Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 »
Krzysztof Marcinkiewicz | 21.02.2009 | 47234 odsłony | 43 komentarze

Przemierzyliśmy cały świat w poszukiwaniu takich miejsc jak to. Dotarliśmy w miejsca, których niezwykłość przekraczała  ludzką wyobraźnię, i spotkaliśmy tam najlepszych i najbardziej narwanych kierowców. A potem wyznaczyliśmy trasy i kazaliśmy się im ścigać. Wielu się połamało. Ale byli i tacy, którzy do dziś spijają śmietankę z wielkiego kufla chwały. Masz ikrę? Nie boisz się postawić wszystkiego na jedną kartę? Nie zawahasz się wziąć udziału w karkołomnych wyścigach, w których stawką może być trwałe złamanie kręgosłupa? Witaj w Pure – najczystszej rozgrywce w najbrudniejszym sporcie świata!

więcej »
Tagi: atv, pure, quad
Maciej Jakubski | 14.12.2008 | 45833 odsłony | 61 komentarzy

Łatwiej, szybciej, więcej. World of Warcraft w ciągu czterech lat istnienia zmienił rynek gier komputerowych jak żadna inna gra w historii komputerów. Różnie można mówić o zjawisku stworzonym przez Blizzard. Jedni narzekają, że to przez World of Warcraft umierają gry na pecety – bo jak tu robić gry, skoro i tak wszyscy grają w Warcrafta. Inni dowodzą, że jest to doskonały przykład przewagi blaszaków nad konsolami. Jest World of Warcraft na Xboksa czy PlayStation? Nie ma, czyli pecety górą! Nie sprawdziły się pobożne życzenia przeciwników, którzy przepowiadali, że Warcraft szybko przeminie, zostanie zastąpiony przez lepsze MMORPG. Liczba fanów w dalszym ciągu rośnie, nowy dodatek właśnie pobił rekord sprzedaży w pierwszym dniu premiery i chyba nikogo specjalnie nie zdziwię stwierdzeniem, że przyszłość World of Warcraft jest jeszcze bardziej różowa niż przeszłość.

więcej »
Michał Korkuć | 24.11.2008 | 100506 odsłon | 118 komentarzy
„War, war never changes”. Słowa te każdemu miłośnikowi gatunku RPG (ang. Role Playing Game) przywołują uśmiech na usta. Kiedy w 1997 roku na platformę PC zawitał Fallout, rynek tego typu gier miał się dobrze. Tytuły takie, jak: Final Fantasy VII, pierwsza część serii Elder Scrolls Legend, Diablo czy mająca wyjść w następnym roku Baldur's Gate, skutecznie zainteresowały i przyciągnęły rzeszę miłośników rozrywki komputerowej, w której siła miecza ustępuje umiejętnemu prowadzeniu dialogów (no może oprócz Diablo). Jak na tamte czasy, Fallout nie miał oszałamiającej grafiki (paradoksalnie, dzięki temu dzisiaj bez obaw można do niego powrócić). Jednak to nie oprawa wizualna sprawiła, że postapokaliptyczna wizja rzeczywistości tak przypadła do gustu milionom graczy na całym świecie. Jeśli nie grafika, dźwięk ani długość gry (średnio zaawansowanemu graczowi ukończenie głównego wątku fabuły zajmowało 40 godzin), to co sprawiło, że Fallout zyskał miano gry legendy? Wystarczy jedno słowo, aby wyjaśnić ten fenomen: klimat. Czy najnowsza odsłona tej kultowej serii stanęła na wysokości zadania i godnie kontynuuje legendę poprzedniczek, jednocześnie odświeżając jej wizerunek i wprowadzając innowacyjne rozwiązania?
więcej »
Paweł Pilarczyk | 02.11.2008 | 125857 odsłon | 67 komentarzy
Gdy w 2004 roku ukazał się Far Cry, zaskoczył praktycznie wszystkich. Nikt nie traktował poważnie niewielkiego studia Crytek, które starało się narobić wokół siebie trochę szumu demem technologicznym X-Isle. Nikomu nawet nie przyszło do głowy, że niepozorna niemiecka firemka prowadzona przez trzech Turków może wydać tytuł, który zwróci czyjąkolwiek uwagę, zwłaszcza że w 2004 roku, gdy debiutował Far Cry, wszyscy i tak czekali na gry Doom 3 i Half-Life 2. A tu bach! Far Cry okazał się niesamowitym przebojem. więcej »
Filip Straburzyński | 26.10.2008 | 42276 odsłon | 61 komentarzy

Drogi Fanie gier z serii Max Payne!

Piszę do Ciebie ten list, aby przestrzec Ciebie i Twoich przyjaciół. Tych przyjaciół, z którymi niegdyś przegadałeś godziny o wspaniałości pierwszej i drugiej części gry studia Remedy. Śpieszę przestrzec Cię przed niejakim Johnem Moore’em, który targnął się na ten wspaniały tytuł własną adaptacją filmową. Drogi Fanie, strzeż się, nie daj się zwieść i nie ufaj nikomu!

więcej »
Tagi: film, max payne
Mieszko Krzykowski | 06.09.2008 | 83592 odsłony | 56 komentarzy
W dniach 20–24 sierpnia odbyły się w Lipsku jedne z największych na świecie targów gier komputerowych. Ponad 500 firm z całego świata miało swoje wystawy w gigantycznym kompleksie hal. Mieliśmy okazję zagościć na tych targach na cztery godziny. Niestety, to zbyt mało czasu, żeby dokładnie wszystko obejrzeć, jednak udało nam się dotrzeć do kilku ciekawych stoisk. więcej »
Paweł Pilarczyk | 23.08.2008 | 38621 odsłon | 16 komentarzy
Drugi dzień imprezy Intel Developer Forum nie był mniej ciekawy od pierwszego. Zaprezentowano perspektywy rozwoju przenośnych urządzeń internetowych (ang. Mobile Internet Device, MID), przyszłość telewizji, a także prace nad najnowszym oprogramowaniem, grami i filmami. Szczególne wrażenie zrobiły na nas trójwymiarowe animacje studia DreamWorks (także nadchodząca produkcja „Monsters vs. Aliens”) oraz prezentacje gier Far Cry 2 i Rage. Artykuł wzbogaciliśmy o zestaw filmów z prezentacji.
więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 12.07.2008 | 40645 odsłon | 27 komentarzy

Seria Alone in the Dark przetrwała wiele. Od wielkich sukcesów trzech pierwszych gier po niezbyt udane kontynuacje i dwa filmy w reżyserii Uwe Bolla. Kiedy wszystkie znaki na niebie wskazywały, że seria sięgnie dna rynsztoka, coś się stało. Coś ożyło. Coś opętało producentów. Pogrążyli się w mroku i odbili od smrodliwych czeluści z prędkością wystrzelonego pocisku. Oto do sprzedaży trafiła Alone in the Dark (zwana dawniej Alone in the Dark: Near Death Investigations) – gra mroczna, gra pełna akcji, gra czerpiąca garściami ze swoich korzeni, a jednocześnie umiejętnie wprowadzająca serię w nowe czasy. To już nie jest tępy klon Resident Evil, to już nie młócka kosiarką spalinową z hordą wygłodniałych zombi. To dreszcze i emocje, jakie towarzyszą każdemu w ciemnym korytarzu, gdy z oddali słychać, że coś się zbliża, a bateria w latarce właśnie się kończy... Strach i adrenalina, czyli wszystko to, czym opętany jest każdy, kto pozostanie sam w mroku...

więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 25.05.2008 | 93853 odsłony | 92 komentarze

Zapomnijcie o San Andreas. Witajcie w Liberty City – mieście grzechu, zbrodni i wolnej miłości. Myślicie, że skoro kilka lat temu graliście w Grand Theft Auto III, to znacie to miasto? Bzdura! Jeśli zaczynacie myśleć o czwartej części z takim podejściem, to czeka Was zderzenie z betonową ścianą przy prędkości 200 kilometrów na godzinę. W tym mieście nie ma kompromisów, jest tylko twardy kodeks kryminału i jeśli ktoś próbuje go obejść albo zlekceważyć, to czeka na niego sroga zemsta oprychów i gangsterów wszelakiej maści. A miało być pięknie... Oto bowiem pewien Słoweniec – Niko Bellic – zdecydował się wyruszyć do Stanów Zjednoczonych, by ziścić swój amerykański sen i żyć w krainie marzeń i spełnionych życzeń... Czy to na pewno prawdziwe powody emigracji Niko do Ameryki? Przeczytajcie recenzję Grand Theft Auto IV – zapraszamy w podróż po świecie, w którym w kabriolet amerykańskiego snu wjeżdża tir z bałkańską rzeczywistością!

więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.04.2008 | 118839 odsłon | 129 komentarzy
Czy marzyłeś kiedyś o tym, by zostać zabójcą? Ale nie takim łysym, napakowanym gościem z kodem kreskowym na karku, który eksterminuje każdego, kto stanie mu na drodze. Zabójcą, który jest w stanie niepostrzeżenie podejść do przyszłej ofiary na tyle blisko, by ta poczuła oddech przeznaczenia na swojej skórze i w bezruchu oczekiwała, aż zimna stal przeszyje jej ciało niczym nóż masło. Zabójcą, który każde zadanie stawia wyżej niż swoje życie, traktując je jako wyznanie pełnego oddania i bezgranicznej wiary. Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, to już teraz masz możliwość sprawdzenia się w tej nietypowej profesji. Na szczęście tylko w świecie wirtualnym. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 10.02.2008 | 75097 odsłon | 41 komentarzy
Od wielu lat producenci sprzętu komputerowego prześcigają się w pomysłach na jeszcze większe uatrakcyjnienie wirtualnej rozgrywki. Na rynku dostępna jest szeroka gama myszek komputerowych o najdziwniejszych kształtach, zróżnicowanej liczbie przycisków czy obudowach, do stworzenia których wykorzystano nietypowe materiały. A także klawiatur o wysokim lub niskim skoku klawiszy i kierownic pokrytych skórą o stopniu obrotu nierzadko zbliżającym się do 1000 jednostek. Zagorzali gracze znajdą także specjalnie wyprofilowane pady czy kontrolery sterujące przepustnicą w samolocie lub innymi elementami awioniki. Jednakże mimo tego ogromu urządzeń graczom ciągle czegoś brakowało. Nieskrępowanych ruchów przy rozglądaniu się, wolności, niezależnego patrzenia w jednym kierunku i biegnięcia w innym bez konieczności wciskania "nastu" klawiszy jednocześnie. Stąd właśnie pomysł na śledzenie ruchów ciała gracza podczas rozgrywek. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 30.12.2007 | 114792 odsłony | 72 komentarze
Mass Effect jest pierwszą częścią nowej, kosmicznej trylogii RPG, nad którą pracują twórcy legendarnych Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Jade Empire czy chociażby Knights of the Old Republic. BioWare jest firmą, która ma bardzo wielkie doświadczenie w produkcji wysokobudżetowych gier RPG. Tym razem postanowiła odbić od dotychczas tworzonych przez siebie światów fantasy i zabrała się za space-operę, jakiej jeszcze nie było. Gra została wydana na konsolę Xbox 360, zaś prace nad jej kontynuacją ruszyły pełną parą. Głośno mówi się również o pecetowej konwersji, gdy wygaśnie okres wyłączności dla Xbox 360. Podobnie jak to było z Jade Empire, Mass Effect prędzej czy później trafi na pecety. Jest to opowieść o losach kapitana Johna Sheparda, o zbliżającej się zagładzie wszelkiego organicznego życia, która przeplata się z miłością, intrygami, aferami, podstępami, zasadzkami i morderstwami.
więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 09.12.2007 | 90174 odsłony | 57 komentarzy
Przez bardzo długi czas o Spore wiedziałem bardzo niewiele. Na próżno poszukiwałem w Internecie jakichkolwiek materiałów, które w jakiś szerszy sposób zaspokoiłyby mój głód wiedzy na temat nowej gry twórcy Sim City i The Sims. Will Wright zresztą wiedział, co robi. Skutecznie odwracał naszą uwagę kolejnymi dodatkami do The Sims 2 i nikt tak naprawdę nie pytał o Spore. W końcu nie ujawniając żadnych szczegółów sam ogłosił w jednym z wywiadów, że pracuje nad tą produkcją i będzie ona równie gigantycznym przełomem w branży gier, jak debiut rynkowy The Sims. I cisza. Żadnych faktów, mających potwierdzić tę tezę. Will Wright ot tak sobie wysunął tezę i powiedział, że jest ona prawdziwa, bo już nieraz udawało mu się przełamywać bariery i tworzyć coś zupełnie nowego. Mijały tygodnie, kolejne tragi GDC i E3, a informacji na temat Spore ciągle było niewiele. Wreszcie zmowa milczenia została przerwana i zdecydowano się ujawnić garść faktów związanych z tym tytułem. Czy przechwalanie się Wrighta było kłamstwem? Nie zobaczyłem zbyt wiele, pytania ciągle pozostają bez odpowiedzi, ale niech mnie! Spore faktycznie jest przełomem! więcej »
Paweł Pilarczyk | 17.11.2007 | 264063 odsłony | 122 komentarze
Na tę grę czekaliśmy miesiącami. Smakowite zrzuty ekranowe czy filmy, jakimi raczyli nas jej twórcy, wywoływały u niejednego gracza obfity ślinotok lub przynajmniej gęsią skórkę na plecach. Crysis właśnie pojawił się na sklepowych półkach na całym świecie (w tym i w Polsce). Prezentujemy pierwszą w Polsce recenzję tego tytułu. więcej »
Michał Speier | 10.11.2007 | 80322 odsłony | 140 komentarzy
Portal... Mała perełka dołączona eksperymentalnie do opromienionego sławą drugiego epizodu Half-Life 2. Portal... rzecz, na którą nikt uwagi nie powinien zwrócić, jak na przysłowiowego Kopciuszka, skromnie stojącego w zakurzonym rogu Sali, na której odbywa się Pomarańczowy Bal księcia Gordona. Gra, którą da się przejść w godzinę. Gra o zasadach prostych, ale konstrukcji tak skomplikowanej i wielopoziomowej, iż nawet kilkukrotne przemierzenie jej świata nie nudzi, a daje dalsze powody do dziewczęcego rozszczebiotania umysłowego zmysłu przestrzennego. Gra, przy której Half-Life 2 wygląda po prostu... nużąco, szaro i zwyczajnie. Gra o cudownym zakończeniu, nieprawdopodobnej poetyce kreślonej przez przepyszne słowa, podkreślone lśniącym bielą, zanurzonym w tajemniczym, acz pewnym siebie i zadowolonym szaleństwie. Portal... właściwie najlepsza gra, w jaką grałem od bardzo dawna. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 02.11.2007 | 301628 odsłon | 305 komentarzy
Od 29 stycznia 2007 na półkach sklepowych znaleźć możemy system operacyjny Windows Vista. Przez firmę Microsoft określony został jako krok milowy w sferze aplikacji zarządzających komputerem. Od samego początku towarzyszyły mu liczne niepochlebne opinie, nie zawsze prawdziwe, które utrwalały obraz systemu wrogiego dla końcowego użytkownika. Czy faktyczne tak jest? Oczyśćmy trochę atmosferę i spójrzmy na Vistę z perspektywy statystycznego fana wirtualnej rozgrywki z umysłem wolnym od uprzedzeń. więcej »
Grzegorz Kubera | 27.10.2007 | 82622 odsłony | 64 komentarze
Brunet-intelektualista może zostać uroczą blondynką. Listonosz może stać się królem rocka, a każdy dziadek zamienić się w swojego wnuczka. Możliwości nie mają końca. Second Life, czyli „drugie życie”, czeka na Ciebie w internecie. Już dziś 10 mln użytkowników przeniosło się do wirtualnych przestrzeni, by próbować swoich sił „na nowo”. Jedni traktują Second Life jako zwyczajną rozrywkę, inni zarabiają na grze niebotyczne sumy pieniędzy (tych prawdziwych, nie wirtualnych!), a jeszcze inni – uzależnili się. Poznaj drugi świat. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.09.2007 | 202861 odsłon | 52 komentarze
Nie tak dawno mieliśmy możliwość przetestowania kontrolera Logitech ChillStream, który wzbudził nasz zachwyt do tego stopnia, że zaowocowało to przyznaniem mu redakcyjnej Rekomendacji. Tym razem w nasze redakcyjne progi dostarczono pierwowzór (w wersji bezprzewodowej), z którego wspomniany pad czerpał pełnymi garściami. Czy Xbox 360 Wireless Controller for Windows będzie tak samo dobry, a może jeszcze lepszy? Czy nie ugnie się pod ciężarem wychwalających opinii konsolowego środowiska? Przekonajmy się zatem, co potrafi ten kawałek plastiku. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 02.09.2007 | 64539 odsłon | 89 komentarzy
Długo musieliśmy czekać na kolejne dzieło twórców wspaniałego System Shock 2. Najpierw mieli oni okropne problemy z poprzednim wydawcą i niestety właścicielem licencji na kontynuację, czyli z firmą Electronic Arts. Później nie mogli znaleźć partnera, który sfinansowałby ich kolejny projekt. W końcu jednak udało się nawiązać współpracę z Take 2, które w międzyczasie przekształciło się w 2K Games. Tak się jakoś stało, że ekipa z Irrational Games – wcześniej Looking Glass Studios – przedstawiła projekt niby nowej, niby starej gry bazującej na pomysłach znanych z System Shock. Temat chwycił. Znalazł się budżet. Produkcja ruszyła ostro z kopyta. więcej »
Michał Speier | 25.08.2007 | 61041 odsłon | 58 komentarzy
O Scratches chciałem napisać już od jakiegoś czasu. Scratches jest doskonałym przykładem na to, jak powinna być skonstruowana dobra gra przygodowa. Tak naprawdę okazją do napisania tej recenzji było pojawienie się poszerzonej wersji gry, Scratches - Director’s Cut, która zawiera jeden dodatkowy mini-rozdział oraz uzupełnia podstawową fabułę o kilka nowych elementów. Nie od rzeczy jest także poprawienie warstwy graficznej, chociaż akurat grafika w wersji pierwotnej była doskonale dopasowana do całości. Zresztą warstwa graficzna w każdej grze przygodowej to tylko tło, które nigdy nie jest w stanie zaistnieć samo dla siebie. Także oparcie się tylko o warstwę techniczną wiedzie donikąd. Gra przygodowa stoi fabułą. A z fabułą bywa krucho. Więc zanim zajmę się Scratches, parę słów tła ogólnego. więcej »
Artykułów na stronę
« 7 8 9 10 11 12 13 ... 15 »
Aktualności
Seria Core i3 ma nowych rywali. 76
Wydawca znowu rezygnuje z prezentacji na E3. 5
Nowa opcja dostępna na wszystkich platformach. 24
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 10
Nowa konstrukcja z G-Sync. AOC rozszerzył swoją linię monitorów dla graczy o model AGON AG352UCG. 12
Pecetowcy przetestują grę na początku lutego. 17
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Podmiot miał dopuścić się nieuczciwych praktyk biznesowych, które ograniczyły konkurencję na rynku. 8
Mapy Google zaoferują nowe usprawnienia dla kierowców. 6
By ratować swoje finanse, Japończycy mają także sprzedać część akcji tego działu. 4
Telegram stawia na usprawnienia. 8
Coś dla osób budujących niewielki, ale wydajny zestaw komputerowy. 17
Sprzęt można kupić prawie o połowę taniej. 22
Cyberprzestępcy mogą w prosty sposób ominąć wszystkie zabezpieczenia komputera. 46
Seria Core i3 ma nowych rywali. 76
AMD w tym roku ma sporo nowości. 49
Zamówienia na sprzęt Japończyków są naprawdę bardzo duże. 18
Opcja pojawiła się w nowej testowej kompilacji systemu. 15
Poznaliśmy najważniejsze cechy nowej platformy Nintendo. 86
Naprawdę bardzo dobry pakiet produkcji. 8
Prawdopodobnie największa konstrukcja 4K z zakrzywionym ekranem na rynku. 39
Niestety nie obyło się bez problemów. 18
Mini PC gotowy na granie w VR. 15
Konkurs dla czekających na Vegę. 22
Mini PC gotowy na granie w VR. 15
Kolejny model dla fanów cichych komputerów. Firma be quiet! 24
AMD w tym roku ma sporo nowości. 49
Cyberprzestępcy mogą w prosty sposób ominąć wszystkie zabezpieczenia komputera. 46
Tablet do zadań specjalnych. 15
Seria Core i3 ma nowych rywali. 76
Narzędzie dla deweloperów zostało właśnie udostępnione w wersji beta. 22
Wydawca znowu rezygnuje z prezentacji na E3. 5
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 10
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Przedsiębiorstwo zapewnia, że jest w stanie udowodnić winę twórców Oculus Rift. 5
Facebook