Karty graficzne
Artykuły
Artykułów na stronę
« 3 4 5 6 7 8 9 ... 29 »
Łukasz Marek i Radosław Stanisławski | 06.05.2015 | 386073 odsłony | 337 komentarzy

Project CARS to najnowsza i w zamierzeniu twórców, czyli Slightly Mad Studios, najładniejsza „ścigałka”, na którą gracze czekali przynajmniej od 2012 roku. Już prawie 3 miesiące temu przetestowaliśmy wersję beta gry, a dzisiaj przedstawiamy komplet wyników z finalnej wersji, która do graczy trafiła z niemałym opóźnieniem. Wygląd oraz złożoność Project CARS pociągają za sobą konkretne wymagania co do sprzętu. Jak mocny musi być, by dało się komfortowo grać? Na to pytanie odpowie nasz test procesorów i kart graficznych w Project CARS.

więcej »
Ł. Marek, R. Stanisławski, A. Skałecki, | 29.04.2015 | 1372183 odsłony | 1025 komentarzy

GTA V na PC już jest, a my mamy dla Was test kart graficznych i procesorów w tej grze! Na wersję przeznaczoną na komputery osobiste musieliśmy czekać kilkanaście bardzo długich miesięcy. Posiadacze konsol poprzedniej generacji mogli grać w Grand Theft Auto V od 17 września 2013 roku. Mimo to zainteresowanie wersją PC jest ogromne. Dlaczego? To kultowa seria gier stworzona przez studio Rockstar Games, dająca namiastkę poruszania się po prawdziwym, żyjącym mieście z tysiącami ludzi i samochodów na ulicach. We wcześniejszych wersjach GTA to właśnie pecety zapewniały najlepszą oprawę graficzną, w tym największą szczegółowość otoczenia. W Piątce ma być podobnie. Czas sprawdzić, jaki komputer (procesor, karta graficzna, pamięć operacyjna) jest potrzebny do płynnej zabawy.

więcej »
Łukasz Marek | 06.04.2015 | 144472 odsłony | 44 komentarze

Co jakiś czas pojawia się sprzęt komputerowy, którego istnienie z praktycznego punktu widzenia ma niewielki sens, a i tak znajdują się na niego chętni, dla których cena nie gra większej roli. To swego rodzaju odpowiednik sportowych samochodów czy pierścionków z brylantem. Właśnie takim produktem jest Gigabyte WaterForce, czyli zestaw trzech kart graficznych GeForce GTX 980 chłodzonych cieczą. Sprawdziliśmy, jak w praktyce użytkuje się taki układ. Oto jego test.

więcej »
Łukasz Marek | 31.03.2015 | 203456 odsłon | 134 komentarze

Więcej i więcej klatek na sekundę: 45 zamiast 30, 60 zamiast 45, 120 zamiast 60... Te liczby wielu popychają do budowy komputera zdolnego wyświetlać gry w nieco lepszej płynności niż konsolowe 30 kl./s. Wiemy już, że różnica w częstotliwości odświeżania obrazu między 144 Hz a 60 Hz jest widoczna i odczuwalna, a więc monitor ma znaczenie. Teraz pora na następny czynnik, właśnie klatki na sekundę. Czy wygenerowanie dodatkowych klatek pomaga w grze, a jeśli tak, to w jakim stopniu?

więcej »
Łukasz Marek | 26.03.2015 | 157954 odsłony | 182 komentarze

AMD FreeSync to technika konkurencyjna wobec G-Sync, opracowanej przez Nvidię. Obydwa rozwiązania mają eliminować rozrywanie obrazu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także zmniejszać do minimum opóźnienie sygnału (input lag). Technikę Nvidia G-Sync mieliśmy okazję już kilkukrotnie sprawdzić w działaniu i możemy potwierdzić, że obietnice producenta zostały spełnione. Teraz nadszedł czas na rywala: AMD FreeSync. Czy nowość ma szansę odnieść sukces, mimo że na rynku pojawiła się później? Oto nasz test.

więcej »
Radosław Stanisławski | 21.03.2015 | 181759 odsłon | 98 komentarzy

Battlefield Hardline to kolejna część szalenie popularnej serii gier sieciowych z dodatkiem w postaci krótkiego wątku fabularnego. Podobnie jak każda poprzednia, tak i Hardline to przede wszystkim tryb wieloosobowy: ten dla pojedynczego gracza to tylko deser, który ma niewiele wspólnego z zabawą z innymi ludźmi. Sprawdziliśmy w tej grze wydajność najpopularniejszych podzespołów. Czy potrzeba szybkiego procesora? A może ważniejsza jest karta graficzna? Oto nasz test sprzętu w Battlefield Hardline.

więcej »
Łukasz Marek | 19.03.2015 | 11797 odsłon | 25 komentarzy

AMD na polu sterowników działa ostatnio znacznie mniej prężnie niż konkurencja, która udostępnia nową paczkę do każdej głośniejszej nowości. Ostatnie powszechnie dostępne sterowniki o nazwie Catalyst Omega (14.12) zostały wydane na początku grudnia zeszłego roku. Nastała po tym długa cisza, choć warte uwagi gry pojawiają się co kilka tygodni. Dzisiaj użytkownicy Radeonów będą mogli zainstalować nowy pakiet Catalyst w wersji beta o numerze 15.3.1. Sprawdziliśmy jego wydajność w kilku grach!

więcej »
Łukasz Marek | 17.03.2015 | 380777 odsłon | 300 komentarzy

GeForce GTX Titan X ma od dzisiaj wyznaczać nowy poziom wydajności w grach. Ma być godnym następcą wprowadzonego nieco ponad 2 lata temu pierwszego Titana. Tamta konstrukcja znacznie wyprzedziła wszystkie inne produkty na rynku i zapewniła Nvidii na długie miesiące pozycję samotnego lidera w wyścigu o tytuł najszybszej karty graficznej. Dzisiaj Nvidia oficjalnie pokazuje swoje najmłodsze dziecko, kartę GeForce GTX Titan X, zbudowaną w najnowszej architekturze Maxwell. Przetestowaliśmy ją w 14 grach w trzech rozdzielczościach, aby sprawdzić, czy obietnice producenta to nie czcze przechwałki.

więcej »
Łukasz Marek | 13.03.2015 | 141864 odsłony | 121 komentarzy

W 2012 roku miłośnicy komputerowej rozrywki w najwyższych ustawieniach szczegółowości obrazu mogli wybierać w zasadzie tylko między dwoma najwydajniejszymi w tamtym czasie układami graficznymi. Jednym z nich był GeForce GTX 680, zbudowany w architekturze Kepler, a drugim Radeon HD 7970 GE, oparty na GCN. W ciągu ostatnich 3 lat było wiele możliwości zwiększenia wydajności w grach. Kto z perspektywy czasu podejmował dobre decyzje, a kto złe? Jak zmieniły się osiągi kart graficznych przez ostatnie 3 lata? Tego dowiecie się z niniejszej analizy.

więcej »
Łukasz Marek | 09.03.2015 | 61008 odsłon | 47 komentarzy

PowerColor, czyli tajwański producent kart graficznych z układami AMD Radeon, oddział TUL Corporation, wraca po trzech latach do Polski. Firma przysłała nam trzy konstrukcje ze swojej oferty. Oto test modeli Radeon R9 290 PCS+, Radeon R9 280 TurboDuo oraz Radeon R9 270 TurboDuo.

więcej »
Radosław Stanisławski, Łukasz Marek | 28.02.2015 | 87116 odsłon | 129 komentarzy

Mantle, czyli nowy interfejs programowania, stworzony przez AMD we współpracy z DICE, zaprezentowano (za zamkniętymi drzwiami) we wrześniu 2013 roku. Po raz pierwszy został wykorzystany w lutym 2014 roku w czwartym Battlefieldzie dzięki łatce, która udostępniła go kartom graficznym AMD Radeon. Jak wygląda sytuacja Mantle po roku od pierwszego użycia?

więcej »
Łukasz Marek | 19.02.2015 | 131003 odsłony | 143 komentarze

O Project CARS świat po raz pierwszy usłyszał w 2012 roku za sprawą kampanii crowdfundingowej. Nowość Slightly Mad Studios ma być najpiękniejszą grą wyścigową w historii elektronicznej rozrywki. Postanowiliśmy teraz, na nieco ponad miesiąc przed udostępnieniem gry, ocenić jej optymalizację w skróconych testach wydajności. Zmierzyliśmy osiągi kilku droższych układów graficznych oraz kilku procesorów. Czego można się spodziewać po swoim sprzęcie?

więcej »
Łukasz Marek | 17.02.2015 | 91605 odsłon | 79 komentarzy

Evolve to strzelanka wieloosobowa, której tematem przewodnim jest polowanie na potwory. Bestia zazwyczaj niszczy infrastrukturę, a chronić ma ją czteroosobowa grupa łowców, w której każdy ma określoną specjalizację. Asymetryczny tryb wieloosobowy (czteroosobowa drużyna przeciwko ewoluującej bestii) to niezła zabawa. Sprawdziliśmy, jak bardzo jest wymagający dla sprzętu. Oto skrócony test kart graficznych oraz procesorów w najnowszej grze studia Turtle Rock.

więcej »
Łukasz Marek i Radosław Stanisławski | 12.02.2015 | 118770 odsłon | 88 komentarzy

Jaki procesor i jaka karta graficzna są niezbędne do Total War: Attila? Oto nasz test. Attila to najnowsza część popularnej serii gier strategicznych studia Creative Assembly. Twórcy pozwalają graczom z całego świata toczyć historyczne bitwy. Ich kolejne dzieła odznaczają się dużą dbałością o szczegóły i rozmachem. Jednak Attila, jak każda Total War, ma swoje wymagania, szczególnie co do procesora, dlatego sprawdzimy, jaki sprzęt trzeba mieć, by poprowadzić imperium rzymskie do zwycięstwa w zadowalającej płynności obrazu.

więcej »
Łukasz Marek i Mateusz Skrycki | 30.01.2015 | 256855 odsłon | 150 komentarzy

Jaki procesor i karta graficzna do Dying Light? Oto nasz test. Dying Light to najnowsza gra FPP Techlandu, w której główny bohater walczy z hordami zainfekowanych nieznanym wirusem ludzi, czyli po prostu zombie. Gracz, aby przetrwać w mieście opanowanym przez nieumarłych, musi nie tylko wykazać się sprytem, ale również mieć szybki komputer, który będzie umiał generować odpowiednio szybko kolejne klatki obrazu.

więcej »
Łukasz Marek | 27.01.2015 | 157219 odsłon | 446 komentarzy

GeForce GTX 970, czyli najnowsza, wrześniowa nowość Nvidii, to jedna z najlepiej wycenionych kart graficznych z wyższej półki w ostatnich latach. Gdy trafiła do sprzedaży, zdeklasowała (wydajnością oraz kulturą działania) czołowe konstrukcje AMD z jednym GPU w postaci Radeona R9 290 oraz R9 290X. Od kilku tygodni w sieci pojawiają się jednak doniesienia, jakoby model GTX 970 miał problem z wydajnością (a dokładniej: z przepustowością pamięci) po przekroczeniu nieco ponad 3 GB zajętości. Postanowiliśmy szybko to sprawdzić!

więcej »
Łukasz Marek | 22.01.2015 | 715892 odsłony | 386 komentarzy

GeForce GTX 960 ma być według inżynierów Nvidii w sam raz do gry w rozdzielczości Full HD. Karta ta jest oparta na rdzeniu GM206, który jest równo o połowę mniejszy od wykorzystanego w GTX-ie 980. Po tym, jak we wrześniu pojawił się ten drugi (wraz z GTX-em 970, także zbudowanym w architekturze Maxwell), apetyt graczy jest bardzo rozbudzony. Nie każdy jednak jest gotowy wydać na kartę graficzną 1400–1500 złotych, dlatego tańsza konstrukcja, GTX 960, celuje w najbardziej lukratywny segment urządzeń za mniej niż 1000 złotych. Oto jej test.

więcej »
Łukasz Marek | 14.01.2015 | 181030 odsłon | 130 komentarzy

Trzy monitory 4K – to marzenie części zamożnych miłośników gier komputerowych i zarazem sprzętowych zapaleńców. Coś takiego zapewnia znakomite widoki, ale trzy monitory o rozdzielczości następnej generacji wymagają wiele mocy obliczeniowej. To skłoniło nas do połączenia trzech kart GeForce GTX 980 w trybie SLI i w konfiguracji z procesorem Haswell-E, Core i7‑5960X podkręconym do 4,5 GHz. Czy najwydajniejszy pecet pozwoli dziś zagrać w rozdzielczości 3 × 4K, czyli 11 520 × 2160 pikseli? Sprawdziliśmy!

więcej »
Radosław Stanisławski | 28.12.2014 | 299911 odsłon | 185 komentarzy

Radeon R9 290X i GeForce GTX 970 to dwie karty graficzne w zbliżonej cenie. Modele niereferencyjne (tylko takie warto kupić) kosztują 1400–1500 złotych. Testów porównujących wydajność tych konstrukcji nie brakuje (również u nas), ale tym razem postanowiliśmy dokładniej się przyjrzeć obciążeniu procesora przez sterownik graficzny. W testach sprzętu komputerowego w grach zwracamy na to uwagę, opublikowaliśmy też serię kilku artykułów, w których porównywaliśmy dwie karty w połączeniu z dwoma procesorami. Dzisiejszy jest zdecydowanie obszerniejszy i szczegółowo przedstawia właśnie to zagadnienie.

więcej »
Łukasz Marek | 28.12.2014 | 65442 odsłony | 28 komentarzy

Asus GeForce GTX 980 Poseidon Platinum to najnowszy przedstawiciel kart graficznych, które umożliwiają chłodzenie cieczą, wyposażony w najszybsze obecnie GPU do gier. Jakiś czas temu testowaliśmy podobną kartę: model GeForce GTX 780 Poseidon. Tajwańczycy nie zawiedli i również nowy czołowy układ Nvidii, GM204, postanowili schować pod hybrydowym systemem, który może chłodzić maxwella zarówno samymi wentylatorami, jak i przepływającą przez radiator cieczą. Oto nasz test.

więcej »
Artykułów na stronę
« 3 4 5 6 7 8 9 ... 29 »
Aktualności
Bezpieczeństwo zebrane do jednej aplikacji. 2
Wielki tablet ze Snapdragonem 835. 10
Nowy flagowiec coraz bliżej. 15
Capcom stanął na wysokości zadania. 25
Firma wchodzi na rynek akcesoriów komputerowych dla graczy. 17
Jay Z znalazł w końcu dużego partnera dla swojego biznesu. 3
Firma z Cupertino żąda od producenta chipów odszkodowania w wysokości 1 mld dolarów. 21
Bez problemu zagramy też na starszych komputerach. 7
Znamy oficjalne wyniki wewnętrznego śledztwa Samsunga. 39
Seria Core i3 ma nowych rywali. 107
Konstrukcja dla fanów bieli. 21
Znamy oficjalne wyniki wewnętrznego śledztwa Samsunga. 39
Zamówienia na sprzęt Japończyków są naprawdę bardzo duże. 18
Według dewelopera, studia będą raczej niechętnie przenosiły największe tytuły na konsolę Nintendo. 42
Nowa konstrukcja z G-Sync. AOC rozszerzył swoją linię monitorów dla graczy o model AGON AG352UCG. 21
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 13
Naprawdę bardzo dobry pakiet produkcji. 8
Pecetowcy przetestują grę na początku lutego. 21
Mini PC gotowy na granie w VR. 16
Bezpieczeństwo zebrane do jednej aplikacji. 2
Kolejny model dla fanów cichych komputerów. Firma be quiet! 24
Nowy flagowiec coraz bliżej. 15
Seria Core i3 ma nowych rywali. 107
Narzędzie dla deweloperów zostało właśnie udostępnione w wersji beta. 22
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Facebook
Ostatnio komentowane