Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 »
Dawid Grzyb | 12.12.2010 | 59057 odsłon | 21 komentarzy
Gry stworzone na podstawie przygód komiksowych bohaterów w większości są niezbyt udane. Do nielicznych wyjątków należą Batman: Arkham Asylum i Marvel Ultimate Alliance. Z obrazkowych herosów najbardziej oberwało się Spider-Manowi – liczba słabych produkcji z jego udziałem jest imponująca. Czy warto spędzić tych kilka godzin przy najnowszej, Spider-Man: Shattered Dimensions? więcej »
Kamil .qam Przybysz | 27.11.2010 | 99046 odsłon | 43 komentarze
Zastanawialiście się kiedyś, czy nie byłoby wspaniale móc po obejrzeniu dobrego filmu „kontynuować” historię na monitorach komputerów lub ekranach telewizorów? Wystarczyłoby zainstalować program albo podpiąć konsolę. Perspektywa wcielenia się w wielkiego wojownika, który w kinach zabijał tysiące wrogów, jest niesamowicie kusząca. Albo na odwrót! Po przejściu wybitnej gry aż chciałoby się pobiec do multipleksu i zobaczyć dalsze, już filmowe przygody ulubionych bohaterów. Jeśli dalej trapią Was takie rozterki, muszę z przykrością stwierdzić: to jest możliwe i… bardzo bolesne. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 08.11.2010 | 504093 odsłony | 104 komentarze
Gry oraz laptopy bardzo rzadko idą w parze. Owszem, jest kilka mocarnych, wręcz futurystycznych modeli, które w teorii można nazwać przenośnymi, ale wszystkie mają sporo wad. Największą z nich jest cena, często astronomiczna. Nawet jeśli udaje się ją przełknąć, z przykrością stwierdzamy, że kolejne generacje mobilnych GeForce'ów lub Radeonów często nie dorastają do pięt swoim stacjonarnym braciom. Wtedy okazuje się, że kosztowny pseudolaptop po roku będzie już tylko ciężką i nieporęczną „cegłą”. Po długim namyśle stwierdziliśmy, że w naszym laboratorium da się pogodzić te dwa zwaśnione światy, i przetestowaliśmy trzy notebooki z dolnej półki w kilkudziesięciu bestsellerowych grach z przeszłości. więcej »
Dawid Grzyb | 17.10.2010 | 54604 odsłony | 31 komentarzy
Jest kilka ciekawych gier konsolowych, które nie pojawiły się w wersji na pecety, zdarza się też, że jakaś trafia na dyski blaszaków po długim czasie. Capcom należy do tych firm, które nie mają kłopotów z pamięcią i wydają swoje gry na kilka najpopularniejszych platform, także PC. Lost Planet 2 to dobrze zapowiadający się tytuł, który w wersji na konsole pojawił się pięć miesięcy temu. A przedwczoraj do sprzedaży trafiła jej pecetowa edycja, której dziś przyjrzymy się bliżej. więcej »
Dawid Grzyb | 16.10.2010 | 56499 odsłon | 27 komentarzy
Trudno jest dokładnie określić liczbę gier, w których głównym tematem są nieumarli mózgożercy, zwani potocznie zombie. Nieumarły pierwiastek zarówno w grach, jak i w filmach praktycznie zawsze ma tego samego współtowarzysza: strach. Gracze, których wymaganiom coraz trudniej jest sprostać, lubią się bać i cieszą się na wieść o każdej produkcji z zombie w roli głównej. Ba, entuzjaści takich gier lubują się w strzelaniu do nieumarłych, pozbawianiu ich głów, przebijaniu, paleniu, ćwiartowaniu i wielu innych, równie ciekawych sposobach zadawania śmierci po raz drugi! Naprzeciw oczekiwaniom tej dość licznej grupy wyszła znana firma Capcom. Na drugą część Dead Rising ludzie z Capcomu kazali czekać cztery lata. Tylko tym razem postanowili nie zaniedbywać braci pecetowej i chwała im za to, bo z Dead Rising 2 już od dawna wązaliśmy spore nadzieje. więcej »
Mieszko Krzykowski | 09.10.2010 | 335449 odsłon | 61 komentarzy
Zainteresowanie wyścigami Formuły 1 rośnie w naszym kraju niczym fascynacja skokami narciarskimi w okresie szczytowej formy Adama Małysza. Jest to głównie zasługa osiągnięć Roberta Kubicy. Okazuje się jednak, że jest tak nie tylko w Polsce. Na całym świecie coraz więcej osób chce oglądać samochody kilkadziesiąt razy z rzędu pokonujące ten sam zamknięty tor wyścigowy. To pociągnęło za sobą zapotrzebowanie na następną grę wyścigową z F1 w roli głównej, zwłaszcza że ostatnia pojawiła się dość dawno. Dostrzegli to ludzie z Codemasters, czyli twórcy jednych z najlepszych gier wyścigowych ostatnich lat. Efektem ich pracy jest F1 2010, która została dość ciepło przyjęta przez recenzentów i sprzedaje się na całym świecie jak ciepłe bułeczki. Tym razem jednak nie będziemy mówić o tym, czy gra jest dobra czy nie, a o tym, na jakim sprzęcie da się w nią zagrać bez obawy, że obraz będzie przypominał Sapera. więcej »
Dawid Grzyb | 18.09.2010 | 42415 odsłon | 23 komentarze
Dziś tylko wyjątkowo ciekawe postacie z gier komputerowych zapadają w pamięci graczy. Najprostszą drogą do stworzenia takiego bohatera jest uczynienie go mocno kontrowersyjnym, co sprawdziło się w przypadku dwójki przestępców: Adama „Kane'a” Marcusa i Jamesa Setha Lyncha. Minęły trzy lata od pojawienia się pierwszej gry z udziałem tych dwóch nieprzebierających w środkach kryminalistów. Mimo że pierwsze przygody Kane'a i Lyncha zostały ocenione dość przeciętnie, ci dwaj antybohaterowie dali się lubić. Kane był porywczy i brutalny, a Lynch miewał ataki ostrej niewydolności umysłowej, co sprawiało, że był to dość barwny typ. Rok 2010 przyniósł drugą część przygód dwójki narwańców. więcej »
Dawid Grzyb | 15.08.2010 | 85731 odsłon | 97 komentarzy
Jest kilka specyficznych firm, które każą czekać graczom na swoje produkty latami, ale jedna z nich jest naprawdę wyjątkowa. Mowa, oczywiście, o Blizzardzie, którego dokonań chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Ta firma nigdy nie spieszyła się z wydawaniem swoich produktów, ale gdy już to robiła, gracze byli po prostu wniebowzięci. Na drugą wersję StarCrafta trzeba było czekać dwanaście lat. Blizzard nie próżnował w tym okresie. Jednak po tym, jak ukazało się Diablo II i dodatek do niego, jedynym tytułem firmy, który ujrzał światło dzienne, był World of Warcraft – najpopularniejsza gra MMORPG na ziemi. Ale już od jakiegoś czasu do sieci wyciekały informacje o kontynuacji StarCrafta. Wreszcie gra trafiła na półki, a nam nie pozostało nic innego jak tylko przekonać się, czy faktycznie warto było na nią czekać ponad dekadę. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 31.07.2010 | 68802 odsłony | 97 komentarzy
Graczy komputerowych zasadniczo można podzielić na dwa gatunki: tych zaprawionych w bojach oraz niedzielnych. I nie da się ukryć, że hardkorowiec i każual są na wojennej ścieżce. Co prawda sprawę zdaje sobie z tego tylko ten pierwszy, ale gdyby drugi dowiedział się, jaką ma opinię, też szybko chwyciłby za broń… Dlaczego w świecie „prawdziwych” graczy nazwanie czegoś lub kogoś casualowym uznaje się za jedną z największych zbrodni? Jest to okazanie dezaprobaty oraz braku szacunku – przecież maniak, który połamał dwie klawiatury i trzy pady, nie będzie się bratał z kimś, kto wczoraj kupił sobie Wii. Choć wydaje się to oczywiste, historia tego konfliktu jest dość zagmatwana i prowadzi do dość nieoczekiwanych wniosków. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 24.07.2010 | 105170 odsłon | 50 komentarzy
Około trzech lat temu firma Logitech zaprezentowała kierownicę G25. Wysoka jakość wykonania, skórzane koło kierownicy, trzy niezależne pedały, podwójny silnik sprzężenia zwrotnego – ten model szybko stał się obiektem westchnień wielu fanów gier wyścigowych. Nie zrażała ich nawet wysoka cena czy drobne wady, które ujawniały się po dłuższym użytkowaniu. I gdy wydawało się, że nic lepszego powstać już nie może, własną rękawicę podnieśli projektanci Logitecha. Bacznie przyglądali się oni wszystkim uwagom, jakie pod adresem G25 kierowali jej posiadacze, i postanowili na jej podstawie stworzyć wersję pozbawioną większości mankamentów. Tak oto powstał bohater dzisiejszego artykułu – Logitech G27. Pojawia się jednak pytanie, czy przy okazji poprawek, unowocześnień i innych plastycznych operacji nie wycięto pacjentowi jakiegoś zdrowego organu. więcej »
Dawid Grzyb | 17.07.2010 | 80383 odsłony | 61 komentarzy
Rodzima firma City Interactive zajmuje się produkcją gier kierowanych do mniej wybrednych graczy. Przynajmniej do tej pory tak było, ponieważ w najnowszą włożono więcej pracy oraz środków niż zazwyczaj. Produkcja Sniper: Ghost Warrior trwała dwa lata, a budżet sięgnął trzech milionów złotych. Już od pewnego czasu w sieci krążyły zdjęcia oraz materiał wideo, które dawały nadzieję na polską grę na światowym poziomie. Nasz apetyt został dodatkowo pobudzony wykorzystanym silnikiem graficznym, Chrome Engine 4, użytym m.in. w Call of Juarez: Bound in Blood. Nie mogliśmy przepuścić okazji i nie przyjrzeć się najnowszemu dziełu firmy, w końcu chodzi o nasz krajowy produkt, prawda? więcej »
Dawid Grzyb | 11.07.2010 | 50548 odsłon | 27 komentarzy
W dobie kolejnych klonów Battlefielda i Call Of Duty trudno o innowacyjną fabularnie grę z gatunku FPS. Nie czepiamy się tych dwóch serii, bo i one mają swój urok. Do nas jednak bardziej przemawia przekombinowana broń, nierealna fabuła i masa dziwacznych przeciwników. Raven Software ma wprawę w tworzeniu właśnie takich gier. Po dość udanym Wolfensteinie studio przedstawia nam Singularity – grę, którą śmiało możemy wrzucić do tego samego worka co serię Bioshock czy Quake. Fabuła ponownie dotyczy dziwnych eksperymentów naukowych. I to był właśnie nasz punkt zaczepienia, od którego postanowiliśmy zacząć przygodę w Singularity. więcej »
Dawid Grzyb | 26.06.2010 | 50731 odsłon | 38 komentarzy
W branży rozrywki komputerowej można wyróżnić kilka serii, które zasługują na miano kultowych, i gry spod znaku Prince of Persia zdecydowanie zaliczają się do tej grupy. Pierwsza przygodówka z perskim księciem w roli głównej pojawiła się w 1989 roku. Po bardzo dobrych Piaskach czasu, Duszy wojownika oraz Dwóch tronach studio Ubisoft Montreal zaskoczyło nas pod koniec 2008 roku następną, odrobinę kreskówkową częścią, która fabularnie była zupełnie niezwiązana z trzema poprzednimi. Po dalszych dwóch latach fani serii doczekali się Zapomnianych piasków. Akcja najnowszej odsłony przygód księcia została umiejscowiona pomiędzy Piaskami czasu a Duszą wojownika i ma dać odpowiedź na pytanie, co działo się z księciem w tym czasie. więcej »
Dawid Grzyb | 19.06.2010 | 44786 odsłon | 18 komentarzy
Komputerowi tajni agenci to temat znany każdemu miłośnikowi elektronicznej rozrywki. Liczba gier o ich niebezpiecznym żywocie jest naprawdę imponująca i większość cieszy się zadziwiającą popularnością. Wraz z upływem lat wszystkie stają się fabularnie coraz bardziej dojrzałe. Odchodzi się od stereotypu idealnie praworządnego tajniaka, który działa w imię sprawiedliwości na świecie. Wiadomo, że każdy człowiek ma swoje mroczne strony, a wybory, których dokonuje, muszą mieć konsekwencje. Alpha Protocol była określana jako przygoda, w której skutki każdej decyzji gracza będzie można wyraźnie odczuć. Mało tego, gra zapowiadała się jako całkiem niezły, komputerowy erpeg. Czy studio Obsidian stanęło na wysokości zadania? więcej »
Dawid Grzyb | 12.06.2010 | 62543 odsłony | 50 komentarzy
Niedawno pisaliśmy na łamach PCLab.pl o grze Split/Second: Velocity. Jej twórcy odrobinę inaczej podeszli do wyścigów samochodowych. Gra miała zręcznościowy charakter i była mocno uproszczona. Jej istotą była możliwość pozbywania się rywali za pomocą otoczenia, które okazało się wyjątkowo skuteczną bronią. Parę dni po Split/Second: Velocity ukazała się gra Blur. Obydwie możemy śmiało wrzucić do tego samego worka: Blur też jest zręcznościówką, ale jest w niej jeszcze więcej walki, bardziej bezpośredniej. więcej »
Dawid Grzyb | 30.05.2010 | 74140 odsłon | 50 komentarzy
Dawno, dawno temu, kiedy gry komputerowe nie były szczególnie zróżnicowane, wszelkiej maści wyścigi samochodowe sprowadzały się do radosnego krążenia w kółko bez żadnych udziwnień. Na przestrzeni kilku ostatnich lat dało się zauważyć, że niektórzy gracze komputerowi szukają nowych wyzwań w takich grach. Tradycyjne symulatory jazdy cieszą się niesłabnącą popularnością. Ale rynek wita z otwartymi ramionami te gry, które wnoszą powiew świeżości do gatunku. Nie inaczej jest z najnowszą zręcznościówką studia Black Rock. Gra Split/Second: Velocity w założeniu ma dostarczyć zabawy wszystkim tym, którzy lubią brutalne i uproszczone do granic możliwości „wyścigówki”. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 23.05.2010 | 40505 odsłon | 47 komentarzy
Studio Remedy Entertainment większości graczy jest znane jedynie z serii przygód niepokornego nowojorskiego gliniarza Maksa Payne'a. Mało kto wie, że debiutem Remedy była wydana w 1996 roku wyścigowa gra akcji Death Rally. Ostatnia gra studia, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, pojawiła się pod koniec 2003 roku. Dwa lata później na targach E3 firma zapowiedziała nową grę o roboczym tytule Alan Wake. Bardzo długo wielu graczy sądziło, że projekt, nad którym pracują Finowie, to tak naprawdę następna odsłona przygód sławnego gliniarza. Lata mijały i pojawiały się nowe informacje. Szybko stało się jasne, że Alan Wake to zupełnie nowa marka. Produkcja kilka dni temu oficjalnie pojawiła się w wersji na konsolę Xbox 360. Co tym razem przygotowali nam twórcy? Czy jest to gra równie wciągająca jak Max Payne i ile przesiąkło do niej z nowojorskich klimatów? więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 17.04.2010 | 65654 odsłony | 76 komentarzy
Minęły dopiero trzy miesiące bieżącego roku, a już z dużą dozą pewności można stwierdzić, że zostanie on zapamiętany jako rok sequeli. Pod koniec stycznia z pompą na półkach sklepowych pojawił się Mass Effect 2. Producenci nie zwalniali tempa i co rusz zmuszali biednych graczy do rozbijania wielokrotnie klejonych świnek skarbonek. Godziny z życiorysu traciliśmy w Bioshock 2, Battlefield: Bad Company 2, Supreme Commander 2 czy Assassin's Creed 2. A to tylko drugie części bardzo znanych gier. Oprócz tego pojawił się nowy Silent Hunter, The Settlers, Command & Conquer i Aliens vs Predator. Cała ta wyliczanka nie jest bezcelowa, ponieważ dzisiaj zajmiemy się kolejną produkcją z cyferką 2 w nazwie. Bohaterem artykułu będzie Just Cause 2. Czy zaskoczy ona równie mocno jak pierwowzór z 2006 roku? Według twórców jest ładniej, dynamiczniej, bardziej wybuchowo i z jeszcze większym rozmachem. Zweryfikujmy te zapowiedzi. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 04.04.2010 | 98551 odsłon | 92 komentarze
Przez ostatnie lata utarło się przekonanie, że brutalna przemoc i gorący seks potrafią sprzedać wszystko. Najlepiej widać to na przykładzie kina – krwawe horrory oraz głupawe komedie z roznegliżowanymi amerykańskimi „nastolatkami” cieszą się nieustającą popularnością. Fakt, nawet mnie trudno jest przejść obojętnie obok billboardu, na którym straszy psychopatyczny rzeźnik lub wdzięcznie rozkłada się kolejna aktorka w samej bieliźnie. Jednak w przypadku gier taki mechanizm nie działa. Powiem więcej: stwierdzenie, jakoby mord i gwałt windowały sprzedaż kolejnych części Grand Theft Auto, jest wierutną bzdurą. więcej »
Dawid Grzyb | 22.03.2010 | 118245 odsłon | 145 komentarzy
Gra S.T.A.L.K.E.R. pokazała, jak przyjemna, wciągająca i klimatyczna może być eksploracja terenu zdewastowanego w katastrofie nuklearnej. Była na tyle oryginalna, że nie została zapomniana w nawale innych gier z gatunku FPP. Miejsca „przyjemne inaczej”, które zwiedza gracz, oraz walka z bardzo osobliwymi stworzeniami pobudzały wyobraźnię i tworzyły nieziemski nastrój. Zadowolona z sukcesu firma THQ postanowiła dać szansę studiu 4A Games, które debiutuje grą Metro 2033. Na pierwszy rzut oka zarówno S.T.A.L.K.E.R., jak i Metro 2033 są do siebie podobne. Ale pozory mogą mylić. więcej »
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 »
Aktualności
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 12
Z Kaby Lake Refresh i opcjonalnym GPU Nvidii. 0
Zapowiada się całkiem solidny sprzęt. 4
Stal i maty wygłuszające na bokach. 7
Szybsze ładowanie gier. 13
Kolejna świetna gra dla pecetowych graczy. 14
Kolejna usługa strumieniowania na naszym rynku. 20
Moc w najczystszej postaci. 53
Szybsze ładowanie gier. 13
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 12
Rok sztucznej inteligencji. 10
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 28
Rekordowa gra wchodzi w fazę wydania. 15
To jedno z ważniejszych usprawnień nowego systemu Google. Android 8.1. 9
Po trzy modele dla urządzeń mobilnych i desktopów. 13
Mówi Ci coś nazwa GeForce4? Firma EVGA ma ciekawą gratkę dla prawdziwych fanów staroci. 12
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 23
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Dużo tu rowów i dziurek. 10
Najnowszy partner biznesowy AMD. 16
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Szybsze ładowanie gier. 13
To małe, ale bardzo istotne z punktu widzenia użytkowników usprawnienie. Facebook rozpoczął testy tzw. 11
Facebook
Ostatnio komentowane