologie. A tak mamy wyścig na piksele w smartfonach albo Hz w monitorach. A rozwiązania takie jak grafen czy komputery kwantowe czekają spokojnie na swoją kolej. Łatwiej zarobić na patencie określającym kształtu telefonu. Bo przecież prostokąt i jego pochodne to osiągnięcie 21 wieku...
mfuker (2017.01.11, 15:41)
Ocena: 7
#3

0%
A gdzie bogate Apple z patentami? Prócz rżnięcia i delikatnych modyfikacji z konkurencji nic nie potrafią wymyślić.
- Chociaż nobla za dojenie pelikanów powinni dostać. :E
Green4 (2017.01.11, 15:57)
Ocena: 6
#4

0%
lolek.olo @ 2017.01.11 15:28  Post: 1032216

Gdyby nie ...'Patenty' przewagę konkurencyjną tworzyło by się poprzez naprawdę rewolucyjne technologie.

Ale wtedy tez wielki umysl nie posiadajacy na tyle duzego majatku, aby wprowadzic swoje rozwiazania w zycie pozostalby nikim.
yendrek (2017.01.11, 16:04)
Ocena: 18
#5

0%
Ponad 8000 patentów, co oni tam patentują, papier toaletowy z grafenu czy co ? Paranoja jakaś, niedługo zesrać się nie będzie można bez wykupienia licencji.
Kenjiro (2017.01.11, 16:36)
Ocena: 10
#6

0%
Green4 @ 2017.01.11 15:57  Post: 1032228
lolek.olo @ 2017.01.11 15:28  Post: 1032216

Gdyby nie ...'Patenty' przewagę konkurencyjną tworzyło by się poprzez naprawdę rewolucyjne technologie.

Ale wtedy tez wielki umysl nie posiadajacy na tyle duzego majatku, aby wprowadzic swoje rozwiazania w zycie pozostalby nikim.

Ochrona patentowa kosztuje na tyle duże pieniądze, że jeśli już nie masz milionów to cię na nią nie stać, po prostu. Co innego, gdyby patenty były darmowe i chroniły każdego chętnego, ale tak nie jest.
Adasiu (2017.01.11, 17:12)
Ocena: 15
#7

0%
Patenty... 'prawo' wymyślone przez korporacje dla korporacji. Kojarzy mi się to z zaklepywaniem z Walking Dead 'wystarczy zaklepać' żeby było twoje ;) I tak oto siedzą sobie te najbogatsze i na wszelki wypadek zaklepują co się tylko da, oczywiście nawet 1% z tych zaklepanych nie wejdzie w fazę produkcji ale gdyby kiedyś ktoś mądrzejszy się trafił i wymyślił jak to może zadziałać to wtedy pojawia się ... <tutaj nazwa jednej z w/w korporacji> i stwierdza BULISZ panie albo nic nie wyprodukujesz bo my to zaklepaliśmy już dawno temu ha ha.
Markiz88 (2017.01.11, 18:00)
Ocena: 10
#8

0%
yendrek @ 2017.01.11 16:04  Post: 1032229
Ponad 8000 patentów, co oni tam patentują, papier toaletowy z grafenu czy co ? Paranoja jakaś, niedługo zesrać się nie będzie można bez wykupienia licencji.

przypuszczalnie 3/4 patentów jest powiązana z innymi patentami. Np tworząc jakiś program patentują każdą funkcje z osobna. Dodatkowo za petenty uznaje się też poprawki do starszych rozwiązań, np zmiana umiejscowienia gniazda karty pamięci na drukarce kasowej.

lolek.olo @ 2017.01.11 15:28  Post: 1032216
I właśnie dlatego postęp jest tak mizerny w naszych czasach.
Gdyby nie ...'Patenty' przewagę konkurencyjną tworzyło by się poprzez naprawdę rewolucyjne technologie. A tak mamy wyścig na piksele w smartfonach albo Hz w monitorach. A rozwiązania takie jak grafen czy komputery kwantowe czekają spokojnie na swoją kolej. Łatwiej zarobić na patencie określającym kształtu telefonu. Bo przecież prostokąt i jego pochodne to osiągnięcie 21 wieku...

wiele rzeczy patentowanych jest często niemożliwych do wdrożenia do produkcji masowej, powstaje jakaś technika produkcji super pojemnych aku tylko że proces jest tak złożony i czasochłonny że w ciągu miesiąca fabryka wyprodukowała by tylko 1000szt przy cenie astronomicznej. Wiec wiele rozwiązań czeka na wdrożenie do produkcji aż metody produkcji będą odpowiednie lub ktoś uprości/udoskonali proces.

Taki prosty przykład, już 15 lat temu można było by wytwarzać tranzystory w 10nm, tylko co z tego jak na niewielką skale przy użyciu ekstremalnie drogich technik.
http://pclab.pl/art45798-4.html
nirvan (2017.01.11, 21:00)
Ocena: 0
#10

0%
Markiz88 @ 2017.01.11 18:00  Post: 1032256
yendrek @ 2017.01.11 16:04  Post: 1032229
Ponad 8000 patentów, co oni tam patentują, papier toaletowy z grafenu czy co ? Paranoja jakaś, niedługo zesrać się nie będzie można bez wykupienia licencji.

przypuszczalnie 3/4 patentów jest powiązana z innymi patentami. Np tworząc jakiś program patentują każdą funkcje z osobna. Dodatkowo za petenty uznaje się też poprawki do starszych rozwiązań, np zmiana umiejscowienia gniazda karty pamięci na drukarce kasowej.


Co nie zmienia faktu, że pytanie 'co oni tam patentują' pozostaje otwarte. Oprogramowanie IBM rozwija się w żółwim tempie (a przy tym prezentuje sobą tak niską jakość, że aż zęby bolą - zresztą tak samo jak ich usługi w ramach outsourcingu dla innych firm czy rozwiązania chmurowe - ale to nie istotne teraz), jeżeli chodzi o hardware to też jakiegoś super szybkiego rozwoju nie widać (kiedy wreszcie POWER9...).

Watsona tak patentują? Toż to zwykłe big data*machine learning + interpretator języka ludzkiego.


Warto dodać, że samo IBM wydało w 2016 roku na badania i rozwój 5,4 mld dolarów


Z czego zapewne 70% pochłonęły pensje ich chyba największej na świecie armii managerów.

Co do samego patentowania, zgadzam się, że ogranicza ono rozwój i uniemożliwia konkurencji wprowadzania identycznych rozwiązań bez wykupowania licencji ale z drugiej strony jak by to wyglądało jakby każdy mógł skopiować czyiś pomysł bez żadnych konsekwencji i produkować co i kiedy zapragnie?
Edytowane przez autora (2017.01.11, 21:09)
kristoflampart (2017.01.11, 22:55)
Ocena: 2
#11

0%
nirvan @ 2017.01.11 21:00  Post: 1032298
pytanie 'co oni tam patentują' pozostaje otwarte.

Wszystko, co tylko da się opatentować.
Z czego zapewne 70% pochłonęły pensje ich chyba największej na świecie armii managerów.

To nie narzekaj, tylko kombinuj, jak tu zostać managierem w Intelu :)
Co do samego patentowania, zgadzam się, że ogranicza ono rozwój

Niczego nie ogranicza. Prawie każdy patent to innowacja bazująca na już istniejących rozwiązaniach (widziałeś jakiś patent bez jakichkolwiek odnośników do innych patentów?). To tylko napędza konkurencję, bo inni muszą trochę pogłówkować, żeby zrobić coś podobnego trochę inaczej, często lepiej/sprawniej/szybciej/wydajniej/taniej/etc.
jak by to wyglądało jakby każdy mógł skopiować czyiś pomysł bez żadnych konsekwencji i produkować co i kiedy zapragnie?

Tak jak wygląda to w Chinach.

Generalnie prawo patentowe (zwłaszcza amerykańskie) jest korzystne dla wszystkich:
- dla urzędu patentowego: im więcej patentów, tym więcej kasiory,
- dla prawników/sądów: im więcej spraw o naruszenie patentu, tym więcej kasiory,
- dla korporacji: im więcej wygranych spraw o naruszenie patentu, tym więcej kasiory,
- dla małych przedsiębiorców: spokojnie mogą produkować opatentowane przez korporacje rozwiązania, bo żadna nie będzie ścigać lokalnego janusza biznesu o naruszenie jakiegoś tam śmiesznego patentu, bo i tak janusz nie będzie miał z czego zapłacić nawet najmniejszego odszkodowania,
- dla gawiedzi: czy tym razem Szajsung dokopie w końcu Apflowi?

Widzisz, jakby to było w czyimkolwiek interesie, to już dawno można by np. uwalić wszelkiego rodzaju trolle patentowe poprzez wprowadzenie prawa, że wszystko, co dana firma opatentuje, musi znaleźć się w produkcji najpóźniej po x latach od przyznania/kupienia patentu, a patent wygasa po y latach od zakończenia produkcji opatentowanego czegoś. Tylko po co? Dzięki temu, że jest jak jest, możesz sobie opatentować np. przyrząd łatwo-transportowy o charakterze kołowym :) https://www.tuv.com/media/germany/50_train...tion_device.pdf
Kowaliks (2017.01.12, 10:30)
Ocena: 1
#12

0%
nirvan @ 2017.01.11 21:00  Post: 1032298
Markiz88 @ 2017.01.11 18:00  Post: 1032256
(...)

przypuszczalnie 3/4 patentów jest powiązana z innymi patentami. Np tworząc jakiś program patentują każdą funkcje z osobna. Dodatkowo za petenty uznaje się też poprawki do starszych rozwiązań, np zmiana umiejscowienia gniazda karty pamięci na drukarce kasowej.


Co nie zmienia faktu, że pytanie 'co oni tam patentują' pozostaje otwarte. Oprogramowanie IBM rozwija się w żółwim tempie (a przy tym prezentuje sobą tak niską jakość, że aż zęby bolą - zresztą tak samo jak ich usługi w ramach outsourcingu dla innych firm czy rozwiązania chmurowe - ale to nie istotne teraz), jeżeli chodzi o hardware to też jakiegoś super szybkiego rozwoju nie widać (kiedy wreszcie POWER9...).


O czym Ty pier...? Przez ostatnie 3 lata IBM w pocie czoła grzebał po kernelu linuksowym, gcc i całej reszcie i zbudował całe zaplecze, właściwie otwierając linuxa na architekturę Power. W tej chwili bez żadnych dodatkowych nakładów i zachodu możesz budować wszystko na linuksa również pod Power, a co najważniejsze, przeportowali praktycznie wszystkie najważniejsze frameworki biznesowe i big data pod nową architekturę. Praca którą wykonali jest tytaniczna. Tak samo skrócili czas reakcji na bugi do 10% tego, co było 3 lata temu. Power 9 już niedługo, na razie Power 8+ debiutuje na rynku.

Dodatkowo IBM ma gigantyczny dział R&D materiałowy, i stąd jest cały worek patentów.
sayan (2017.01.12, 11:54)
Ocena: -1
#13

0%
kristoflampart @ 2017.01.11 22:55  Post: 1032317

- dla małych przedsiębiorców: spokojnie mogą produkować opatentowane przez korporacje rozwiązania, bo żadna nie będzie ścigać lokalnego janusza biznesu o naruszenie jakiegoś tam śmiesznego patentu, bo i tak janusz nie będzie miał z czego zapłacić nawet najmniejszego odszkodowania,



taaa co do tego, to przypomina mi się pozew firmy Apple na stronę z delikatesami sprzedawanymi internetowo a.pl .....

no tak, faktycznie małe firmy nie muszą się przejmować :D



Za każdym razem gdy czytam o ,,patentach' i innych bzdurach, w głowie mam akcję z przed paru lat, gdzie jakaś firma ,,opatentowała' pierniki Toruńskie :P i żądali % od sprzedaży od wszystkich firm produkujących takowe...
SambaVerde (2017.01.12, 12:14)
Ocena: 3
#14

0%
Patenty powinny obowiązywać nie dłużej, niż obowiązuje gwarancja na produkty przy produkcji których został użyty. Jeśli w ciągu 7 lat wynalazek nie został wykorzystany w praktyce powinien przechodzić na własność ludzkości, czyli być opublikowany i dostępny dla każdego. Taka regulacja wymusiłaby postęp i poprawiła jakość produktów ;)
nirvan (2017.01.12, 12:14)
Ocena: 2
#15

0%
Kowaliks @ 2017.01.12 10:30  Post: 1032390
nirvan @ 2017.01.11 21:00  Post: 1032298
(...)


Co nie zmienia faktu, że pytanie 'co oni tam patentują' pozostaje otwarte. Oprogramowanie IBM rozwija się w żółwim tempie (a przy tym prezentuje sobą tak niską jakość, że aż zęby bolą - zresztą tak samo jak ich usługi w ramach outsourcingu dla innych firm czy rozwiązania chmurowe - ale to nie istotne teraz), jeżeli chodzi o hardware to też jakiegoś super szybkiego rozwoju nie widać (kiedy wreszcie POWER9...).


O czym Ty pier...? Przez ostatnie 3 lata IBM w pocie czoła grzebał po kernelu linuksowym, gcc i całej reszcie i zbudował całe zaplecze, właściwie otwierając linuxa na architekturę Power. W tej chwili bez żadnych dodatkowych nakładów i zachodu możesz budować wszystko na linuksa również pod Power, a co najważniejsze, przeportowali praktycznie wszystkie najważniejsze frameworki biznesowe i big data pod nową architekturę. Praca którą wykonali jest tytaniczna. Tak samo skrócili czas reakcji na bugi do 10% tego, co było 3 lata temu. Power 9 już niedługo, na razie Power 8+ debiutuje na rynku.

Dodatkowo IBM ma gigantyczny dział R&D materiałowy, i stąd jest cały worek patentów.


Markiz88 wspominał o patentach na oprogramowanie a patentuje się raczej oprogramowanie własnościowe (linia Tivoli, Websphere, DB2 itd. czy chociażby ich AIX) - do tego się odnosiłem. Tymczasem wszystko co wymieniłeś zostało wykonane w ramach openPOWER i na to raczej patentów nie ma...
mkopek (2017.01.12, 16:20)
Ocena: 3
#16

0%
Przeciez patenty nie sa na wiecznosc, maja ograniczony czas. Moim zdaniem mozna by pomyslec o skroceniu tego czasu ze wzgledu na szybkosc postepu technologicznego. Obecnie pierwszy patent obowiazuje przez 10 lat, jesli okaze sie potrzebnym rozwiazaniem mozna doplacic i przedluzyc go o drugie 10 lat. W tej chwili wszystkie technologie uzyte w pierwszych Pentium juz nie maja obowiazujacego patentu. Po 20 latach kazda opatentowana technologia jest dostepna dla kazdego bez licencji. A wbrew pozorom firmom nie wolno czegos opatentowac i zmaknac do szuflady, czy trzymac tylko dla siebie. Jesli ktos wymysli jakies rozwiazanie bazujace na innym juz opatentowanym, to moze sadownie dochodzic tego, aby firma posiadajaca pierwotny patent udzielila mu licencji w rosadnej cenie. Przy czym nie potrzebujemy tej licencji do zgloszenia wlasnego patentu, a jedynie do wdrozenia produkcji. Koszt zlozenia i otrzymania patentu nie jest wcale taki wysoki. Gorzej jest z badaniami patentowymi, czyli sprawdzeniem przez prawniko-inzynierow, czy ktos juz tego wczesniej nie opatentowal lub jakie inne patenty narusza nasze rozwiazanie. Wynika to tylko i wylacznie z ilosci patentow oraz pisania ich w taki sposob, zeby ciezko bylo znalezc dane rozwiazanie. Np barwnik do bawelny mozna opatentowac jako barwnik do poliestru, zeby innym badajacym barwniki do bawelny trudniej go bylo znalezc. I chociaz wlasciwosci barwnika przy poliestrze sa nedzne, to nikt nam nie zabroni takiego zaszeregowania owego patentu.
Firmy zglaszajace patenty staraja sie ukryc ich przeznaczenie i wlasciwosci, bo wiedza ze w razie zlamania patentu dostana wieksze odszkodowanie za jego naruszenie niz za sprzedaz licencji. W ten sposob utrudniaja dzialanie konkurencji. I to jest rzeczywiscie problem.
Druga sprawa to udzielanie patentow na rozwiazania, ktore nie powinny ich otrzymac. Po pierwsze patenty na rozwiazania juz znane. Po drugie patenty na rozwiazania nie dajace nowej jakosci. Rozwiazanie, na ktore otrzymujemy patent musi dawac skok jakosciowy. Czyli np laczac znane juz rozwiazanie A z rozwiazaniem B, musimy uzsykac wlasciwosci, ktorych nie mialo ani rozwiazanie A ani rozwiazanie B. Jesli tylko laczymy ze soba dwie znane technologie zeby uzyskac polaczenie ich wlasciwosci, to jest to rzecz oczywista z technicznego punktu widzenia i nie mozna tego opatentowac. Niestety urzedy patentowe chyba coraz slabiej badaja zglaszane wnioski i przyznaja patenty, na rozwiazania, ktore nie sa wynalazkami. Jesli taki patent nam w czyms przeszkadza to mozemy w sadzie zadac uniewaznienia takiego patentu. Niestety wtedy to my musimy udowodnic, ze patent nie powinien zostac przyznany.
Co do patentowania prostokatu, to nie ma takich patentow. Mylicie patentowanie nowych rozwiazan z zastrzeganiem wzorow przemyslowych.
Gdyby zniesc patenty to wielkie firmy inwestujace w rozwoj technologii by upadly. Chinczycy i inne biedniejsze kraje bardzo szybko wdrazaly by do produkcji wlasne kopie ich rozwiazan i sprzedawaly to samo taniej, nie pozwalajac IBM czy Intelowi odzyskac pieniedzy wlozonych w znalezienie nowych rozwiazan. To ze zimna wojna trwala tak dlugo wynikalo w duzej mierze z faktu ze ZSRR nie uznawalo zadnych patentow. Skutkowalo to tym, ze ZSRR duzo wiecej pieniedzy inwestowalo w szpiegow przemyslowych niz w rozwoj wlasnych technologii. A jedyne badania jakie prowadzili we wlasnym zakresie, to badania nowych technologii militarnych. Wszystkie technologie cwilne to byly rowiazania skopiowane z zachodu. Militarne takze kopiowali, ale do tego starali sie dolozyc wlasne rozwiazania. To pozwalalo pod wzgledem militarnym nie odbiegac zbyt mocno od zachodu. Do upadku ZSRR bardzo mocno przyczynil sie agent wywiadu ZSRR, ktory zdradzil nazwiska szpiegow przemyslowych oplacanych przez wywiad rosyjski. ZSRR nie mialo z czego prowadzic wlasnych badan, bo wczesniej nie oplacilo im sie w nie inwestowac. Dlatego caly blok wschodni zostal na poziomie lat 70 az do swojego rozpadu. Brak patentow wcale nie stymulowal rozwoju badan w ZSRR. Nie inwestowali w nie, bo nie bylo to oplacalne. Lepiej bylo wszystko skopiowac od innych. Jedynie tam gdzie badania oplacalo panstwo na wlasne potrzeby jak technologie militarne, ktore dodatkowo trudniej bylo ukrasc, mialy zapewniony rozwoj. Ale i tutaj bylo slabo. Dlatego po przejsciu na demokracje Rosja musiala na nowo budowac rozwoj wlasnych technologii, ale czy kiedys dogonia zachod to jest watpliwe.
Do tego firmy, ktore by zaryzykowaly i opracowaly wlasne technologie nie podawaly by zadnych informacji na temat uzytych przez siebie rozwiazan. Wszystko trzymane by bylo jak najdluzej w wielkiej tajemnicy. Teraz kazde rozwiaznie musisz opisac w patencie i wszyscy konkurenci maja w przyblizeniu podane wszystko na tacy. Moga wlasnie latwiej opracowywac wlasne rozwiazania oparte na rozwiazaniach konkurencji.
Edytowane przez autora (2017.01.12, 16:25)
Axcel (2017.01.12, 19:01)
Ocena: 2
#17

0%
lolek.olo @ 2017.01.11 15:28  Post: 1032216
I właśnie dlatego postęp jest tak mizerny w naszych czasach.
Gdyby nie ...'Patenty' przewagę konkurencyjną tworzyło by się poprzez naprawdę rewolucyjne technologie. A tak mamy wyścig na piksele w smartfonach albo Hz w monitorach. A rozwiązania takie jak grafen czy komputery kwantowe czekają spokojnie na swoją kolej. Łatwiej zarobić na patencie określającym kształtu telefonu. Bo przecież prostokąt i jego pochodne to osiągnięcie 21 wieku...


How old are u mate? You know that progress is exponential and it was never so fast as it is nowadays?
ZIB2000 (2017.01.13, 02:01)
Ocena: 2
#18

0%
mkopek - MISTRZ ELABORAT!

Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Duże usprawnienie dla wyszukiwarki Google. 0
Nowy system operacyjny Google coraz bliżej. 14
Niektórzy deweloperzy mają nadużywać takiej opcji. 18
Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych urządzeń z systemem Android. 16
Chipy dla serwerów, urządzeń sieciowych i Internetu Rzeczy. 10
Monitor do e-sportu. 1
Do "górników", w zawyżaniu cen kart, dołączyli producenci VRAM. 52
Drivery z optymalizacjami dla najnowszej gry studia Volition. 7
Jaki GPU to ogarnie? 19
Legenda w nowej odsłonie. 25
Zła wiadomość dla użytkowników Windowsa 10. 30
Coffee Lake, Cannon Lake, Ice Lake i Tiger Lake? 30
Nvidia już ma, więc czas na ruch AMD. 22
Nowa gra Bungie pojawi się w październiku. 1
Coffee Lake, Cannon Lake, Ice Lake i Tiger Lake? 30
Wersja ekshibicjonistyczna. 6
Czekacie na oficjalne testy? 15
Bez wentylatorów waży ponad kilogram. 12
Monitor do e-sportu. 1
Do "górników", w zawyżaniu cen kart, dołączyli producenci VRAM. 52
Jaki GPU to ogarnie? 19
Nvidia już ma, więc czas na ruch AMD. 22
Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. 21
Facebook
Ostatnio komentowane