Oprogramowanie
Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5
Piotr Gontarczyk | 31.01.2006 | 256308 odsłon | 245 komentarzy
Po kolejnych falach odkryć "nieuczciwych" optymalizacji sterowników pod konkretne aplikacje i gry, w czasach młodości między innymi kart graficznych z układami NVIDIA serii GeForce FX czy ATI RADEON 8500, sprawa jakości renderingu ostatnio przycichła. Z tej "chwili" nieuwagi producenci układów graficznych mogą korzystać do woli. Mogą, ale nie muszą. A jak jest w rzeczywistości? Od długiego czasu panuje moda na stereotyp układów Radeon  jako tych, które renderują lepiej od konkurencyjnych GeForce. Prawda to czy fikcja? Postaramy się o tym przekonać, analizując obrazy z najczęściej wykorzystywanych w recenzjach grach i jednym benchmarku, wyrenderowane przez karty graficzne z układami ATI Radeon X1800 XL i NVIDIA GeForce 7800 GT. Sprawdzimy, jak układy najnowszej generacji filtrują tekstury, wygładzają krawędzie, jak radzą sobie z coraz bardziej popularnym renderingiem HDR i wreszcie, czy sterowniki kart graficznych przypadkiem o tym, co zobaczymy na ekranie nie decydują za twórców gier. więcej »
Paweł Pilarczyk | 18.01.2006 | 141218 odsłon | 334 komentarze
Futuremark wprowadza dziś nową wersję najpopularniejszego benchmarka na świecie. Już dziś śmiało można powiedzieć, że 3DMark06 w błyskawicznym tempie zyska ogromną popularność, podobnie zresztą jak wszyscy jego poprzednicy. W naszym laboratorium przyjrzeliśmy się aplikacji z bliska. Omówimy zmiany w stosunku do 3DMark05, przedstawimy zrzuty ekranowe oraz zaprezentujemy wyniki pierwszych wykonanych przez nas pomiarów. więcej »
Piotr Bulski | 29.11.2005 | 153066 odsłon | 56 komentarzy
Wyposażenie komputera PC w system operacyjny Windows XP Media Center Edition 2005 to podjęta przez Microsoft próba wyciągnięcia skrzynek komputerowych spod biurek i ustawienia ich w centralnym punkcie domu. Technologia oparta, jak sama nazwa programu wskazuje, na znanym już Windowsie XP, otrzymała narzędzie, które ma pomagać w przeniesieniu komputera pod telewizor. To przeniesienie to także próba zyskania nowych klientów, którzy kupując system z oprogramowaniem typu Media Center nie będą zderzać się ze skomplikowanym środowiskiem systemu operacyjnego, ale przyjaznym i łatwym w obsłudze interfejsem. By sprawdzić czy rzeczywiście tak jest, a komputer z tym systemem może być obsługiwany przez niemal laika, w naszej próbie z komputerem Media Center od firmy Intra trade udział wzięła osoba, która z zaawansowanymi technologiami komputerowymi ma mało wspólnego. Do prób udało się nam nakłonić jedną z „pecelabowych” mam. Poniżej znajdziecie kilka z jej uwag, ale i naszych spostrzeżeń. więcej »
Michał Szulowski | 14.06.2005 | 451084 odsłony | 55 komentarzy
Photoshop to program dla każdego komputerowca, który styka się z obróbką zdjęć. Poprzednie wersje tego potężnego kombajnu graficznego pozwalały na wprowadzanie dużych zmian do zdjęć, dzięki czemu wprawny użytkownik nawet z kiepskiej jakości fotek mógł wyczarować cuda. Wymagało to jednak znacznej wiedzy i doświadczenia. Tymczasem wersja 8.0, oznaczona przyrostkiem CS (Creative Suite), przyniosła dość rewolucyjne zmiany, które pozwoliły na posługiwanie się tym programem nawet początkującym fotoamatorom. Oczywiście, pewna wiedza i tak jest niezbędna, jednak Photoshop CS udostępnia narzędzia, które znacznie upraszczają obsługę programu. W artykule tym przekażemy Wam garść uwag, które - mamy nadzieję - okażą się pomocne przy korygowaniu zdjęć w "cyfrowej ciemni", które być może zechcecie później naświetlić w profesjonalnym zakładzie fotograficznym. więcej »
Paweł Pilarczyk | 07.10.2004 | 365036 odsłon | 142 komentarze
Tydzień temu w środę, 29 września, światło dziennie ujrzał długo oczekiwany przez entuzjastów komputerów program. 3DMark05, bo o nim mowa, to program skazany na sukces. Jest kolejnym członkiem rodziny 3DMark, obejmującej najbardziej znane na świecie benchmarki kart graficznych. Poprzednie edycje programów cieszą się ogromną popularnością i nie skłamiemy jeśli napiszemy, że narzędzia 3DMark05 używać będą miliony osób na całym świecie. więcej »
Paweł Pilarczyk | 29.09.2004 | 41156 odsłon | 303 komentarze
Dziś o godzinie 15.00 ma swą premierę 3DMark05, najpopularniejszy benchmark na świecie. Chociaż planowaliśmy opublikować w godzinę premiery artykuł o programie, niestety przez nawał pracy nie wyrobiliśmy się na czas. Artykuł opublikujemy w najbliższym czasie (postaramy się jak najszybciej). W tekście znajdziecie opis 3DMarka05, wyniki testów kilkunastu kart graficznych na kilku różnych platformach, testy skalowania z procesorem, testy przy różnych wersjach sterowników oraz zrzuty ekranowe. Ponieważ tekst jest jeszcze w opracowaniu, na zachętę prezentujemy 20 zrzutów ekranowych z nowego 3DMarka oraz wyniki testów 10 kart graficznych. więcej »
Paweł Pilarczyk | 12.07.2004 | 153143 odsłony | 79 komentarzy
Od firmy NVIDIA otrzymaliśmy do testów patch 1.2 dla gry Far Cry. Choć pierwsze plotki o łatce 1.2 mówiły o nowych, niespotykanych dotąd efektach graficznych, uzyskanych na kartach GeForce 6800 (dzięki jednostkom Pixel Shader 3.0 i Vertex Shader 3.0), to w rzeczywistości łata jedynie przyspieszy grę. Patch 1.2 faktycznie dodaje wsparcie dla modelu cieniowania 3.0 (Shader Model 3.0), jednak na razie skupiono się wyłącznie na skróceniu programów dla jednostek Vertex Shader i Pixel Shader, tak że działają one teraz bardziej efektywnie.

Przeprowadziliśmy szereg testów w grze Far Cry 1.2 na karcie GeForce 6800 Ultra. Czy w trybie Shader Model 3.0 uzyskujemy wzrost wydajności, jak to obiecuje NVIDIA? więcej »
Paweł Pilarczyk | 20.01.2004 | 31393 odsłony | 49 komentarzy
Wczoraj wieczorem ATI opublikowała nowe sterowniki Catalyst 4.1. Porzucono jednak nazewnictwo "3.x", które wprowadzało pewne zamieszanie wśród użytkowników ("kupiłem kartę RADEON 9100 i na płytce mam sterowniki Catalyst 3.40 - dlaczego na stronie ATI najnowsza wersja ma numer 3.10?!"). Główne zmiany w nowych "Katalizatorach" to dodanie nowych opcji w zakładce ATI Overdrive (działa tylko na kartach z układami RADEON 9600 XT i 9800 XT), a także rozbudowana obsługa OpenGL SL (Shading Language). Oczywiście nowe sterowniki niosą ze sobą także pewne drobne poprawki usprawniające współpracę z pewnymi grami.

Przeprowadziliśmy krótkie testy nowych driverów, by przekonać się, czy cokolwiek zmieniło się także w ich wydajności. więcej »
Maciej Długosz | 02.12.2003 | 101840 odsłon | 42 komentarze
W systemie Windows 2000 wykrywa się coraz więcej dziur, które łatane są regularnie przez kolejne publikowane przez Microsoft patche. Zimny pot oblewa każdego, kto podejmuje się próby zliczenia wszystkich pojedynczych poprawek, wydanych do wyżej wymienionego systemu, który – mimo że już leciwy – nadal jest OS-em bardzo popularnym. więcej »
Paweł Pilarczyk | 08.11.2003 | 25392 odsłony | 32 komentarze
Wielokrotnie przy okazji premier nowych sterowników dla kart graficznych, na wielu forach dyskusyjnych (w tym naszym) spotykamy się z następującymi opiniami: "Nowe sterowniki są szybsze od poprzednich, bo w 3DMarku2001 mam wynik wyższy o 200 punktów!" lub "Wynik w 3DMarku2001 spadł mi o 300 punktów. Wracam do poprzedniej wersji driverów!". Przeprowadziliśmy interesujący test, z którego wynika, że wynik w benchmarku 3DMark2001 może się wahać nawet o 400 punktów mimo faktu, że nic nie zmienialiśmy w naszym systemie testowym. Zapraszamy dalej po więcej informacji. więcej »
Maciej Długosz | 04.03.2003 | 179801 odsłon | 59 komentarzy
System Windows XP pojawił się na rynku już półtora roku temu. W tym czasie dostrzeżono w nim wiele większych lub mniejszych błędów, z których niektóre wpływają jedynie na komfort pracy czy stabilność systemu, jednak od innych zależy jego bezpieczeństwo. Nie tak dawno Microsoft opublikował zbiór łatek naprawiających większość dostrzeżonych błędów, pod nazwą Service Pack 1. Pakiet można instalować ręcznie na działający już system, można jednak przygotować specjalną wersję instalacyjną Windows XP, która już w trakcie instalacji skopiuje na dysk zaktualizowane pliki. W niniejszym artykule opisujemy, jak - krok po kroku - spreparować płytę z taką, specjalną wersją Windows XP. więcej »
Hoodys | 12.01.2003 | 107671 odsłon | 16 komentarzy
Systemy z rodziny Windows zostały wyposażone w różne środki bezpieczeństwa. Przy wielu rodzajach awarii, w celu uniknięcia poważniejszych szkód, system sam zamyka błędnie działający program, który spowodował niebezpieczną sytuację. Bo przecież lepiej jest zamknąć błędnie działający program, niż pozostawić go otwartym i pozwolić na zawieszanie innych aplikacji, a w rezultacie całego systemu. więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5
Aktualności
Seria Core i3 ma nowych rywali. 106
Sony wprowadza usprawnienia w goglach PlayStation VR. 2
Według dewelopera, studia będą raczej niechętnie przenosiły największe tytuły na konsolę Nintendo. 32
LG przygotowuje się do premiery flagowego smartfona G6. 2
Konstrukcja dla fanów bieli. 18
Wydawca znowu rezygnuje z prezentacji na E3. 8
Nowa opcja dostępna na wszystkich platformach. 44
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 13
Nowa konstrukcja z G-Sync. AOC rozszerzył swoją linię monitorów dla graczy o model AGON AG352UCG. 20
Seria Core i3 ma nowych rywali. 106
AMD w tym roku ma sporo nowości. 49
Zamówienia na sprzęt Japończyków są naprawdę bardzo duże. 18
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 13
Naprawdę bardzo dobry pakiet produkcji. 8
Nowa konstrukcja z G-Sync. AOC rozszerzył swoją linię monitorów dla graczy o model AGON AG352UCG. 20
Mini PC gotowy na granie w VR. 16
Niestety nie obyło się bez problemów. 18
Konstrukcja dla fanów bieli. 18
Sprzęt można kupić prawie o połowę taniej. 23
Konkurs dla czekających na Vegę. 22
Mini PC gotowy na granie w VR. 16
Kolejny model dla fanów cichych komputerów. Firma be quiet! 24
AMD w tym roku ma sporo nowości. 49
Tablet do zadań specjalnych. 15
Seria Core i3 ma nowych rywali. 106
Narzędzie dla deweloperów zostało właśnie udostępnione w wersji beta. 22
Konstrukcja dla fanów bieli. 18
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 13
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Przedsiębiorstwo zapewnia, że jest w stanie udowodnić winę twórców Oculus Rift. 5
Facebook
Ostatnio komentowane