Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 8 9 10 11 12 13 14 ... 16 »
Paweł Pilarczyk | 23.08.2008 | 38830 odsłon | 16 komentarzy
Drugi dzień imprezy Intel Developer Forum nie był mniej ciekawy od pierwszego. Zaprezentowano perspektywy rozwoju przenośnych urządzeń internetowych (ang. Mobile Internet Device, MID), przyszłość telewizji, a także prace nad najnowszym oprogramowaniem, grami i filmami. Szczególne wrażenie zrobiły na nas trójwymiarowe animacje studia DreamWorks (także nadchodząca produkcja „Monsters vs. Aliens”) oraz prezentacje gier Far Cry 2 i Rage. Artykuł wzbogaciliśmy o zestaw filmów z prezentacji.
więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 12.07.2008 | 40977 odsłon | 27 komentarzy

Seria Alone in the Dark przetrwała wiele. Od wielkich sukcesów trzech pierwszych gier po niezbyt udane kontynuacje i dwa filmy w reżyserii Uwe Bolla. Kiedy wszystkie znaki na niebie wskazywały, że seria sięgnie dna rynsztoka, coś się stało. Coś ożyło. Coś opętało producentów. Pogrążyli się w mroku i odbili od smrodliwych czeluści z prędkością wystrzelonego pocisku. Oto do sprzedaży trafiła Alone in the Dark (zwana dawniej Alone in the Dark: Near Death Investigations) – gra mroczna, gra pełna akcji, gra czerpiąca garściami ze swoich korzeni, a jednocześnie umiejętnie wprowadzająca serię w nowe czasy. To już nie jest tępy klon Resident Evil, to już nie młócka kosiarką spalinową z hordą wygłodniałych zombi. To dreszcze i emocje, jakie towarzyszą każdemu w ciemnym korytarzu, gdy z oddali słychać, że coś się zbliża, a bateria w latarce właśnie się kończy... Strach i adrenalina, czyli wszystko to, czym opętany jest każdy, kto pozostanie sam w mroku...

więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 25.05.2008 | 94520 odsłon | 92 komentarze

Zapomnijcie o San Andreas. Witajcie w Liberty City – mieście grzechu, zbrodni i wolnej miłości. Myślicie, że skoro kilka lat temu graliście w Grand Theft Auto III, to znacie to miasto? Bzdura! Jeśli zaczynacie myśleć o czwartej części z takim podejściem, to czeka Was zderzenie z betonową ścianą przy prędkości 200 kilometrów na godzinę. W tym mieście nie ma kompromisów, jest tylko twardy kodeks kryminału i jeśli ktoś próbuje go obejść albo zlekceważyć, to czeka na niego sroga zemsta oprychów i gangsterów wszelakiej maści. A miało być pięknie... Oto bowiem pewien Słoweniec – Niko Bellic – zdecydował się wyruszyć do Stanów Zjednoczonych, by ziścić swój amerykański sen i żyć w krainie marzeń i spełnionych życzeń... Czy to na pewno prawdziwe powody emigracji Niko do Ameryki? Przeczytajcie recenzję Grand Theft Auto IV – zapraszamy w podróż po świecie, w którym w kabriolet amerykańskiego snu wjeżdża tir z bałkańską rzeczywistością!

więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.04.2008 | 119765 odsłon | 129 komentarzy
Czy marzyłeś kiedyś o tym, by zostać zabójcą? Ale nie takim łysym, napakowanym gościem z kodem kreskowym na karku, który eksterminuje każdego, kto stanie mu na drodze. Zabójcą, który jest w stanie niepostrzeżenie podejść do przyszłej ofiary na tyle blisko, by ta poczuła oddech przeznaczenia na swojej skórze i w bezruchu oczekiwała, aż zimna stal przeszyje jej ciało niczym nóż masło. Zabójcą, który każde zadanie stawia wyżej niż swoje życie, traktując je jako wyznanie pełnego oddania i bezgranicznej wiary. Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, to już teraz masz możliwość sprawdzenia się w tej nietypowej profesji. Na szczęście tylko w świecie wirtualnym. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 10.02.2008 | 76935 odsłon | 41 komentarzy
Od wielu lat producenci sprzętu komputerowego prześcigają się w pomysłach na jeszcze większe uatrakcyjnienie wirtualnej rozgrywki. Na rynku dostępna jest szeroka gama myszek komputerowych o najdziwniejszych kształtach, zróżnicowanej liczbie przycisków czy obudowach, do stworzenia których wykorzystano nietypowe materiały. A także klawiatur o wysokim lub niskim skoku klawiszy i kierownic pokrytych skórą o stopniu obrotu nierzadko zbliżającym się do 1000 jednostek. Zagorzali gracze znajdą także specjalnie wyprofilowane pady czy kontrolery sterujące przepustnicą w samolocie lub innymi elementami awioniki. Jednakże mimo tego ogromu urządzeń graczom ciągle czegoś brakowało. Nieskrępowanych ruchów przy rozglądaniu się, wolności, niezależnego patrzenia w jednym kierunku i biegnięcia w innym bez konieczności wciskania "nastu" klawiszy jednocześnie. Stąd właśnie pomysł na śledzenie ruchów ciała gracza podczas rozgrywek. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 30.12.2007 | 115526 odsłon | 72 komentarze
Mass Effect jest pierwszą częścią nowej, kosmicznej trylogii RPG, nad którą pracują twórcy legendarnych Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Jade Empire czy chociażby Knights of the Old Republic. BioWare jest firmą, która ma bardzo wielkie doświadczenie w produkcji wysokobudżetowych gier RPG. Tym razem postanowiła odbić od dotychczas tworzonych przez siebie światów fantasy i zabrała się za space-operę, jakiej jeszcze nie było. Gra została wydana na konsolę Xbox 360, zaś prace nad jej kontynuacją ruszyły pełną parą. Głośno mówi się również o pecetowej konwersji, gdy wygaśnie okres wyłączności dla Xbox 360. Podobnie jak to było z Jade Empire, Mass Effect prędzej czy później trafi na pecety. Jest to opowieść o losach kapitana Johna Sheparda, o zbliżającej się zagładzie wszelkiego organicznego życia, która przeplata się z miłością, intrygami, aferami, podstępami, zasadzkami i morderstwami.
więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 09.12.2007 | 90669 odsłon | 57 komentarzy
Przez bardzo długi czas o Spore wiedziałem bardzo niewiele. Na próżno poszukiwałem w Internecie jakichkolwiek materiałów, które w jakiś szerszy sposób zaspokoiłyby mój głód wiedzy na temat nowej gry twórcy Sim City i The Sims. Will Wright zresztą wiedział, co robi. Skutecznie odwracał naszą uwagę kolejnymi dodatkami do The Sims 2 i nikt tak naprawdę nie pytał o Spore. W końcu nie ujawniając żadnych szczegółów sam ogłosił w jednym z wywiadów, że pracuje nad tą produkcją i będzie ona równie gigantycznym przełomem w branży gier, jak debiut rynkowy The Sims. I cisza. Żadnych faktów, mających potwierdzić tę tezę. Will Wright ot tak sobie wysunął tezę i powiedział, że jest ona prawdziwa, bo już nieraz udawało mu się przełamywać bariery i tworzyć coś zupełnie nowego. Mijały tygodnie, kolejne tragi GDC i E3, a informacji na temat Spore ciągle było niewiele. Wreszcie zmowa milczenia została przerwana i zdecydowano się ujawnić garść faktów związanych z tym tytułem. Czy przechwalanie się Wrighta było kłamstwem? Nie zobaczyłem zbyt wiele, pytania ciągle pozostają bez odpowiedzi, ale niech mnie! Spore faktycznie jest przełomem! więcej »
Paweł Pilarczyk | 17.11.2007 | 267186 odsłon | 122 komentarze
Na tę grę czekaliśmy miesiącami. Smakowite zrzuty ekranowe czy filmy, jakimi raczyli nas jej twórcy, wywoływały u niejednego gracza obfity ślinotok lub przynajmniej gęsią skórkę na plecach. Crysis właśnie pojawił się na sklepowych półkach na całym świecie (w tym i w Polsce). Prezentujemy pierwszą w Polsce recenzję tego tytułu. więcej »
Michał Speier | 10.11.2007 | 81033 odsłony | 140 komentarzy
Portal... Mała perełka dołączona eksperymentalnie do opromienionego sławą drugiego epizodu Half-Life 2. Portal... rzecz, na którą nikt uwagi nie powinien zwrócić, jak na przysłowiowego Kopciuszka, skromnie stojącego w zakurzonym rogu Sali, na której odbywa się Pomarańczowy Bal księcia Gordona. Gra, którą da się przejść w godzinę. Gra o zasadach prostych, ale konstrukcji tak skomplikowanej i wielopoziomowej, iż nawet kilkukrotne przemierzenie jej świata nie nudzi, a daje dalsze powody do dziewczęcego rozszczebiotania umysłowego zmysłu przestrzennego. Gra, przy której Half-Life 2 wygląda po prostu... nużąco, szaro i zwyczajnie. Gra o cudownym zakończeniu, nieprawdopodobnej poetyce kreślonej przez przepyszne słowa, podkreślone lśniącym bielą, zanurzonym w tajemniczym, acz pewnym siebie i zadowolonym szaleństwie. Portal... właściwie najlepsza gra, w jaką grałem od bardzo dawna. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 02.11.2007 | 304646 odsłon | 305 komentarzy
Od 29 stycznia 2007 na półkach sklepowych znaleźć możemy system operacyjny Windows Vista. Przez firmę Microsoft określony został jako krok milowy w sferze aplikacji zarządzających komputerem. Od samego początku towarzyszyły mu liczne niepochlebne opinie, nie zawsze prawdziwe, które utrwalały obraz systemu wrogiego dla końcowego użytkownika. Czy faktyczne tak jest? Oczyśćmy trochę atmosferę i spójrzmy na Vistę z perspektywy statystycznego fana wirtualnej rozgrywki z umysłem wolnym od uprzedzeń. więcej »
Grzegorz Kubera | 27.10.2007 | 84208 odsłon | 64 komentarze
Brunet-intelektualista może zostać uroczą blondynką. Listonosz może stać się królem rocka, a każdy dziadek zamienić się w swojego wnuczka. Możliwości nie mają końca. Second Life, czyli „drugie życie”, czeka na Ciebie w internecie. Już dziś 10 mln użytkowników przeniosło się do wirtualnych przestrzeni, by próbować swoich sił „na nowo”. Jedni traktują Second Life jako zwyczajną rozrywkę, inni zarabiają na grze niebotyczne sumy pieniędzy (tych prawdziwych, nie wirtualnych!), a jeszcze inni – uzależnili się. Poznaj drugi świat. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.09.2007 | 205851 odsłon | 52 komentarze
Nie tak dawno mieliśmy możliwość przetestowania kontrolera Logitech ChillStream, który wzbudził nasz zachwyt do tego stopnia, że zaowocowało to przyznaniem mu redakcyjnej Rekomendacji. Tym razem w nasze redakcyjne progi dostarczono pierwowzór (w wersji bezprzewodowej), z którego wspomniany pad czerpał pełnymi garściami. Czy Xbox 360 Wireless Controller for Windows będzie tak samo dobry, a może jeszcze lepszy? Czy nie ugnie się pod ciężarem wychwalających opinii konsolowego środowiska? Przekonajmy się zatem, co potrafi ten kawałek plastiku. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 02.09.2007 | 65652 odsłony | 89 komentarzy
Długo musieliśmy czekać na kolejne dzieło twórców wspaniałego System Shock 2. Najpierw mieli oni okropne problemy z poprzednim wydawcą i niestety właścicielem licencji na kontynuację, czyli z firmą Electronic Arts. Później nie mogli znaleźć partnera, który sfinansowałby ich kolejny projekt. W końcu jednak udało się nawiązać współpracę z Take 2, które w międzyczasie przekształciło się w 2K Games. Tak się jakoś stało, że ekipa z Irrational Games – wcześniej Looking Glass Studios – przedstawiła projekt niby nowej, niby starej gry bazującej na pomysłach znanych z System Shock. Temat chwycił. Znalazł się budżet. Produkcja ruszyła ostro z kopyta. więcej »
Michał Speier | 25.08.2007 | 62225 odsłon | 58 komentarzy
O Scratches chciałem napisać już od jakiegoś czasu. Scratches jest doskonałym przykładem na to, jak powinna być skonstruowana dobra gra przygodowa. Tak naprawdę okazją do napisania tej recenzji było pojawienie się poszerzonej wersji gry, Scratches - Director’s Cut, która zawiera jeden dodatkowy mini-rozdział oraz uzupełnia podstawową fabułę o kilka nowych elementów. Nie od rzeczy jest także poprawienie warstwy graficznej, chociaż akurat grafika w wersji pierwotnej była doskonale dopasowana do całości. Zresztą warstwa graficzna w każdej grze przygodowej to tylko tło, które nigdy nie jest w stanie zaistnieć samo dla siebie. Także oparcie się tylko o warstwę techniczną wiedzie donikąd. Gra przygodowa stoi fabułą. A z fabułą bywa krucho. Więc zanim zajmę się Scratches, parę słów tła ogólnego. więcej »
Ryszard Sobkowski | 19.08.2007 | 67253 odsłony | 125 komentarzy
PCLab.pl jest wortalem o tematyce komputerowej, dalekiej od sportu samochodowego. Jednak gdy nasi przyjaciele z Intela, przy okazji trwającej właśnie imprezy „BMW Pit Lane Park”, zorganizowali nam kilkunastominutowe spotkanie z Robertem Kubicą, uznaliśmy, że dla naszych Czytelników może ono być atrakcyjne. Tym bardziej, że Robert okazał się... Ale nie uprzedzajmy – lepiej poczytać po kolei. więcej »
Michał Korkuć | 28.07.2007 | 83122 odsłony | 47 komentarzy
Czy kiedykolwiek marzyłeś o tym, aby wzbić się w powietrze i przemierzać bezkres przestrzeni powietrznej, podziwiając krajobraz i z uśmiechem na twarzy spoglądać na ludzi wielkości mrówek? Czy pragnąłeś stanąć w obronie słabszych i pokrzywdzonych, i wymierzyć sprawiedliwość bez czekania na powolne działania wymiaru sprawiedliwości? W końcu czy nie chciałeś być sławny, podziwiany, twoje plakaty wisiałyby w każdym dziecięcym pokoju, a imię rozsławione w licznych opowieściach i legendach… więcej »
Michał Speier | 22.07.2007 | 214467 odsłon | 130 komentarzy
Stalker po angielsku oznacza prześladowcę. Gra S.T.A.L.K.E.R. (a właściwie S.T.A.L.K.E.R. – Cień Czarnobyla) nie odsyła nas jednak do świata zachodniej kultury. Przyzwyczajeni do szukania znaczeń w anglosaskim świecie zapominamy, iż zarówno my sami, jak i nasi wschodzi sąsiedzi mają równie bogate, a nośne złoża fabularne. Wielki Lem, doskonały Sapkowski. I Dukaj, Kres, Oramus, Ziemkiewicz, Dębski, Zajdel, Sawaszkiewicz, Wnuk-Lipiński i wielu innych - cała nasza niesamowita współczesna i dawna (z lat 70-80) literatura fantastyczna. więcej »
Michał Korkuć | 15.07.2007 | 32161 odsłon | 83 komentarze
Tydzień temu, w dniach 7 i 8 lipca, na terenie gmachu głównego Politechniki Warszawskiej (Warszawa, ul. Plac Politechniki 1) odbyła się jedna z największych polskich imprez typu lanparty, LAN4FUN 9: World Gamers. Jak sugeruje nam liczba porządkowa (9), nie jest to pierwsza tego typu impreza, lecz kolejna z cyklu największych w Polsce takich zlotów ze śmietanką polskiej sceny najpopularniejszych gier, sponsoringiem oraz ciekawymi konkursami i atrakcyjnymi nagrodami. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 01.07.2007 | 313917 odsłon | 90 komentarzy
Istnieje pewna grupa produktów, których sens istnienia nie ma racjonalnego wytłumaczenia, ekonomicznej opłacalności, moralnych fundamentów, a jednak podświadomie większość z nas gotowa jest dużo poświęcić dla nawet chwilowej możliwości obcowania z nimi. Nie inaczej jest z rynkiem elektroniki - tutaj także trafiają się perełki pod postacią limitowanych edycji płyt głównych, zestawów Alienware czy telewizorów plazmowych, których przekątna przekracza sto cali. Czy podmiot niniejszego artykułu także do nich należy? Cena sugeruje jednoznaczną odpowiedź, reszta wyjdzie w praniu. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 18.06.2007 | 226349 odsłon | 41 komentarzy
W życiu każdego gracza prędzej czy później pojawia się taka chwila - poprzedzona rzucaniem przekleństwami i wielokrotnym wgrywaniem save’ów ulubionej gry - w której dochodzimy do wniosku, że najwyższy czas „porzucić” naszą myszkę i klawiaturę na rzecz kontrolera bardziej kompatybilnego z granym aktualnie tytułem. Bo ileż to razy chęci doznania przyjemności z grania rozbijały się o mur skomplikowanego sterowania. więcej »
Artykułów na stronę
« 8 9 10 11 12 13 14 ... 16 »
Aktualności
Poprawa sytuacji dopiero na wiosnę, być może. 103
Sporo tego hartowanego szkła. Modecom przygotował nową obudowę dla graczy o nazwie Volcano Ceres. 3
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 46
Ciekawy produkt dla wymagających. be quiet! 4
Premiera może nastąpić dużo później, niż zakładaliśmy.  8
Niedroga płyta dla Skylake i Kaby Lake. 4
Pięć nowych modeli. Targi CES 2018 obfitowały w premiery sprzętu. 1
Ostatnie podwyżki w Polsce to mógł być tylko początek. 114
Sytuacja jednak powoli się stabilizuje. IDC opublikowało właśnie kolejny raport dotyczący rynku PC. 31
W przypadku polskiej dystrybucji trzeba dopłacić kilkaset złotych. 42
Informacji na temat urządzeń udzielił DJ Koh, szef działu urządzeń przenośnych. 8
Poprawa sytuacji dopiero na wiosnę, być może. 103
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 24
Producent obudów mógł zrobić tylko jedno. 27
Świetna wiadomość dla fanów konsol retro. Hyperkin, firma odpowiedzialna za m.in. 8
Aż trudno uwierzyć, że ceny osiągnęły taki poziom. 46
Pięć nowych modeli. Targi CES 2018 obfitowały w premiery sprzętu. 1
Ogrzewanie wody w kranach i basenach to następny krok. 24
Może da się nie oślepnąć. 35
Producent obudów mógł zrobić tylko jedno. 27
Podczas trwających właśnie w Las Vegas targów CES Mercedes zaprezentował zupełnie nowy kokpit swoich samochodów, kontrolowany przez nowy interfejs MBUX (Mercedes-Benz User Experience). 26
Premiera może nastąpić dużo później, niż zakładaliśmy.  8
Facebook
Ostatnio komentowane