Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 »
Dawid Grzyb | 12.06.2010 | 61672 odsłony | 50 komentarzy
Niedawno pisaliśmy na łamach PCLab.pl o grze Split/Second: Velocity. Jej twórcy odrobinę inaczej podeszli do wyścigów samochodowych. Gra miała zręcznościowy charakter i była mocno uproszczona. Jej istotą była możliwość pozbywania się rywali za pomocą otoczenia, które okazało się wyjątkowo skuteczną bronią. Parę dni po Split/Second: Velocity ukazała się gra Blur. Obydwie możemy śmiało wrzucić do tego samego worka: Blur też jest zręcznościówką, ale jest w niej jeszcze więcej walki, bardziej bezpośredniej. więcej »
Dawid Grzyb | 30.05.2010 | 73334 odsłony | 50 komentarzy
Dawno, dawno temu, kiedy gry komputerowe nie były szczególnie zróżnicowane, wszelkiej maści wyścigi samochodowe sprowadzały się do radosnego krążenia w kółko bez żadnych udziwnień. Na przestrzeni kilku ostatnich lat dało się zauważyć, że niektórzy gracze komputerowi szukają nowych wyzwań w takich grach. Tradycyjne symulatory jazdy cieszą się niesłabnącą popularnością. Ale rynek wita z otwartymi ramionami te gry, które wnoszą powiew świeżości do gatunku. Nie inaczej jest z najnowszą zręcznościówką studia Black Rock. Gra Split/Second: Velocity w założeniu ma dostarczyć zabawy wszystkim tym, którzy lubią brutalne i uproszczone do granic możliwości „wyścigówki”. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 23.05.2010 | 39986 odsłon | 47 komentarzy
Studio Remedy Entertainment większości graczy jest znane jedynie z serii przygód niepokornego nowojorskiego gliniarza Maksa Payne'a. Mało kto wie, że debiutem Remedy była wydana w 1996 roku wyścigowa gra akcji Death Rally. Ostatnia gra studia, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, pojawiła się pod koniec 2003 roku. Dwa lata później na targach E3 firma zapowiedziała nową grę o roboczym tytule Alan Wake. Bardzo długo wielu graczy sądziło, że projekt, nad którym pracują Finowie, to tak naprawdę następna odsłona przygód sławnego gliniarza. Lata mijały i pojawiały się nowe informacje. Szybko stało się jasne, że Alan Wake to zupełnie nowa marka. Produkcja kilka dni temu oficjalnie pojawiła się w wersji na konsolę Xbox 360. Co tym razem przygotowali nam twórcy? Czy jest to gra równie wciągająca jak Max Payne i ile przesiąkło do niej z nowojorskich klimatów? więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 17.04.2010 | 64464 odsłony | 76 komentarzy
Minęły dopiero trzy miesiące bieżącego roku, a już z dużą dozą pewności można stwierdzić, że zostanie on zapamiętany jako rok sequeli. Pod koniec stycznia z pompą na półkach sklepowych pojawił się Mass Effect 2. Producenci nie zwalniali tempa i co rusz zmuszali biednych graczy do rozbijania wielokrotnie klejonych świnek skarbonek. Godziny z życiorysu traciliśmy w Bioshock 2, Battlefield: Bad Company 2, Supreme Commander 2 czy Assassin's Creed 2. A to tylko drugie części bardzo znanych gier. Oprócz tego pojawił się nowy Silent Hunter, The Settlers, Command & Conquer i Aliens vs Predator. Cała ta wyliczanka nie jest bezcelowa, ponieważ dzisiaj zajmiemy się kolejną produkcją z cyferką 2 w nazwie. Bohaterem artykułu będzie Just Cause 2. Czy zaskoczy ona równie mocno jak pierwowzór z 2006 roku? Według twórców jest ładniej, dynamiczniej, bardziej wybuchowo i z jeszcze większym rozmachem. Zweryfikujmy te zapowiedzi. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 04.04.2010 | 97483 odsłony | 92 komentarze
Przez ostatnie lata utarło się przekonanie, że brutalna przemoc i gorący seks potrafią sprzedać wszystko. Najlepiej widać to na przykładzie kina – krwawe horrory oraz głupawe komedie z roznegliżowanymi amerykańskimi „nastolatkami” cieszą się nieustającą popularnością. Fakt, nawet mnie trudno jest przejść obojętnie obok billboardu, na którym straszy psychopatyczny rzeźnik lub wdzięcznie rozkłada się kolejna aktorka w samej bieliźnie. Jednak w przypadku gier taki mechanizm nie działa. Powiem więcej: stwierdzenie, jakoby mord i gwałt windowały sprzedaż kolejnych części Grand Theft Auto, jest wierutną bzdurą. więcej »
Dawid Grzyb | 22.03.2010 | 116586 odsłon | 145 komentarzy
Gra S.T.A.L.K.E.R. pokazała, jak przyjemna, wciągająca i klimatyczna może być eksploracja terenu zdewastowanego w katastrofie nuklearnej. Była na tyle oryginalna, że nie została zapomniana w nawale innych gier z gatunku FPP. Miejsca „przyjemne inaczej”, które zwiedza gracz, oraz walka z bardzo osobliwymi stworzeniami pobudzały wyobraźnię i tworzyły nieziemski nastrój. Zadowolona z sukcesu firma THQ postanowiła dać szansę studiu 4A Games, które debiutuje grą Metro 2033. Na pierwszy rzut oka zarówno S.T.A.L.K.E.R., jak i Metro 2033 są do siebie podobne. Ale pozory mogą mylić. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.03.2010 | 67549 odsłon | 80 komentarzy
Blisko dwa lata temu pojawiła się gra Assassin's Creed. Projekt miał bardzo ciekawy pomysł i fabułę, jednak sposób wykonania wzbudzał wiele kontrowersji. Jednym tytuł bardzo się spodobał, inni wytykali mu bezsensowne ograniczenia, wtórność i niski poziom trudności. Kilka dni temu światło dzienne ujrzała pecetowa wersja drugiej części serii opowiadającej o zmaganiach asasynów z templariuszami. Z czego wynikało blisko czteromiesięczne opóźnienie w stosunku do wersji na konsole i czy twórcy wyciągnęli jakieś wnioski z krytycznych uwag od fanów pierwszej części? więcej »
Dawid Grzyb | 20.02.2010 | 59581 odsłon | 55 komentarzy
Gra Bioshock narobiła sporo zamieszania, gdy się ukazała ponad dwa lata temu. Bardzo dobry wątek fabularny, grafika idealnie odzwierciedlająca lata sześćdziesiąte, klimat – to główne atuty tej gry. Doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji, dzięki której po raz kolejny przyjdzie nam eksplorować podwodne miasto Rapture. Największą zmianą jest postać, w którą wciela się gracz: tym razem postrach miasta Rapture, czyli Big Daddy, to właśnie my. więcej »
Dawid Grzyb | 15.02.2010 | 106766 odsłon | 89 komentarzy
Szanujący się fan science fiction powinien znać postacie Obcego i Predatora. Każdy z nich pojawia się w paru filmach. Obaj walczą ze sobą m.in. w komiksie, filmie oraz grze komputerowej – a w samym środku zawsze jest człowiek. Dzięki studiu Rebellion doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji gry, która ostatni raz gościła na komputerach osobistych dziewięć lat temu. więcej »
Dawid Grzyb | 07.02.2010 | 67267 odsłon | 98 komentarzy
No i stało się. Prawie dwa lata przyszło czekać fanom komputerowych przygód komandora Sheparda. Jak wiadomo, pierwsza część Mass Effect została bardzo ciepło przyjęta przez graczy. Stało się tak głównie dlatego, że była bardzo rozbudowana i grywalna, prawdziwie epicka – i zdecydowanie zasłużyła, aby zaliczyć ją do gatunku cRPG. Oklaski za pierwszą część należą się studiu BioWare, które stworzyło m.in. sagi Baldur's Gate oraz Neverwinter Nights, jak również Dragon Age'a – grę trzymającą poziom poprzedników. Ci z Was, którzy ukończyli pierwszą część Mass Effect, wiedzą, że nie wszystko zostało w niej do końca wyjaśnione. Czy Dwójka jest jej godnym następcą? Czy dla Sheparda znów znajdzie się zajęcie? więcej »
Dawid Grzyb | 31.01.2010 | 44787 odsłon | 44 komentarze
O grze Dark Void było głośno na długo przed tym, jak się ukazała. Założenie twórców było wyjątkowo proste: fabuła łącząca gatunek science fiction z realiami II wojny światowej to przepis na murowany hit. Gdy do obiecującej fabuły dodamy charyzmatycznego bohatera głównego, damę u jego boku oraz niezidentyfikowane obiekty latające... Cóż, zapowiada się ciekawie. Obecnie gry muszą też mieć odpowiednio wysoką jakość oprawy audiowizualnej, więc wybrano Unreal Engine 3.0. Pora odpowiedzieć na pytanie, co powstało z połączenia tych wszystkich elementów w jedną całość.  więcej »
Mieszko Krzykowski | 21.12.2009 | 638617 odsłon | 143 komentarze
Nie trzeba nikogo przekonywać, że DirectX 10 nie przyjął się zbyt dobrze. Były dwa główne powody: przywiązanie tej wersji do Visty i brak kompatybilności wstecznej z DirectX 9. Ponadto nowe API nie przyniosło niczego rewolucyjnego. Dlatego na pierwszą grę korzystającą z niego w jakikolwiek sposób musieliśmy czekać 10 miesięcy. Z DirectX 11 jest sporo lepiej: dwa miesiące po wprowadzeniu Windows 7 i DirectX 11 dostępne są trzy gry wykorzystujące niektóre funkcje nowego produktu Microsoftu. więcej »
Dawid Grzyb | 13.12.2009 | 55340 odsłon | 53 komentarze
Postapokaliptyczny świat, mutanci, powrót społeczności plemiennej oraz nieustanna walka – kto z miłośników Fallouta czy Mad Maksa nie lubi takiego ciężkiego klimatu? Nie ma takich. Studio Gearbox Software stworzyło m.in. parę udanych dodatków do gry Half-Life oraz kilka gier z serii Brothers in Arms. Teraz postanowiło wykorzystać odważne połączenie dwóch gatunków gier: komputerowego erpega oraz strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby. Taki miszmasz już się zdarzał, ale za grą Borderlands przemawiają dwie rzeczy: bardzo dobry silnik graficzny oraz luźne, odrobinę groteskowe podejście do tematu życia w wyjątkowo niemiłym, ale kolorowym świecie. Czy gra faktycznie zasługuje na to, żeby dać jej szansę? Czy twórcom udała się symbioza dwóch popularnych gatunków? Przekonajmy się. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 28.11.2009 | 94472 odsłony | 138 komentarzy
W historii kinematografii i gier komputerowych czasami pojawiały się tytuły tak dobre, że już w dniu premiery było wiadomo, iż wkrótce pojawi się ich kontynuacja (lub kontynuacje). I nie chodzi jedynie o odcinanie kuponów i zarabianie na świetnie przyjętej marce. To coś więcej. To chęć zgłębienia przedstawionego w pierwowzorze tematu, pokazania wydarzeń z innej perspektywy czy skupienia się na dalszych losach bohaterów, którzy nie zawsze okazują się czyści jak łza i jedną egoistyczną decyzją potrafią zniszczyć swój kryształowy wizerunek w naszych oczach. Większość z nas nie wyobraża sobie, że mogłyby nie powstać takie produkcje, jak: Ojciec chrzestny II, Obcy - decydujące starcie, Mroczny rycerz, Fallout 2, Diablo II, Half-Life 2, Final Fantasy VII, Street Fighter II, Grand Theft Auto 3, Tomb Raider II: The Dagger of Xian czy Warcraft III: Reign of Chaos. Według wielu analityków, komentatorów, dziennikarzy oraz samych graczy najnowsza część serii Call of Duty o podtytule Modern Warfare 2 bez wątpienia ma szansę trafić na tę listę niezapomnianych sequeli (z różnych względów). Ale nie uprzedajmy faktów i sprawdźmy, co tym razem zaproponował nam tandem Infinity Ward i Activision. więcej »
Dawid Grzyb | 10.10.2009 | 48745 odsłon | 57 komentarzy
Znana i lubiana, głównie przez brać konsolową, firma Capcom wstrząsnęła światem w 1996 roku: gra „Resident Evil” okazała się mroczna, niesamowicie wciągająca i pod wieloma względami nowatorska. Wręcz doskonale definiowała wyjątkowy podgatunek gier z nurtu action adventure – survival horror, który zmusza gracza do ostrożnej, nietypowej rozgrywki. Tu trzeba się liczyć z każdym zużytym nabojem, każdą wykorzystaną apteczką oraz przeciwnikami, którzy są zdolni uśmiercić postać dużo szybciej niż w innych grach akcji. Gdy dodamy do tego mroczną fabułę rodem z powieści H.P. Lovecrafta czy Grahama Mastertona – łatwo sobie wyobrazić, co czeka gracza. Seria „Resident Evil” przez tych trzynaście lat bardzo się rozrosła. W połowie września pojawiła się jej najnowsza część. Zapowiedzi były bardzo obiecujące. Czy warto było czekać? więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.09.2009 | 89304 odsłony | 132 komentarze
Need for Speed to jedna z kilku serii w dorobku firmy Electronic Arts (inne to m.in.: Fifa, Medal of Honor, The Sims), której kolejne części sprzedają się w milionowych nakładach, przynosząc swoim twórcom jeszcze większe zyski. Ostatnio marka nie miała zbyt dobrej passy, kolejne tytuły otrzymywały coraz gorsze oceny. I gdy wszyscy myśleli, że „elektronicy” wreszcie postanowili odłożyć Need for Speed na zakurzone półki archiwum, z ich obozu gruchnęła nieoczekiwana informacja. Firma nie dość, że nie zrezygnowała z następnej części, to poinformowała, że trwają prace nad aż czterema nowymi grami z serii. Pierwszą jest właśnie Need for Speed Shift. Ostateczny gwóźdź do trumny czy Feniks powstający z popiołów? więcej »
Dawid Grzyb | 19.09.2009 | 50625 odsłon | 34 komentarze
Ile to już razy mieliśmy do czynienia z Batmanem? Aż trudno zliczyć. Przygody mrocznego rycerza przykuwają tak samo internautę i kinomana. Dlaczego – łatwo odpowiedzieć. Batman jest w stu procentach człowiekiem. Nie ma on żadnych nadprzyrodzonych mocy i dlatego jest nam bardzo bliski. Pokazuje nam, jak skuteczny jest człowiek w walce ze złem, gdy tylko ma motywację. Początkowo Batman, stworzony przez Boba Kane’a w 1939 roku, był kolejnym bohaterem pełnym chwały, zaraz obok Supermana. Krystalicznie czysta i prostolinijna postać – wzór do naśladowania. Minęło kilkadziesiąt lat, zmieniło się podejście do tzw. superbohaterów. Twórcy komiksów zaczęli powoli dostrzegać, że herosi pokroju Batmana, którzy po zapadnięciu zmroku prowadzą krucjatę przeciwko złu, też mają ludzkie słabości i często borykają się z problemami dnia powszedniego. Właśnie to przykuwa nas do komiksów, monitorów i kinowych foteli. Po znakomitym ostatnim filmie z udziałem Christiana Bale’a oraz Heatha Ledgera przyszedł czas na grę: „Batman: Arkham Asylum”. Zebrała ona niesamowite recenzje i w ogóle nie jest powiązana fabularnie z filmem „Mroczny rycerz”. Bardziej pasuje do pokręconej twórczości Tima Burtona niż do epickiego dzieła Christophera Nolana.
więcej »
Dawid Grzyb | 30.08.2009 | 88561 odsłon | 62 komentarze
No i stało się. Wreszcie doczekaliśmy się kolejnej gry z serii Wolfenstein. Pierwsze wieści o najnowszej części sięgają roku 2004. Wtedy właśnie Todd Hollenshead udzielił pierwszego wywiadu dotyczącego gry portalowi TechTV. Minęło pięć lat i wreszcie spełnia się sen wielu zagorzałych fanów serii. 18 sierpnia 2009 roku zapadnie w pamięć bardzo dużej liczbie graczy. Rzadko kiedy zdarza się, by gra komputerowa powodowała dreszczyk emocji w naszej redakcji. Jednak tym razem to mrowienie znów zagościło na naszych plecach. Głęboko wierzyliśmy w tę grę, jednocześnie zdając sobie sprawę z dwóch rzeczy. Po pierwsze, został wykorzystany nieco leciwy już silnik graficzny IdTech 4, po drugie, fabuła rysowała się dość znajomo. Trochę nas to niepokoiło. Fala mieszanych uczuć dała się jednak okiełznać, ponieważ każda gra, z którą ma cokolwiek wspólnego ekipa pana Carmacka, czyli id Software, okazuje się mniejszym lub większym hitem. Nie można pominąć studia Raven Software, które brało czynny udział w tworzeniu Wolfensteina. Jak wyszło tym razem? więcej »
Mieszko Krzykowski | 24.08.2009 | 214460 odsłon | 99 komentarzy
Czasy, gdy monitor LCD był luksusem dostępnym dla nielicznych, to odległa przeszłość. Dziś coraz powszechniejsze są ekrany o przekątnej 22 i 24 cali. Przy obecnych cenach coraz więcej osób kupuje drugi monitor, aby powiększyć swój obszar roboczy. Jednak mało kto korzysta z dwóch monitorów w grach. To kazało nam zadać pytanie, jak obecne gry obsługują taką lub większą ich liczbę. więcej »
Piotr Bulski | 08.05.2009 | 70307 odsłon | 49 komentarzy
Laptopy, na których można grać, to śmietanka w tej klasie „pecetów”. Przynależność do kategorii „przenośne komputery do gier” to już przeważnie sygnał, że mamy do czynienia z obficie wyposażonymi produktami. Jednak wydajność opisywanej w ten sposób maszyny może okazać się niewystarczająca do zabawy takiej jak na komputerach stacjonarnych. Problemem jest często karta graficzna, która nawet jeśli jest potężna, jak na chipy mobilne, nie zawsze jest zdolna obsłużyć najbardziej zaawansowane graficznie tytuły. więcej »
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 »
Aktualności
Seria Core i3 ma nowych rywali. 76
Wydawca znowu rezygnuje z prezentacji na E3. 5
Nowa opcja dostępna na wszystkich platformach. 24
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 10
Nowa konstrukcja z G-Sync. AOC rozszerzył swoją linię monitorów dla graczy o model AGON AG352UCG. 12
Pecetowcy przetestują grę na początku lutego. 17
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Podmiot miał dopuścić się nieuczciwych praktyk biznesowych, które ograniczyły konkurencję na rynku. 8
Mapy Google zaoferują nowe usprawnienia dla kierowców. 6
By ratować swoje finanse, Japończycy mają także sprzedać część akcji tego działu. 4
Telegram stawia na usprawnienia. 8
Coś dla osób budujących niewielki, ale wydajny zestaw komputerowy. 17
Sprzęt można kupić prawie o połowę taniej. 22
Cyberprzestępcy mogą w prosty sposób ominąć wszystkie zabezpieczenia komputera. 46
Seria Core i3 ma nowych rywali. 76
AMD w tym roku ma sporo nowości. 49
Zamówienia na sprzęt Japończyków są naprawdę bardzo duże. 18
Opcja pojawiła się w nowej testowej kompilacji systemu. 15
Poznaliśmy najważniejsze cechy nowej platformy Nintendo. 86
Naprawdę bardzo dobry pakiet produkcji. 8
Prawdopodobnie największa konstrukcja 4K z zakrzywionym ekranem na rynku. 39
Niestety nie obyło się bez problemów. 18
Mini PC gotowy na granie w VR. 15
Konkurs dla czekających na Vegę. 22
Mini PC gotowy na granie w VR. 15
Kolejny model dla fanów cichych komputerów. Firma be quiet! 24
AMD w tym roku ma sporo nowości. 49
Cyberprzestępcy mogą w prosty sposób ominąć wszystkie zabezpieczenia komputera. 46
Tablet do zadań specjalnych. 15
Seria Core i3 ma nowych rywali. 76
Narzędzie dla deweloperów zostało właśnie udostępnione w wersji beta. 22
Wydawca znowu rezygnuje z prezentacji na E3. 5
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 10
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Przedsiębiorstwo zapewnia, że jest w stanie udowodnić winę twórców Oculus Rift. 5
Facebook