Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 17 »
Claw (2013.02.21, 10:19)
Ocena: 40
#1

0%
Mam nadzieję, że dzieki architekturze x86, nie będzie już problemów z wprowadzeniem gier na PCty.
Edytowane przez autora (2013.02.21, 10:28)
eagle (2013.02.21, 10:21)
Ocena: 30
#2

0%
Najważniejszą sprawą jest wspólna pamięć dla gpu i cpu.
ZeXeL (2013.02.21, 10:21)
Ocena: 14
#3

0%
W końcu gry nie będą upośledzane.
Edytowane przez autora (2013.02.21, 21:54)
jackowo (2013.02.21, 10:22)
Ocena: 28
#4

0%
mooon @ 2013.02.21 10:21  Post: 637803
Najważniejszą sprawą jest wspólna pamięć dla gpu i cpu.

Dokładnie! Bardzo jestem ciekaw, jaki wpływ na gry będzie miało zastosowanie procesora x86 w konsoli. Zdaje się, że dzięki temu nie trzeba będzie tyle czekać na grę na PC, jeśli ta w pierwszej kolejności wyszła na konsole, prawda?
SebZMC (2013.02.21, 10:24)
Ocena: 42
#5

0%
To była ostatnia deska ratunku dla AMD. Mają farta ;)
CougarV6 (2013.02.21, 10:25)
Ocena: 40
#7

0%
Przejście na PCtową architekturę dobrze wróży graczom PCtowym i z tego się cieszę. Wykorzystanie układów akurat AMD też mnie cieszy, bo pomoże firmie stanąć na nogi (Jest to w interesie WSZYSTKICH) to raz, a dwa znacząco wzmocni wykorzystanie HAVOC'a w grach zamiast sztucznie (czyt płatnie) promowanego na siłę Physx.
Duża ilość pamięci to także dobra wiadomość, bo była to bolączka poprzedniej generacji.
Teraz czekamy co powie nam Microsoft.
wuzetkowiec (2013.02.21, 10:27)
Ocena: 19
#8

0%
Jest moc :)
rayfe (2013.02.21, 10:32)
Ocena: 16
#9

0%
wuzetkowiec @ 2013.02.21 10:27  Post: 637809
Jest moc :)

Ale nie ma (?) ceny...
Wibowit (2013.02.21, 10:33)
Ocena: 16
#10

0%
jackowo @ 2013.02.21 10:22  Post: 637805
mooon @ 2013.02.21 10:21  Post: 637803
Najważniejszą sprawą jest wspólna pamięć dla gpu i cpu.

Dokładnie! Bardzo jestem ciekaw, jaki wpływ na gry będzie miało zastosowanie procesora x86 w konsoli. Zdaje się, że dzięki temu nie trzeba będzie tyle czekać na grę na PC, jeśli ta w pierwszej kolejności wyszła na konsole, prawda?

Między konsolami, a pecetami jest pewna bardzo ważna różnica z punktu widzenia oprogramowania - PC wymagają warstwy abstrakcji typu OpenGL lub Direct3D, z powodu dużej ilości różnych konfiguracji, typów układów itp W przypadku konsol programiści mają dostęp do bebechów bezpośrednio i mogą bezpośrednio ładować dane i polecenia do GPU. Dlatego niekoniecznie wersje na PC będą tak samo efektywne jak wersje na konsole. Jeśli chodzi o narzut sterowników to widać to było już nieraz w testach PCLabowych w grach ograniczanych przez CPU.
*Konto usunięte* (2013.02.21, 10:33)
Ocena: 6
#11
Gry - dobre filmiki czekam na gameplay bo jak zawsze filmik super a gra 1/3 jakosci filmiku.
Superplastyfikator (2013.02.21, 10:34)
Ocena: 3
#12

0%
Ciekawe jak z chłodzeniem :E
Przejście na x86 cieszy, wybranie podzespołów AMD jeszcze bardziej, najbardziej uceiszę się jeżeli będą na to dobre gry.
szalony kefir (2013.02.21, 10:35)
Ocena: 14
#13

0%
Fizyka na Havoku, więc PhysX jest już trupem? Zresztą konał od dawna, a ostatnia sensowna gra z tym silnikiem to Mafia 2.
Edytowane przez autora (2013.02.21, 10:35)
rops (2013.02.21, 10:36)
Ocena: 6
#14

0%
Bardzo ciekawe i świeże podejście do PC :) szczególnie jeśli chodzi o wspólną pamięć DDR5.

Jaguar to APU, więc to znaczy, że PS4 będzie miał o 2 GPU? Skalowanie wydajności przy wspólnej szybkiej pamięci powinno być całkiem konkretne. Chyba, że GPU z APU będzie wykorzystywane raczej do fizyki i obliczeń wspomagających procesor.
Amitoza (2013.02.21, 10:39)
Ocena: 16
#18

0%
SunTzu @ 2013.02.21 10:25  Post: 637807
Bardzo ciekaw APU...
20cu ma 7870 przy powierzchni 212mm^2 (18CU@PS4). Taka moc graficzna robi wrażenie vs poprzednie konsole. Jednak nie na tle dzisiejszych GPU.
Gdy wchodził xbox posiadał GPU wykraczające poza to co było i świetne rozwiązanie z 'AA'. Dziś mamy PC-ta z GPU, które nie wygląda na nic nowego, wykraczającego poza to co jest. CPU bardzo słabe na tle IB. Znowu Xbox posiadał 3rdzeniowy procesor przez długie lata wyprzedzający to co wtedy było...

Pytanie co zaprezentuje MS? Czy będzie to mocny procesor i dGPU? Może APU steamroller+dGPU?

Na dzień dzisiejszy absurdalnym limitem dla PCta jest 8GB GDDR5. To jedyny chyba element sprzętowy, który musi dogonić PS4. Tak jak pisał Arval, to PCty absurdalnie mogą być tutaj limitem dla PS4 przez jakiś czas bo muszą tworzyć gry, które zmieszczą się w tym co jest.
____
|Jako PCtowieć idealny konfig. Gry z PS4 powinny ruszyć na 'wszystkim'. Havok na GPU nie mogłem w to uwierzyć.

i kolejna bzdura.

Jak gpu xboxa wykraczało poza to co było dostępne (X1800)? Było 2x mniej ROP, zegary były 25% niższe. Brakowało trochę w mocy obliczeniowej shaderów, ale zostało to już poprawione 3 miesiące później. Ale w grach w tamtym czasie to nie shadery odgrywały kluczową rolę i zmieniało się to dopiero z czasem. Karty desktopowe oferowały także 512mb ram (o 2x wyższej przepustowości) dla samego gpu co stanowiło całkowitą ilość pamięci dla xboxa. Więc nie był to to, a co najwyżej średniak.

Jedyną przewagą był właśnie EDram. Jednak w tamtych czasach top miał TDP 110W, a nie 300W jak dzisiaj, więc i musi być sporo wolniej.

podobnie z resztą z PS3 - gpu to był pocięty G71, a wyszedł zaraz przed premierą o wiele mocniejszego G80.

Innymi słowy sytuacja dosyć podobna, chociaż teraz na pewno względem topu jest wolniej.

Inna sprawa, że teraz będzie to SoC, więc na prawdę ogromny postęp i oszczędność (co przyniesie przede wszystkim niższą cenę konsoli.
viris33 (2013.02.21, 10:39)
Ocena: 0
#19

0%
To po wejściu na rynek konsol, zaraz po nich wejdą nowe układy GPU, tak jak podejrzewałem. AMD czeka z odświeżonymi GCN na konsole.
Ciekawe czy w przyszłym roku pojawią się już nowe moduły Ram - DDR4 / DDR5 ?
Labovsky (2013.02.21, 10:39)
Ocena: 12
#20

0%
rops @ 2013.02.21 10:36  Post: 637819
Jaguar to APU, więc to znaczy, że PS4 będzie miał o 2 GPU?


Jaguar to rdzenie CPU, które pojawią się w różnych typach APU.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To małe, ale bardzo istotne z punktu widzenia użytkowników usprawnienie. Facebook rozpoczął testy tzw. 5
Dajcie, wreszcie, te karty. 12
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 10
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 25
Ponad 500 przecenionych gier i sporo niespodzianek. 14
Dla ekranów w notebookach i monitorach komputerowych. 16
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 10
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Dużo tu rowów i dziurek. 10
Bitcoin upada... coraz wyżej. 30
Szybciej, lepiej, z mniejszą mocą. 26
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Model do typowych zastosowań. 15
Facebook
Ostatnio komentowane