Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 »
Dawid Grzyb | 05.06.2012 | 74082 odsłony | 71 komentarzy
Obydwie wcześniejsze części przygód nowojorskiego gliniarza miały w sobie wszystko to, co powinna mieć każda szanująca się gra akcji: świetną fabułę, zadziwiającą (jak na owe czasy) grafikę, znakomitą grywalność oraz głównego bohatera, w którego emocje łatwo było się wczuć. Minęło blisko dziesięć lat od ostatniego występu Payne'a, nie licząc kinowego, co najwyżej średnio udanego epizodu. Wreszcie doczekaliśmy się. więcej »
Łukasz Marek | 30.05.2012 | 220895 odsłon | 105 komentarzy

„Pójdzie mi...”? Wystarczy wstawić nazwę gry – i mamy jedno z pytań najczęściej zadawanych przez użytkowników pecetów. Konsolowcy nigdy nie mieli tego problemu, ponieważ na konsoli z założenia ma działać wszystko, choćby za cenę jakości obrazu. Jeśli grasz na PC i pojawia się nowość, w którą bardzo chcesz zagrać, to na pewno zadajesz sobie pytanie, czy komputer jest wystarczająco dobry. To zrozumiałe, bo mnogość konfiguracji, a także specyficzne wymagania różnych gier co do sprzętu sprawiają, że nie zawsze można ze stuprocentową pewnością odpowiedzieć: „Tak, pójdzie bez problemu”. Oto pierwszy z serii artykułów poświęconych wydajności różnych konfiguracji PC w różnych grach. Zaczynamy od ostatniego wielkiego hitu, Diablo III.

więcej »
Dawid Grzyb | 19.05.2012 | 113864 odsłony | 227 komentarzy
Od czasu, gdy ukazała się druga część gry Diablo, minęło blisko 12 lat. Po roku został wydany całkiem rozbudowany dodatek, ale to praktycznie wszystko. Aż do 2008 roku nie było wiadomo praktycznie nic więcej. Ale od momentu, w którym Diablo 3 została oficjalnie zapowiedziana, wszyscy miłośnicy serii wyczekiwali dnia, w którym trafi na półki sklepowe, niczym dzieci w wigilijny wieczór na świętego mikołaja. Ten dzień nadszedł 15 maja. Warto było czekać? więcej »
Kamil .qam Przybysz | 21.04.2012 | 103385 odsłon | 110 komentarzy
Sony długo czekało z wprowadzeniem do sprzedaży swojej kolejnej konsoli przenośnej. Najpierw skupiono się na ciągłym odświeżaniu PSP, później nastąpił wyjątkowo nieudany eksperyment z pozbawioną napędu wersją GO. Tymczasem konkurencja nie próżnowała. Apple już od dawna nie ukrywa, że stawia na gry, a Nintendo liczy długo oczekiwane zyski ze sprzedaży 3DS-a. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy druga gałka analogowa pozwoli Vicie znaleźć swoje miejsce na ciasnym rynku przenośnych urządzeń rozrywkowych. więcej »
Dawid Grzyb | 24.03.2012 | 64554 odsłony | 155 komentarzy
Spece z BioWare przyzwyczaili nas do gier niepowtarzalnych, świetnych fabularnie, zrobionych z rozmachem i o ciekawej, często innowacyjnej mechanice. Nic więc dziwnego, że na każdą pozycję w katalogu tego studia czekamy niczym dzieci w wigilijny wieczór na prezent od świętego Mikołaja. Jednak w przypadku kolejnych części znanych serii wymagania graczy drastycznie rosną. Po ponad dwóch latach doczekaliśmy się trzeciej odsłony Mass Effect. Nie mogliśmy przejść obojętnie obok tego tytułu. Kosmicznej opery nigdy za wiele, prawda? więcej »
Kamil .qam Przybysz | 10.03.2012 | 65867 odsłon | 35 komentarzy
Dotarliśmy do momentu, gdy przemysł gier komputerowych zrównał się z kinem. Porównywalne są nakłady pracy, budżety oraz zyski. Aktorzy coraz częściej występują w wirtualnych rolach, a projektanci ich wystąpień coraz śmielej zaglądają na salony. Niestety, pogoń za wielkimi pieniędzmi przeszczepiła na grunt elektronicznej rozrywki trend znany ze srebrnego ekranu: tworzenie remake'ów. Dzisiaj przyjrzymy się kolejnemu „restartowi” znanej serii i sprawdzimy, czy reanimacja zwłok o nazwie Syndicate rzeczywiście była konieczna. więcej »
Dawid Grzyb | 25.02.2012 | 70713 odsłon | 58 komentarzy
Graczy zawsze ciągnęło do zabawy w gronie znajomych. Nic więc dziwnego, że z roku na rok przybywa coraz więcej tytułów MMO. Jednak nie da się nie zauważyć, że podgatunek MMORPG to w dużym stopniu produkcje niewiele różniące się od siebie pod względem mechaniki. Odrobinę uogólniając: jeżeli zna się jedną, zna się je wszystkie. Ale na jedną z nich, która pojawi się na początku maja, czekaliśmy z nieukrywanym entuzjazmem. TERA wyróżnia nietypowy system walki oraz... miesięczny abonament, który jako model biznesowy gwałtownie traci na popularności. Czy nawet pomimo tego gra ma szansę odnieść sukces? Odpowiemy na to pytanie po krótkim, ale owocnym weekendzie sam na sam z wersją beta tej gry. więcej »
Dawid Grzyb | 19.02.2012 | 49768 odsłon | 30 komentarzy
Zawsze z niecierpliwością oczekujemy gier, które są oparte na porządnym komiksie. W odróżnieniu od adaptacji filmów często nie zawodzą, czego przykładem jest ostatnia część przygód Batmana. Tym razem mogliśmy wcielić się w bardzo ciekawego bohatera, którego na papierze stworzył w roku 1996 m.in. Marc Silvestri, rysownik komiksowy sławą nieustępujący Jimowi Lee czy Toddowi McFarlane'owi. Poznajcie Jackiego Estacado – opętanego mafiozę świata The Darkness. więcej »
Dawid Grzyb | 11.12.2011 | 69314 odsłon | 25 komentarzy
Pierwszoosobowe strzelanki, w których najważniejsza jest nie fabuła czy grafika, ale rzeź na ekranie, praktycznie już nie powstają. Twórcy poszli głównie w stronę „symulatorów” pola walki, mniej lub bardziej udanych. Jednakże od czasu do czasu pojawia się gra, w której liczy się radosna sieczka, choćby polski Bulletstorm. Od kilku dni możemy odreagować gorszy dzień za pomocą najnowszego dziecka firmy Croteam. Tak, to ci sami ludzie, którzy przed laty wymyślili walecznego Sama Stone'a, tego poważnego inaczej. więcej »
Dawid Grzyb | 05.12.2011 | 64492 odsłony | 27 komentarzy
Minęły ponad dwa lata od sukcesu gry Batman: Arkham Asylum, nagrodzonej również przez nas. Kilkanaście dni temu otrzymaliśmy przeznaczoną na pecety kontynuację. Została stworzona przez ten sam zespół wyjątkowo utalentowanych ludzi – Rocksteady Studios. Kuszeni obietnicą, że tym razem wszystkiego będzie więcej, nie mogliśmy przejść obojętnie obok najnowszej przygody jednego z najbardziej ludzkich superbohaterów. Zresztą Batmana chyba nigdy nie będziemy mieli dosyć. więcej »
Dawid Grzyb | 25.11.2011 | 82000 odsłon | 82 komentarze
Miłośnicy serii Need for Speed zdają sobie sprawę, że kilka ostatnich części było średnio udanych. Pewnie każdy z nich ma własną odpowiedź na pytanie, dlaczego tak się stało. My jesteśmy przekonani, że winę ponosi m.in. pewne dość nieudolne studio będące oddziałem firmy Electronic Arts, które zabrało się za jej najnowsze wyścigowe dziecko. Ale nawet wiedząc, że załoga EA Black Box znowu grasuje, nie mogliśmy oprzeć się pokusie, aby zobaczyć silnik graficzny Frostbite 2.0 w akcji po raz kolejny, no i pościgać się. To w końcu takie relaksujące zajęcie... więcej »
Dawid Grzyb | 20.11.2011 | 90531 odsłon | 100 komentarzy
Z kontynuacjami gier i filmów często bywa nieciekawie. Zdaniem wielu zdecydowana większość mocno zawodzi i jest przez nich postrzegana jako próba odcinania kuponów przez wydawców. Ba, są zdania, że byłoby najlepiej, gdyby niektóre wcale nie powstały! Na szczęście nie jest to żelazna reguła. Czasem następca głośnego tytułu okazuje się tworem bardziej dopracowanym niż poprzednik. Bethesda Softworks to firma, którą brać grająca jest skłonna obdarzyć sporym kredytem zaufania. Czy po tym, jak ukazała się The Elder Scrolls V: Skyrim, należałoby go odnowić czy anulować? więcej »
Dawid Grzyb | 30.10.2011 | 121427 odsłon | 169 komentarzy
Chyba nie ma miłośnika pierwszoosobowych strzelanek, któremu przynajmniej nie obiłaby się o uszy dowolna gra z serii Battlefield. Każda jej część odnosi – mniejszy lub większy – sukces. Studio Digital Illusions CE ma na niego tylko jeden przepis, okazjonalnie poddawany lekkim modyfikacjom: wyjątkowo przekonujące realia i poniekąd taki sam model walki. Ten z pozoru banalny pomysł już od wielu lat okazuje się skuteczny. Najnowszy Battlefield, z trójką na końcu, kontynuuje tę tradycję. Ale ostatnimi czasy zrobiło się o nim wyjątkowo głośno nie ze względu na innowacje w mechanice, ale wykonanie. więcej »
Dawid Grzyb | 07.10.2011 | 105488 odsłon | 111 komentarzy
Jest kilka gier, na które czeka się całymi latami głównie dlatego, że są to projekty bardzo utalentowanych studiów. Do tego elitarnego grona można śmiało zaliczyć np. Blizzarda oraz id Software. Rage to najnowsze dzieło Johna Carmacka – twórcy legendarnego Quake'a. Jeżeli ktoś nie kojarzy tego tytułu, sugerujemy mu, aby szybko nadrobił zaległości. Carmack uraczył nas postapokaliptyczną strzelanką opartą na jego najnowszym, ponoć rewolucyjnym silniku graficznym – id Tech 5. Czy warto było trzymać kciuki za Rage'a przez blisko pół dekady? więcej »
Robert Multan | 05.10.2011 | 138686 odsłon | 85 komentarzy
Linux nie nadaje się dla graczy – z tym trudno polemizować. Mała liczba użytkowników systemu sprawia, że jedynie marginalny odsetek gier jest przystosowywany do uruchamiania w tym środowisku. Nie znaczy to jednak, że korzystając z Linuksa, można całkowicie zapomnieć o tej formie rozrywki. „Pingwinowych” pozycji jest całkiem sporo i choć w dzisiejszych czasach większość nie zdoła zachwycić nawet najbardziej wygłodniałych miłośników łamania klawiatury, część z nich potrafi zapewnić sporo frajdy i wyrwać z życiorysu wiele godzin. więcej »
Dawid Grzyb | 25.09.2011 | 106886 odsłon | 122 komentarze
Tytuł artykułu może wydać się odrobinę nielogiczny, ale naprawdę ma sens. Otrzymaliśmy zaproszenie do wzięcia udziału w testach wersji beta najnowszej gry Blizzarda, Diablo 3. Oczywiście, nie omieszkaliśmy z niego skorzystać i sprawdzić, co w trawie piszczy. A zaręczamy, że jest o czym opowiadać, nawet pomimo tego, że grywalny fragment, który dostali testerzy i recenzenci, jest wyjątkowo krótki. więcej »
Dawid Grzyb | 24.09.2011 | 61551 odsłon | 37 komentarzy
W ostatnich latach pojawiło się dużo gier z gatunku FPS, które opowiadają o poważnych wydarzeniach, np. walce z terroryzmem. Serie Battlefield i Call Of Duty są naprawdę „grywalne”, ale nam, do dzisiaj szalejącym w pierwszej części Quake'a, najbardziej brakuje pierwszoosobowych strzelanek w tradycyjnym stylu, z pokręconymi broniami i przeciwnikami nie z tego świata. Dlatego ucieszyliśmy się, gdy kilka tygodni temu w nasze ręce trafiła beta gry rodzimego studia Flying Wild Hog, którego pracownicy stworzyli m.in. Bulletstorma i Painkillera. Nie macie chyba wątpliwości, czym jest produkt finalny... Zgadza się, mamy do czynienia ze „starą szkołą”. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 23.09.2011 | 74630 odsłon | 26 komentarzy
Ostatnie lata w przemyśle filmowym to prawdziwa eksplozja mody na trójwymiar. W krótkim czasie ten bardzo modny ostatnio trend przeniósł się pod strzechy. Każdy szanujący się wytwórca telewizorów LCD musi mieć w katalogu kilka bardzo drogich modeli, które zachwycą głębią obrazu. Trójwymiarowa histeria dosięgła również producentów gier oraz konsol. Czy warto kupić mieszące się w kieszeni i stosunkowo tanie urządzenie zapewniające 3D bez okularów? więcej »
Dawid Grzyb | 19.09.2011 | 66146 odsłon | 45 komentarzy
Żywe trupy, znane jako zombi, chyba nigdy nie znudzą się autorowi niniejszych słów. Gracze i kinomaniacy lubią czuć emocje, a w zaciszu domowego ogniska trudno o bardziej intensywne od tych, które towarzyszą chodzącym zwłokom. Takie mamy czasy, że sporo ludzi najlepiej bawi się wtedy, gdy adrenalina skacze. Rodzima firma Techland uraczyła nas grą niezwykle klimatyczną, choć niekoniecznie przyprawiającą o ciarki na plecach. Ale oprócz tego wszystkiego, co typowe w tytułach z nieumarłymi w roli głównej, Dead Island ma kilka asów w rękawie. więcej »
Dawid Grzyb | 11.09.2011 | 86446 odsłon | 51 komentarzy
Po ponad siedmiu latach wreszcie ukazała się kolejna odsłona serii Deus Ex, tak uwielbianej przez miłośników cyberpunka. Gry utrzymane w tym dość specyficznym klimacie nie rosną niczym grzyby po deszczu. Każdej brać grająca wygląda z nieukrywaną niecierpliwością i zaciekawieniem. Co zresztą nie dziwi, bo wokół Deus Ex: Bunt Ludzkości narobiło się nieprawdopodobnie dużo zamieszania, a twórcy przez wiele miesięcy umiejętnie podsycali atmosferę. Czy warto było tak się ekscytować i czekać? więcej »
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 »
Aktualności
Górnik będzie płakał, jak sprzeda. Problemy z zakupem karty graficznej Radeon to żadna nowość. 99
Specjalna wersja dla górników. 50
Funkcja już dostępna w kompilacji testowej. 60
Takie „uroki” miniaturyzacji. 35
Czeka nas zalew przecieków i plotek. 49
Aż trudno uwierzyć, że platforma działała tak długo. 8
Chipy tańsze nawet o ponad 50%. 39
Wszyscy chętni mogą już testować nowości. 14
Lenovo przez blisko dwa lata milczało. 21
Czeka nas zalew przecieków i plotek. 49
Smartfony zaraziły inne platformy. 15
Górnik będzie płakał, jak sprzeda. Problemy z zakupem karty graficznej Radeon to żadna nowość. 99
Górnicy tym razem (może) nic nie popsują. 24
Trzy produkty do obliczeń. 14
Funkcja już dostępna w kompilacji testowej. 60
Takie „uroki” miniaturyzacji. 35
Najmniejsza stacja robocza na świecie. 11
Wydajne zestawy dla wymagających użytkowników. 11
Sprzęt dla wymagających graczy. 19
Facebook
Ostatnio komentowane