Karty graficzne
Artykuły
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 »
Łukasz Marek | 26.03.2015 | 180692 odsłony | 182 komentarze

AMD FreeSync to technika konkurencyjna wobec G-Sync, opracowanej przez Nvidię. Obydwa rozwiązania mają eliminować rozrywanie obrazu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także zmniejszać do minimum opóźnienie sygnału (input lag). Technikę Nvidia G-Sync mieliśmy okazję już kilkukrotnie sprawdzić w działaniu i możemy potwierdzić, że obietnice producenta zostały spełnione. Teraz nadszedł czas na rywala: AMD FreeSync. Czy nowość ma szansę odnieść sukces, mimo że na rynku pojawiła się później? Oto nasz test.

więcej »
Radosław Stanisławski | 21.03.2015 | 185718 odsłon | 98 komentarzy

Battlefield Hardline to kolejna część szalenie popularnej serii gier sieciowych z dodatkiem w postaci krótkiego wątku fabularnego. Podobnie jak każda poprzednia, tak i Hardline to przede wszystkim tryb wieloosobowy: ten dla pojedynczego gracza to tylko deser, który ma niewiele wspólnego z zabawą z innymi ludźmi. Sprawdziliśmy w tej grze wydajność najpopularniejszych podzespołów. Czy potrzeba szybkiego procesora? A może ważniejsza jest karta graficzna? Oto nasz test sprzętu w Battlefield Hardline.

więcej »
Łukasz Marek | 19.03.2015 | 12420 odsłon | 25 komentarzy

AMD na polu sterowników działa ostatnio znacznie mniej prężnie niż konkurencja, która udostępnia nową paczkę do każdej głośniejszej nowości. Ostatnie powszechnie dostępne sterowniki o nazwie Catalyst Omega (14.12) zostały wydane na początku grudnia zeszłego roku. Nastała po tym długa cisza, choć warte uwagi gry pojawiają się co kilka tygodni. Dzisiaj użytkownicy Radeonów będą mogli zainstalować nowy pakiet Catalyst w wersji beta o numerze 15.3.1. Sprawdziliśmy jego wydajność w kilku grach!

więcej »
Łukasz Marek | 17.03.2015 | 391603 odsłony | 300 komentarzy

GeForce GTX Titan X ma od dzisiaj wyznaczać nowy poziom wydajności w grach. Ma być godnym następcą wprowadzonego nieco ponad 2 lata temu pierwszego Titana. Tamta konstrukcja znacznie wyprzedziła wszystkie inne produkty na rynku i zapewniła Nvidii na długie miesiące pozycję samotnego lidera w wyścigu o tytuł najszybszej karty graficznej. Dzisiaj Nvidia oficjalnie pokazuje swoje najmłodsze dziecko, kartę GeForce GTX Titan X, zbudowaną w najnowszej architekturze Maxwell. Przetestowaliśmy ją w 14 grach w trzech rozdzielczościach, aby sprawdzić, czy obietnice producenta to nie czcze przechwałki.

więcej »
Łukasz Marek | 13.03.2015 | 146307 odsłon | 121 komentarzy

W 2012 roku miłośnicy komputerowej rozrywki w najwyższych ustawieniach szczegółowości obrazu mogli wybierać w zasadzie tylko między dwoma najwydajniejszymi w tamtym czasie układami graficznymi. Jednym z nich był GeForce GTX 680, zbudowany w architekturze Kepler, a drugim Radeon HD 7970 GE, oparty na GCN. W ciągu ostatnich 3 lat było wiele możliwości zwiększenia wydajności w grach. Kto z perspektywy czasu podejmował dobre decyzje, a kto złe? Jak zmieniły się osiągi kart graficznych przez ostatnie 3 lata? Tego dowiecie się z niniejszej analizy.

więcej »
Łukasz Marek | 09.03.2015 | 61987 odsłon | 47 komentarzy

PowerColor, czyli tajwański producent kart graficznych z układami AMD Radeon, oddział TUL Corporation, wraca po trzech latach do Polski. Firma przysłała nam trzy konstrukcje ze swojej oferty. Oto test modeli Radeon R9 290 PCS+, Radeon R9 280 TurboDuo oraz Radeon R9 270 TurboDuo.

więcej »
Radosław Stanisławski, Łukasz Marek | 28.02.2015 | 89921 odsłon | 129 komentarzy

Mantle, czyli nowy interfejs programowania, stworzony przez AMD we współpracy z DICE, zaprezentowano (za zamkniętymi drzwiami) we wrześniu 2013 roku. Po raz pierwszy został wykorzystany w lutym 2014 roku w czwartym Battlefieldzie dzięki łatce, która udostępniła go kartom graficznym AMD Radeon. Jak wygląda sytuacja Mantle po roku od pierwszego użycia?

więcej »
Łukasz Marek | 19.02.2015 | 132217 odsłon | 143 komentarze

O Project CARS świat po raz pierwszy usłyszał w 2012 roku za sprawą kampanii crowdfundingowej. Nowość Slightly Mad Studios ma być najpiękniejszą grą wyścigową w historii elektronicznej rozrywki. Postanowiliśmy teraz, na nieco ponad miesiąc przed udostępnieniem gry, ocenić jej optymalizację w skróconych testach wydajności. Zmierzyliśmy osiągi kilku droższych układów graficznych oraz kilku procesorów. Czego można się spodziewać po swoim sprzęcie?

więcej »
Łukasz Marek | 17.02.2015 | 94130 odsłon | 79 komentarzy

Evolve to strzelanka wieloosobowa, której tematem przewodnim jest polowanie na potwory. Bestia zazwyczaj niszczy infrastrukturę, a chronić ma ją czteroosobowa grupa łowców, w której każdy ma określoną specjalizację. Asymetryczny tryb wieloosobowy (czteroosobowa drużyna przeciwko ewoluującej bestii) to niezła zabawa. Sprawdziliśmy, jak bardzo jest wymagający dla sprzętu. Oto skrócony test kart graficznych oraz procesorów w najnowszej grze studia Turtle Rock.

więcej »
Łukasz Marek i Radosław Stanisławski | 12.02.2015 | 124706 odsłon | 89 komentarzy

Jaki procesor i jaka karta graficzna są niezbędne do Total War: Attila? Oto nasz test. Attila to najnowsza część popularnej serii gier strategicznych studia Creative Assembly. Twórcy pozwalają graczom z całego świata toczyć historyczne bitwy. Ich kolejne dzieła odznaczają się dużą dbałością o szczegóły i rozmachem. Jednak Attila, jak każda Total War, ma swoje wymagania, szczególnie co do procesora, dlatego sprawdzimy, jaki sprzęt trzeba mieć, by poprowadzić imperium rzymskie do zwycięstwa w zadowalającej płynności obrazu.

więcej »
Łukasz Marek i Mateusz Skrycki | 30.01.2015 | 263472 odsłony | 150 komentarzy

Jaki procesor i karta graficzna do Dying Light? Oto nasz test. Dying Light to najnowsza gra FPP Techlandu, w której główny bohater walczy z hordami zainfekowanych nieznanym wirusem ludzi, czyli po prostu zombie. Gracz, aby przetrwać w mieście opanowanym przez nieumarłych, musi nie tylko wykazać się sprytem, ale również mieć szybki komputer, który będzie umiał generować odpowiednio szybko kolejne klatki obrazu.

więcej »
Łukasz Marek | 27.01.2015 | 161616 odsłon | 446 komentarzy

GeForce GTX 970, czyli najnowsza, wrześniowa nowość Nvidii, to jedna z najlepiej wycenionych kart graficznych z wyższej półki w ostatnich latach. Gdy trafiła do sprzedaży, zdeklasowała (wydajnością oraz kulturą działania) czołowe konstrukcje AMD z jednym GPU w postaci Radeona R9 290 oraz R9 290X. Od kilku tygodni w sieci pojawiają się jednak doniesienia, jakoby model GTX 970 miał problem z wydajnością (a dokładniej: z przepustowością pamięci) po przekroczeniu nieco ponad 3 GB zajętości. Postanowiliśmy szybko to sprawdzić!

więcej »
Łukasz Marek | 22.01.2015 | 735015 odsłon | 386 komentarzy

GeForce GTX 960 ma być według inżynierów Nvidii w sam raz do gry w rozdzielczości Full HD. Karta ta jest oparta na rdzeniu GM206, który jest równo o połowę mniejszy od wykorzystanego w GTX-ie 980. Po tym, jak we wrześniu pojawił się ten drugi (wraz z GTX-em 970, także zbudowanym w architekturze Maxwell), apetyt graczy jest bardzo rozbudzony. Nie każdy jednak jest gotowy wydać na kartę graficzną 1400–1500 złotych, dlatego tańsza konstrukcja, GTX 960, celuje w najbardziej lukratywny segment urządzeń za mniej niż 1000 złotych. Oto jej test.

więcej »
Łukasz Marek | 14.01.2015 | 182606 odsłon | 130 komentarzy

Trzy monitory 4K – to marzenie części zamożnych miłośników gier komputerowych i zarazem sprzętowych zapaleńców. Coś takiego zapewnia znakomite widoki, ale trzy monitory o rozdzielczości następnej generacji wymagają wiele mocy obliczeniowej. To skłoniło nas do połączenia trzech kart GeForce GTX 980 w trybie SLI i w konfiguracji z procesorem Haswell-E, Core i7‑5960X podkręconym do 4,5 GHz. Czy najwydajniejszy pecet pozwoli dziś zagrać w rozdzielczości 3 × 4K, czyli 11 520 × 2160 pikseli? Sprawdziliśmy!

więcej »
Radosław Stanisławski | 28.12.2014 | 307918 odsłon | 185 komentarzy

Radeon R9 290X i GeForce GTX 970 to dwie karty graficzne w zbliżonej cenie. Modele niereferencyjne (tylko takie warto kupić) kosztują 1400–1500 złotych. Testów porównujących wydajność tych konstrukcji nie brakuje (również u nas), ale tym razem postanowiliśmy dokładniej się przyjrzeć obciążeniu procesora przez sterownik graficzny. W testach sprzętu komputerowego w grach zwracamy na to uwagę, opublikowaliśmy też serię kilku artykułów, w których porównywaliśmy dwie karty w połączeniu z dwoma procesorami. Dzisiejszy jest zdecydowanie obszerniejszy i szczegółowo przedstawia właśnie to zagadnienie.

więcej »
Łukasz Marek | 28.12.2014 | 67196 odsłon | 28 komentarzy

Asus GeForce GTX 980 Poseidon Platinum to najnowszy przedstawiciel kart graficznych, które umożliwiają chłodzenie cieczą, wyposażony w najszybsze obecnie GPU do gier. Jakiś czas temu testowaliśmy podobną kartę: model GeForce GTX 780 Poseidon. Tajwańczycy nie zawiedli i również nowy czołowy układ Nvidii, GM204, postanowili schować pod hybrydowym systemem, który może chłodzić maxwella zarówno samymi wentylatorami, jak i przepływającą przez radiator cieczą. Oto nasz test.

więcej »
Łukasz Marek | 17.12.2014 | 243065 odsłon | 213 komentarzy

SLI? CrossFire? A po co, skoro jedna karta graficzna starczy do wszystkich gier? Tak dobrze, niestety, nie jest i nawet najwydajniejsze konstrukcje (GeForce GTX 980 oraz Radeon R9 290X) dostają zadyszki w tych najnowszych, i to już w rozdzielczości Full HD (i oczywiście w najwyższych ustawieniach szczegółowości obrazu). Tak się złożyło, że mieliśmy w redakcji kilka pasujących do siebie urządzeń: po trzy egzemplarze Radeona R9 290X i GeForce'a GTX 980, a nawet monitor 4K. Uznaliśmy to za dobrą okazję, aby potwierdzić lub obalić kilka krążących po sieci mitów. Oto obszerny test konfiguracji multi-GPU.

więcej »
Łukasz Marek | 09.12.2014 | 125401 odsłon | 169 komentarzy

AMD właśnie wydało nowe sterowniki Catalyst Omega, oznaczone numerem 14.12. Jeden człon nazwy z pewnością kojarzy się starym wyjadaczom, którzy blisko dekadę temu instalowali zmodowane sterowniki Omega do swoich kart graficznych ATI oraz Nvidii. Projekt zakończono jednak w 2011 roku, ale dzisiaj AMD udostępniło swoje przebudowane oprogramowanie, a przy okazji, właśnie za sprawą nazwy, puszcza oko w stronę „entuzjastów”. Nowy pakiet Catalyst zawiera usprawnienia związane z wydajnością i dodaje kilka nowych funkcji do kart graficznych Radeon.

więcej »
Łukasz Marek i Artur Skałecki | 19.11.2014 | 498894 odsłony | 370 komentarzy

Far Cry 4 to kolejna część „pierwszoosobowego” sandboksa, która ukazała się prawie równo 2 lata  po poprzedniej. Ubisoft tym razem współpracował z Nvidią (Trójka była objęta patronatem AMD), a więc gra należy do programu The Way It's Meant to Be Played. Jest oparta na znanym już nam silniku Dunia. Eksplorujemy w niej Kyrat, zróżnicowaną krainę, w której można znaleźć zarówno ośnieżone szczyty górskie, jak i gęste lasy, co zapewnia duże pole do popisu dla twórców oprawy wizualnej. Oto test kart graficznych i procesorów w Far Cry 4.

więcej »
Łukasz Marek i Artur Skałecki | 13.11.2014 | 312468 odsłon | 169 komentarzy

Assassin's Creed: Unity to najnowsza część serii, co roku odświeżanej przez Ubisoft. Znów odtwarzamy odległe wspomnienia, lecz tym razem pokierujemy losami Arna, asasyna, któremu przyszło żyć w Paryżu w czasach rewolucji francuskiej. Gra została stworzona już wyłącznie z myślą o pecetach i konsolach obecnej generacji – cała rzesza użytkowników starszych konsol została na lodzie. Miała to być cena za oprawę graficzną na miarę naszych czasów. Czy się udało? Jakie pociąga to za sobą wymagania co do sprzętu? Oto test kart graficznych i procesorów w Assassin's Creed: Unity.

więcej »
Artykułów na stronę
« 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 »
Aktualności
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Trzy wentylatory na pokładzie. 1
Wszystko przez standaryzację „nieetycznego DRM-u”. 8
Nadjeżdża jedna z najważniejszych gier roku. 16
Kompaktowy pecet dla graczy. MSI poinformowało o wprowadzeniu do swojej oferty komputera Vortex G25. 5
Promocja z okazji najnowszej wyprzedaży. 9
Ewolucja w dobrym kierunku. 12
Firma chce znormalizowanego systemu pomiaru wielkości litografii. 22
Captain RGB w większej wersji. 3
Horror wojny coraz bliżej. 16
Ogromna moc nowej architektury. 44
Der8auer rozkłada chip na części pierwsze. 68
Sonda Cassini, od lat badająca Saturna, jego pierścienie i księżyce, wykonuje właśnie swój ostatni manewr: upadek prosto w atmosferę Saturna, gdzie zostanie zniszczona przez ciśnienie i temperaturę. 47
Dobra wiadomość dla posiadaczy sprzętu od Apple. 27
Takiej oferty jeszcze nie było. 48
Funkcja jest obecnie w fazie testów, ale da się ją włączyć. 17
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Może być poważny konkurent dla RX Vega 56. 36
Dodatkowych modułów nie da się uaktywnić. 31
Sonda Cassini, od lat badająca Saturna, jego pierścienie i księżyce, wykonuje właśnie swój ostatni manewr: upadek prosto w atmosferę Saturna, gdzie zostanie zniszczona przez ciśnienie i temperaturę. 47
Horror wojny coraz bliżej. 16
27 cali i rozdzielczość 1080p. 6
Ogromna moc nowej architektury. 44
Gdzie podziały się diody? 6
Na szczęście jest proste rozwiązanie tego problemu. 25
Facebook
Ostatnio komentowane