Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
BlackBishop (2012.04.20, 23:07)
Ocena: 25
#1

0%
należało się! :)
Atomowa Sprawiedliwość (2012.04.20, 23:09)
Ocena: 19
#2

0%
Ciekawe ile byloby klatek w Crysis jakby zrobic porta na linkusa?
Eryk Piast (2012.04.20, 23:10)
#3

0%
<sciana>
Kris (2012.04.20, 23:15)
Ocena: 39
#5

0%
To tak jako miły akcent na koniec.

kasdeja (2012.04.20, 23:19)
Ocena: 5
#6

0%
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...&px=MTA4Mjk
z wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine#CryENGINE_3
Operating system Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3, Wii U, iOS, Android

jeśli engine chodzi na iOS i Androidzie, to znaczy, że jest kompilowany przez gcc, i do tego render ma scieżkę używającą OpenGL/OpenGL ES
poza tym istnieje serwer dedykowany dla Crysisa na Linuxa (jak ktoś niewierzy, to niech poszuka w necie binarek [są dostępne bez kłopotu])

generalnie to, że nie ma Crysisa na Linuxa to kwestia braku dobrej woli żeby wypuścić w świat pliki wykonywalne

btw. fajny post:
http://phoronix.com/forums/showthread.php?...7455#post257455
werakoko (2012.04.20, 23:30)
Ocena: 14
#8

0%
kasdeja @ 2012.04.20 23:19  Post: 565750
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...&px=MTA4Mjk
z wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine#CryENGINE_3
Operating system Microsoft Windows, Xbox 360, PlayStation 3, Wii U, iOS, Android

jeśli engine chodzi na iOS i Androidzie, to znaczy, że jest kompilowany przez gcc, i do tego render ma scieżkę używającą OpenGL/OpenGL ES
poza tym istnieje serwer dedykowany dla Crysisa na Linuxa (jak ktoś niewierzy, to niech poszuka w necie binarek [są dostępne bez kłopotu])

generalnie to, że nie ma Crysisa na Linuxa to kwestia braku dobrej woli żeby wypuścić w świat pliki wykonywalne

btw. fajny post:
http://phoronix.com/forums/showthread.php?...7455#post257455
Serwery MP zwykle stawiane są na linuksie, w jakąkolwiek grę.
Galvatron (2012.04.20, 23:37)
Ocena: 14
#9

0%
Mówiąc o Linusie, nie można zapominać o Richardzie Stallmanie, twórcy idei wolnego oprogramowania i założonego w latach 80' projektu GNU, pierwszej licencji GPL, a także wielu podstawowych narzędzi, jak kompilator GCC.

HΛЯPΛGŌN @ 2012.04.20 23:27  Post: 565754
Kod źródłowy jądra Linuksa ma już 15 milionów linii i tworzy go ponad 8 tysięcy deweloperów z 800 różnych, często konkurujących ze sobą firm.

I dlatego Linux to ile? 0.5% udziału na rynku?

Nie masz pojęcia o czym mówisz. Wg, różnych statystyk (np. Wkimedia) nawet ok. 5% rynku desktop. Natomiast sam rozwój Linuksa wycelowany jest dokładnie wszędzie poza ten rynek - od serwerów, superkomputerów i mainframe'ów, przez tablety i smartfony, po routery, sprzęt audio, firmware etc. - czyli tam gdzie wynalazki MS i Apple nie za bardzo mają czego szukać.

Problemem wersji desktop, obok sporej liczby dystrybucji, jest m.in. to, że żadna duża korporacja nie ma za bardzo ochoty wchodzić na zdominowany przez MS rynek. Zrobienie dystrybucji lepszej niż technologiczny skansen zwany 'Windows' nie jest dużym problemem, ale przede wszystkim jeszcze trzeba wpompować morze kasy w marketing, oraz przekonać developerów (np. Autodesk, Adobe, twórcy gier), i tu jest pies pogrzebany.

Telvas (2012.04.20, 23:47)
Ocena: 7
#10

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2012.04.20 23:27  Post: 565754
Kod źródłowy jądra Linuksa ma już 15 milionów linii i tworzy go ponad 8 tysięcy deweloperów z 800 różnych, często konkurujących ze sobą firm.

I dlatego Linux to ile? 0.5% udziału na rynku?

Producentom komercyjnym zależy, żeby jak najwięcej ludzi używało (i kupiło) ich soft. Developerzy od Linuksa i innego OpenSource generalnie mają to gdzieś. Robią soft głównie dla siebie i garstki zapaleńców. To czy ty, ja lub pani Zosia z księgowości będą uzywać Linuksa jest im obojętne. Dlatego np. nikt nie wciska na siłę Linuksa na nowych kompach, nie ma jego reklam, nikt nie pierze ludziom mózgów, jaki to Linuksa fajny i że musisz go mieć. To też i ma mały udział. Ale czy komuś to przeszkadza?
Eryk Piast (2012.04.20, 23:47)
#11

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2012.04.20 23:27  Post: 565754


I dlatego Linux to ile? 0.5% udziału na rynku?


PC-ty to nie cały rynek...
Wibowit (2012.04.20, 23:56)
Ocena: 7
#12

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2012.04.20 23:27  Post: 565754
Kod źródłowy jądra Linuksa ma już 15 milionów linii i tworzy go ponad 8 tysięcy deweloperów z 800 różnych, często konkurujących ze sobą firm.

I dlatego Linux to ile? 0.5% udziału na rynku?

Teraz to już pewnie z 1% - 2% udziału na rynku desktopów. No ale np Android czy MeeGo to Linuksy, więc na smartfonach miażdży Windowsa i prowadzi walkę z iOSem od Apple. Linux ma znaczną większość na rynku serwerów, a już praktycznie jest hegemonem na rynku superkomputerów, ponad 90% udziałów w Top500: http://i.top500.org/stats
Za Linuksem idą grube miliardy dolarów, mimo iż jest darmowy. W wielu przypadkach Linux jest jedynym wyjściem, np dla Google, które musi grzebać we flakach systemu operacyjnego, żeby wykrzesać wydajność. Gdyby używali Windowsa, byliby skazani na łaskę jednego ze swoich największych konkurentów - Microsoftu - co byłoby zupełnie pozbawione sensu.

Jedynym miejscem, gdzie Microsoft 'rządzi' są desktopy, a tak się składa, że ten sektor raczej jakoś mocno nie rośnie w porównaniu do smartfonów i tabletów, gdzie Microsoft zbiera ochłapy po Google i Apple.
maxijazz (2012.04.21, 00:20)
Ocena: 7
#13

0%
Telvas @ 2012.04.20 23:47  Post: 565761

Producentom komercyjnym zależy, żeby jak najwięcej ludzi używało (i kupiło) ich soft. Developerzy od Linuksa i innego OpenSource generalnie mają to gdzieś. Robią soft głównie dla siebie i garstki zapaleńców.


Bzdura. Ponad 80% kodu Linuksa (jadra) jest obecnie tworzona przez programistow zatrudnionych w firmach (producentow komercyjnych). Czy muslisz, ze Red Hat, IBM, czy Novel robia soft tylko dla siebie i garski zapalencow??!

Problemem jest, ze jadro, to nie wszystko. Dystrybucje slabo sobie radza, bo poza swietnym jadrem i bardzo dobrymi narzedziami linii komend, wszystko szwankuje. A przecietny uzytkownik nie bedzie sie babral z linia komend.
kasdeja (2012.04.21, 01:21)
Ocena: 1
#14

0%
Galvatron @ 2012.04.20 23:37  Post: 565759


Problemem wersji desktop, obok sporej liczby dystrybucji, jest m.in. to, że żadna duża korporacja nie ma za bardzo ochoty wchodzić na zdominowany przez MS rynek. Zrobienie dystrybucji lepszej niż technologiczny skansen zwany 'Windows' nie jest dużym problemem, ale przede wszystkim jeszcze trzeba wpompować morze kasy w marketing, oraz przekonać developerów (np. Autodesk, Adobe, twórcy gier), i tu jest pies pogrzebany.



Autodesk jest już przekonany :)

http://usa.autodesk.com/maya/system-requirements/
System Requirements
For 64-Bit Autodesk Maya 2013

Microsoft Windows 7 Professional (SP1), Microsoft Windows XP Professional x64 Edition (SP2), Apple® Mac OS® X 10.7.x, Red Hat® Enterprise Linux® 6.0 WS, or Fedora™ 14 operating system

Maya i Nuke (które też ma wersję Linuxową)
http://www.youtube.com/watch?v=lfPd74vLJBs
btw. ja jakiś czas temu kupiłem oficjalną linuxową wersję takiego programu dla gitarzystów - Guitar Pro 6 (pojawiła się wersja, więc zagłosowałem portfelem)
Amitty (2012.04.21, 01:36)
Ocena: 2
#15

0%
Linux to system do wszystkiego.. a Windows dla prostych ludzi..
To tak jak by porównywać np. piaskownice do plaży czy pustyni..
to są bardzo duże różnice w możliwościach między jednym a drugim..

Linux to jądro i sam język.. a co z tego zrobią inni Ich wola..
a Windows to Okno.. w jedną stronę...
SunTzu (2012.04.21, 06:40)
Ocena: 3
#16

33%
kasdeja @ 2012.04.21 01:21  Post: 565787
Galvatron @ 2012.04.20 23:37  Post: 565759


Problemem wersji desktop, obok sporej liczby dystrybucji, jest m.in. to, że żadna duża korporacja nie ma za bardzo ochoty wchodzić na zdominowany przez MS rynek. Zrobienie dystrybucji lepszej niż technologiczny skansen zwany 'Windows' nie jest dużym problemem, ale przede wszystkim jeszcze trzeba wpompować morze kasy w marketing, oraz przekonać developerów (np. Autodesk, Adobe, twórcy gier), i tu jest pies pogrzebany.



Autodesk jest już przekonany :)

http://usa.autodesk.com/maya/system-requirements/
System Requirements
For 64-Bit Autodesk Maya 2013

Microsoft Windows 7 Professional (SP1), Microsoft Windows XP Professional x64 Edition (SP2), Apple® Mac OS® X 10.7.x, Red Hat® Enterprise Linux® 6.0 WS, or Fedora™ 14 operating system

Maya i Nuke (które też ma wersję Linuxową)
http://www.youtube.com/watch?v=lfPd74vLJBs
btw. ja jakiś czas temu kupiłem oficjalną linuxową wersję takiego programu dla gitarzystów - Guitar Pro 6 (pojawiła się wersja, więc zagłosowałem portfelem)

Maya nie została stworzona przez Autodesk. Akurat Autodesk wspiera solidnie MS Windows ich produkty dziają tylko tam....
... za to wpakowali do swoich programów parę cudzych, przejęli masę softu, stając się monopolistami. Każdy inny soft bardzo często działa już na OSX/Linux. Jak np. Mental Ray w 3ds maxie. Ale nie muszę przypominać jak kiedyś Autodesk próbował stworzyć soft na OSX... delikatnie mówiąc nie wyszło
SunTzu (2012.04.21, 06:42)
Ocena: 1
#17

33%
maxijazz @ 2012.04.21 00:20  Post: 565775
Telvas @ 2012.04.20 23:47  Post: 565761

Producentom komercyjnym zależy, żeby jak najwięcej ludzi używało (i kupiło) ich soft. Developerzy od Linuksa i innego OpenSource generalnie mają to gdzieś. Robią soft głównie dla siebie i garstki zapaleńców.


Bzdura. Ponad 80% kodu Linuksa (jadra) jest obecnie tworzona przez programistow zatrudnionych w firmach (producentow komercyjnych). Czy muslisz, ze Red Hat, IBM, czy Novel robia soft tylko dla siebie i garski zapalencow??!

Problemem jest, ze jadro, to nie wszystko. Dystrybucje slabo sobie radza, bo poza swietnym jadrem i bardzo dobrymi narzedziami linii komend, wszystko szwankuje. A przecietny uzytkownik nie bedzie sie babral z linia komend.

Czyli jak rozumiem wg. Ciebie przeciętny użytkownik nie ma problemu w Windowsie babrać się w powershell/CMD, a nagle wg. Ciebie ma problem w linuksie.
skoti48 (2012.04.21, 07:26)
Ocena: 2
#18

0%
kasdeja @ 2012.04.20 23:19  Post: 565750

jeśli engine chodzi na iOS i Androidzie, to znaczy, że jest kompilowany przez gcc, i do tego render ma scieżkę używającą OpenGL/OpenGL ES

Bardziej prawdopodobne, że w CryEngine dla iOS i Android używają kompilatora Clang, a OpenGL ES 2.0 i OpenGL ES 1.0+CG+Command buffer (PS3) to inny kod niż taki który wyszedłby na PC i są to wersje bardzo okrojone względem PC.
OFC to nie znaczy, że nie mają portu dla Linuksa, bo to jest bardzo możliwe (wiele silników lub ich moduły są portowane do Linuksa ze względu na testy w valgrind), ale nie będą go wydawać oficjalnie, bo koszty wyszkolenia wsparcia technicznego dla tak mało istotnego targetu są większe niż możliwe zyski.

kasdeja @ 2012.04.21 01:21  Post: 565787

Autodesk jest już przekonany :)

http://usa.autodesk.com/maya/system-requirements/
System Requirements
For 64-Bit Autodesk Maya 2013

Autodesk jest bardzo przeciwny tworzeniu aplikacji wieloplatformowych i AutoCAD, Mudbox, Revit, 3ds Max (ten akurat kupili już Windows Only), a wsparcie dla Linuksa jest tylko w tych programach w których było wsparcie zanim Autodesk je kupił (Maya czy Softimage) i jeśli do czegoś się skłania to właśnie do porzucenia Linuksa (do czego się przygotowują z Softimage, bo z Mayą się nie odważą, bo pod Linuksem z Maya korzystają takie giganty jak Disney Pixar, Sony, Dreamworks).
McMenel (2012.04.21, 07:55)
Ocena: 0
#19

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2012.04.20 23:27  Post: 565754
Kod źródłowy jądra Linuksa ma już 15 milionów linii i tworzy go ponad 8 tysięcy deweloperów z 800 różnych, często konkurujących ze sobą firm.

I dlatego Linux to ile? 0.5% udziału na rynku?


A teraz Dwa kroki do tyłu i spójrz na rynki smartofnów , routerów ,wszelkiej maści serwerów urządzeń które nie są desktopem na którym trzeba odpalić grę bo inaczej to nie jest kompjuter .... A i to też odchodzi powoli w zapomnienie. Ostatnio Legend of Grimrock sobie pogrywam przez wine. Działa nawet dobrze. Ot problemem są nadal sterowniki ale nie od razu Rzym zbudowano. Aż muszę sprawdzić jak beta D3 będzie chodzić pod wine :D.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Dużo tu rowów i dziurek. 9
Bitcoin upada... coraz wyżej. 30
Hybrydowy tablet ze Snapdragonem 835. 4
Szybciej, lepiej, z mniejszą mocą. 26
Drugie wejście do tej samej rzeki. 24
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Model do typowych zastosowań. 15
Facebook
Ostatnio komentowane