Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 »
Sebastian Krzeczkowski | 24.07.2010 | 103991 odsłon | 50 komentarzy
Około trzech lat temu firma Logitech zaprezentowała kierownicę G25. Wysoka jakość wykonania, skórzane koło kierownicy, trzy niezależne pedały, podwójny silnik sprzężenia zwrotnego – ten model szybko stał się obiektem westchnień wielu fanów gier wyścigowych. Nie zrażała ich nawet wysoka cena czy drobne wady, które ujawniały się po dłuższym użytkowaniu. I gdy wydawało się, że nic lepszego powstać już nie może, własną rękawicę podnieśli projektanci Logitecha. Bacznie przyglądali się oni wszystkim uwagom, jakie pod adresem G25 kierowali jej posiadacze, i postanowili na jej podstawie stworzyć wersję pozbawioną większości mankamentów. Tak oto powstał bohater dzisiejszego artykułu – Logitech G27. Pojawia się jednak pytanie, czy przy okazji poprawek, unowocześnień i innych plastycznych operacji nie wycięto pacjentowi jakiegoś zdrowego organu. więcej »
Dawid Grzyb | 17.07.2010 | 80249 odsłon | 61 komentarzy
Rodzima firma City Interactive zajmuje się produkcją gier kierowanych do mniej wybrednych graczy. Przynajmniej do tej pory tak było, ponieważ w najnowszą włożono więcej pracy oraz środków niż zazwyczaj. Produkcja Sniper: Ghost Warrior trwała dwa lata, a budżet sięgnął trzech milionów złotych. Już od pewnego czasu w sieci krążyły zdjęcia oraz materiał wideo, które dawały nadzieję na polską grę na światowym poziomie. Nasz apetyt został dodatkowo pobudzony wykorzystanym silnikiem graficznym, Chrome Engine 4, użytym m.in. w Call of Juarez: Bound in Blood. Nie mogliśmy przepuścić okazji i nie przyjrzeć się najnowszemu dziełu firmy, w końcu chodzi o nasz krajowy produkt, prawda? więcej »
Dawid Grzyb | 11.07.2010 | 50451 odsłon | 27 komentarzy
W dobie kolejnych klonów Battlefielda i Call Of Duty trudno o innowacyjną fabularnie grę z gatunku FPS. Nie czepiamy się tych dwóch serii, bo i one mają swój urok. Do nas jednak bardziej przemawia przekombinowana broń, nierealna fabuła i masa dziwacznych przeciwników. Raven Software ma wprawę w tworzeniu właśnie takich gier. Po dość udanym Wolfensteinie studio przedstawia nam Singularity – grę, którą śmiało możemy wrzucić do tego samego worka co serię Bioshock czy Quake. Fabuła ponownie dotyczy dziwnych eksperymentów naukowych. I to był właśnie nasz punkt zaczepienia, od którego postanowiliśmy zacząć przygodę w Singularity. więcej »
Dawid Grzyb | 26.06.2010 | 50506 odsłon | 38 komentarzy
W branży rozrywki komputerowej można wyróżnić kilka serii, które zasługują na miano kultowych, i gry spod znaku Prince of Persia zdecydowanie zaliczają się do tej grupy. Pierwsza przygodówka z perskim księciem w roli głównej pojawiła się w 1989 roku. Po bardzo dobrych Piaskach czasu, Duszy wojownika oraz Dwóch tronach studio Ubisoft Montreal zaskoczyło nas pod koniec 2008 roku następną, odrobinę kreskówkową częścią, która fabularnie była zupełnie niezwiązana z trzema poprzednimi. Po dalszych dwóch latach fani serii doczekali się Zapomnianych piasków. Akcja najnowszej odsłony przygód księcia została umiejscowiona pomiędzy Piaskami czasu a Duszą wojownika i ma dać odpowiedź na pytanie, co działo się z księciem w tym czasie. więcej »
Dawid Grzyb | 19.06.2010 | 44599 odsłon | 18 komentarzy
Komputerowi tajni agenci to temat znany każdemu miłośnikowi elektronicznej rozrywki. Liczba gier o ich niebezpiecznym żywocie jest naprawdę imponująca i większość cieszy się zadziwiającą popularnością. Wraz z upływem lat wszystkie stają się fabularnie coraz bardziej dojrzałe. Odchodzi się od stereotypu idealnie praworządnego tajniaka, który działa w imię sprawiedliwości na świecie. Wiadomo, że każdy człowiek ma swoje mroczne strony, a wybory, których dokonuje, muszą mieć konsekwencje. Alpha Protocol była określana jako przygoda, w której skutki każdej decyzji gracza będzie można wyraźnie odczuć. Mało tego, gra zapowiadała się jako całkiem niezły, komputerowy erpeg. Czy studio Obsidian stanęło na wysokości zadania? więcej »
Dawid Grzyb | 12.06.2010 | 62253 odsłony | 50 komentarzy
Niedawno pisaliśmy na łamach PCLab.pl o grze Split/Second: Velocity. Jej twórcy odrobinę inaczej podeszli do wyścigów samochodowych. Gra miała zręcznościowy charakter i była mocno uproszczona. Jej istotą była możliwość pozbywania się rywali za pomocą otoczenia, które okazało się wyjątkowo skuteczną bronią. Parę dni po Split/Second: Velocity ukazała się gra Blur. Obydwie możemy śmiało wrzucić do tego samego worka: Blur też jest zręcznościówką, ale jest w niej jeszcze więcej walki, bardziej bezpośredniej. więcej »
Dawid Grzyb | 30.05.2010 | 73903 odsłony | 50 komentarzy
Dawno, dawno temu, kiedy gry komputerowe nie były szczególnie zróżnicowane, wszelkiej maści wyścigi samochodowe sprowadzały się do radosnego krążenia w kółko bez żadnych udziwnień. Na przestrzeni kilku ostatnich lat dało się zauważyć, że niektórzy gracze komputerowi szukają nowych wyzwań w takich grach. Tradycyjne symulatory jazdy cieszą się niesłabnącą popularnością. Ale rynek wita z otwartymi ramionami te gry, które wnoszą powiew świeżości do gatunku. Nie inaczej jest z najnowszą zręcznościówką studia Black Rock. Gra Split/Second: Velocity w założeniu ma dostarczyć zabawy wszystkim tym, którzy lubią brutalne i uproszczone do granic możliwości „wyścigówki”. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 23.05.2010 | 40361 odsłon | 47 komentarzy
Studio Remedy Entertainment większości graczy jest znane jedynie z serii przygód niepokornego nowojorskiego gliniarza Maksa Payne'a. Mało kto wie, że debiutem Remedy była wydana w 1996 roku wyścigowa gra akcji Death Rally. Ostatnia gra studia, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, pojawiła się pod koniec 2003 roku. Dwa lata później na targach E3 firma zapowiedziała nową grę o roboczym tytule Alan Wake. Bardzo długo wielu graczy sądziło, że projekt, nad którym pracują Finowie, to tak naprawdę następna odsłona przygód sławnego gliniarza. Lata mijały i pojawiały się nowe informacje. Szybko stało się jasne, że Alan Wake to zupełnie nowa marka. Produkcja kilka dni temu oficjalnie pojawiła się w wersji na konsolę Xbox 360. Co tym razem przygotowali nam twórcy? Czy jest to gra równie wciągająca jak Max Payne i ile przesiąkło do niej z nowojorskich klimatów? więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 17.04.2010 | 65269 odsłon | 76 komentarzy
Minęły dopiero trzy miesiące bieżącego roku, a już z dużą dozą pewności można stwierdzić, że zostanie on zapamiętany jako rok sequeli. Pod koniec stycznia z pompą na półkach sklepowych pojawił się Mass Effect 2. Producenci nie zwalniali tempa i co rusz zmuszali biednych graczy do rozbijania wielokrotnie klejonych świnek skarbonek. Godziny z życiorysu traciliśmy w Bioshock 2, Battlefield: Bad Company 2, Supreme Commander 2 czy Assassin's Creed 2. A to tylko drugie części bardzo znanych gier. Oprócz tego pojawił się nowy Silent Hunter, The Settlers, Command & Conquer i Aliens vs Predator. Cała ta wyliczanka nie jest bezcelowa, ponieważ dzisiaj zajmiemy się kolejną produkcją z cyferką 2 w nazwie. Bohaterem artykułu będzie Just Cause 2. Czy zaskoczy ona równie mocno jak pierwowzór z 2006 roku? Według twórców jest ładniej, dynamiczniej, bardziej wybuchowo i z jeszcze większym rozmachem. Zweryfikujmy te zapowiedzi. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 04.04.2010 | 98190 odsłon | 92 komentarze
Przez ostatnie lata utarło się przekonanie, że brutalna przemoc i gorący seks potrafią sprzedać wszystko. Najlepiej widać to na przykładzie kina – krwawe horrory oraz głupawe komedie z roznegliżowanymi amerykańskimi „nastolatkami” cieszą się nieustającą popularnością. Fakt, nawet mnie trudno jest przejść obojętnie obok billboardu, na którym straszy psychopatyczny rzeźnik lub wdzięcznie rozkłada się kolejna aktorka w samej bieliźnie. Jednak w przypadku gier taki mechanizm nie działa. Powiem więcej: stwierdzenie, jakoby mord i gwałt windowały sprzedaż kolejnych części Grand Theft Auto, jest wierutną bzdurą. więcej »
Dawid Grzyb | 22.03.2010 | 117613 odsłon | 145 komentarzy
Gra S.T.A.L.K.E.R. pokazała, jak przyjemna, wciągająca i klimatyczna może być eksploracja terenu zdewastowanego w katastrofie nuklearnej. Była na tyle oryginalna, że nie została zapomniana w nawale innych gier z gatunku FPP. Miejsca „przyjemne inaczej”, które zwiedza gracz, oraz walka z bardzo osobliwymi stworzeniami pobudzały wyobraźnię i tworzyły nieziemski nastrój. Zadowolona z sukcesu firma THQ postanowiła dać szansę studiu 4A Games, które debiutuje grą Metro 2033. Na pierwszy rzut oka zarówno S.T.A.L.K.E.R., jak i Metro 2033 są do siebie podobne. Ale pozory mogą mylić. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.03.2010 | 68161 odsłon | 80 komentarzy
Blisko dwa lata temu pojawiła się gra Assassin's Creed. Projekt miał bardzo ciekawy pomysł i fabułę, jednak sposób wykonania wzbudzał wiele kontrowersji. Jednym tytuł bardzo się spodobał, inni wytykali mu bezsensowne ograniczenia, wtórność i niski poziom trudności. Kilka dni temu światło dzienne ujrzała pecetowa wersja drugiej części serii opowiadającej o zmaganiach asasynów z templariuszami. Z czego wynikało blisko czteromiesięczne opóźnienie w stosunku do wersji na konsole i czy twórcy wyciągnęli jakieś wnioski z krytycznych uwag od fanów pierwszej części? więcej »
Dawid Grzyb | 20.02.2010 | 60116 odsłon | 55 komentarzy
Gra Bioshock narobiła sporo zamieszania, gdy się ukazała ponad dwa lata temu. Bardzo dobry wątek fabularny, grafika idealnie odzwierciedlająca lata sześćdziesiąte, klimat – to główne atuty tej gry. Doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji, dzięki której po raz kolejny przyjdzie nam eksplorować podwodne miasto Rapture. Największą zmianą jest postać, w którą wciela się gracz: tym razem postrach miasta Rapture, czyli Big Daddy, to właśnie my. więcej »
Dawid Grzyb | 15.02.2010 | 107547 odsłon | 89 komentarzy
Szanujący się fan science fiction powinien znać postacie Obcego i Predatora. Każdy z nich pojawia się w paru filmach. Obaj walczą ze sobą m.in. w komiksie, filmie oraz grze komputerowej – a w samym środku zawsze jest człowiek. Dzięki studiu Rebellion doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji gry, która ostatni raz gościła na komputerach osobistych dziewięć lat temu. więcej »
Dawid Grzyb | 07.02.2010 | 67927 odsłon | 98 komentarzy
No i stało się. Prawie dwa lata przyszło czekać fanom komputerowych przygód komandora Sheparda. Jak wiadomo, pierwsza część Mass Effect została bardzo ciepło przyjęta przez graczy. Stało się tak głównie dlatego, że była bardzo rozbudowana i grywalna, prawdziwie epicka – i zdecydowanie zasłużyła, aby zaliczyć ją do gatunku cRPG. Oklaski za pierwszą część należą się studiu BioWare, które stworzyło m.in. sagi Baldur's Gate oraz Neverwinter Nights, jak również Dragon Age'a – grę trzymającą poziom poprzedników. Ci z Was, którzy ukończyli pierwszą część Mass Effect, wiedzą, że nie wszystko zostało w niej do końca wyjaśnione. Czy Dwójka jest jej godnym następcą? Czy dla Sheparda znów znajdzie się zajęcie? więcej »
Dawid Grzyb | 31.01.2010 | 45698 odsłon | 44 komentarze
O grze Dark Void było głośno na długo przed tym, jak się ukazała. Założenie twórców było wyjątkowo proste: fabuła łącząca gatunek science fiction z realiami II wojny światowej to przepis na murowany hit. Gdy do obiecującej fabuły dodamy charyzmatycznego bohatera głównego, damę u jego boku oraz niezidentyfikowane obiekty latające... Cóż, zapowiada się ciekawie. Obecnie gry muszą też mieć odpowiednio wysoką jakość oprawy audiowizualnej, więc wybrano Unreal Engine 3.0. Pora odpowiedzieć na pytanie, co powstało z połączenia tych wszystkich elementów w jedną całość.  więcej »
Mieszko Krzykowski | 21.12.2009 | 639346 odsłon | 143 komentarze
Nie trzeba nikogo przekonywać, że DirectX 10 nie przyjął się zbyt dobrze. Były dwa główne powody: przywiązanie tej wersji do Visty i brak kompatybilności wstecznej z DirectX 9. Ponadto nowe API nie przyniosło niczego rewolucyjnego. Dlatego na pierwszą grę korzystającą z niego w jakikolwiek sposób musieliśmy czekać 10 miesięcy. Z DirectX 11 jest sporo lepiej: dwa miesiące po wprowadzeniu Windows 7 i DirectX 11 dostępne są trzy gry wykorzystujące niektóre funkcje nowego produktu Microsoftu. więcej »
Dawid Grzyb | 13.12.2009 | 55861 odsłon | 53 komentarze
Postapokaliptyczny świat, mutanci, powrót społeczności plemiennej oraz nieustanna walka – kto z miłośników Fallouta czy Mad Maksa nie lubi takiego ciężkiego klimatu? Nie ma takich. Studio Gearbox Software stworzyło m.in. parę udanych dodatków do gry Half-Life oraz kilka gier z serii Brothers in Arms. Teraz postanowiło wykorzystać odważne połączenie dwóch gatunków gier: komputerowego erpega oraz strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby. Taki miszmasz już się zdarzał, ale za grą Borderlands przemawiają dwie rzeczy: bardzo dobry silnik graficzny oraz luźne, odrobinę groteskowe podejście do tematu życia w wyjątkowo niemiłym, ale kolorowym świecie. Czy gra faktycznie zasługuje na to, żeby dać jej szansę? Czy twórcom udała się symbioza dwóch popularnych gatunków? Przekonajmy się. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 28.11.2009 | 95248 odsłon | 138 komentarzy
W historii kinematografii i gier komputerowych czasami pojawiały się tytuły tak dobre, że już w dniu premiery było wiadomo, iż wkrótce pojawi się ich kontynuacja (lub kontynuacje). I nie chodzi jedynie o odcinanie kuponów i zarabianie na świetnie przyjętej marce. To coś więcej. To chęć zgłębienia przedstawionego w pierwowzorze tematu, pokazania wydarzeń z innej perspektywy czy skupienia się na dalszych losach bohaterów, którzy nie zawsze okazują się czyści jak łza i jedną egoistyczną decyzją potrafią zniszczyć swój kryształowy wizerunek w naszych oczach. Większość z nas nie wyobraża sobie, że mogłyby nie powstać takie produkcje, jak: Ojciec chrzestny II, Obcy - decydujące starcie, Mroczny rycerz, Fallout 2, Diablo II, Half-Life 2, Final Fantasy VII, Street Fighter II, Grand Theft Auto 3, Tomb Raider II: The Dagger of Xian czy Warcraft III: Reign of Chaos. Według wielu analityków, komentatorów, dziennikarzy oraz samych graczy najnowsza część serii Call of Duty o podtytule Modern Warfare 2 bez wątpienia ma szansę trafić na tę listę niezapomnianych sequeli (z różnych względów). Ale nie uprzedajmy faktów i sprawdźmy, co tym razem zaproponował nam tandem Infinity Ward i Activision. więcej »
Dawid Grzyb | 10.10.2009 | 49083 odsłony | 57 komentarzy
Znana i lubiana, głównie przez brać konsolową, firma Capcom wstrząsnęła światem w 1996 roku: gra „Resident Evil” okazała się mroczna, niesamowicie wciągająca i pod wieloma względami nowatorska. Wręcz doskonale definiowała wyjątkowy podgatunek gier z nurtu action adventure – survival horror, który zmusza gracza do ostrożnej, nietypowej rozgrywki. Tu trzeba się liczyć z każdym zużytym nabojem, każdą wykorzystaną apteczką oraz przeciwnikami, którzy są zdolni uśmiercić postać dużo szybciej niż w innych grach akcji. Gdy dodamy do tego mroczną fabułę rodem z powieści H.P. Lovecrafta czy Grahama Mastertona – łatwo sobie wyobrazić, co czeka gracza. Seria „Resident Evil” przez tych trzynaście lat bardzo się rozrosła. W połowie września pojawiła się jej najnowsza część. Zapowiedzi były bardzo obiecujące. Czy warto było czekać? więcej »
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 »
Aktualności
Budowanie na znanej konstrukcji. 9
Specyfikacja sprzętu i szczegóły przedsprzedaży w Polsce. 31
Przyzwoita wydajność i przykuwający uwagę wygląd. 11
Postawienie na moduły MCM było bardzo dobrym pomysłem. 28
Laptop z możliwością podkręcania podzespołów. 4
Czerwoni pracują nad zapewnieniem odpowiednich dostaw chipów. 53
Powrót do przeszłości. 17
Stwórz własny kontroler XONE. 63
Niektórzy deweloperzy mają nadużywać takiej opcji. 30
Najlepiej sprzedający się komputer w historii. 45
Nowy system operacyjny Google coraz bliżej. 20
Czerwoni pracują nad zapewnieniem odpowiednich dostaw chipów. 53
Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych urządzeń z systemem Android. 20
Duże usprawnienie dla wyszukiwarki Google. 5
Płyta dla wymagającego górnika. 29
Facebook
Ostatnio komentowane