Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 23 »
Poszukujący (2005.08.24, 14:37)
Ocena: 0
#1

0%
Z lekkim poślizgiem, ale fajnie że jest smilies/szczerbaty.gif Zabieram się za czytanie smilies/tongue.gif
wojtzuch (2005.08.24, 14:44)
#2

0%
Co więcej, CMSS-3D wyodrębnia wokal i umieszcza go w kanale (głośniku) centralnym. Wreszcie piosenkarza (czy piosenkarkę) słyszymy z przodu, tam gdzie powinien być, a nie z przodu po prawej i po lewej (ciężko wtedy określić położenie osoby śpiewającej).

Hmm... Nie wiem, co w tym nowego, bo stereo tak naprawdę polega na tym, że słyszymy pozorne źródła dźwięku w różnych punktach w poziomie i w pionie, jak i oczywiście w różnej odległości. Potrzeba do tego rzecz jasna odpowiednich proporcji odległości między głośnikami, głośnikami a słuchaczem, głośnikami a ścianami bocznymi oraz tylnymi. I pewnej minimalnej jakości samych głośników. No i nagrania (w tym przypadku zwłaszcza właściwej separacji kanałów w nagraniu, a rzadko zdarza się niewłaściwa). Wytłumienie ścian też robi swoje.

Dwie kolumny wystarczą więc, aby "widzieć" ruchy wykonawców na scenie, zarówno w poprzek, jak i w głąb sceny dźwiękowej. Oczywiście dałem przykład akustycznego nagrania live, ale czy to klasyka, czy rock, jeśli wokal ma być pośrodku, słyszę go pośrodku, a kolumny "znikają". Naprawdę nie potrzeba do tego nie wiadomo czego.

BTW, mój pokój... 7,5 m2:

[attachment=4984:attachment]

(Niestety, z lokalizacją w pionie jest dużo gorzej, nie to co w salonie z wytłumieniem za kilkanaście tysięcy smilies/smile.gif).


Tym samym umieszczenie głosu w głośniku centralnym może jedynie pogorszyć prawdziwą stereofonię (chyba że mówimy o obrazie TV i głosy powinny dobiegać z ekranu). Ale cóż, z reguły ludzie dostawiają kolumny do tylnej ściany, często przy tym przysuwając do bocznych --- ci pewnie zauważą poprawę.


edit
Odpowiednia separacja kanałów = nie za duża. Zmieniłem na "właściwa" smilies/smile.gif
_burger_ (2005.08.24, 14:46)
Ocena: 0
#3

0%
No Piła smilies/notworthy.gif .Ta recka co jest coś smilies/respect.gif
A karta wyrwała mnie z butów i jeszcze nie wylądowałem smilies/cool.gif
Czy wszystkie modele są już dostępne w Polsce smilies/question.gif
tygrysek (2005.08.24, 15:02)
Ocena: 0
#4

0%
Super artykuł! Gratulacje

A teraz mam pytanie: Posiadam przy kompie głośniki 5.1, które mają własny dekoder AC3. Tak więc pełny dźwięk przestrzenny jest tylko przy oglądaniu filmów z DD lub słuchaniu plików AC3. I tu pytanie - czy X-fi jest w stanie generować swoje efekty i od razu je kodować "na żywo" na sygnał DD po SPDIF (tak jak to jest w przypadku kodeków Dolby Digital Live), tak aby dźwięk przestrzenny był obecny np. w grach i przy słuchaniu muzyki? Czy wszystkie te funkcje są możliwe tylko na wyjściach analogowych.
Pixel@ngeL (2005.08.24, 15:07)
Ocena: 0
#5

0%
Wow ,ale się napalilem po tym artykule ,wciągam tą karte:)
cyriak (2005.08.24, 15:09)
Ocena: 0
#6

0%
CYTAT
A te naprawdę robią wrażenie. Funkcja 24-bit Crystalizer poprawia brzmienie plików MP3 na tyle, że trzeba być naprawdę głuchym, by nie usłyszeć różnicy. Instrumenty stają się bardziej wyraziste i nie zlewają się ze sobą tak, jak w oryginalnym materiale. Wysokie tony są czystsze i bardziej otwarte. Bas mocniejszy i cieplejszy. Wystarczy powiedzieć, że gdy posłucha się pliku MP3 z włączoną funkcją 24-bit Crystalizer, a następnie się tę funkcję wyłączy, odnosi się wrażenie, jakby się założyło na uszy grubą wełnianą czapkę!


będę się czepiał:


przynajmniej 90% użytkowników nie jest w stanie odróżnić oryginału od mptrójki....

jeśli różnica między mp3 z i bez crystalizera jest tak miażdżąca jak opisujecie, śmiem sądzić iż karta dodaje do muzyki właną twórczość, poprawiając nie tylko straty spowodowane przez kompresję, ale takze to co autor miał na prawdę na myśli....

no właśnie ma enkoder dd na wszystkie kanały?
Boro666 (2005.08.24, 15:14)
Ocena: 0
#7

0%
CYTAT(wojtzuch @ Aug 24 2005, 14:44)
Tym samym umieszczenie głosu w głośniku centralnym może jedynie pogorszyć prawdziwą stereofonię
Nawet nie moze, a na pewno pogarsza. Zupelnie nie widze zastosowania dla takiej funkcji. Sama karta faktycznie jest fajna, ale raczej nie kupilbym jej, szczegolnie ze mam Audigy 2 ZS. Wole dzwiek wypuscic na zewnatrz na jakis porzadny korektor smilies/smile.gif

Co do cen kart, to wcale nie jest taka wysoka. Pare lat temu ludzie placili po 1000 zeta za AWE32/64 i bylo ok., a teraz nagle niecale 500 zl jest juz wysoka cena. Drozsze wersje to juz raczej gadzety, z reszta jak to zawsze bylo z kartami Creative. smilies/smile.gif
bRave (2005.08.24, 15:20)
Ocena: 0
#8

0%
Może jedno zdjęcie z tym podświetlanym logo? smilies/Up_to_something.gif
Boro666 (2005.08.24, 15:23)
Ocena: 0
#9

0%
CYTAT(bRave @ Aug 24 2005, 15:20)
Może jedno zdjęcie z tym podświetlanym logo?  smilies/Up_to_something.gif
No tak, to jest najwazniejsze w calej karcie smilies/smile.gif
*Konto usunięte* (2005.08.24, 15:23)
Ocena: 0
#10
No na taki artykułek własnie miałem ochote.... pochłonołem go całego i mam ochote zrobic to jeszce wiele razy... wciąga jak wir.. tak trzymajcie;)
Mciej (2005.08.24, 15:26)
Ocena: 0
#11

0%
No to do czytania.
^dirty^ (2005.08.24, 15:29)
Ocena: 0
#12

0%
CYTAT(cyriak @ Aug 24 2005, 14:09)
będę się czepiał:
przynajmniej 90% użytkowników nie jest w stanie odróżnić oryginału od mptrójki....

to chyba nie tak...roznica pomiedzy mp3 (nawet vbr high) a CDAudio jest wyczowalna i to wyraznie. Kwestia sprzedu na ktorym odsluchujemy mp3. Zazwyczaj przy komp. mamy jakies bzyczki z SbLive. Jednak wystarczy podlaczyc 2ZS i logitech Z-5500 aby przekonac sie o marnosci kodowania mp3.
*Konto usunięte* (2005.08.24, 15:36)
Ocena: 0
#13
Wie ktos kiedy pojawi sie nastepca GigaWorks™ 7.1 S750 ???
*Konto usunięte* (2005.08.24, 15:41)
Ocena: 0
#14
CYTAT(rav3nous @ Aug 24 2005, 14:36)
Wie ktos kiedy pojawi sie nastepca GigaWorks™ 7.1 S750 ???


w przyszlum roku smilies/smile.gif
xpx (2005.08.24, 15:42)
Ocena: 0
#15

0%
Czy w najtańszej wersji jest możliwość "dorobienia" w jakiś sopsób wyjścia TOSLINK i SPDIF?
bRave (2005.08.24, 15:42)
Ocena: 0
#16

0%
CYTAT(Boro666 @ Aug 24 2005, 14:23)
No tak, to jest najwazniejsze w calej karcie smilies/smile.gif


No a jak? Mój dramat polega na tym, że nie wiem na jaki kolor się zdecydować, czerwony czy niebieski? smilies/wink.gif
wojtzuch (2005.08.24, 15:44)
#17

0%
CYTAT(^dirty^ @ Aug 24 2005, 15:29)
Jednak wystarczy podlaczyc 2ZS i logitech Z-5500 aby przekonac sie o marnosci kodowania mp3.


Gdy podłączyłem do Audigy (tylko dla testów, bo nie słucham muzyki z kompa) wzmacniacz i kolumny z mojego hi-fi (Creek 4330 i Dynaudio Audience 50, okablowanie Sonic Link Black/AST200), stwierdziłem, że faktycznie nie ma się czym przejmować, bo niezależnie od jakości MP3 sama karta oraz zwykły kabel sygnałowy (przecież dobrego i odpowiednio długiego interkonekta nie dostanę!) powodują wystarczająco dużą degradację dźwięku. Pewnie zakłócenia z kompa też robią swoje.

Wystarczy porównać mp3 zamienione na WAV i odtwarzane z CD w klasycznym torze z tym odtwarzanym z kompa (albo i z... WAV-em zrobionym z CD). U mnie komp w porównaniu z tym samym plikiem nagranym na CD brzmi jak przez kurtynę.
Zybeks (2005.08.24, 15:47)
Ocena: 0
#18

0%
Brawo. Podobalo sie. Opis taki, ze od razu zapragalem miec nowego SB (chocby ta najtansza - bagatela ponad 450zl). W rzeczywistosci pewnie nie jest az tak rozowo. Ale chrapka na to jest...
thomson (2005.08.24, 15:53)
Ocena: 0
#19

0%
A ja poproszę o zaprezentowanie działania funkcji Super Rip. Najlepiej jakby to był jakiś fragment utworu i tak: orginał, zdekodowany z Crystalizerem, zdekodowany z cmss-3d, zdekodowany z Crystalizerem i cmss-3d jednocześnie smilies/wink.gif


PS. W końcu jest artykuł!
Mciej (2005.08.24, 15:54)
Ocena: 0
#20

0%
CYTAT(wojtzuch @ Aug 24 2005, 14:44)
Wystarczy porównać mp3 zamienione na WAV i odtwarzane z CD w klasycznym torze z tym odtwarzanym z kompa (albo i z... WAV-em zrobionym z CD). U mnie komp w porównaniu z tym samym plikiem nagranym na CD brzmi jak przez kurtynę.


U mnie podobne testy wypadają odwrotnie , reguł nie ma smilies/smile.gif Pianocraft Yamahy radzi sobie bardzo dobrze podpięty do Terrateka DMX6fire. smilies/wink.gif
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 18
Ostatni proces przed wprowadzeniem EUV. 5
Nowa wersja popularnego pakietu biurowego coraz bliżej. 17
Oprogramowanie zadebiutuje z przydomkiem Oreo. 9
Pierwsza stacja robocza będąca urządzeniem 2 w 1. 5
Wygląda podobnie, ale trochę się zmieniła. 19
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Bardziej kolorowy Windows. 15
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 18
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Nowa paczka z nowościami. 14
Współtwórcą przeglądarki Opera i współzałożycielem firmy Opera Software. 17
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Ostatni proces przed wprowadzeniem EUV. 5
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Facebook
Ostatnio komentowane