Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
Krzysztof Marcinkiewicz | 02.09.2007 | 64728 odsłon | 89 komentarzy
Długo musieliśmy czekać na kolejne dzieło twórców wspaniałego System Shock 2. Najpierw mieli oni okropne problemy z poprzednim wydawcą i niestety właścicielem licencji na kontynuację, czyli z firmą Electronic Arts. Później nie mogli znaleźć partnera, który sfinansowałby ich kolejny projekt. W końcu jednak udało się nawiązać współpracę z Take 2, które w międzyczasie przekształciło się w 2K Games. Tak się jakoś stało, że ekipa z Irrational Games – wcześniej Looking Glass Studios – przedstawiła projekt niby nowej, niby starej gry bazującej na pomysłach znanych z System Shock. Temat chwycił. Znalazł się budżet. Produkcja ruszyła ostro z kopyta. więcej »
Michał Speier | 25.08.2007 | 61237 odsłon | 58 komentarzy
O Scratches chciałem napisać już od jakiegoś czasu. Scratches jest doskonałym przykładem na to, jak powinna być skonstruowana dobra gra przygodowa. Tak naprawdę okazją do napisania tej recenzji było pojawienie się poszerzonej wersji gry, Scratches - Director’s Cut, która zawiera jeden dodatkowy mini-rozdział oraz uzupełnia podstawową fabułę o kilka nowych elementów. Nie od rzeczy jest także poprawienie warstwy graficznej, chociaż akurat grafika w wersji pierwotnej była doskonale dopasowana do całości. Zresztą warstwa graficzna w każdej grze przygodowej to tylko tło, które nigdy nie jest w stanie zaistnieć samo dla siebie. Także oparcie się tylko o warstwę techniczną wiedzie donikąd. Gra przygodowa stoi fabułą. A z fabułą bywa krucho. Więc zanim zajmę się Scratches, parę słów tła ogólnego. więcej »
Ryszard Sobkowski | 19.08.2007 | 66176 odsłon | 125 komentarzy
PCLab.pl jest wortalem o tematyce komputerowej, dalekiej od sportu samochodowego. Jednak gdy nasi przyjaciele z Intela, przy okazji trwającej właśnie imprezy „BMW Pit Lane Park”, zorganizowali nam kilkunastominutowe spotkanie z Robertem Kubicą, uznaliśmy, że dla naszych Czytelników może ono być atrakcyjne. Tym bardziej, że Robert okazał się... Ale nie uprzedzajmy – lepiej poczytać po kolei. więcej »
Michał Korkuć | 28.07.2007 | 82734 odsłony | 47 komentarzy
Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym, aby wzbić się w powietrze i przemierzać bezkres przestrzeni powietrznej, podziwiając krajobraz i z uśmiechem na twarzy spoglądać na ludzi wielkości mrówek? Czy pragnąłeś stanąć w obronie słabszych i pokrzywdzonych, i wymierzyć sprawiedliwość bez czekania na powolne działania wymiaru sprawiedliwości? W końcu czy nie chciałeś być sławny, podziwiany, twoje plakaty wisiałyby w każdym dziecięcym pokoju, a imię rozsławione w licznych opowieściach i legendach… więcej »
Michał Speier | 22.07.2007 | 210181 odsłon | 130 komentarzy
Stalker po angielsku oznacza prześladowcę. Gra S.T.A.L.K.E.R. (a właściwie S.T.A.L.K.E.R. – Cień Czarnobyla) nie odsyła nas jednak do świata zachodniej kultury. Przyzwyczajeni do szukania znaczeń w anglosaskim świecie zapominamy, iż zarówno my sami, jak i nasi wschodzi sąsiedzi mają równie bogate, a nośne złoża fabularne. Wielki Lem, doskonały Sapkowski. I Dukaj, Kres, Oramus, Ziemkiewicz, Dębski, Zajdel, Sawaszkiewicz, Wnuk-Lipiński i wielu innych - cała nasza niesamowita współczesna i dawna (z lat 70-80) literatura fantastyczna. więcej »
Michał Korkuć | 15.07.2007 | 31831 odsłon | 83 komentarze
Tydzień temu, w dniach 7 i 8 lipca, na terenie gmachu głównego Politechniki Warszawskiej (Warszawa, ul. Plac Politechniki 1) odbyła się jedna z największych polskich imprez typu lanparty, LAN4FUN 9: World Gamers. Jak sugeruje nam liczba porządkowa (9), nie jest to pierwsza tego typu impreza, lecz kolejna z cyklu największych w Polsce takich zlotów ze śmietanką polskiej sceny najpopularniejszych gier, sponsoringiem oraz ciekawymi konkursami i atrakcyjnymi nagrodami. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 01.07.2007 | 307254 odsłony | 90 komentarzy
Istnieje pewna grupa produktów, których sens istnienia nie ma racjonalnego wytłumaczenia, ekonomicznej opłacalności, moralnych fundamentów, a jednak podświadomie większość z nas gotowa jest dużo poświęcić dla nawet chwilowej możliwości obcowania z nimi. Nie inaczej jest z rynkiem elektroniki - tutaj także trafiają się perełki pod postacią limitowanych edycji płyt głównych, zestawów Alienware czy telewizorów plazmowych, których przekątna przekracza sto cali. Czy podmiot niniejszego artykułu także do nich należy? Cena sugeruje jednoznaczną odpowiedź, reszta wyjdzie w praniu. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 18.06.2007 | 222674 odsłony | 41 komentarzy
W życiu każdego gracza prędzej czy później pojawia się taka chwila - poprzedzona rzucaniem przekleństwami i wielokrotnym wgrywaniem save’ów ulubionej gry - w której dochodzimy do wniosku, że najwyższy czas „porzucić” naszą myszkę i klawiaturę na rzecz kontrolera bardziej kompatybilnego z granym aktualnie tytułem. Bo ileż to razy chęci doznania przyjemności z grania rozbijały się o mur skomplikowanego sterowania. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.05.2007 | 82585 odsłon | 72 komentarze
Wraz z wiekiem gracza, profesjonalnego, czy też zdecydowanie częściej spotykanego amatora, rośnie także arsenał posiadanych przez niego kontrolerów. Od prostych klawiatur, dołączanych często jako gratisy do zamawianych zestawów, przez myszki z dodatkowymi przyciskami, bardziej bądź mniej fikuśne pady, po kierownice niemalże żywcem wyjęte z bolidów, czy inne stery "wycięte" z Boeingów 747. Do redakcji trafiła kierownica Speed-Link SL-6698 - to sprzęt, który pretenduje właśnie do klasy określonej przez nas jako "wyższa". Czy podoła stawianemu bezwiednie zadaniu? Tych, którzy już znają odpowiedź, odsyłamy czym prędzej do najbliższej kolektury Lotto, a resztę zapraszamy do zapoznania się z dalszą częścią. więcej »
Paweł Pilarczyk | 25.03.2007 | 75109 odsłon | 136 komentarzy
Podczas zakończonych przed kilkoma dniami targów CeBIT, na stoisku Creative udało nam się odbyć krótką rozmowę z Johnathanem "Fatal1ty" Wendelem, najbardziej znanym graczem na świecie. Fatal1ty udzielił nam odpowiedzi na zestaw pytań, które opracowaliśmy wspólnie z naszymi forumowiczami. więcej »
Lavender | 30.12.2006 | 51561 odsłon | 53 komentarze
Zdarzenie to miało miejsce niemal wiek temu, a do dziś pozostało tajemnicą. 30 czerwca 1908 roku o 7:17 doszło do olbrzymiej eksplozji, która wstrząsnęła górami Syberii w rejonie Tunguski. Niewyobrażalnie wysoki słup światła przez trzy noce rozjaśniał europejskie niebo tak, że bez problemu można było czytać gazety. Trwające jeszcze wiele dni pożary spaliły wielkie obszary lasu. Zginęli pasterze, handlarze futer, zwierzęta i wszystko, co znalazło się na drodze fali uderzeniowej, czyli w promieniu 20 kilometrów. Doszło do wykolejenia pociągu linii transsyberyjskiej, a w Niemczech i USA zaobserwowano wstrząsy sejsmiczne, zaś igła w centrum sejsmograficznym w Irkucku przez pięć godzin kręciła się w kółko. więcej »
Jakub Kralka | 12.11.2006 | 70856 odsłon | 44 komentarze
Managery piłkarskie to nad wyraz specyficzny gatunek gier. Grupa, do której są adresowane wydaje się być niezwykle wąska – w końcu nawet jeśli ktoś już interesuje się komputerową rozrywką, to nie musi go wcale kręcić piłka nożna, a tym bardziej długie i wymagające wzmożonej koncentracji ślęczenie przy różnego rodzaju statystykach i tabelkach. I rzeczywiście coś w tym jest – mało który gracz “z prawdziwego zdarzenia” odważy się sięgnąć po Football, Championship czy też FIFA Managera. Zupełnie jednak wbrew tej opinii stoją statystyki sprzedaży, które już od lat pokazują, że gry te sprzedają się wręcz rewelacyjnie. więcej »
Jakub Kralka | 03.09.2006 | 109869 odsłon | 40 komentarzy
Druga wojna światowa, średniowiecze, epoka napoleońskich podbojów, czasy nowożytne, fantastyczne krainy, przyszłość bliższa i dalsza, pod wodą lub w kosmosie. Gier komputerowych i konsolowych zrealizowanych w podobnych realiach jest po prostu mnóstwo. Ich twórcom zarzuca się lenistwo, opieszałość i fakt, że nie wywiązują się z obietnic. Zdecydowanie jedną z największych wad wydawanych obecnie gier jest brak oryginalności! A jakby tak przeanalizować rynek i jego tendencje... okazałoby się, że nawet średnia produkcja ma szansę wybić się wyłącznie dzięki krainie i epoce, w której osadzono jej akcję. więcej »
Paweł Pilarczyk | 26.08.2006 | 212014 odsłon | 109 komentarzy
W Lipsku (Niemcy) trwają właśnie targi gier komputerowych Games Convention. Impreza rozpoczęła się 24 sierpnia i trwać będzie do 27 sierpnia. W pięciu halach o łącznej powierzchni 90 tys. metrów kwadratowych wystawiają się wszyscy wiodący producenci i wydawcy gier komputerowych. Organizatorzy szacują, że tegoroczną edycję targów odwiedzi 150 tys. osób, w tym 2500 dziennikarzy z całego świata. Wśród tych ostatnich znalazło się dwóch reprezentantów redakcji PCLab.pl. więcej »
Michał Speier | 06.08.2006 | 97409 odsłon | 19 komentarzy
Minęło sześć lat od ukazania się pierwszej części gry The Longest Journey. Szmat czasu. Ale i kęs dobrych wspomnień. Po latach nadal pamięta się ciepłe słowa na jej temat. The Longest Journey była (i nadal jest!) śliczną grą, z bardzo wyrazistymi postaciami i bardzo dobrze zarysowanym światem. Gra dosłownie była "podróżą" - mniej może rozwiązywaniem zagadek, a bardziej rozmową z napotkanymi ludźmi, podziwianiem widoków i ogólnym szwendaniem się z kąta w kąt. Na swój sposób jest to ciekawe podejście, wymagające bardziej oparcia się na doskonałym scenariuszu, wiarygodnych dialogach, a mniej na czystej mechanice logicznej gry. The Longest Journey ostała się w mojej pamięci jaka właśnie taka perełka graficzno-dialogowo-bajeczna. Teraz wyszedł Dreamfall, czyli część druga - kim jest, jaka jest, czym jest? Popatrzmy zatem bliżej. więcej »
Maciej Waszkiewicz | 17.07.2006 | 154507 odsłon | 90 komentarzy
Niewiele jest towarów tak podatnych na psucie, jak gry komputerowe. Upływający czas, postęp technologiczny i konkurencja nieustannie podnoszą producentom poprzeczkę. Kiedy gra, która rodziła się w bólach trafia wreszcie na rynek, często jest już spóźniona o rok, dwa… Tymczasem Prey ostatnie kilka lat spędził w chłodni. Gdy dziś oglądamy screenshoty z 1997 roku i porównujemy je z obecnym wyglądem gry, trudno uwierzyć, że to ten sam Prey. To dlatego, że z rzeczy, które wypracował zespół 3D Realms, nowy developer, firma Human Head, zaczerpnął jedynie kilka pomysłów i ogólny rys scenariusza. Gra powstała na nowo, niemal od podstaw. W ten sposób Prey dotrzymuje obietnic złożonych... dekadę temu. więcej »
Jakub Kralka | 09.07.2006 | 125287 odsłon | 57 komentarzy
Heroes of Might and Magic to seria znana praktycznie wszystkim graczom i mimo faktu, że jest strategią (na dodatek turową!), może liczyć na przychylne spojrzenia nawet konsolowców czy zatwardziałych fanów FPS-ów. Na taką markę zapracowała sobie przede wszystkim trzema pierwszymi częściami, które podbiły serca miłośników komputerowej rozrywki. Nieco gorzej wypadła czwarta, ostatnia jak do tej pory odsłona “Herosów”. Ta zresztą w dość odważny sposób negowała wiele charakterystycznych dla serii rozwiązań. Graczom się to nie spodobało, ojcowie sagi HoMM, firma 3DO, w międzyczasie upadli, a najnowszą, piątą już część gry przygotowało zupełnie inne studio – rosyjskie Nival Interactive. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 24.06.2006 | 73365 odsłon | 41 komentarzy
Plan doskonały nie przewiduje jakichkolwiek błędów. Zabójstwo idealne to perfekcyjnie zaplanowane morderstwo, które w oczach policji i mediów wygląda na zwykły wypadek. Światem gier komputerowych niejednokrotnie wstrząsały już wiadomości o dokonywanych morderstwach, często seryjnych, czy też po prostu na czyjeś zlecenie. O nim światek ten usłyszał pierwszy raz kilka lat temu. Nazwano go Agentem 47. Jest zabójcą doskonałym, który ostatecznie okazał się klonem stworzonym przez tajną agencję specjalizującą się w eliminacji każdego, za kogo głowę ktoś chce zapłacić. Hitman powraca już czwarty raz zarówno na pecety, jak i konsole. Podobnie jak w poprzednich częściach, nie ma najmniejszych skrupułów – zresztą ludzie, których „skreśla” mają tyle na sumieniu, że nie zasługują na jakiekolwiek sentymenty czy współczucie. Tym razem jednak coś się zmieni. Podczas kolejnej misji Agent 47 zorientuje się, że z łowcy stał się zwierzyną łowną i to na niego ktoś urządził polowanie i to za duży szmal. Szmal splamiony krwią. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 17.06.2006 | 69574 odsłony | 39 komentarzy
Zawiodłem się na trylogii Matrix. Część pierwsza była wspaniała – błyskotliwy scenariusz, przełomowe efekty specjalne, charakterystyczne sceny. Część druga - już nieco inna - starała się być bardziej zagmatwana. Sceny walki o wiele bardziej skomplikowano i dopracowano do granic ludzkich możliwości; dodano też kilka scen charakterystycznych, więcej filozofii i odniesień do mitologii i religii. A co otrzymaliśmy w części trzeciej? Spektakularną, choć przereklamowaną bitwę pomiędzy ludźmi wyzwolonymi a maszynami. Zobaczyliśmy też pojedynek bogów Matrixa – Neo i Smitha, który nie okazał się jednak tak elektryzujący, jak ich walka na stacji metra, ani też tak dynamiczny, jak starcie na placu zabaw... Czym więc jest Matrix? Nudną wymianą ciosów na ziemi i w powietrzu, urozmaiconą jednym „nowym” efektem specjalnym, który zdawał się pochłonąć więcej pieniędzy niżeli był faktycznie warty. Dokładnie taka jest też gra Path of Neo. więcej »
Paweł Pilarczyk | 11.05.2006 | 492981 odsłon | 148 komentarzy
W Los Angeles odbywają się właśnie największe na świecie targi elektronicznej rozrywki - E3 (Electronic Entertainment Expo). W potężnym obiekcie Convention Center w centrum miasta mieszczą się cztery hale, w których swoje stoiska ma kilkaset firm. Organizatorzy szacują, że targi odwiedzi ponad 60 tysięcy osób. Dodatkową atrakcję stanowić mają tzw. booth babes, czyli skąpo odziane hostessy, które mają przyciągnąć uwagę odwiedzających. Wybraliśmy się do Los Angeles, by przekonać się, co też ciekawego można zobaczyć. Poniżej przedstawiamy naszą krótką relację. Zdjęć hostess również nie zabrakło :-) więcej »
Artykułów na stronę
Aktualności
Vega nie tylko dla komputerów stacjonarnych. 30
Odliczanie do ważnego wydarzenia już trwa. 7
Pamięć Optane to kolejna nowość od Intela wykorzystująca moduły 3D XPoint. 13
Na standardowym zegarze i po OC. 46
Czeka nas sporo interesujących zapowiedzi. 9
Czyżby Microsoft w końcu zmienił zdanie? 8
Małe też może być całkiem mocne. 23
Przyszłość w CoD nie ma wzięcia. 14
Zła wiadomość dla posiadaczy smartfonów z systemami Windows Phone 8 i 8.1. 15
Koegzystencja zamiast konkurencji. 76
Baza danych SiSoft zdradza kolejne tajemnice. 56
Microsoft ma już finalną wersję Windowsa 10 Creators Update. 20
To tylko początek walki AMD o swoją własność intelektualną. 40
Android O w wersji testowej jest już dostępny do pobrania. 8
Samsung rzuca wyzwanie Intelowi. 21
Firma zaczęła wprowadzać zapowiadane zmiany. 25
Szykuje się większa ofensywa HEDT? 36
YouTube będzie bardziej przyjazny dla osób niesłyszących. 7
Także dla firm kontrolowanych przez państwo. 29
Duża aktualizacja oprogramowania. 16
Małe też może być całkiem mocne. 23
8K za ponad 20 tysięcy złotych. 28
Micro ATX dla fanów bieli. 14
Samsung rzuca wyzwanie Intelowi. 21
Szykuje się większa ofensywa HEDT? 36
AMD zapowiedziało właśnie, że trwają prace nad wersją gry Dota 2 obsługującą układy Ryzen. 15
Vega nie tylko dla komputerów stacjonarnych. 30
Kolejne dokumenty opublikowane przez WikiLeaks. 22
To tylko początek walki AMD o swoją własność intelektualną. 40
Duża aktualizacja oprogramowania. 16
Facebook
Ostatnio komentowane