Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3
hirogen (2010.03.24, 06:26)
Ocena: 11
#1

0%
No w końcu artykuł który warto przeczytać :) Gratulacja ja chce więcej takich
Telkontar (2010.03.24, 07:33)
Ocena: 12
#2

0%
Świetny artykuł. Gratuluję autorowi.
Widać włożoną pracę i znajomość tematu.
Warte byłoby jeszcze zauważenie, że 'Plazmy' lepiej odwzorowują czerń od LCD, ale to tak na doczepkę ;).
xtremesystems (2010.03.24, 07:50)
Ocena: 0
#3

0%
bardzo fajny art.szczegolenie przydaje sie tabelka roznic miedzy LCD
Boris_Dime (2010.03.24, 07:57)
Ocena: 6
#4

0%
Nie może być, wreszcie coś do poczytania...
hajapackage (2010.03.24, 08:38)
Ocena: 3
#6

0%
Świetny artykuł!!! Brawo!
Promilus1984 (2010.03.24, 08:49)
Ocena: 2
#7

0%
No to poczekam z wymianą swojego CRT 17'' na pojawienie się tanich FED lub SED :P
SunTzu (2010.03.24, 08:54)
Ocena: 8
#8

0%
Pierwsze na co wszedłem to zakładka o monitorach ips. Co mnie zaskoczyło?

NIC
: S-IPS (ang. Super IPS), AS-IPS (ang. Advanced Super IPS) i IPS-Pro (ang. IPS Provectus)-> dla mnie jedyny wartościowy fragment, bo mogę sobie zaznaczyć i wyszukać w google, by dowiedzieć się czegoś.

Liczyłem na szczegółowy opis każdej z nich oraz porównanie.... Tutaj nic. Zero. Wymienienie i opisanie generalnie czym się różnią to za mało... po przeczytaniu jestem tak samo głupi, bo dalej nikt nie będzie wiedział co jest charakterystyczne dla danego typu.

-----------------
Na szczęście to wyjątek. Cały artykuł jest bardzo dobry (o TN można pisać wiecznie, ale jednak zgłebiliście cały temat xVA/TN bardzo dobrze).... Coraz mniej artów o wysokim poziomie. Myślałem, że tak już będzie zawsze. Szczęście NIE, oby następne arty trzymały poziom.
Magnez (2010.03.24, 09:07)
Ocena: 3
#9

0%
SunTzu @ 2010.03.24 08:54  Post: 361548
Pierwsze na co wszedłem to zakładka o monitorach ips. Co mnie zaskoczyło?

NIC
: S-IPS (ang. Super IPS), AS-IPS (ang. Advanced Super IPS) i IPS-Pro (ang. IPS Provectus)
Liczyłem na szczegółowy opis każdej z nich oraz porównanie.... Tutaj nic. Zero. Wymienienie i opisanie generalnie czym się różnią to za mało... po przeczytaniu jestem tak samo głupi, bo dalej nikt nie będzie wiedział co jest charakterystyczne dla danego typu.


Przeczytaj tez podsumowanie. Autor dokladnie okreslil co mial na celu piszac ten artykul :)

A tak z innej beczki to ja bym polemizowal z jedna z wad PDP ktore wymienil autor. Mianowicie z tego co mi wiadomo to plazma nie pobiera wcale wiecej pradu niz LCD a czasem nawet i mniej :) Moj panasonic 42' w PDP ma moc znamionowa 230W lub 220W (nie pamietam dokladnie) bedac ostatnio w saturnie tak z ciekawosci chcialem zobaczyc ile drozsze sa telewizory w stosunku do sklepow internetowych, zobaczylem ze telewizory LCD 42' maja moc znamionowa kolo 220-240W w zaleznosci od modelu. Tak na marginesie nie rozumiem dlaczego ludzie kupuja LCD skoro PDP maja zdecydowanie wiecej zalet :) ale to moze kwestia gustu
sensej0s (2010.03.24, 09:19)
Ocena: 2
#10

0%
Jeśli o mnie chodzi to całkowicie olany został temat plazmy. Wspomnieliście jedynie, że drogie w produkcji owszem ale jednynie tv o małym rozmiarze. Porównajcie koszt wytworzenia lcd i pazmy 60' albo 50'. Po drugie kompletnie olane wiadomości na temat czerni, która bije lcd na głowe. W plasmie kolor czarny to wygaszony pixel czyli nie pobiera prądu. Mowiąc dalej w niektórych przypadkach plasma pobiera mniej energii niż lcd. O kolorach to nawet nie ma co dyskutować bo to co pokazuje lcd to shit do plasmy. Czarny to nie czarny tylko siwy, kąty widzenia do bani i smugi przy szybszym obrazie.
Zwróccie uwagę na modele Kuro i w zasadzie nie ma już co porównywać. LCD jest popularniejsze bo małe tv są tańsze i to jedyna zaleta.
6M9 (2010.03.24, 09:22)
Ocena: -2
#11

0%
Magnez @ 2010.03.24 09:07  Post: 361554
SunTzu @ 2010.03.24 08:54  Post: 361548
Pierwsze na co wszedłem to zakładka o monitorach ips. Co mnie zaskoczyło?

NIC
: S-IPS (ang. Super IPS), AS-IPS (ang. Advanced Super IPS) i IPS-Pro (ang. IPS Provectus)
Liczyłem na szczegółowy opis każdej z nich oraz porównanie.... Tutaj nic. Zero. Wymienienie i opisanie generalnie czym się różnią to za mało... po przeczytaniu jestem tak samo głupi, bo dalej nikt nie będzie wiedział co jest charakterystyczne dla danego typu.


Przeczytaj tez podsumowanie. Autor dokladnie okreslil co mial na celu piszac ten artykul :)

A tak z innej beczki to ja bym polemizowal z jedna z wad PDP ktore wymienil autor. Mianowicie z tego co mi wiadomo to plazma nie pobiera wcale wiecej pradu niz LCD a czasem nawet i mniej :) Moj panasonic 42' w PDP ma moc znamionowa 230W lub 220W (nie pamietam dokladnie) bedac ostatnio w saturnie tak z ciekawosci chcialem zobaczyc ile drozsze sa telewizory w stosunku do sklepow internetowych, zobaczylem ze telewizory LCD 42' maja moc znamionowa kolo 220-240W w zaleznosci od modelu. Tak na marginesie nie rozumiem dlaczego ludzie kupuja LCD skoro PDP maja zdecydowanie wiecej zalet :) ale to moze kwestia gustu


Może dlatego że nie chcą co 2 lata zmieniać telewizora z powodu wypalenia się pixeli? Ale nie róbmy już tutaj wojny LCD vs PLAZMA ... Każdy i tak ma swoje zdanie
Promilus1984 (2010.03.24, 09:26)
Ocena: 5
#12

0%

Może dlatego że nie chcą co 2 lata zmieniać telewizora z powodu wypalenia się pixeli? Ale nie róbmy już tutaj wojny LCD vs PLAZMA ... Każdy i tak ma swoje zdanie

Taaa, kolejny mit, co ty uważasz, że w LCD bad pikseli nie ma?
sensej0s (2010.03.24, 09:26)
Ocena: 4
#13

0%
Wypalanie się pixeli i duszki na ekranie to już przeszłość. Nowe modele plazmy mają to już wyeliminowane
Magnez (2010.03.24, 09:30)
Ocena: 5
#14

0%
Ja nie mialem zamiaru tworzyc wojny PDP VS LCD :) a wypalanie sie pikseli w plazmach to mit jak ich malo. Juz dawno ten problem zostal rozwiazany. Tak, kazdy ma swoje zdanie. I chyba wiele osob i tak sie zgodzi ze przyszlosc to OLED.
przemo3642 (2010.03.24, 09:36)
Ocena: 7
#15

0%
Artykuł fajny, zapoznaje czytelnika z podstawami technologii. Szkoda, że zabrakło w nim bardziej praktycznych uwag związanych z użytkowaniem określonego rodzaju paneli.
Magnez @ 2010.03.24 09:07  Post: 361554


Tak na marginesie nie rozumiem dlaczego ludzie kupuja LCD skoro PDP maja zdecydowanie wiecej zalet :) ale to moze kwestia gustu


We wszystkich technologiach LCD drażni mnie srebrno-szara czerń - coś okropnego. Dlatego nie uznaję paneli innych niż SPVA. Mój tata ostatni kupił sobie jakiś super-hiper nowoczesnego LG na TN i po ustawieniu przy moim nienajnowszym już Gatewayu na SPVA i puszczeniu na obu DivXa przeżył niemiły szok.

Swoją drogą, autor pisze, jak to prężnie rozwija się LCD, a w praktyce wygląda to tak, że poza coraz wymyślniejszymi nazwami i papierowymi zmianami specyfikacji jakość obrazu od lat w zasadzie ta sama ;( Jeszcze kilka lat temu gorszą jakość względem CRT można było zrzucić na młody wiek technologii, ale dzisiaj?

Jeśli chodzi o PDP to zgadzam się z @Magnezem. PDP wygrywa zdecydowanie czernią i kolorami z LCD (te są sporo lepsza nawet niż na S-PVA), nie razi tak jak LCD (przy tej samej jasności obrazu), problem z przedwczesnym wypalaniem/powidokami w nowych panelach praktycznie nie istnieje (tzn przy wyświetlaniu statycznego obrazu przez dłuższy czas rzeczywiście zrobi się powidok, ale widać go tylko na czarnym tle i przez krótką chwilę - zaraz znika). PDP ma za to gorszą biel (której jasność się zmienia w zależności od stopnia wypełnienia obrazu bielą - w praktyce jednka nie wpływa to na odbiór, zwwłaszcza obrazów dynamicznych) no i może robić za lustro, jak CRT. Ogólnie z tych dwóch zdecydowanie PDP.
6M9 (2010.03.24, 09:37)
Ocena: 6
#16

0%
Magnez @ 2010.03.24 09:30  Post: 361562
Ja nie mialem zamiaru tworzyc wojny PDP VS LCD :) a wypalanie sie pikseli w plazmach to mit jak ich malo. Juz dawno ten problem zostal rozwiazany. Tak, kazdy ma swoje zdanie. I chyba wiele osob i tak sie zgodzi ze przyszlosc to OLED.


:thumbup:
grzegorz1981 (2010.03.24, 10:48)
Ocena: 2
#17

0%
Magnez @ 2010.03.24 09:30  Post: 361562
Ja nie mialem zamiaru tworzyc wojny PDP VS LCD :) a wypalanie sie pikseli w plazmach to mit jak ich malo. Juz dawno ten problem zostal rozwiazany. Tak, kazdy ma swoje zdanie. I chyba wiele osob i tak sie zgodzi ze przyszlosc to OLED.

Zgodzę się prawie ze wszystkim poza ostatnim zdaniem. Nie jestem do końca przekonany czy OLED to przyszłość. Słyszałem dużo opinii, że OLED nie jest opłacalny (ale to tylko opinie innych ludzi, sam nie mam zdania na ten temat). Tak jak teraz jest z LCD LED, niby jest już trochę na rynku, a ceny za dobrego LED-a nadal z kosmosu.
staffer (2010.03.24, 11:18)
Ocena: 5
#18

0%
Ciekawy art, ale dosyć specyficzny target odbiorcy: laik nie przyjmie na raz tylu informacji, osoba obeznana w temacie nie znajdzie wielu nowych informacji.
Ja ze swojej strony doczepię się do jednej rzeczy z tabelek LCD: kontrast. We wszystkich jest wklejone to samo, co w przypadku osoby nieobeznanej może sugerować, że różne technologie mają podobne parametry, co oczywiście jest nieprawdą.
Tak samo dorzuciłbym informację o różnicy między kontrastem statycznym i dynamicznym i napisał co producenci mogą sobie z chwalonymi danymi kontrastu dynamicznego zrobić :D
Virtus* (2010.03.24, 11:22)
Ocena: 2
#19

33%
I. Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle ? Mówię o monitorach - od lat panuje marazm, a tępo rozwoju jest żółwie. Od 10 lat słyszę jaki to wspaniały jest OLED. Obecnie podejrzewam że jest jakaś ściema z tą technologią o której się nie mówi. Jak czytałem Sony wycofało się z produkcji telewizorów OLED, ciekawe dlaczego ? Może chodzi o koszmarną cenę - która, wedle zapowiedzi, miała być mała. IMO ta technologia będzie miała zastosowanie w urządzeniach mobilnych, a o monitorach można zapomnieć.

II. W uzupełnieniu artykułu, takie info:
Technologia UV2A
Sharp wykorzystał specjalny materiał, który reaguje na promieniowanie ultrafioletowe (UV) i opracowała technologię porządkującą pod wpływem światła cząsteczki w panelach LCD.
Ta technologia - wynik połączenia opatentowanych przez firmę Sharp materiałów ze sprzętem i technologiami związanymi z promieniowaniem UV - pozwala na precyzyjną kontrolę ułożenia cząsteczek ciekłych kryształów zgodnie z kierunkiem promieniowania. Rozmiary ciekłych kryształów sięgają jedynie dwóch nanometrów, z dokładnością mierzoną w pikometrach.
Obok eliminowania przesączania światła z podświetlenia, co skutkuje osiągnięciem ekstremalnie głębokiej czerni, technologia ta umożliwia osiągnięcie wyższych współczynników apertury w panelach LCD, co pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie światła z podświetlenia przy oszczędności energii i bez strat w bogactwie kolorów. Technologia UV2A pomoże również w polepszeniu parametrów wyświetlaczy 4Kx2K o wysokiej rozdzielczości i telewizorów 3D, które, jak się oczekuje, będą następną generacją odbiorników telewizyjnych.
Firma Sharp wprowadzi ową technologię do gamy paneli, które będą wytwarzane w nowej fabryce paneli LCD w Sakai i w wytwórni Kameyama II.

Główne cechy paneli LCD z zastosowaną technologią UV2 A

1. Wysoki współczynnik kontrastu 5000:1 przy ekstremalnie głębokiej czerni (współczynnik kontrastu wyższy o 60% niż w tradycyjnych panelach)
2. Wysoka wydajność optyczna dla oszczędności energii (współczynnik apertury o 20% wyższy niż w tradycyjnych panelach)
3. Krótki czas reakcji odpowiedni dla telewizorów 3D następnej generacji (prędkość dwa razy wyższa niż w tradycyjnych panelach).
4. Polepszona wydajność produkcji związana z prostszą strukturą paneli.

(źródło CHIP)
Hashi (2010.03.24, 11:31)
Ocena: 0
#20

0%
Fajny art. Fakt jest taki, że przede wszystkim wszystko co świeci własnym światłem świeci ładniej od LCD. OLED świeci ładnie (ma wszystkie zalety PDP i LCD) ale z tego co się orientuję ma jedną wadę plazmy (wypala się). Mam napisane w instrukcji obsługi odtwarzacza z takim ekranem. Kontrast lepszy niż w plazmie. Kolory bardzo żywe.
Na koniec najważniejsza zaleta OLED. Podobnie do plazmy wygładza krawędzie obrazu (taki dodatkowy AA). Dla mnie bajka.
Zawsze byłem zdania, że AA to zadanie dla odbiornika.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Prototypowy egzemplarz ujawniony. 3
Rynek monitorów przeznaczonych dla graczy rośnie jak na drożdżach. 8
Dużo aluminium i trochę szkła. 4
Nowe karty graficzne na horyzoncie. 9
Płatne treści w Instant Articles coraz bliżej. 10
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Sprzętu na pewno nie znajdziemy pod choinką. 5
System można za darmo testować przez 90 dni. 20
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
W sklepie Play pojawił się przycisk "wypróbuj teraz". 4
Szef Valve ma się czym pochwalić. 18
Windows, jako usługa, znowu zmorą użytkowników. 68
Jeszcze trochę ponad doba by złapać okazję. 12
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie jest to jednak rozwiązanie, na które czekają użytkownicy. 24
Wprowadzenie płatności w złotówkach coraz bliżej. 15
Urządzenie zapowiedział CEO firmy. 4
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 40
Xbox odkryje, że jest pecetem. 31
Może będzie taniej, ale, no właśnie, ale. 24
Facebook
Ostatnio komentowane