Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 15 »
Piotr "CarnAge" Czyszczoń | 24.04.2003 | 28468 odsłon | 20 komentarzy
Na początku lat osiemdziesiątych, młode małżeństwo, Ken i Roberta Williams, stworzyło swoją pierwszą grę przygodową, zatytułowaną Mystery House. Kto by pomyślał, że oto rodzi się jedna z najpotężniejszych i najbardziej wpływowych firm w branży komputerowej rozrywki. Trudno bowiem wyobrazić sobie rynek gier przygodowych bez firmy Sierra. Aż do początku lat dziewięćdziesiątych, firma Kena i Roberty Williams, była praktycznie hegemonem na polu gier przygodowych. Flagowym produktem Sierry była zawsze seria King's Quest. Ale nie tylko. Tytuły takie, jak: Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Willy Beamish, Codename: Iceman, Goldrush, Laura Bow - zapisały się złotymi literami w księdze elektronicznej rozrywki. O tak, gracz mógł wcielić się w dzielnego, praworządnego policjanta, lub też w bohatera żywcem wyrwanego z kart klasycznej powieści fantasy. Kosmiczny śmieciarz - Roger Wilco ze Space Questa ratował zaś całe planety i galaktyki.

Lecz cóż to? Któż to zmierza w naszą stronę? Ho, ho, toż to bohater nie lada! Czterdziestka na karku, zapadnięta klata, pognieciona marynarka, rozchłestana koszula, lekka łysinka, złoty łańcuch na szyi, wzrost nikczemny. Toż to Larry Laffer we własnej osobie! Tak, proszę szanownej publiczności. Oto najbardziej zwariowany bohater gry komputerowej. Zwariowany, lecz jakże prawdziwy. Larry ma głęboko w pogardzie ratowanie świata. Nie obchodzą go krwawe zemsty, walka o równość i sprawiedliwość. Dlaczego? Ponieważ Larry ma ważniejsze rzeczy na głowie. Larry musi zaliczyć kolejną panienkę! No dobrze, zasłania się poszukiwaniem Wielkiej Miłości. Nie mydl oczu, Larry! Dobrze wiemy, że byczek lubi brykać... więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 23.05.2010 | 40138 odsłon | 47 komentarzy
Studio Remedy Entertainment większości graczy jest znane jedynie z serii przygód niepokornego nowojorskiego gliniarza Maksa Payne'a. Mało kto wie, że debiutem Remedy była wydana w 1996 roku wyścigowa gra akcji Death Rally. Ostatnia gra studia, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, pojawiła się pod koniec 2003 roku. Dwa lata później na targach E3 firma zapowiedziała nową grę o roboczym tytule Alan Wake. Bardzo długo wielu graczy sądziło, że projekt, nad którym pracują Finowie, to tak naprawdę następna odsłona przygód sławnego gliniarza. Lata mijały i pojawiały się nowe informacje. Szybko stało się jasne, że Alan Wake to zupełnie nowa marka. Produkcja kilka dni temu oficjalnie pojawiła się w wersji na konsolę Xbox 360. Co tym razem przygotowali nam twórcy? Czy jest to gra równie wciągająca jak Max Payne i ile przesiąkło do niej z nowojorskich klimatów? więcej »
Piotr Czyszczoń | 16.04.2005 | 41666 odsłon | 20 komentarzy
GSC Game World – tę nazwę kojarzą zapewne wszyscy miłośnicy gier strategicznych. American Conquest, bardzo udana seria Kozacy. Ukraińscy programiści mogą pochwalić się wieloma sukcesami i szerokim wachlarzem tematycznym swoich produkcji. To pod skrzydłami tej firmy powstała bardzo przyzwoita gra spod znaku First Person Shooter - Codename: Outbreak. Czekamy również z zapartym tchem na niesamowitego S.T.A.L.K.E.Ra, który może okazać się kamieniem milowym w branży elektronicznej rozrywki. Na swoją premierę czeka również najnowsza odsłona Kozaków o podtytule „Wojny Napoleońskie”. Jak widać, studio deweloperskie GSC Game World rozwija się bardzo prężnie i sypie tytułami jak z rękawa. Jedną z ostatnich gier programistów z Ukrainy jest „Aleksander”. Tytuł ten powstał na kanwie kinowego hitu Olivera Stone’a i czerpie z niego pełnymi garściami. Czy jednak kolejna gra wsparta filmową licencją nie okaże się zwykłym kiczem? Doświadczenie programistów z GSC w tworzeniu gier strategicznych powinno wykluczyć taką możliwość. Przyjrzyjmy się jednak programowi z bliska... więcej »
Michał Speier | 05.02.2005 | 38210 odsłon | 20 komentarzy
Heroiczne Komputerowe Pupencje – w skrócie HKP – zwrot ów, przyznaję nader złośliwy, pozwoliłem sobie przyznać Paniom - bohaterkom gier komputerowych. Dlaczegóż “Heroiczne”? Ponieważ dokonują one czynów iście bohaterskich. Dlaczegóż “Pupencje”? Ponieważ ich wygląd odpowiada ściśle ilości hormonów w ciele statystycznego kupującego gry komputerowe. Samiec, biały, nastolatek, pokryty pryszczami. Choć prawdę powiedziawszy, skoro instrumentalizacja wizerunku ciała towarzyszy nam od owych Szalenie Cycatych, prehistorycznych figurek nazwanych “Wenus”, to niby dlaczego gry komputerowe miałyby być gorsze? więcej »
Dawid Grzyb | 15.02.2010 | 107078 odsłon | 89 komentarzy
Szanujący się fan science fiction powinien znać postacie Obcego i Predatora. Każdy z nich pojawia się w paru filmach. Obaj walczą ze sobą m.in. w komiksie, filmie oraz grze komputerowej – a w samym środku zawsze jest człowiek. Dzięki studiu Rebellion doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji gry, która ostatni raz gościła na komputerach osobistych dziewięć lat temu. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 12.07.2008 | 40733 odsłony | 27 komentarzy

Seria Alone in the Dark przetrwała wiele. Od wielkich sukcesów trzech pierwszych gier po niezbyt udane kontynuacje i dwa filmy w reżyserii Uwe Bolla. Kiedy wszystkie znaki na niebie wskazywały, że seria sięgnie dna rynsztoka, coś się stało. Coś ożyło. Coś opętało producentów. Pogrążyli się w mroku i odbili od smrodliwych czeluści z prędkością wystrzelonego pocisku. Oto do sprzedaży trafiła Alone in the Dark (zwana dawniej Alone in the Dark: Near Death Investigations) – gra mroczna, gra pełna akcji, gra czerpiąca garściami ze swoich korzeni, a jednocześnie umiejętnie wprowadzająca serię w nowe czasy. To już nie jest tępy klon Resident Evil, to już nie młócka kosiarką spalinową z hordą wygłodniałych zombi. To dreszcze i emocje, jakie towarzyszą każdemu w ciemnym korytarzu, gdy z oddali słychać, że coś się zbliża, a bateria w latarce właśnie się kończy... Strach i adrenalina, czyli wszystko to, czym opętany jest każdy, kto pozostanie sam w mroku...

więcej »
Dawid Grzyb | 19.06.2010 | 44425 odsłon | 18 komentarzy
Komputerowi tajni agenci to temat znany każdemu miłośnikowi elektronicznej rozrywki. Liczba gier o ich niebezpiecznym żywocie jest naprawdę imponująca i większość cieszy się zadziwiającą popularnością. Wraz z upływem lat wszystkie stają się fabularnie coraz bardziej dojrzałe. Odchodzi się od stereotypu idealnie praworządnego tajniaka, który działa w imię sprawiedliwości na świecie. Wiadomo, że każdy człowiek ma swoje mroczne strony, a wybory, których dokonuje, muszą mieć konsekwencje. Alpha Protocol była określana jako przygoda, w której skutki każdej decyzji gracza będzie można wyraźnie odczuć. Mało tego, gra zapowiadała się jako całkiem niezły, komputerowy erpeg. Czy studio Obsidian stanęło na wysokości zadania? więcej »
Mateusz Brzostek | 18.11.2013 | 51231 odsłon | 52 komentarze

Konferencja APU13 już za nami. Czego się dowiedzieliśmy o bliższych i dalszych planach AMD i związanych z nim firm? Poruszono kilka ważnych zagadnień. Jednym z nich były nadchodzące jednostki APU o roboczej nazwie Kaveri. Usłyszeliśmy też całkiem sporo nowego na temat API o nazwie Mantle, które już kilkukrotnie było przez nas omawiane. AMD ma również nowe rozwiązania dla rynku serwerów. Ale to nie wszystko! Java na GPU? Brzmi interesująco...

więcej »
Michał Speier | 27.02.2005 | 57378 odsłon | 17 komentarzy
Niniejsza recenzja gry Anachronox powstała koło roku 2000. Pięć lat to cała epoka w świecie gier komputerowych. Mimo to, nie powstało nic choćby zbliżonego do Anachronoxa, gry, która na pozór jest kopią Final Fantasy. Wyszły kolejne części sagi Final Fantasy – IX i X, choć już nie na PC, a tylko na konsolę PlayStation (na PC dostępne są części VII i VIII bezpośrednio, a za pomocą emulatorów – części 1-6 – w wersjach zarówno na SNES, jak i PSX). Ale Anachronox jest inny niż Final Fantasy, niż Chrono Trigger i Chrono Cross, inny niż saga Star Ocean, po prostu inny niż wschodnie RPG. Anachronox nie jest kopią wschodniego pomysłu na RPG. Jest bardziej twórczą wariacją powstałą na bazie skądinąd wygodnego, turowego systemu walk. RPG zachodnie kojarzą się z Morrowind, Baldurs Gate, Might & Magic czy Ultimą. Anachronox pozostaje swoim rodzynkiem zarówno pod względem unikalnej fabuły (naprawdę unikalnej), cudownej muzyki i wysmakowanej grafiki. Gra pomimo swojego wieku i oparcia silnika na starożytnym Quake'u 2 nadal robi wrażenie. Wrażenie rozmachem, wysmakowaniem i klimatem. Ale przede wszystkim fabułą. Anachronox w dobie takich gier jak Half-Life 2, któremu nie udało się być więcej niż naszpikowanym shaderami odgrzewanym kotletem mielonym, pełnym dobrze znanych elementów z innych gier, w dobie takich gier jak Far Cry czy Doom 3, niezbyt przejmujących się słowem “fabuła”, po prostu świeci treścią, pomysłami, dowcipem, inteligencją i przede wszystkim dystansem i zabawą z graczem. A to naprawdę jest rzadkość w szalenie poważanie traktujących swoją rozrywkową funkcję gier. Jeżeli ktoś przeszedł Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay w trybie “Commentary”, to może mieć pewne pojęcie o podejściu Anachronoxa do gracza... Anachronox był i jest grą unikalną. Mimo iż minęło już parę lat od jego premiery, warto poznać ten znakomity tytuł. więcej »
Łukasz Marek | 26.08.2013 | 170901 odsłon | 115 komentarzy

ArmA III oficjalnie ma się pojawić za nieco ponad 2 tygodnie, ale już teraz w wersję BETA tej nowej symulacji pola walki mogą zagrać ci, którzy złożyli zamówienie na finalny produkt. Ze względu na bardzo wysokie wymagania poprzedniej części postanowiliśmy już teraz przyjrzeć się temu, jak Trójka będzie się zachowywać na komputerach graczy, a więc jakiej klasy peceta trzeba mieć, aby móc komfortowo oddać się rozgrywce. Oto test kart graficznych i procesorów w ArmA III.

więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.04.2008 | 119117 odsłon | 129 komentarzy
Czy marzyłeś kiedyś o tym, by zostać zabójcą? Ale nie takim łysym, napakowanym gościem z kodem kreskowym na karku, który eksterminuje każdego, kto stanie mu na drodze. Zabójcą, który jest w stanie niepostrzeżenie podejść do przyszłej ofiary na tyle blisko, by ta poczuła oddech przeznaczenia na swojej skórze i w bezruchu oczekiwała, aż zimna stal przeszyje jej ciało niczym nóż masło. Zabójcą, który każde zadanie stawia wyżej niż swoje życie, traktując je jako wyznanie pełnego oddania i bezgranicznej wiary. Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, to już teraz masz możliwość sprawdzenia się w tej nietypowej profesji. Na szczęście tylko w świecie wirtualnym. więcej »
Dawid Grzyb | 28.11.2012 | 69683 odsłony | 64 komentarze

Z kontynuacjami gier komputerowych i filmów bywa różnie. Zazwyczaj nie są tak udane jak pierwsze części, ale zdarzają się miłe niespodzianki. Przykładem jest popularna seria Assassin's Creed: każda kolejna część jest lepsza od poprzedniej, a już w Jedynce wcielenie się w zabójcę Altaira wielu graczom sprawiło dużo frajdy. Miłośników świata asasynów nie brakuje, lecz na wieść o tym, w jakich czasach dzieje się akcja Trójki, pojawiło się sporo grymasów. Pora się przekonać, czy te zastrzeżenia były bezpodstawne czy nie, bo Assassin's Creed 3 wreszcie doczekał się wersji pecetowej.

więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.03.2010 | 67782 odsłony | 80 komentarzy
Blisko dwa lata temu pojawiła się gra Assassin's Creed. Projekt miał bardzo ciekawy pomysł i fabułę, jednak sposób wykonania wzbudzał wiele kontrowersji. Jednym tytuł bardzo się spodobał, inni wytykali mu bezsensowne ograniczenia, wtórność i niski poziom trudności. Kilka dni temu światło dzienne ujrzała pecetowa wersja drugiej części serii opowiadającej o zmaganiach asasynów z templariuszami. Z czego wynikało blisko czteromiesięczne opóźnienie w stosunku do wersji na konsole i czy twórcy wyciągnęli jakieś wnioski z krytycznych uwag od fanów pierwszej części? więcej »
Łukasz Marek | 18.12.2012 | 168887 odsłon | 144 komentarze

Assassin's Creed III to piąta odsłona serii, w której poznajemy historię wojny asasynów i zakonu templariuszy. W kolejnych częściach kierujemy poczynaniami przodków Desmonda Milesa w widoku „trzecioosobowym”. Mamy do czynienia z wirtualnym światem typu sandbox, a więc jest on dla nas w zasadzie otwarty, co praktycznie nigdy nie zwiastuje niskich wymagań. Zresztą od czasu, gdy Piątka trafiła do sprzedaży, na forach dyskusyjnych pojawiło się wiele głosów o tym, że jest źle zoptymalizowana. Sprawdziliśmy – i wyniki okazały się zaskakujące! Oto test kart graficznych i procesorów w Assassin's Creed III.

więcej »
Dawid Grzyb | 22.11.2013 | 80934 odsłony | 42 komentarze

Swego czasu wśród miłośników serii Assassin's Creed zawrzało na wieść o tym, że fabuła Trójki będzie się rozgrywać w czasach kolonizacji Ameryki. My też podeszliśmy do tego pomysłu dość nieufnie. Koniec końców okazało się, że niesłusznie: przygody Connora Kenwaya zapewniły wielbicielom trzecioosobowych zręcznościówek masę frajdy. Od tamtego czasu minął rok, a studio Ubisoft Montreal uraczyło nas kolejną częścią serii: Assassin's Creed IV: Black Flag. Tym razem akcja gry dzieje się na Karaibach. Trójka sprawiła, że jesteśmy na takie pomysły otwarci i kanadyjska załoga ma u nas niemały kredyt zaufania.

więcej »
Dawid Grzyb | 21.11.2015 | 38031 odsłon | 37 komentarzy

Assassin's Creed: Syndicate to dziewiąta już pełnoprawna część serii opowiadającej o konflikcie zakonu templariuszy i bractwa zabójców. Techniczna strona poprzednika pozostawiła pewien niesmak. Jak będzie tym razem? Oto nasza recenzja.

więcej »
Dawid Grzyb | 15.11.2014 | 58300 odsłon | 91 komentarzy

Assassin's Creed: Unity to już jedenasta gra o konflikcie zakonu templariuszy oraz asasynów. W tercecie ze znaną dobrze mechaniką nadchodzą nowe realia i zupełnie nowy bohater. Tym razem czas akcji to Paryż w chyba najbardziej gorącym dla niego okresie: Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Pora się przekonać, co z tego połączenia wyszło. Oto nasza recenzja.

więcej »
Mateusz Skrycki | 24.10.2016 | 51130 odsłon | 44 komentarze

Asus ROG G752VS to laptop dla graczy z serii Republic of Gamers, skrywający pod maską m.in. kartę graficzną GeForce GTX 1070 oraz procesor Core i7-6700HQ. Do tego zamontowano w nim 17-calową matrycę IPS z techniką G-Sync. Za tak wyposażony sprzęt trzeba jednak zapłacić naprawdę sporo... Czy Asus G752VS wart jest swojej ceny? Sprawdziliśmy to. Zapraszamy do lektury testu.

więcej »
Piotr Kwiatkowski | 14.04.2017 | 32463 odsłony | 74 komentarze

Zmiana częstotliwości odświeżania obrazu z 60 Hz na 120 Hz lub 144 Hz istotnie wpływa na jakość zabawy, szczególnie w grach o bardziej dynamicznej akcji. Asus proponuje jednak kolejny krok: zakup monitora, który jest zdolny wyświetlić nawet 240 obrazów w ciągu sekundy. Czy ma to sens? Oto test modelu Asus ROG Swift PG258Q.

więcej »
Piotr Bulski | 08.05.2009 | 70513 odsłon | 49 komentarzy
Laptopy, na których można grać, to śmietanka w tej klasie „pecetów”. Przynależność do kategorii „przenośne komputery do gier” to już przeważnie sygnał, że mamy do czynienia z obficie wyposażonymi produktami. Jednak wydajność opisywanej w ten sposób maszyny może okazać się niewystarczająca do zabawy takiej jak na komputerach stacjonarnych. Problemem jest często karta graficzna, która nawet jeśli jest potężna, jak na chipy mobilne, nie zawsze jest zdolna obsłużyć najbardziej zaawansowane graficznie tytuły. więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 15 »
Aktualności
Rok 1996 dzwonił i pytał czy masz go w zakładkach. 40
Na darmowy dodatek trzeba czekać. 0
Chatki dla mikrusów Intela. 0
Producent jest już gotowy. 0
Google pracuje nad dużym usprawnieniem dla swoich aplikacji. 3
Płyta z dołączoną pamięcią Intel Optane. 15
Pełna optymalizacja pod procesory Ryzen. 20
Twórcy w ciekawy sposób zwiastują pojawienie się pecetowej wersji. 6
Google znowu usprawnia usługę Mapy. 7
Jest drożej, niż w przypadku zeszłorocznego modelu Galaxy S7. 22
Twój procesor już nie jest zbyt nowy. 54
Jest drożej, niż moglibyśmy oczekiwać. 36
Rok 1996 dzwonił i pytał czy masz go w zakładkach. 40
Chciałbym Was wszystkich serdecznie przywitać! Zostałem nowym wydawcą portalu PCLab.pl. 165
Niemiecki właściciel zbyt długo ignorował swoich podwładnych. 29
Intel przyspiesza ładowanie wszystkich dział. 88
Twój procesor już nie jest zbyt nowy. 54
Rok 1996 dzwonił i pytał czy masz go w zakładkach. 40
Czy niskobudżetowe GPU nie miały aby wyginąć? 7
Chciałbym Was wszystkich serdecznie przywitać! Zostałem nowym wydawcą portalu PCLab.pl. 165
Pełna optymalizacja pod procesory Ryzen. 20
Facebook
Ostatnio komentowane