Inne
Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 13 »
Krzysztof Opacki | 25.04.2011 | 2210879 odsłon | 352 komentarze
Od poprzedniego testu schładzaczy w naszym wykonaniu minęło półtora roku. Mogłoby się wydawać, że to niewiele w świecie technik chłodzenia – niby co się może zmienić w tak krótkim czasie... Ten artykuł początkowo miał być krótką dogrywką „Dantejskiego testu”, ale szybko okazało się, już na etapie wybierania modeli do testów, że na tym się nie skończy. Po wnikliwym zbadaniu rynku nasza lista życzeń opiewała na prawie 80 pozycji. Ostateczna zamknęła się jednak w 64, co dowodzi, że nawet ten rynek jest bardzo dynamiczny. Czy jednak poza kształtami coś się zmienia? więcej »
Mieszko Krzykowski | 18.12.2010 | 471271 odsłon | 266 komentarzy

iPhone. Spośród wszystkich produktów firmy z nadgryzionym jabłkiem w logo chyba właśnie smartfon wzbudza najwięcej emocji. Z jednej strony mamy regularne kolejki przed punktami sprzedaży Apple'a, z drugiej zaś – kawały dotyczące orientacji seksualnej użytkowników. Nowa, czwarta już generacja iPhone'a ponownie podzieliła ludzi na tych, którzy kochają produkty firmy pana w czarnym golfie, oraz tych, którzy ich nie cierpią i szukają kolejnych powodów do naśmiewania się z ich posiadaczy. Czy faktycznie siłą tego produktu jest tylko marka i związany z nią element „lansu”, czy może jest w tym coś więcej?

więcej »
Robert Graczyk i Mieszko Krzykowski | 14.03.2013 | 134657 odsłon | 245 komentarzy

W nocy z czwartku na piątek (14/15 marca) nastąpiło jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku w świecie elektroniki: Samsung zaprezentował czwartą generację swoich „flagowych” smartfonów Galaxy S. Nie każdemu się one podobają, nie każdy je lubi (choć takich osób nie ma zbyt wiele), ale nikt chyba nie zaprzeczy, że trzy wcześniejsze generacje tego modelu zdobyły niezwykłą popularność, wyznaczały trendy i były w swoim czasie ikonami Androida, pod wieloma względami przyćmiewając konkurencję. W Nowym Jorku był nasz wysłannik, który prezentację Galaxy S4 relacjonował „na żywo”. W tym materiale zebraliśmy wszystkie znane nam dotąd informacje o nowości Samsunga.

więcej »
Piotr Gołąb | 18.04.2017 | 178969 odsłon | 230 komentarzy
 

Rozczarowani Radeonami z serii RX 400, wszyscy wyczekiwaliśmy nowych modeli. Dzisiaj publikujemy test najnowszych kart graficznych AMD Radeon RX 580 oraz AMD Radeon RX 570 w wersjach niereferencyjnych. Czy są to tzw. rebrandy, czy może ich wydajność rzeczywiście będzie większa, odpowiednio do nowych numerów w nazwie?

więcej »
Ryszard Sobkowski | 02.12.2006 | 18338 odsłon | 226 komentarzy
Od czasu do czasu narasta we mnie fala sprzeciwu przeciwko zbrodniom na zdrowym rozsądku, jakich pełna jest nasza terminologia komputerowa. Najbardziej drastycznym przykładem takiego przestępstwa językowego jest powszechnie używane określenie „dysk twardy”. Wszyscy używają go bez żadnych zahamowań, a w odpowiedzi na pytania uściślające, w rodzaju „Jaka jest jego twardość i w której ze skal się ją mierzy?” albo „Czy twardość dysku jest jego istotnym parametrem eksploatacyjnym?” robią minę idioty... No cóż – nie każdy musi wiedzieć o tym, że określenie hard disk powstało jako antonim nazwy flexible (floppy) disk – dysku elastycznego, który znamy w postaci dyskietki. Poprawnym przekładem powinna więc być nazwa dysk sztywny. I rzeczywiście, tak się to urządzenie początkowo nazywało w polskim piśmiennictwie technicznym. więcej »
Michał Speier | 01.01.2006 | 68717 odsłon | 208 komentarzy
Temat „konsola vs PC” w kontekście gier zawsze był i będzie żywy. Pamięcią sięgam czasów Atari 2600 (ping-pong w domu na TV czy też ping-pong w wielkiej szafie w salonie gier...). Ciekawe jest, iż każda premiera nowej generacji konsoli niejako przy okazji ogłaszała “śmierć” komputerów typu PC na arenie gier. Praktycznie zawsze z tych samych dwóch powodów - a) nakłady na rynek produkcji gier konsolowych oraz b) przepaść technologiczna dzieląca daną generację konsol od danej generacji PC. Świat konsol, jak i konkurencyjnych platform zwykł uważać się za swoistą efemerydę, za nosiciela przejściowego dla gier komputerowych. Minęły czasy komputerów 8, 16 i 32-bitowych. Minęły Amigi, Atari ST, PSX i Dreamcasty. I nic zwykle się nie zmienia – PC jak był, tak jest – nieuleczalnym nosicielem przejściowym dla rozrywki elektronicznej. więcej »
Mieszko Krzykowski | 12.05.2011 | 717683 odsłony | 173 komentarze

Jak znaleźć chętnych na 20 mln takich samych smartfonów z Androidem? Spytajcie Samsunga, bo właśnie tyle różnych odmian Galaxy S udało się mu sprzedać, co uczyniło ten model najpopularniejszym „androidofonem”. Do ideału brakowało mu sporo, ale bogaty zestaw funkcji, niewielka masa i grubość, oraz niezłe parametry wraz z całkiem atrakcyjną ceną spowodowały, że wiele osób zdecydowało się go kupić. Nic więc dziwnego, że powstała druga generacja Galaxy S, która ma być jeszcze lepsza od poprzednika. Czy to się udało? Wygląda na to, że tak.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 03.04.2004 | 233956 odsłon | 172 komentarze
GeForce FX jest w stanie osiągnąć sporo wyższą wydajność niż ta, jaką udostępniają nam producenci kart. Jest sposób na to, aby za znacznie mniejsze pieniądze stać się posiadaczem karty, która wydajnością dorówna, bądź nawet pokona najdroższe obecnie na rynku modele. Już nie raz przerabialiśmy tę historię - przypomnijmy, jak modowaliśmy karty ATI RADEON 9500 na 9700 czy RADEON 9800 SE na 9800 PRO. NVIDIA, jak w niniejszym tekście wykażemy, oferuje znacznie więcej! Jak chwycić asa schowanego w rękawie NVIDIA, prezentujemy w artykule. więcej »
Piotr Gołąb | 11.02.2017 | 62464 odsłony | 168 komentarzy

Straszyć każdy może, trochę lepiej lub czasem trochę gorzej. Czy Resident Evil VII: Biohazard, najnowsza część serii, będzie straszyć tylko klimatem grozy, czy także wymaganiami sprzętowymi? Oto nasz test kart graficznych w tej grze.

więcej »
Kamil .qam Przybysz | 20.03.2010 | 276763 odsłony | 165 komentarzy
Jeśli chodzi o gry, nie zawsze ważne jest, w co gramy, tylko czym. Każdy szanujący się gracz powinien mieć całą szafkę wypchaną dżojstikami, kierownicami, matami i innymi plastikowymi gadżetami. Te wszystkie zabawki uprzyjemniają rozgrywkę, ale śmiało mogę stwierdzić, że na tym polu króluje dwójka zajadłych arcywrogów: mysz oraz pad. Pecetowcy, rozłóżcie wygodnie fotele, konsolowcy, zagrzejcie kanapy – rozpoczynam pojedynek na śmierć i życie o prymat w świecie kontrolerów do gier! więcej »
Grzegorz Kubera | 21.12.2007 | 181158 odsłon | 164 komentarze
Nierzadko w sieci czy nawet z ust wielu użytkowników komputerów można usłyszeć, że największą wygodę pracy zapewnia środowisko Mac OS X. To bardzo nowoczesny i zarazem intuicyjny system operacyjny. Pozwól więc, że zanim przedstawię stosowne warsztaty, dzięki którym uda Ci się dokonać transformacji, opiszę pokrótce funkcje środowiska firmy Apple. To właśnie te funkcje zyska później Twoja kopia Visty. więcej »
Łukasz Marek | 05.07.2014 | 87794 odsłony | 163 komentarze

Testowanie sprzętu w grach to ciężki kawałek chleba. Różne metody, różne miejsca testowe, tony sprzętu, a osiągi każdej karty graficznej i każdego procesora trzeba mierzyć w porównywalnych warunkach. Dzisiaj piszemy o praktycznej stronie testów wydajności – o tym, jak redakcja PCLab.pl dobiera miejsca testowe. Ponadto pokażemy te miejsca. Wytkniemy też kilka błędów oraz źle dobranych procedur na stronach konkurencji. Gotowi na ostrą jazdę bez trzymanki?

więcej »
Mieszko Krzykowski | 14.07.2012 | 105273 odsłony | 156 komentarzy
Nokia nie ma ostatnio łatwego życia, jednak niezmiennie trzyma się swojej tradycji dodawania do smartfonów naprawdę dobrych aparatów. Do tej pory nikomu nie udało się przegonić Nokii N8 pod względem jakości zdjęć, ale Finowie wyraźnie chcą jeszcze umocnić swoją pozycję na tym polu. Tak powstała Nokia 808 i technika PureView, o których pisaliśmy niedawno i które na papierze wyglądały naprawdę imponująco. Czas sprawdzić, na ile teoria przystaje do rzeczywistości. więcej »
Sebastian Stolarczyk | 15.05.2006 | 125661 odsłon | 152 komentarze
Gracze mają wiele powodów do radości, ponieważ komputery i konsole są dzisiaj lepsze niż kiedykolwiek. Platformy są potężniejsze, wirtualne scenerie bardziej szczegółowe, a postacie wyglądają coraz naturalniej. W grach jest więcej akcji, lepsze oświetlenie, fantastyczne efekty specjalne, imponujące cienie i bogatszy dźwięk. Czymś, co nadal zdaje się dopiero raczkować jest fizyka. Fizyka w grach to sposób, w jaki poruszają się i reagują obiekty. To nie sam wygląd przedmiotów, ale przede wszystkim ich zachowanie i wzajemne oddziaływanie. Niestety w większości dzisiejszych gier pozostawia ono wiele do życzenia - szereg czynności jest wcześniej zdefiniowany w skryptach programistów. Szansę dostrzegła tutaj mało popularna firma AGEIA, która właśnie wprowadza na rynek swój najnowszy produkt - układ PhysX, czyli sprzętowy akcelerator fizyki (PPU - Physics Processing Unit). Czy układ ma szansę podbić rynek i zapoczątkować erę bardziej realistycznych gier? Zapraszamy do lektury testu karty ASUS PhysX P1. więcej »
Andrzej Urbankowski | 30.11.2010 | 301319 odsłon | 151 komentarzy
Łańcuch jest tak wytrzymały, jak wytrzymałe jest jego najsłabsze ogniwo. To banalna prawda, ale wielu użytkowników PC nie jest tego świadomych. Co więc najczęściej psuje się w naszych maszynach? Odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna, bo aby jej udzielić, trzeba posłużyć się materiałem statystycznym. A z jego rzetelnością różnie bywa. Kto uwierzy bez zastrzeżeń w informacje o niezawodności danego elementu, jeśli pochodzą wyłącznie od jego producenta? więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.03.2016 | 245172 odsłony | 150 komentarzy

Rynek kart graficznych od lat jest zdominowany przez dwie firmy, AMD i Nvidię, które toczą bezustanny bój o tytuł lidera. Dzisiejsze pokolenie komputerowych graczy zna tylko dwie marki procesorów grafiki: GeForce i Radeon. Nie powinno to nikogo dziwić, skoro od dokładnie 20 lat na rynku procesorów grafiki do komputerów osobistych nie pojawił się żaden nowy podmiot. Dziś dyskusje o tym, kto w danym momencie jest lepszy, wbrew pozorom są bardzo proste, bo lepszy jest albo jeden, albo drugi. Ewentualnie może paść remis, ale zwolennicy każdej ze stron na takie rozwiązanie, oczywiście, nigdy się nie godzą.

więcej »
Mieszko Krzykowski | 28.01.2014 | 689787 odsłon | 147 komentarzy

Jeszcze kilka lat temu smartfony były towarem ekskluzywnym i rzadko spotykanym. Sytuacja zaczęła się powoli zmieniać i teraz sprzedaż tych gadżetów wyprzedziła sprzedaż tradycyjnych „komórek”. W dużej mierze jest to zasługa tego, że najtańsze smartfony są... tańsze i coraz częściej można je kupić u operatora w rozsądnej cenie, bez podpisywania umowy zobowiązującej do oddania nerki i płacenia do końca życia comiesięcznego haraczu o wysokości kilkuset złotych. Które z tych tańszych gadżetów są warte swojej ceny i uwagi?

więcej »
Marcin Brzozowski | 16.08.2011 | 806538 odsłon | 145 komentarzy
Minął już ponad miesiąc wakacji, a to oznacza, że ci z Was, którzy nie mają „cyfrówki”, o niczym innym nie marzą. Wśród posiadaczy tego typu aparatów na pewno znajdą się i tacy, co to po miesiącu katowania ich na plażach, dyskotekach, w górach i tysiącach innych miejsc myślą o nowszym, lepszym modelu. Niewątpliwie nie brakuje także osób, które straciły swój sprzęt i muszą jak najszybciej kupić coś w zamian – przecież przed nami jeszcze parę tygodni sezonu urlopowego. Zapraszamy do wielkiego testu ponad 30 cyfrowych „kompaktów”. więcej »
Mieszko Krzykowski | 11.01.2010 | 608231 odsłon | 142 komentarze
Od ukazania się systemu Windows Vista wiele osób twierdzi, że w grach jest sporo wolniejszy od leciwego XP. Z drugiej strony od chwili, gdy pojawiły się pierwsze wersje Windows 7, mówi się o tym, że jest on szybszy od poprzednika, i nawet zagorzali zwolennicy „ikspeka” często tę tezę popierają. Jaka jest prawda o wydajności systemów operacyjnych w grach? Który z nich jest najszybszy? Czy liczba „bitów” systemu operacyjnego ma znaczenie? Uznaliśmy, że nadszedł najwyższy czas na to, aby skopać trochę tyłków i pożuć gumę. A ponieważ guma się nam skończyła, wzięliśmy się za odpowiadanie na zadane przed chwilą pytania. więcej »
Paweł Pilarczyk | 07.10.2004 | 366865 odsłon | 142 komentarze
Tydzień temu w środę, 29 września, światło dziennie ujrzał długo oczekiwany przez entuzjastów komputerów program. 3DMark05, bo o nim mowa, to program skazany na sukces. Jest kolejnym członkiem rodziny 3DMark, obejmującej najbardziej znane na świecie benchmarki kart graficznych. Poprzednie edycje programów cieszą się ogromną popularnością i nie skłamiemy jeśli napiszemy, że narzędzia 3DMark05 używać będą miliony osób na całym świecie. więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 13 »
Aktualności
Górnik będzie płakał, jak sprzeda. Problemy z zakupem karty graficznej Radeon to żadna nowość. 99
Specjalna wersja dla górników. 50
Funkcja już dostępna w kompilacji testowej. 60
Takie „uroki” miniaturyzacji. 35
Czeka nas zalew przecieków i plotek. 49
Aż trudno uwierzyć, że platforma działała tak długo. 8
Chipy tańsze nawet o ponad 50%. 39
Wszyscy chętni mogą już testować nowości. 14
Lenovo przez blisko dwa lata milczało. 21
Czeka nas zalew przecieków i plotek. 49
Smartfony zaraziły inne platformy. 15
Górnik będzie płakał, jak sprzeda. Problemy z zakupem karty graficznej Radeon to żadna nowość. 99
Górnicy tym razem (może) nic nie popsują. 24
Trzy produkty do obliczeń. 14
Funkcja już dostępna w kompilacji testowej. 60
Takie „uroki” miniaturyzacji. 35
Najmniejsza stacja robocza na świecie. 11
Wydajne zestawy dla wymagających użytkowników. 11
Sprzęt dla wymagających graczy. 19
Facebook
Ostatnio komentowane