Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 15 »
M. Brzostek, R. Stanisławski, Ł. Marek | 24.12.2014 | 1099665 odsłon | 1908 komentarzy

Jaki sprzęt do gier? Czy lepiej kupić konsolę (PlayStation 4, Xbox One), czy może złożyć komputer PC według własnego uznania? Taki dylemat ma wielu graczy. Odpowiedzieć na to pytanie próbowano już wielokrotnie, my jednak przyjęliśmy bardzo niekonwencjonalne podejście. Będziemy oceniali jakość obrazu i mierzyli wydajność, również konsol. Sprawdzimy, która platforma zapewnia graczowi więcej, która jest prostsza w obsłudze, a która tańsza. Piszemy w czasie przyszłym, gdyż ten artykuł to jedynie wstęp do wielkiego projektu: przez wiele miesięcy będziemy porównywali konsole i pecety z punktu widzenia gracza i użytkownika domowego szukającego urządzenia multimedialnego do salonu.

więcej »
Mateusz Brzostek i Eryk Napierała | 21.02.2013 | 320902 odsłony | 330 komentarzy

Dla graczy właśnie rozpoczyna się nowa era. Dziś w nocy w Nowym Jorku Sony pokazało zapowiedziało zupełnie nową konsolę stacjonarną z rodziny PlayStation – PlayStation 4. Taka nowość nie trafia się codziennie – ostatni raz prawie siedem lat temu. Chociaż główny bohater imprezy nie pojawił się na niej, więc nie wiemy nawet, jak wygląda, firma potwierdziła większość dotychczas opublikowanych plotek na temat budowy konsoli i kontrolera oraz nowych funkcji platformy, a także... przedstawiła gry nowej generacji – coś, czego właściciele staruszki Trójki wyczekują najbardziej.

więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 02.11.2007 | 303682 odsłony | 305 komentarzy
Od 29 stycznia 2007 na półkach sklepowych znaleźć możemy system operacyjny Windows Vista. Przez firmę Microsoft określony został jako krok milowy w sferze aplikacji zarządzających komputerem. Od samego początku towarzyszyły mu liczne niepochlebne opinie, nie zawsze prawdziwe, które utrwalały obraz systemu wrogiego dla końcowego użytkownika. Czy faktyczne tak jest? Oczyśćmy trochę atmosferę i spójrzmy na Vistę z perspektywy statystycznego fana wirtualnej rozgrywki z umysłem wolnym od uprzedzeń. więcej »
Łukasz Marek | 29.11.2012 | 431513 odsłon | 285 komentarzy

Wygląda na to, że seria Far Cry ma ustalony cykl wydawniczy: każda kolejna część pojawia się co cztery lata. Dziś do sprzedaży trafia Far Cry 3. Wcielamy się w Jasona Brody'ego, który będąc na wakacjach, wpada w niezłe tarapaty i... Nie zdradzimy nic więcej, bo za kilka dni będziecie mogli o tym przeczytać w naszej recenzji. Na razie powiemy tylko tyle, że grafika jest zdecydowanie ponadprzeciętna, a rajska wyspa, ze swoją różnorodną roślinnością, stwarza programistom rozległe pole do popisu. Ale nie jest tajemnicą, że aby to wszystko płynnie wyświetlić, trzeba mieć niezły sprzęt. Jaki? Oto test kart graficznych i procesorów w Far Cry 3!

więcej »
Mateusz Brzostek | 25.11.2016 | 185110 odsłon | 253 komentarze

PS4 Pro to nie nowa generacja konsol, to tylko alternatywna wersja Sony PlayStation 4. Producent z jednej strony przekonuje, że mamy do czynienia z dobrze znaną konsolą, z drugiej – że ulepszone PS4 zapewni nam lepsze wrażenia z rozgrywki i „wzbogaci nasze przygody”. Sprawdziliśmy w praktyce, czy różnice są warte uwagi i czy PlayStation 4 Pro rzeczywiście jest gotowe na erę wyświetlaczy 4K.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.01.2006 | 257791 odsłon | 245 komentarzy
Po kolejnych falach odkryć "nieuczciwych" optymalizacji sterowników pod konkretne aplikacje i gry, w czasach młodości między innymi kart graficznych z układami NVIDIA serii GeForce FX czy ATI RADEON 8500, sprawa jakości renderingu ostatnio przycichła. Z tej "chwili" nieuwagi producenci układów graficznych mogą korzystać do woli. Mogą, ale nie muszą. A jak jest w rzeczywistości? Od długiego czasu panuje moda na stereotyp układów Radeon  jako tych, które renderują lepiej od konkurencyjnych GeForce. Prawda to czy fikcja? Postaramy się o tym przekonać, analizując obrazy z najczęściej wykorzystywanych w recenzjach grach i jednym benchmarku, wyrenderowane przez karty graficzne z układami ATI Radeon X1800 XL i NVIDIA GeForce 7800 GT. Sprawdzimy, jak układy najnowszej generacji filtrują tekstury, wygładzają krawędzie, jak radzą sobie z coraz bardziej popularnym renderingiem HDR i wreszcie, czy sterowniki kart graficznych przypadkiem o tym, co zobaczymy na ekranie nie decydują za twórców gier. więcej »
Dawid Grzyb | 19.05.2012 | 114299 odsłon | 227 komentarzy
Od czasu, gdy ukazała się druga część gry Diablo, minęło blisko 12 lat. Po roku został wydany całkiem rozbudowany dodatek, ale to praktycznie wszystko. Aż do 2008 roku nie było wiadomo praktycznie nic więcej. Ale od momentu, w którym Diablo 3 została oficjalnie zapowiedziana, wszyscy miłośnicy serii wyczekiwali dnia, w którym trafi na półki sklepowe, niczym dzieci w wigilijny wieczór na świętego mikołaja. Ten dzień nadszedł 15 maja. Warto było czekać? więcej »
Michał Speier | 01.01.2006 | 68866 odsłon | 208 komentarzy
Temat „konsola vs PC” w kontekście gier zawsze był i będzie żywy. Pamięcią sięgam czasów Atari 2600 (ping-pong w domu na TV czy też ping-pong w wielkiej szafie w salonie gier...). Ciekawe jest, iż każda premiera nowej generacji konsoli niejako przy okazji ogłaszała “śmierć” komputerów typu PC na arenie gier. Praktycznie zawsze z tych samych dwóch powodów - a) nakłady na rynek produkcji gier konsolowych oraz b) przepaść technologiczna dzieląca daną generację konsol od danej generacji PC. Świat konsol, jak i konkurencyjnych platform zwykł uważać się za swoistą efemerydę, za nosiciela przejściowego dla gier komputerowych. Minęły czasy komputerów 8, 16 i 32-bitowych. Minęły Amigi, Atari ST, PSX i Dreamcasty. I nic zwykle się nie zmienia – PC jak był, tak jest – nieuleczalnym nosicielem przejściowym dla rozrywki elektronicznej. więcej »
Marcin Żebrowski | 13.12.2013 | 255808 odsłon | 191 komentarzy

Czy Sony PlayStation 4 to konsola nowej generacji? Zdecydowanie tak, ale czy spełnia oczekiwania wymagających graczy oraz tych nowych? Gdy opadły pierwsze emocje, wiele wątpliwości się wyjaśniło. Był też czas, by zaznajomić się z samym urządzeniem oraz nowymi grami. Postaramy się odpowiedzieć na pytania dotyczące rozwiązań technicznych nowej konsoli oraz jej pozycji rynkowej w odniesieniu do bezpośredniego rywala, Microsoft Xbox One.

więcej »
Piotr Czyszczoń | 30.05.2004 | 50852 odsłony | 191 komentarzy
Dobra polska gra! Ilekroć słyszę podobne zdanie, ogarnia mnie smutek. Ileż to razy polscy producenci rozbudzali w nas – graczach – nadzieje? Rodzimy dorobek nie obfituje niestety w hity światowego formatu. Chrome i Crime Cities to chyba jedyne produkcje, które odniosły sukces na zachodnich rynkach. Niestety, trzeba to powiedzieć – sukces bardzo wątpliwy. Na tle naszych południowych sąsiadów, na których konto zaliczyć można takie produkcje, jak Hidden&Dangerous, Operation Flashpoint czy w końcu niesamowita Mafia, wypadamy bardzo blado. Nie mnie oceniać, co jest powodem takiego stanu rzeczy. Ale jak dotąd faktem jest, iż Polacy nie potrafią robić dobrych gier, a przynajmniej jak dotąd żadna polska firma nie pokazała przysłowiowego lwiego pazura. Jednakże oto jest jutrzenka nowego świtu w rodzimej branży elektronicznej rozrywki – Painkiller. Ta nowa, od dawna zapowiadana produkcja, sygnowana przez samego Adriana Chmielarza i jego nowy zespół People Can Fly, ma stanowić nową jakość, wyznaczyć nowe trendy i zmazać hańbiącą nieudolność polskich twórców gier. Czy spełniły się ambitne zamierzenia? Czy Painkiller jest „nową jakością”, czy może... zwykłą, odmóżdzającą tandetą i chłamem? Przekonajmy się. więcej »
Dawid Grzyb | 30.10.2011 | 121791 odsłon | 169 komentarzy
Chyba nie ma miłośnika pierwszoosobowych strzelanek, któremu przynajmniej nie obiłaby się o uszy dowolna gra z serii Battlefield. Każda jej część odnosi – mniejszy lub większy – sukces. Studio Digital Illusions CE ma na niego tylko jeden przepis, okazjonalnie poddawany lekkim modyfikacjom: wyjątkowo przekonujące realia i poniekąd taki sam model walki. Ten z pozoru banalny pomysł już od wielu lat okazuje się skuteczny. Najnowszy Battlefield, z trójką na końcu, kontynuuje tę tradycję. Ale ostatnimi czasy zrobiło się o nim wyjątkowo głośno nie ze względu na innowacje w mechanice, ale wykonanie. więcej »
Piotr Gołąb | 11.02.2017 | 64702 odsłony | 168 komentarzy

Straszyć każdy może, trochę lepiej lub czasem trochę gorzej. Czy Resident Evil VII: Biohazard, najnowsza część serii, będzie straszyć tylko klimatem grozy, czy także wymaganiami sprzętowymi? Oto nasz test kart graficznych w tej grze.

więcej »
Tomasz Niechaj | 06.03.2013 | 156327 odsłon | 162 komentarze

O nowym „szamponie” mogliście przeczytać już kilka dni temu, gdy oficjalne zapowiedziano technikę TressFX w grze „Tomb Raider” (2013). Pierwsze zrzuty ekranu zapowiadały się smakowicie – Lara wygląda, jakby dopiero co wyszła od fryzjera ;) Postanowiliśmy sprawdzić, jak TressFX spisuje się w praktyce. Porównaliśmy kilka kart graficznych AMD i Nvidii z włączoną i wyłączoną funkcją TressFX w kilku miejscach testowych. Czy efektownie rozwiewany kucyk zarezerwowany jest tylko dla posiadaczy Radeonów?

więcej »
Dawid Grzyb | 27.03.2011 | 142485 odsłon | 162 komentarze
Wreszcie doczekaliśmy się drugiej części gry, która sprawiła, że cztery lata temu nawet te najwydajniejsze komputery zapłakały. Nieco już leciwy Crysis wygląda świetnie nawet na tle najnowszych tytułów. Jest to jedna z tych gier, do których z przyjemnością wraca się nawet po latach, dlatego nieunikniona była jej kontynuacja. W Crysis 2 z tropikalnej dżungli przenosimy się do betonowej. Nowy Jork wita z szeroko rozpostartymi ramionami, a jego rezydentom nie sposób odmówić „gościnności”. Ale na nic innego nie liczyliśmy, w końcu część z nich jest nie z tego świata. więcej »
Dawid Grzyb | 24.03.2012 | 64918 odsłon | 155 komentarzy
Spece z BioWare przyzwyczaili nas do gier niepowtarzalnych, świetnych fabularnie, zrobionych z rozmachem i o ciekawej, często innowacyjnej mechanice. Nic więc dziwnego, że na każdą pozycję w katalogu tego studia czekamy niczym dzieci w wigilijny wieczór na prezent od świętego Mikołaja. Jednak w przypadku kolejnych części znanych serii wymagania graczy drastycznie rosną. Po ponad dwóch latach doczekaliśmy się trzeciej odsłony Mass Effect. Nie mogliśmy przejść obojętnie obok tego tytułu. Kosmicznej opery nigdy za wiele, prawda? więcej »
Dawid Grzyb | 05.06.2011 | 116343 odsłony | 150 komentarzy
Nawet tym, którzy nie interesują się literaturą, filmami i grami z gatunku fantasy, na pewno przynajmniej raz obiło się o uszy imię Geralta z Rivii. Ów osobnik, zrodzony w głowie Andrzeja Sapkowskiego, po serii książek przedstawiających jego dzieje pojawił się na dużym ekranie oraz m.in. w grach – fabularnej i komputerowej. Ta druga otrzymała całkiem niezłe oceny. Pod wieloma względami zaskakiwała gracza dość nieliniową, nieprzewidywalną fabułą i naprawdę ponurym, pełnym problemów światem, w którym często jedynym dobrym wyborem było mniejsze zło. Po kilku latach ukazała się druga część Wiedźmina. Nie ukrywamy, że nasze oczekiwania były naprawdę duże. więcej »
Paweł Pilarczyk | 11.05.2006 | 494720 odsłon | 148 komentarzy
W Los Angeles odbywają się właśnie największe na świecie targi elektronicznej rozrywki - E3 (Electronic Entertainment Expo). W potężnym obiekcie Convention Center w centrum miasta mieszczą się cztery hale, w których swoje stoiska ma kilkaset firm. Organizatorzy szacują, że targi odwiedzi ponad 60 tysięcy osób. Dodatkową atrakcję stanowić mają tzw. booth babes, czyli skąpo odziane hostessy, które mają przyciągnąć uwagę odwiedzających. Wybraliśmy się do Los Angeles, by przekonać się, co też ciekawego można zobaczyć. Poniżej przedstawiamy naszą krótką relację. Zdjęć hostess również nie zabrakło :-) więcej »
Dawid Grzyb | 22.03.2010 | 117766 odsłon | 145 komentarzy
Gra S.T.A.L.K.E.R. pokazała, jak przyjemna, wciągająca i klimatyczna może być eksploracja terenu zdewastowanego w katastrofie nuklearnej. Była na tyle oryginalna, że nie została zapomniana w nawale innych gier z gatunku FPP. Miejsca „przyjemne inaczej”, które zwiedza gracz, oraz walka z bardzo osobliwymi stworzeniami pobudzały wyobraźnię i tworzyły nieziemski nastrój. Zadowolona z sukcesu firma THQ postanowiła dać szansę studiu 4A Games, które debiutuje grą Metro 2033. Na pierwszy rzut oka zarówno S.T.A.L.K.E.R., jak i Metro 2033 są do siebie podobne. Ale pozory mogą mylić. więcej »
Łukasz Marek | 18.12.2012 | 170674 odsłony | 144 komentarze

Assassin's Creed III to piąta odsłona serii, w której poznajemy historię wojny asasynów i zakonu templariuszy. W kolejnych częściach kierujemy poczynaniami przodków Desmonda Milesa w widoku „trzecioosobowym”. Mamy do czynienia z wirtualnym światem typu sandbox, a więc jest on dla nas w zasadzie otwarty, co praktycznie nigdy nie zwiastuje niskich wymagań. Zresztą od czasu, gdy Piątka trafiła do sprzedaży, na forach dyskusyjnych pojawiło się wiele głosów o tym, że jest źle zoptymalizowana. Sprawdziliśmy – i wyniki okazały się zaskakujące! Oto test kart graficznych i procesorów w Assassin's Creed III.

więcej »
Mieszko Krzykowski | 21.12.2009 | 639418 odsłon | 143 komentarze
Nie trzeba nikogo przekonywać, że DirectX 10 nie przyjął się zbyt dobrze. Były dwa główne powody: przywiązanie tej wersji do Visty i brak kompatybilności wstecznej z DirectX 9. Ponadto nowe API nie przyniosło niczego rewolucyjnego. Dlatego na pierwszą grę korzystającą z niego w jakikolwiek sposób musieliśmy czekać 10 miesięcy. Z DirectX 11 jest sporo lepiej: dwa miesiące po wprowadzeniu Windows 7 i DirectX 11 dostępne są trzy gry wykorzystujące niektóre funkcje nowego produktu Microsoftu. więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 15 »
Aktualności
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Trzy wentylatory na pokładzie. 1
Wszystko przez standaryzację „nieetycznego DRM-u”. 8
Nadjeżdża jedna z najważniejszych gier roku. 16
Kompaktowy pecet dla graczy. MSI poinformowało o wprowadzeniu do swojej oferty komputera Vortex G25. 5
Promocja z okazji najnowszej wyprzedaży. 9
Ewolucja w dobrym kierunku. 12
Firma chce znormalizowanego systemu pomiaru wielkości litografii. 22
Captain RGB w większej wersji. 3
Horror wojny coraz bliżej. 16
Ogromna moc nowej architektury. 44
Der8auer rozkłada chip na części pierwsze. 68
Sonda Cassini, od lat badająca Saturna, jego pierścienie i księżyce, wykonuje właśnie swój ostatni manewr: upadek prosto w atmosferę Saturna, gdzie zostanie zniszczona przez ciśnienie i temperaturę. 47
Dobra wiadomość dla posiadaczy sprzętu od Apple. 27
Takiej oferty jeszcze nie było. 48
Funkcja jest obecnie w fazie testów, ale da się ją włączyć. 17
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Może być poważny konkurent dla RX Vega 56. 36
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Sonda Cassini, od lat badająca Saturna, jego pierścienie i księżyce, wykonuje właśnie swój ostatni manewr: upadek prosto w atmosferę Saturna, gdzie zostanie zniszczona przez ciśnienie i temperaturę. 47
Horror wojny coraz bliżej. 16
27 cali i rozdzielczość 1080p. 6
Ogromna moc nowej architektury. 44
Gdzie podziały się diody? 6
Na szczęście jest proste rozwiązanie tego problemu. 25
Facebook
Ostatnio komentowane