Karty graficzne
Artykuły
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 »
Łukasz Marek | 18.06.2015 | 277675 odsłon | 104 komentarze

Radeon R9 380 to odświeżony rdzeń Tonga. Ten układ graficzny znamy już z Radeona R9 285, wprowadzonego we wrześniu 2014 roku. Podobnie jak inne karty z serii R300 Radeon R9 380 został podrasowany w porównaniu z poprzednikiem. Przyspieszyło taktowanie rdzenia i pamięci. R9 380 ma być też dostępny w dwóch wersjach: z 2 GB lub 4 GB RAM. W obydwu przypadkach mowa o kościach GDDR5 i 256-bitowej szynie. Jak Radeon R9 380 wypada na tle swoich rywali, m.in. GeForce'a GTX-a 960? Oto nasz test.

więcej »
Łukasz Marek | 01.06.2015 | 588974 odsłony | 295 komentarzy

GeForce GTX 980 Ti rywalizuje wydajnością z GTX-em Titanem X, ale jest znacznie tańszy. Gdy prawie 3 miesiące temu do sprzedaży trafiła nowa najszybsza karta graficzna na rynku, właśnie GeForce GTX Titan X, wszyscy się spodziewali, że Nvidia wstrzyma się z następnymi szybkimi nowościami aż do czasu, gdy swoją kolejną generację GPU wprowadzi AMD. „Zieloni” postanowili jednak nie marnować czasu i już dzisiaj, w przeddzień targów Computex 2015, zaprezentowali nowego czołowego GTX-a serii 900, model GeForce GTX 980 Ti. Oto jego test.

więcej »
Ł. Marek, A. Skałecki, M. Skrycki | 28.05.2015 | 1469176 odsłon | 1003 komentarze

Jaki komputer do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon? To pytanie jest o tyle istotne, że najnowsza gra polskiego studia CD Projekt RED to niewątpliwie jedna z najbardziej oczekiwanych nowości tego roku. Kilkukrotnie odkładana kontynuacja przygód Geralta z Rivii właśnie dzisiaj ujrzała światło dzienne, a my postanowiliśmy sprawdzić, jak radzi sobie w niej ponad 80 różnych kart graficznych i procesorów. Oto test wydajności podzespołów w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon!

więcej »
Łukasz Marek | 12.05.2015 | 408734 odsłony | 160 komentarzy

GeForce GTX 960 4 GB ma być remedium na największą wadę dziewięćsetsześćdziesiątek – małą ilość pamięci operacyjnej. Gdy nowość w styczniu trafiła do sprzedaży, nie wypadła, oględnie mówiąc, najlepiej i nie zyskała uznania potencjalnych użytkowników, a to z powodu zawyżonej ceny. Dzisiaj poruszamy temat raz jeszcze za sprawą wysypu modeli 4-gigabajtowych. Udało nam się przetestować kartę graficzną Palit GeForce GTX 960 4 GB JetStream. Porównaliśmy ją, oczywiście, ze wszystkimi obecnymi rywalami. Oto jej test.

więcej »
Łukasz Marek i Radosław Stanisławski | 06.05.2015 | 394453 odsłony | 337 komentarzy

Project CARS to najnowsza i w zamierzeniu twórców, czyli Slightly Mad Studios, najładniejsza „ścigałka”, na którą gracze czekali przynajmniej od 2012 roku. Już prawie 3 miesiące temu przetestowaliśmy wersję beta gry, a dzisiaj przedstawiamy komplet wyników z finalnej wersji, która do graczy trafiła z niemałym opóźnieniem. Wygląd oraz złożoność Project CARS pociągają za sobą konkretne wymagania co do sprzętu. Jak mocny musi być, by dało się komfortowo grać? Na to pytanie odpowie nasz test procesorów i kart graficznych w Project CARS.

więcej »
Ł. Marek, R. Stanisławski, A. Skałecki, | 29.04.2015 | 1425864 odsłony | 1025 komentarzy

GTA V na PC już jest, a my mamy dla Was test kart graficznych i procesorów w tej grze! Na wersję przeznaczoną na komputery osobiste musieliśmy czekać kilkanaście bardzo długich miesięcy. Posiadacze konsol poprzedniej generacji mogli grać w Grand Theft Auto V od 17 września 2013 roku. Mimo to zainteresowanie wersją PC jest ogromne. Dlaczego? To kultowa seria gier stworzona przez studio Rockstar Games, dająca namiastkę poruszania się po prawdziwym, żyjącym mieście z tysiącami ludzi i samochodów na ulicach. We wcześniejszych wersjach GTA to właśnie pecety zapewniały najlepszą oprawę graficzną, w tym największą szczegółowość otoczenia. W Piątce ma być podobnie. Czas sprawdzić, jaki komputer (procesor, karta graficzna, pamięć operacyjna) jest potrzebny do płynnej zabawy.

więcej »
Łukasz Marek | 06.04.2015 | 148391 odsłon | 44 komentarze

Co jakiś czas pojawia się sprzęt komputerowy, którego istnienie z praktycznego punktu widzenia ma niewielki sens, a i tak znajdują się na niego chętni, dla których cena nie gra większej roli. To swego rodzaju odpowiednik sportowych samochodów czy pierścionków z brylantem. Właśnie takim produktem jest Gigabyte WaterForce, czyli zestaw trzech kart graficznych GeForce GTX 980 chłodzonych cieczą. Sprawdziliśmy, jak w praktyce użytkuje się taki układ. Oto jego test.

więcej »
Łukasz Marek | 31.03.2015 | 236564 odsłony | 138 komentarzy

Więcej i więcej klatek na sekundę: 45 zamiast 30, 60 zamiast 45, 120 zamiast 60... Te liczby wielu popychają do budowy komputera zdolnego wyświetlać gry w nieco lepszej płynności niż konsolowe 30 kl./s. Wiemy już, że różnica w częstotliwości odświeżania obrazu między 144 Hz a 60 Hz jest widoczna i odczuwalna, a więc monitor ma znaczenie. Teraz pora na następny czynnik, właśnie klatki na sekundę. Czy wygenerowanie dodatkowych klatek pomaga w grze, a jeśli tak, to w jakim stopniu?

więcej »
Łukasz Marek | 26.03.2015 | 186146 odsłon | 182 komentarze

AMD FreeSync to technika konkurencyjna wobec G-Sync, opracowanej przez Nvidię. Obydwa rozwiązania mają eliminować rozrywanie obrazu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także zmniejszać do minimum opóźnienie sygnału (input lag). Technikę Nvidia G-Sync mieliśmy okazję już kilkukrotnie sprawdzić w działaniu i możemy potwierdzić, że obietnice producenta zostały spełnione. Teraz nadszedł czas na rywala: AMD FreeSync. Czy nowość ma szansę odnieść sukces, mimo że na rynku pojawiła się później? Oto nasz test.

więcej »
Radosław Stanisławski | 21.03.2015 | 186733 odsłony | 98 komentarzy

Battlefield Hardline to kolejna część szalenie popularnej serii gier sieciowych z dodatkiem w postaci krótkiego wątku fabularnego. Podobnie jak każda poprzednia, tak i Hardline to przede wszystkim tryb wieloosobowy: ten dla pojedynczego gracza to tylko deser, który ma niewiele wspólnego z zabawą z innymi ludźmi. Sprawdziliśmy w tej grze wydajność najpopularniejszych podzespołów. Czy potrzeba szybkiego procesora? A może ważniejsza jest karta graficzna? Oto nasz test sprzętu w Battlefield Hardline.

więcej »
Łukasz Marek | 19.03.2015 | 12521 odsłon | 25 komentarzy

AMD na polu sterowników działa ostatnio znacznie mniej prężnie niż konkurencja, która udostępnia nową paczkę do każdej głośniejszej nowości. Ostatnie powszechnie dostępne sterowniki o nazwie Catalyst Omega (14.12) zostały wydane na początku grudnia zeszłego roku. Nastała po tym długa cisza, choć warte uwagi gry pojawiają się co kilka tygodni. Dzisiaj użytkownicy Radeonów będą mogli zainstalować nowy pakiet Catalyst w wersji beta o numerze 15.3.1. Sprawdziliśmy jego wydajność w kilku grach!

więcej »
Łukasz Marek | 17.03.2015 | 394260 odsłon | 300 komentarzy

GeForce GTX Titan X ma od dzisiaj wyznaczać nowy poziom wydajności w grach. Ma być godnym następcą wprowadzonego nieco ponad 2 lata temu pierwszego Titana. Tamta konstrukcja znacznie wyprzedziła wszystkie inne produkty na rynku i zapewniła Nvidii na długie miesiące pozycję samotnego lidera w wyścigu o tytuł najszybszej karty graficznej. Dzisiaj Nvidia oficjalnie pokazuje swoje najmłodsze dziecko, kartę GeForce GTX Titan X, zbudowaną w najnowszej architekturze Maxwell. Przetestowaliśmy ją w 14 grach w trzech rozdzielczościach, aby sprawdzić, czy obietnice producenta to nie czcze przechwałki.

więcej »
Łukasz Marek | 13.03.2015 | 147277 odsłon | 121 komentarzy

W 2012 roku miłośnicy komputerowej rozrywki w najwyższych ustawieniach szczegółowości obrazu mogli wybierać w zasadzie tylko między dwoma najwydajniejszymi w tamtym czasie układami graficznymi. Jednym z nich był GeForce GTX 680, zbudowany w architekturze Kepler, a drugim Radeon HD 7970 GE, oparty na GCN. W ciągu ostatnich 3 lat było wiele możliwości zwiększenia wydajności w grach. Kto z perspektywy czasu podejmował dobre decyzje, a kto złe? Jak zmieniły się osiągi kart graficznych przez ostatnie 3 lata? Tego dowiecie się z niniejszej analizy.

więcej »
Łukasz Marek | 09.03.2015 | 62226 odsłon | 47 komentarzy

PowerColor, czyli tajwański producent kart graficznych z układami AMD Radeon, oddział TUL Corporation, wraca po trzech latach do Polski. Firma przysłała nam trzy konstrukcje ze swojej oferty. Oto test modeli Radeon R9 290 PCS+, Radeon R9 280 TurboDuo oraz Radeon R9 270 TurboDuo.

więcej »
Radosław Stanisławski, Łukasz Marek | 28.02.2015 | 90622 odsłony | 129 komentarzy

Mantle, czyli nowy interfejs programowania, stworzony przez AMD we współpracy z DICE, zaprezentowano (za zamkniętymi drzwiami) we wrześniu 2013 roku. Po raz pierwszy został wykorzystany w lutym 2014 roku w czwartym Battlefieldzie dzięki łatce, która udostępniła go kartom graficznym AMD Radeon. Jak wygląda sytuacja Mantle po roku od pierwszego użycia?

więcej »
Łukasz Marek | 19.02.2015 | 132470 odsłon | 143 komentarze

O Project CARS świat po raz pierwszy usłyszał w 2012 roku za sprawą kampanii crowdfundingowej. Nowość Slightly Mad Studios ma być najpiękniejszą grą wyścigową w historii elektronicznej rozrywki. Postanowiliśmy teraz, na nieco ponad miesiąc przed udostępnieniem gry, ocenić jej optymalizację w skróconych testach wydajności. Zmierzyliśmy osiągi kilku droższych układów graficznych oraz kilku procesorów. Czego można się spodziewać po swoim sprzęcie?

więcej »
Łukasz Marek | 17.02.2015 | 94767 odsłon | 79 komentarzy

Evolve to strzelanka wieloosobowa, której tematem przewodnim jest polowanie na potwory. Bestia zazwyczaj niszczy infrastrukturę, a chronić ma ją czteroosobowa grupa łowców, w której każdy ma określoną specjalizację. Asymetryczny tryb wieloosobowy (czteroosobowa drużyna przeciwko ewoluującej bestii) to niezła zabawa. Sprawdziliśmy, jak bardzo jest wymagający dla sprzętu. Oto skrócony test kart graficznych oraz procesorów w najnowszej grze studia Turtle Rock.

więcej »
Łukasz Marek i Radosław Stanisławski | 12.02.2015 | 126592 odsłony | 89 komentarzy

Jaki procesor i jaka karta graficzna są niezbędne do Total War: Attila? Oto nasz test. Attila to najnowsza część popularnej serii gier strategicznych studia Creative Assembly. Twórcy pozwalają graczom z całego świata toczyć historyczne bitwy. Ich kolejne dzieła odznaczają się dużą dbałością o szczegóły i rozmachem. Jednak Attila, jak każda Total War, ma swoje wymagania, szczególnie co do procesora, dlatego sprawdzimy, jaki sprzęt trzeba mieć, by poprowadzić imperium rzymskie do zwycięstwa w zadowalającej płynności obrazu.

więcej »
Łukasz Marek i Mateusz Skrycki | 30.01.2015 | 265036 odsłon | 150 komentarzy

Jaki procesor i karta graficzna do Dying Light? Oto nasz test. Dying Light to najnowsza gra FPP Techlandu, w której główny bohater walczy z hordami zainfekowanych nieznanym wirusem ludzi, czyli po prostu zombie. Gracz, aby przetrwać w mieście opanowanym przez nieumarłych, musi nie tylko wykazać się sprytem, ale również mieć szybki komputer, który będzie umiał generować odpowiednio szybko kolejne klatki obrazu.

więcej »
Łukasz Marek | 27.01.2015 | 162579 odsłon | 446 komentarzy

GeForce GTX 970, czyli najnowsza, wrześniowa nowość Nvidii, to jedna z najlepiej wycenionych kart graficznych z wyższej półki w ostatnich latach. Gdy trafiła do sprzedaży, zdeklasowała (wydajnością oraz kulturą działania) czołowe konstrukcje AMD z jednym GPU w postaci Radeona R9 290 oraz R9 290X. Od kilku tygodni w sieci pojawiają się jednak doniesienia, jakoby model GTX 970 miał problem z wydajnością (a dokładniej: z przepustowością pamięci) po przekroczeniu nieco ponad 3 GB zajętości. Postanowiliśmy szybko to sprawdzić!

więcej »
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 »
Aktualności
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 47
Niedroga hybryda z Core M3. 11
Radzi sobie ze 135-watowym CPU. 9
Białe, czarne, przeszklone lub nie. 8
Duży sukces polskiej gry. 12
Maksimum mocy i wszechstronności. 7
Wygodna regulacja głośności. 3
Polska drużyna zwarta i gotowa. 2
W najbliższy piątek, 17 listopada, rozpocznie się Audio Video Show & Smart Home. 9
To była kwestia czasu. 37
Duża metamorfoza znanej przeglądarki. 88
Coś dla pobudzenia nostalgii. 29
Rekord na Reddicie i mocny udział mediów. 57
Będzie wielkie liczenie. 33
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Przepraszają, ale za plecami krzyżują palce. 47
Blizzard, zgodnie z obietnicą, udostępnił jedną ze swoich popularnych gier, StarCraft II, zupełnie za darmo, a więc w formie free-2-play. 17
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Było wzgórze i nie ma wzgórza. 22
Nowy typ pamięci coraz bliżej. 13
Firma liczy na wyższą ofertę? 13
Będzie wielkie liczenie. 33
Wielka, ciężka i głodna mocy! 44
Jedni się cieszą, a inni krytykują. 18
O zagrożeniach związanych z Intel ME mówiło się od długiego czasu. 28
Zakrzywione 32 cale i FreeSync. 16
Płyta główna w formacie CEB. 8
Facebook
Ostatnio komentowane