Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 »
Dawid Grzyb | 16.10.2010 | 56416 odsłon | 27 komentarzy
Trudno jest dokładnie określić liczbę gier, w których głównym tematem są nieumarli mózgożercy, zwani potocznie zombie. Nieumarły pierwiastek zarówno w grach, jak i w filmach praktycznie zawsze ma tego samego współtowarzysza: strach. Gracze, których wymaganiom coraz trudniej jest sprostać, lubią się bać i cieszą się na wieść o każdej produkcji z zombie w roli głównej. Ba, entuzjaści takich gier lubują się w strzelaniu do nieumarłych, pozbawianiu ich głów, przebijaniu, paleniu, ćwiartowaniu i wielu innych, równie ciekawych sposobach zadawania śmierci po raz drugi! Naprzeciw oczekiwaniom tej dość licznej grupy wyszła znana firma Capcom. Na drugą część Dead Rising ludzie z Capcomu kazali czekać cztery lata. Tylko tym razem postanowili nie zaniedbywać braci pecetowej i chwała im za to, bo z Dead Rising 2 już od dawna wązaliśmy spore nadzieje. więcej »
Mieszko Krzykowski | 09.10.2010 | 335325 odsłon | 61 komentarzy
Zainteresowanie wyścigami Formuły 1 rośnie w naszym kraju niczym fascynacja skokami narciarskimi w okresie szczytowej formy Adama Małysza. Jest to głównie zasługa osiągnięć Roberta Kubicy. Okazuje się jednak, że jest tak nie tylko w Polsce. Na całym świecie coraz więcej osób chce oglądać samochody kilkadziesiąt razy z rzędu pokonujące ten sam zamknięty tor wyścigowy. To pociągnęło za sobą zapotrzebowanie na następną grę wyścigową z F1 w roli głównej, zwłaszcza że ostatnia pojawiła się dość dawno. Dostrzegli to ludzie z Codemasters, czyli twórcy jednych z najlepszych gier wyścigowych ostatnich lat. Efektem ich pracy jest F1 2010, która została dość ciepło przyjęta przez recenzentów i sprzedaje się na całym świecie jak ciepłe bułeczki. Tym razem jednak nie będziemy mówić o tym, czy gra jest dobra czy nie, a o tym, na jakim sprzęcie da się w nią zagrać bez obawy, że obraz będzie przypominał Sapera. więcej »
Dawid Grzyb | 18.09.2010 | 42365 odsłon | 23 komentarze
Dziś tylko wyjątkowo ciekawe postacie z gier komputerowych zapadają w pamięci graczy. Najprostszą drogą do stworzenia takiego bohatera jest uczynienie go mocno kontrowersyjnym, co sprawdziło się w przypadku dwójki przestępców: Adama „Kane'a” Marcusa i Jamesa Setha Lyncha. Minęły trzy lata od pojawienia się pierwszej gry z udziałem tych dwóch nieprzebierających w środkach kryminalistów. Mimo że pierwsze przygody Kane'a i Lyncha zostały ocenione dość przeciętnie, ci dwaj antybohaterowie dali się lubić. Kane był porywczy i brutalny, a Lynch miewał ataki ostrej niewydolności umysłowej, co sprawiało, że był to dość barwny typ. Rok 2010 przyniósł drugą część przygód dwójki narwańców. więcej »
Dawid Grzyb | 15.08.2010 | 85299 odsłon | 97 komentarzy
Jest kilka specyficznych firm, które każą czekać graczom na swoje produkty latami, ale jedna z nich jest naprawdę wyjątkowa. Mowa, oczywiście, o Blizzardzie, którego dokonań chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Ta firma nigdy nie spieszyła się z wydawaniem swoich produktów, ale gdy już to robiła, gracze byli po prostu wniebowzięci. Na drugą wersję StarCrafta trzeba było czekać dwanaście lat. Blizzard nie próżnował w tym okresie. Jednak po tym, jak ukazało się Diablo II i dodatek do niego, jedynym tytułem firmy, który ujrzał światło dzienne, był World of Warcraft – najpopularniejsza gra MMORPG na ziemi. Ale już od jakiegoś czasu do sieci wyciekały informacje o kontynuacji StarCrafta. Wreszcie gra trafiła na półki, a nam nie pozostało nic innego jak tylko przekonać się, czy faktycznie warto było na nią czekać ponad dekadę. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 31.07.2010 | 68622 odsłony | 97 komentarzy
Graczy komputerowych zasadniczo można podzielić na dwa gatunki: tych zaprawionych w bojach oraz niedzielnych. I nie da się ukryć, że hardkorowiec i każual są na wojennej ścieżce. Co prawda sprawę zdaje sobie z tego tylko ten pierwszy, ale gdyby drugi dowiedział się, jaką ma opinię, też szybko chwyciłby za broń… Dlaczego w świecie „prawdziwych” graczy nazwanie czegoś lub kogoś casualowym uznaje się za jedną z największych zbrodni? Jest to okazanie dezaprobaty oraz braku szacunku – przecież maniak, który połamał dwie klawiatury i trzy pady, nie będzie się bratał z kimś, kto wczoraj kupił sobie Wii. Choć wydaje się to oczywiste, historia tego konfliktu jest dość zagmatwana i prowadzi do dość nieoczekiwanych wniosków. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 24.07.2010 | 104411 odsłon | 50 komentarzy
Około trzech lat temu firma Logitech zaprezentowała kierownicę G25. Wysoka jakość wykonania, skórzane koło kierownicy, trzy niezależne pedały, podwójny silnik sprzężenia zwrotnego – ten model szybko stał się obiektem westchnień wielu fanów gier wyścigowych. Nie zrażała ich nawet wysoka cena czy drobne wady, które ujawniały się po dłuższym użytkowaniu. I gdy wydawało się, że nic lepszego powstać już nie może, własną rękawicę podnieśli projektanci Logitecha. Bacznie przyglądali się oni wszystkim uwagom, jakie pod adresem G25 kierowali jej posiadacze, i postanowili na jej podstawie stworzyć wersję pozbawioną większości mankamentów. Tak oto powstał bohater dzisiejszego artykułu – Logitech G27. Pojawia się jednak pytanie, czy przy okazji poprawek, unowocześnień i innych plastycznych operacji nie wycięto pacjentowi jakiegoś zdrowego organu. więcej »
Dawid Grzyb | 17.07.2010 | 80311 odsłon | 61 komentarzy
Rodzima firma City Interactive zajmuje się produkcją gier kierowanych do mniej wybrednych graczy. Przynajmniej do tej pory tak było, ponieważ w najnowszą włożono więcej pracy oraz środków niż zazwyczaj. Produkcja Sniper: Ghost Warrior trwała dwa lata, a budżet sięgnął trzech milionów złotych. Już od pewnego czasu w sieci krążyły zdjęcia oraz materiał wideo, które dawały nadzieję na polską grę na światowym poziomie. Nasz apetyt został dodatkowo pobudzony wykorzystanym silnikiem graficznym, Chrome Engine 4, użytym m.in. w Call of Juarez: Bound in Blood. Nie mogliśmy przepuścić okazji i nie przyjrzeć się najnowszemu dziełu firmy, w końcu chodzi o nasz krajowy produkt, prawda? więcej »
Dawid Grzyb | 11.07.2010 | 50494 odsłony | 27 komentarzy
W dobie kolejnych klonów Battlefielda i Call Of Duty trudno o innowacyjną fabularnie grę z gatunku FPS. Nie czepiamy się tych dwóch serii, bo i one mają swój urok. Do nas jednak bardziej przemawia przekombinowana broń, nierealna fabuła i masa dziwacznych przeciwników. Raven Software ma wprawę w tworzeniu właśnie takich gier. Po dość udanym Wolfensteinie studio przedstawia nam Singularity – grę, którą śmiało możemy wrzucić do tego samego worka co serię Bioshock czy Quake. Fabuła ponownie dotyczy dziwnych eksperymentów naukowych. I to był właśnie nasz punkt zaczepienia, od którego postanowiliśmy zacząć przygodę w Singularity. więcej »
Dawid Grzyb | 26.06.2010 | 50609 odsłon | 38 komentarzy
W branży rozrywki komputerowej można wyróżnić kilka serii, które zasługują na miano kultowych, i gry spod znaku Prince of Persia zdecydowanie zaliczają się do tej grupy. Pierwsza przygodówka z perskim księciem w roli głównej pojawiła się w 1989 roku. Po bardzo dobrych Piaskach czasu, Duszy wojownika oraz Dwóch tronach studio Ubisoft Montreal zaskoczyło nas pod koniec 2008 roku następną, odrobinę kreskówkową częścią, która fabularnie była zupełnie niezwiązana z trzema poprzednimi. Po dalszych dwóch latach fani serii doczekali się Zapomnianych piasków. Akcja najnowszej odsłony przygód księcia została umiejscowiona pomiędzy Piaskami czasu a Duszą wojownika i ma dać odpowiedź na pytanie, co działo się z księciem w tym czasie. więcej »
Dawid Grzyb | 19.06.2010 | 44688 odsłon | 18 komentarzy
Komputerowi tajni agenci to temat znany każdemu miłośnikowi elektronicznej rozrywki. Liczba gier o ich niebezpiecznym żywocie jest naprawdę imponująca i większość cieszy się zadziwiającą popularnością. Wraz z upływem lat wszystkie stają się fabularnie coraz bardziej dojrzałe. Odchodzi się od stereotypu idealnie praworządnego tajniaka, który działa w imię sprawiedliwości na świecie. Wiadomo, że każdy człowiek ma swoje mroczne strony, a wybory, których dokonuje, muszą mieć konsekwencje. Alpha Protocol była określana jako przygoda, w której skutki każdej decyzji gracza będzie można wyraźnie odczuć. Mało tego, gra zapowiadała się jako całkiem niezły, komputerowy erpeg. Czy studio Obsidian stanęło na wysokości zadania? więcej »
Dawid Grzyb | 12.06.2010 | 62355 odsłon | 50 komentarzy
Niedawno pisaliśmy na łamach PCLab.pl o grze Split/Second: Velocity. Jej twórcy odrobinę inaczej podeszli do wyścigów samochodowych. Gra miała zręcznościowy charakter i była mocno uproszczona. Jej istotą była możliwość pozbywania się rywali za pomocą otoczenia, które okazało się wyjątkowo skuteczną bronią. Parę dni po Split/Second: Velocity ukazała się gra Blur. Obydwie możemy śmiało wrzucić do tego samego worka: Blur też jest zręcznościówką, ale jest w niej jeszcze więcej walki, bardziej bezpośredniej. więcej »
Dawid Grzyb | 30.05.2010 | 73998 odsłon | 50 komentarzy
Dawno, dawno temu, kiedy gry komputerowe nie były szczególnie zróżnicowane, wszelkiej maści wyścigi samochodowe sprowadzały się do radosnego krążenia w kółko bez żadnych udziwnień. Na przestrzeni kilku ostatnich lat dało się zauważyć, że niektórzy gracze komputerowi szukają nowych wyzwań w takich grach. Tradycyjne symulatory jazdy cieszą się niesłabnącą popularnością. Ale rynek wita z otwartymi ramionami te gry, które wnoszą powiew świeżości do gatunku. Nie inaczej jest z najnowszą zręcznościówką studia Black Rock. Gra Split/Second: Velocity w założeniu ma dostarczyć zabawy wszystkim tym, którzy lubią brutalne i uproszczone do granic możliwości „wyścigówki”. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 23.05.2010 | 40430 odsłon | 47 komentarzy
Studio Remedy Entertainment większości graczy jest znane jedynie z serii przygód niepokornego nowojorskiego gliniarza Maksa Payne'a. Mało kto wie, że debiutem Remedy była wydana w 1996 roku wyścigowa gra akcji Death Rally. Ostatnia gra studia, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, pojawiła się pod koniec 2003 roku. Dwa lata później na targach E3 firma zapowiedziała nową grę o roboczym tytule Alan Wake. Bardzo długo wielu graczy sądziło, że projekt, nad którym pracują Finowie, to tak naprawdę następna odsłona przygód sławnego gliniarza. Lata mijały i pojawiały się nowe informacje. Szybko stało się jasne, że Alan Wake to zupełnie nowa marka. Produkcja kilka dni temu oficjalnie pojawiła się w wersji na konsolę Xbox 360. Co tym razem przygotowali nam twórcy? Czy jest to gra równie wciągająca jak Max Payne i ile przesiąkło do niej z nowojorskich klimatów? więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 17.04.2010 | 65440 odsłon | 76 komentarzy
Minęły dopiero trzy miesiące bieżącego roku, a już z dużą dozą pewności można stwierdzić, że zostanie on zapamiętany jako rok sequeli. Pod koniec stycznia z pompą na półkach sklepowych pojawił się Mass Effect 2. Producenci nie zwalniali tempa i co rusz zmuszali biednych graczy do rozbijania wielokrotnie klejonych świnek skarbonek. Godziny z życiorysu traciliśmy w Bioshock 2, Battlefield: Bad Company 2, Supreme Commander 2 czy Assassin's Creed 2. A to tylko drugie części bardzo znanych gier. Oprócz tego pojawił się nowy Silent Hunter, The Settlers, Command & Conquer i Aliens vs Predator. Cała ta wyliczanka nie jest bezcelowa, ponieważ dzisiaj zajmiemy się kolejną produkcją z cyferką 2 w nazwie. Bohaterem artykułu będzie Just Cause 2. Czy zaskoczy ona równie mocno jak pierwowzór z 2006 roku? Według twórców jest ładniej, dynamiczniej, bardziej wybuchowo i z jeszcze większym rozmachem. Zweryfikujmy te zapowiedzi. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 04.04.2010 | 98352 odsłony | 92 komentarze
Przez ostatnie lata utarło się przekonanie, że brutalna przemoc i gorący seks potrafią sprzedać wszystko. Najlepiej widać to na przykładzie kina – krwawe horrory oraz głupawe komedie z roznegliżowanymi amerykańskimi „nastolatkami” cieszą się nieustającą popularnością. Fakt, nawet mnie trudno jest przejść obojętnie obok billboardu, na którym straszy psychopatyczny rzeźnik lub wdzięcznie rozkłada się kolejna aktorka w samej bieliźnie. Jednak w przypadku gier taki mechanizm nie działa. Powiem więcej: stwierdzenie, jakoby mord i gwałt windowały sprzedaż kolejnych części Grand Theft Auto, jest wierutną bzdurą. więcej »
Dawid Grzyb | 22.03.2010 | 117932 odsłony | 145 komentarzy
Gra S.T.A.L.K.E.R. pokazała, jak przyjemna, wciągająca i klimatyczna może być eksploracja terenu zdewastowanego w katastrofie nuklearnej. Była na tyle oryginalna, że nie została zapomniana w nawale innych gier z gatunku FPP. Miejsca „przyjemne inaczej”, które zwiedza gracz, oraz walka z bardzo osobliwymi stworzeniami pobudzały wyobraźnię i tworzyły nieziemski nastrój. Zadowolona z sukcesu firma THQ postanowiła dać szansę studiu 4A Games, które debiutuje grą Metro 2033. Na pierwszy rzut oka zarówno S.T.A.L.K.E.R., jak i Metro 2033 są do siebie podobne. Ale pozory mogą mylić. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.03.2010 | 68284 odsłony | 80 komentarzy
Blisko dwa lata temu pojawiła się gra Assassin's Creed. Projekt miał bardzo ciekawy pomysł i fabułę, jednak sposób wykonania wzbudzał wiele kontrowersji. Jednym tytuł bardzo się spodobał, inni wytykali mu bezsensowne ograniczenia, wtórność i niski poziom trudności. Kilka dni temu światło dzienne ujrzała pecetowa wersja drugiej części serii opowiadającej o zmaganiach asasynów z templariuszami. Z czego wynikało blisko czteromiesięczne opóźnienie w stosunku do wersji na konsole i czy twórcy wyciągnęli jakieś wnioski z krytycznych uwag od fanów pierwszej części? więcej »
Dawid Grzyb | 20.02.2010 | 60238 odsłon | 55 komentarzy
Gra Bioshock narobiła sporo zamieszania, gdy się ukazała ponad dwa lata temu. Bardzo dobry wątek fabularny, grafika idealnie odzwierciedlająca lata sześćdziesiąte, klimat – to główne atuty tej gry. Doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji, dzięki której po raz kolejny przyjdzie nam eksplorować podwodne miasto Rapture. Największą zmianą jest postać, w którą wciela się gracz: tym razem postrach miasta Rapture, czyli Big Daddy, to właśnie my. więcej »
Dawid Grzyb | 15.02.2010 | 107741 odsłon | 89 komentarzy
Szanujący się fan science fiction powinien znać postacie Obcego i Predatora. Każdy z nich pojawia się w paru filmach. Obaj walczą ze sobą m.in. w komiksie, filmie oraz grze komputerowej – a w samym środku zawsze jest człowiek. Dzięki studiu Rebellion doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji gry, która ostatni raz gościła na komputerach osobistych dziewięć lat temu. więcej »
Dawid Grzyb | 07.02.2010 | 68054 odsłony | 98 komentarzy
No i stało się. Prawie dwa lata przyszło czekać fanom komputerowych przygód komandora Sheparda. Jak wiadomo, pierwsza część Mass Effect została bardzo ciepło przyjęta przez graczy. Stało się tak głównie dlatego, że była bardzo rozbudowana i grywalna, prawdziwie epicka – i zdecydowanie zasłużyła, aby zaliczyć ją do gatunku cRPG. Oklaski za pierwszą część należą się studiu BioWare, które stworzyło m.in. sagi Baldur's Gate oraz Neverwinter Nights, jak również Dragon Age'a – grę trzymającą poziom poprzedników. Ci z Was, którzy ukończyli pierwszą część Mass Effect, wiedzą, że nie wszystko zostało w niej do końca wyjaśnione. Czy Dwójka jest jej godnym następcą? Czy dla Sheparda znów znajdzie się zajęcie? więcej »
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 »
Aktualności
NEC zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu monitora MultiSync EA295WMi, przeznaczonego do zastosowań profesjonalnych. 1
Xbox odkryje, że jest pecetem. 6
Nowy zestaw z certyfikatem Hi-Res Audio. 3
Coś dla prawdziwych wyjadaczy. 2
Aktualizacja sprawia pierwsze problemy. 22
Ostatni proces przed wprowadzeniem EUV. 5
Nowa wersja popularnego pakietu biurowego coraz bliżej. 19
Oprogramowanie zadebiutuje z przydomkiem Oreo. 10
Pierwsza stacja robocza będąca urządzeniem 2 w 1. 5
"Poor Volta, ekhm, Vega", chciałoby się rzec. 24
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Szef Apple radzi, w którym kierunku warto się rozwijać. 27
Analitycy prognozują przełom na rynku pamięci masowej. 17
Microsoft reanimuje trupa. Firma wprowadziła właśnie swoją najnowszą przeglądarkę Edge do sklepu Play. 35
To bardzo duże usprawnienie, szczególnie dla mniej zaawansowanych użytkowników. 23
Snapdragon 835 pod pokładem. 19
Ktoś chyba się właśnie obudził. 35
Bardziej kolorowy Windows. 15
Było źle i wciąż jest źle. 31
Może na dobre, może na złe. Humble Bundle funkcjonuje już od 2010 roku. 17
Wszyscy gotowi, można zaczynać? 39
W tym przypadku liczy się cisza. 9
Nie tylko się odbił, ale wręcz przebił najśmielsze prognozy. 70
Nowa paczka z nowościami. 14
Duże zmiany w BIOS-ach. 131
Trochę dziwak, trochę ekscentryk. 11
Zakrzywiony monitor z FreeSync. 12
Coś dla prawdziwych wyjadaczy. 2
Wieśka dycha to duża okazja. 9
Bardziej kolorowy Windows. 15
Facebook
Ostatnio komentowane