Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 16 »
Łukasz Marek | 06.11.2012 | 128894 odsłony | 79 komentarzy

Dla kogoś, kto kiedykolwiek marzył o wstąpieniu do elitarnego oddziału, który wykonuje najbardziej niebezpieczne misje na całym świecie, a komu brakuje warunków, jedyną możliwością wcielenia się w takiego żołnierza jest gra komputerowa ;) Taka jak Medal of Honor – Warfighter. Nie trzeba w niej spełniać niewiarygodnie wyśrubowanych wymagań fizycznych, ale nadal obowiązują wymagania sprzętowe. Jak się okazuje, nie każdy będzie mógł w nią zagrać w pełni komfortowo. 

więcej »
Łukasz Marek | 19.09.2012 | 93900 odsłon | 98 komentarzy

Twórcy gier typu sandbox starają się zapewnić wielką liczbę szczegółów, dzięki którym gracz ma wrażenie, że przemieszcza się po otwartym terenie w sposób nieliniowy. Efekt bywa oszałamiający, przykładem GTA IV. Jak już pisaliśmy w recenzji, Prototype 2 również pod tym względem nie zawodzi. Niestety, specyfika gatunku powoduje, że wymagania co do sprzętu są ogromne, o czym przekonali się miłośnicy wspomnianego GTA IV. Oto test kart graficznych i procesorów w Prototype 2. Rezultaty mogą być dla wielu zaskakujące!

więcej »
Łukasz Marek | 11.09.2012 | 82092 odsłony | 95 komentarzy

Gry sandboksowe to jedno z najtrudniejszych wyzwań dla programistów. Starają się zoptymalizować kod tak, aby jak najlepiej działał na słabszych pecetach, a i tak praktycznie zawsze potrzeba bardzo drogiego sprzętu, aby uruchomić grę w wysokich ustawieniach jakości obrazu. Oto test wydajności w Sleeping Dogs, która jest niejako GTA przeniesionym w realia chińskie. Jaką trzeba mieć kartę graficzną i jaki procesor, by w nią zagrać?

więcej »
Łukasz Marek | 05.09.2012 | 326148 odsłon | 99 komentarzy
Counter-Strike to bez wątpienia najpopularniejsza „strzelanka” sieciowa. Kilkanaście dni temu pojawiła się kolejna część, o podtytule Global Offensive, także oparta na silniku Source. Ma on swoje lata, jednak liczne modyfikacje sprawiły, że nie można już powiedzieć: „Pójdzie ci na wszystkim”. Gra wymagania ma... spore. Przetestowaliśmy 27 kart graficznych w parach z czterema procesorami. Odpowiemy na pytanie o to, jaka karta graficzna i jaki procesor są potrzebne, by zagrać w CSGO. więcej »
Dawid Grzyb | 28.08.2012 | 71291 odsłon | 46 komentarzy
Guild Wars osiągnęły niebywałą wręcz sławę dzięki nietypowemu podejściu do rozgrywki w MMORGP. Twórcy bardzo mocno skupili się na PvP, czyli walce „żywych” przeciwników pomiędzy sobą, na dalszy plan spychając znienawidzony przez wielu tak zwany grind. Długo wyczekiwany następca jest już dostępny dla wszystkich. Przez ostatnie dwa dni, które spędziłem w świecie Tyrii, działo się naprawdę wiele i jest o czym pisać. więcej »
Dawid Grzyb | 25.08.2012 | 54512 odsłon | 41 komentarzy
Gry akcji podobne do serii Devil May Cry to na pecetach nie jest szczególnie częsty widok. Niemniej raz na jakiś czas także zwolennikom komputerów trafia się taki tytuł. Tym razem zarówno oni, jak i „konsolowcy” mogą kupić Darksiders 2, grę o przygodach samej Śmierci. Poprzednik był naprawdę udany, więc postanowiliśmy przyjrzeć się Dwójce.   więcej »
Dawid Grzyb | 30.07.2012 | 54607 odsłon | 37 komentarzy
Odkąd do sklepów trafiła pierwsza część Prototype, minęły ponad trzy lata. Co prawda przeszła bez większego echa, ale ma swoich miłośników, do których zalicza się autor tych słów. Choć fabuła nie była zbyt wyszukana, możliwość wcielenia się w Aleksa J. Mercera okazała się ciekawym doświadczeniem, okraszonym nieprawdopodobnie dużą ilością wirtualnej krwi i frajdy. Od Dwójki chcieliśmy tylko jednego: aby była przynajmniej tak dobra jak poprzednik.  więcej »
Łukasz Marek | 09.07.2012 | 126023 odsłony | 134 komentarze

Ponieważ nowa gra Ghost Recon Future Soldier ma spore wymagania sprzętowe, postanowiliśmy zmierzyć w niej wydajność różnych kart graficznych. Przetestowaliśmy 27 dostępnych na rynku układów w konfiguracji z trzema platformami procesorowymi.

więcej »
Dawid Grzyb | 29.06.2012 | 56617 odsłon | 24 komentarze
Gracze pecetowi musieli trochę poczekać na najnowszą część serii Ghost Recon. Różnorakie materiały promocyjne, huczne zapowiedzi i inne marketingowe sztuczki pozwalały sądzić, że jest na co czekać. Zawsze staramy się z rezerwą podchodzić do gier, ale czasem nie sposób schować emocji do kieszeni. W końcu jak często można wcielić się w żołnierza, który potrafi stać się dosłownie niewidzialny dla wroga? więcej »
Łukasz Marek | 17.06.2012 | 129246 odsłon | 65 komentarzy
Ktoś, kto kiedykolwiek próbował zarejestrować swoje poczynania w grze komputerowej i umieścić je w popularnej witrynie w rodzaju YouTube, a nie miał pod ręką naprawdę mocnego sprzętu, na pewno napotkał co najmniej dwa poważne problemy. Pierwszym z nich jest procesor, bo programowe nagrywanie obrazu i dźwięku zajmuje minimum jeden rdzeń, drugim zaś – nośnik danych, który co sekunda musi zapisać od kilkunastu do kilkudziesięciu megabajtów. Te przeszkody zdaje się usuwać karta rozszerzeń stworzona specjalnie dla graczy: AverMedia Live Gamer HD. więcej »
Łukasz Marek | 06.06.2012 | 316184 odsłony | 142 komentarze

W piątek do sklepów trafiła nowa część serii Max Payne. Trójka, tworzona przez Rockstar Games, kazała na siebie czekać prawie dekadę i choć wreszcie się pojawiła, wielu graczy nadal się waha w obawie, że ich komputerom nie starczy mocy obliczeniowej. Producent zaleca procesor za ponad 2 tys. zł i kartę graficzną w podobnej cenie. Czy faktycznie taki sprzęt jest potrzebny?

więcej »
Dawid Grzyb | 05.06.2012 | 74828 odsłon | 71 komentarzy
Obydwie wcześniejsze części przygód nowojorskiego gliniarza miały w sobie wszystko to, co powinna mieć każda szanująca się gra akcji: świetną fabułę, zadziwiającą (jak na owe czasy) grafikę, znakomitą grywalność oraz głównego bohatera, w którego emocje łatwo było się wczuć. Minęło blisko dziesięć lat od ostatniego występu Payne'a, nie licząc kinowego, co najwyżej średnio udanego epizodu. Wreszcie doczekaliśmy się. więcej »
Łukasz Marek | 30.05.2012 | 222747 odsłon | 105 komentarzy

„Pójdzie mi...”? Wystarczy wstawić nazwę gry – i mamy jedno z pytań najczęściej zadawanych przez użytkowników pecetów. Konsolowcy nigdy nie mieli tego problemu, ponieważ na konsoli z założenia ma działać wszystko, choćby za cenę jakości obrazu. Jeśli grasz na PC i pojawia się nowość, w którą bardzo chcesz zagrać, to na pewno zadajesz sobie pytanie, czy komputer jest wystarczająco dobry. To zrozumiałe, bo mnogość konfiguracji, a także specyficzne wymagania różnych gier co do sprzętu sprawiają, że nie zawsze można ze stuprocentową pewnością odpowiedzieć: „Tak, pójdzie bez problemu”. Oto pierwszy z serii artykułów poświęconych wydajności różnych konfiguracji PC w różnych grach. Zaczynamy od ostatniego wielkiego hitu, Diablo III.

więcej »
Dawid Grzyb | 19.05.2012 | 114673 odsłony | 227 komentarzy
Od czasu, gdy ukazała się druga część gry Diablo, minęło blisko 12 lat. Po roku został wydany całkiem rozbudowany dodatek, ale to praktycznie wszystko. Aż do 2008 roku nie było wiadomo praktycznie nic więcej. Ale od momentu, w którym Diablo 3 została oficjalnie zapowiedziana, wszyscy miłośnicy serii wyczekiwali dnia, w którym trafi na półki sklepowe, niczym dzieci w wigilijny wieczór na świętego mikołaja. Ten dzień nadszedł 15 maja. Warto było czekać? więcej »
Kamil .qam Przybysz | 21.04.2012 | 104670 odsłon | 110 komentarzy
Sony długo czekało z wprowadzeniem do sprzedaży swojej kolejnej konsoli przenośnej. Najpierw skupiono się na ciągłym odświeżaniu PSP, później nastąpił wyjątkowo nieudany eksperyment z pozbawioną napędu wersją GO. Tymczasem konkurencja nie próżnowała. Apple już od dawna nie ukrywa, że stawia na gry, a Nintendo liczy długo oczekiwane zyski ze sprzedaży 3DS-a. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy druga gałka analogowa pozwoli Vicie znaleźć swoje miejsce na ciasnym rynku przenośnych urządzeń rozrywkowych. więcej »
Dawid Grzyb | 24.03.2012 | 65230 odsłon | 155 komentarzy
Spece z BioWare przyzwyczaili nas do gier niepowtarzalnych, świetnych fabularnie, zrobionych z rozmachem i o ciekawej, często innowacyjnej mechanice. Nic więc dziwnego, że na każdą pozycję w katalogu tego studia czekamy niczym dzieci w wigilijny wieczór na prezent od świętego Mikołaja. Jednak w przypadku kolejnych części znanych serii wymagania graczy drastycznie rosną. Po ponad dwóch latach doczekaliśmy się trzeciej odsłony Mass Effect. Nie mogliśmy przejść obojętnie obok tego tytułu. Kosmicznej opery nigdy za wiele, prawda? więcej »
Kamil .qam Przybysz | 10.03.2012 | 66282 odsłony | 35 komentarzy
Dotarliśmy do momentu, gdy przemysł gier komputerowych zrównał się z kinem. Porównywalne są nakłady pracy, budżety oraz zyski. Aktorzy coraz częściej występują w wirtualnych rolach, a projektanci ich wystąpień coraz śmielej zaglądają na salony. Niestety, pogoń za wielkimi pieniędzmi przeszczepiła na grunt elektronicznej rozrywki trend znany ze srebrnego ekranu: tworzenie remake'ów. Dzisiaj przyjrzymy się kolejnemu „restartowi” znanej serii i sprawdzimy, czy reanimacja zwłok o nazwie Syndicate rzeczywiście była konieczna. więcej »
Dawid Grzyb | 25.02.2012 | 71474 odsłony | 58 komentarzy
Graczy zawsze ciągnęło do zabawy w gronie znajomych. Nic więc dziwnego, że z roku na rok przybywa coraz więcej tytułów MMO. Jednak nie da się nie zauważyć, że podgatunek MMORPG to w dużym stopniu produkcje niewiele różniące się od siebie pod względem mechaniki. Odrobinę uogólniając: jeżeli zna się jedną, zna się je wszystkie. Ale na jedną z nich, która pojawi się na początku maja, czekaliśmy z nieukrywanym entuzjazmem. TERA wyróżnia nietypowy system walki oraz... miesięczny abonament, który jako model biznesowy gwałtownie traci na popularności. Czy nawet pomimo tego gra ma szansę odnieść sukces? Odpowiemy na to pytanie po krótkim, ale owocnym weekendzie sam na sam z wersją beta tej gry. więcej »
Dawid Grzyb | 19.02.2012 | 50577 odsłon | 30 komentarzy
Zawsze z niecierpliwością oczekujemy gier, które są oparte na porządnym komiksie. W odróżnieniu od adaptacji filmów często nie zawodzą, czego przykładem jest ostatnia część przygód Batmana. Tym razem mogliśmy wcielić się w bardzo ciekawego bohatera, którego na papierze stworzył w roku 1996 m.in. Marc Silvestri, rysownik komiksowy sławą nieustępujący Jimowi Lee czy Toddowi McFarlane'owi. Poznajcie Jackiego Estacado – opętanego mafiozę świata The Darkness. więcej »
Dawid Grzyb | 11.12.2011 | 70021 odsłon | 25 komentarzy
Pierwszoosobowe strzelanki, w których najważniejsza jest nie fabuła czy grafika, ale rzeź na ekranie, praktycznie już nie powstają. Twórcy poszli głównie w stronę „symulatorów” pola walki, mniej lub bardziej udanych. Jednakże od czasu do czasu pojawia się gra, w której liczy się radosna sieczka, choćby polski Bulletstorm. Od kilku dni możemy odreagować gorszy dzień za pomocą najnowszego dziecka firmy Croteam. Tak, to ci sami ludzie, którzy przed laty wymyślili walecznego Sama Stone'a, tego poważnego inaczej. więcej »
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 16 »
Aktualności
Moc w najczystszej postaci. 53
Nie skorzystacie z „cudownego” mostka za 600 dolarów. 21
Rok sztucznej inteligencji. 9
Sprzęt zostawia konkurencję daleko w tyle. 28
Rekordowa gra wchodzi w fazę wydania. 15
To jedno z ważniejszych usprawnień nowego systemu Google. Android 8.1. 9
Po trzy modele dla urządzeń mobilnych i desktopów. 13
Pod tym ekranem ukrywa się AMD Vega. 23
Firma zanotowała najlepsze zyski od sześciu lat. 8
Dużo tu rowów i dziurek. 10
Montana wiosną ponoć też jest piękna. 19
Walec go przejechał. Zotac przedstawił swój najnowszy komputer dla gracza - MEK1. 7
Najnowszy partner biznesowy AMD. 15
To małe, ale bardzo istotne z punktu widzenia użytkowników usprawnienie. Facebook rozpoczął testy tzw. 11
Facebook
Ostatnio komentowane