Karty graficzne
Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 29 »
Michał Grzegorz Wójcik, Łukasz Marek | 04.05.2012 | 516952 odsłony | 127 komentarzy
Nasi Czytelnicy często pytali nas, jakie znaczenie dla wydajności i walorów użytkowych ma format monitora. Czy trochę więcej linii w poziomie ma aż tak duży wpływ na szybkość działania gier? Czy większość typowych użytkowników zadowoli się najbardziej rozpowszechnionym standardem 16:9? I czy warto aż tyle dopłacać do monitorów o proporcjach 16:10? W końcu na pierwszy rzut oka różnica nie wydaje się wielka... więcej »
Michał Grzegorz Wójcik | 18.07.2012 | 255983 odsłony | 49 komentarzy
Rozwiązania wielomonitorowe pozwalają niewielkim kosztem cieszyć się panoramicznym obrazem doskonałej jakości, co jest nieocenione podczas codziennej pracy przed komputerem. Zawodowym graczom zapewnia to przewagę nad rywalami. W ostatnim artykule o sposobach wyświetlania trójwymiarowego obrazu otarliśmy się o zagadnienie gry na wielu monitorach. Wówczas analizowaliśmy dwie generacje rozwiązań Nvidii i jedną AMD. Tym razem skupimy się na pracy. Porównamy możliwości Eyefinity w pierwszej i drugiej wersji i postawimy je obok techniki Nvidia Surround, także tej najnowszej. Sprawdzimy także niestandardowe rozwiązania oferowane przez producentów kart graficznych. więcej »
Łukasz Marek | 13.03.2015 | 141864 odsłony | 121 komentarzy

W 2012 roku miłośnicy komputerowej rozrywki w najwyższych ustawieniach szczegółowości obrazu mogli wybierać w zasadzie tylko między dwoma najwydajniejszymi w tamtym czasie układami graficznymi. Jednym z nich był GeForce GTX 680, zbudowany w architekturze Kepler, a drugim Radeon HD 7970 GE, oparty na GCN. W ciągu ostatnich 3 lat było wiele możliwości zwiększenia wydajności w grach. Kto z perspektywy czasu podejmował dobre decyzje, a kto złe? Jak zmieniły się osiągi kart graficznych przez ostatnie 3 lata? Tego dowiecie się z niniejszej analizy.

więcej »
Łukasz Marek | 27.08.2015 | 254911 odsłon | 115 komentarzy

Postanowiliśmy sprawdzić, jaki wpływ na wydajność i wygląd gier ma użycie monitora w formacie 21 : 9. Porównaliśmy osiągi w rozdzielczości 3440 × 1440 i dwóch bardziej tradycyjnych, dających proporcje 16 : 9: WQHD (2560 × 1440) i Ultra HD (3840 × 2160). Sprawdziliśmy, jak nowe gry radzą sobie z tak dużą liczbą pikseli w poziomie i czy możemy liczyć na szersze pole widzenia, które pozwoli osiągnąć dodatkową przewagę nad przeciwnikami.

więcej »
Mieszko Krzykowski | 07.05.2009 | 271241 odsłon | 73 komentarze
Radeony HD 4890 nie spowodowały rewolucji na rynku kart graficznych, jednak pokazały, że firma AMD ma w zanadrzu jeszcze kilka sztuczek pozwalających jej zwiększyć wydajność swoich kart graficznych. NVIDIA odpowiedziała błyskawicznie GeForce'em GTX 275, który to okazał się godnym przeciwnikiem. Po wprowadzeniu nowych Radeonów powstało jedno nowe pytanie: a co, gdyby połączyć dwie takie karty w trybie CrossFire? Czy byłyby zdolne pokonać GeForce'a GTX 295? Postanowiliśmy się przekonać. Przy okazji przyjrzeliśmy się „chłodnym okiem” możliwościom podkręcania nowych Radeonów. więcej »
Łukasz Marek | 31.03.2015 | 203459 odsłon | 134 komentarze

Więcej i więcej klatek na sekundę: 45 zamiast 30, 60 zamiast 45, 120 zamiast 60... Te liczby wielu popychają do budowy komputera zdolnego wyświetlać gry w nieco lepszej płynności niż konsolowe 30 kl./s. Wiemy już, że różnica w częstotliwości odświeżania obrazu między 144 Hz a 60 Hz jest widoczna i odczuwalna, a więc monitor ma znaczenie. Teraz pora na następny czynnik, właśnie klatki na sekundę. Czy wygenerowanie dodatkowych klatek pomaga w grze, a jeśli tak, to w jakim stopniu?

więcej »
Michał Grzegorz Wójcik, Kamil Homziak | 19.10.2011 | 211861 odsłon | 63 komentarze
3D to ostatnio najmodniejsza technika wyświetlania obrazu. Tak naprawdę ma ona niewiele wspólnego z trójwymiarem, ale dodaje do płaskich obrazów wrażenie głębi (dzięki stereoskopii). Szczególnie interesująca wydaje się możliwość grania w ten sposób na komputerze. Rozwiązania stosowane przez producentów kart graficznych znacznie różnią się od siebie. Czy zapewniają podobną jakość rozrywki i zbliżony efekt głębi, a przede wszystkim – jak wpływają na wydajność? W niniejszym porównaniu HD3D i 3DVision skupimy się na kwestiach technicznych i szybkości przetwarzania stereoskopowego obrazu 3D. więcej »
Michał Grzegorz Wójcik | 08.12.2010 | 244635 odsłon | 96 komentarzy
3DMark wraca do korzeni. Nowa wersja programu testującego będzie miernikiem wydajności kart graficznych obsługujących standard DirectX 11. W międzyczasie wyrosła na tym polu uznana konkurencja, jak Heaven firmy Unigine. Długo musieliśmy czekać na następcę Vantage'a, który ukazał się ponad dwa i pół roku temu. Dzisiaj sprawdzimy, ile ten benchmark ma wspólnego ze swoim bezpośrednim poprzednikiem. więcej »
Paweł Pilarczyk | 07.10.2004 | 365063 odsłony | 142 komentarze
Tydzień temu w środę, 29 września, światło dziennie ujrzał długo oczekiwany przez entuzjastów komputerów program. 3DMark05, bo o nim mowa, to program skazany na sukces. Jest kolejnym członkiem rodziny 3DMark, obejmującej najbardziej znane na świecie benchmarki kart graficznych. Poprzednie edycje programów cieszą się ogromną popularnością i nie skłamiemy jeśli napiszemy, że narzędzia 3DMark05 używać będą miliony osób na całym świecie. więcej »
Piotr Gontarczyk | 01.06.2006 | 99793 odsłony | 65 komentarzy

Producenci kart graficznych rozpieszczają miłośników ciszy zarówno poprzez produkty dla entuzjastów gier, ale także odbiorców poszukujących rozwiązań nowoczesnych, choć niskobudżetowych. Czasy, w których układy graficzne nie były schładzane nawet przez same radiatory, minęły bezpowrotnie. Dziś producenci kart graficznych mają nie lada zadanie. Nowoczesne układy poza coraz wyższą wydajnością "oferują" także coraz większe ilości ciepła. Radiatory kart graficznych chłodzonych pasywnie są coraz większe i droższe. Jedynie karty niskobudżetowe pozwalają jeszcze na stosowanie niezbyt opasłych radiatorów, ale i to powoli ulega zmianom. Dziś przyjrzymy się trzem niedrogim konstrukcjom firmy Gigabyte, opartym na układach ATI Radeon X1300, Radeon X1300 Pro oraz NVIDIA GeForce 7300 GS.

więcej »
Paweł Pilarczyk | 05.04.2004 | 34141 odsłon | 13 komentarzy
Kolejny producent dołączył do grona firm wytwarzających karty graficzne z układami ATI. Tym razem mowa o znanej każdemu firmie ABIT. Dość długo oporna była ona na wdzięki RADEONów, którym jednak w końcu uległa. ABIT wprowadził od razu całą linię kart, od najprostszych z układami RADEON 9200 SE, poprzez kilka odmian RADEONów 9600, aż po najsilniejszego RADEONa 9800 XT. W naszym laboratorium przetestowaliśmy akcelerator z tym ostatnim układem. więcej »
Paweł Pilarczyk | 26.12.2003 | 18455 odsłon | 21 komentarzy
W lipcu opublikowaliśmy test porównawczy czterech kart graficznych z układem GeForce FX 5900. Dziś opis akceleratorów Gainwarda, MSI, ASUSa i Triplexa chcielibyśmy poszerzyć o recenzję produktu firmy ABIT, karty oznaczonej symbolem Siluro FX5900 OTES. więcej »
Robert Graczyk | 18.03.2012 | 249971 odsłon | 47 komentarzy
Ultrabooki zaatakowały segment urządzeń przenośnych, na którym zaczęły zdobywać serca użytkowników lekkim wyglądem, niewielką wagą, a przy tym wysoką wydajnością i przyzwoitym czasem działania. Ale w tym temacie nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa, a do głosu powoli zaczynają dochodzić nowi gracze, tacy jak Nvidia. „Kepler” tej firmy trafił do nowego, nietypowego ultrabooka Acera: TimelineU M3. Czy bliżej mu do laptopów z segmentu „ultra”, czy może za sprawą karty graficznej GeForce GT 640M jest to typowy sprzęt dla graczy? więcej »
Mieszko Krzykowski | 04.09.2008 | 134710 odsłon | 42 komentarze
Zawody w podkręcaniu oraz wiążące się z tym emocje i zacięta rywalizacja. Prezentacja nowych produktów ASUS-a oraz dzień na Games Convention. W dużym skrócie tak wyglądał program trzydniowego wyjazdu organizowanego przez firmę ASUS, którego głównym celem było przedstawienie nowej linii płyt głównych dla procesorów Core i7. więcej »
Sebastian Stolarczyk | 27.12.2006 | 213713 odsłon | 205 komentarzy
Kilka miesięcy temu "uśmierciliśmy" karty graficzne ze złączem AGP pisząc w jednej z recenzji, że to już nasz ostatni test tego typu urządzeń. Okazuje się jednak, że było to zdanie zbyt pochopne (co zresztą pisaliście w komentarzach). Do naszej redakcji dotarła właśnie kolejna karta AGP, która w dodatku pretenduje do tytułu najszybszego modelu dla starszego portu graficznego. Sapphire Radeon X1950 Pro AGP zbudowano w oparciu o układ Radeon X1950 Pro wyposażony w 36 jednostek Pixel Shader i 512 MB pamięci DDR3. Czy to wystarczy, żeby wyprzedzić dotychczasowego lidera, kartę Gainward Bliss 7800GS AGP? Przekonajmy się! więcej »
Mateusz Brzostek | 21.01.2013 | 160941 odsłon | 74 komentarze

W każdym pececie jest jakiś układ graficzny, lepszy lub gorszy. Do niedawna, jeśli był gorszy, to służył tylko do wyświetlania pulpitu i okien programów. Jeśli był lepszy, to oprócz tego nadawał się do grania. Ale rozwój w branży gier zapoczątkował spore zmiany w tych układach. Z wąsko wyspecjalizowanych mikroprocesorów stały się uniwersalnymi, programowalnymi maszynami obliczeniowymi, i to o gigantycznej mocy. Stało się jasne, że można, wręcz należy zaprząc tę moc nie tylko do rozrywki. W tej chwili na myśl powinny Wam przyjść takie nazwy, jak: OpenCL, CUDA, GPGPU, QuickSync. O co w tym wszystkim chodzi?

więcej »
Paweł Pilarczyk | 06.05.2003 | 28300 odsłon | 52 komentarze
Firma Albatron Technology nie jest w Polsce zbyt znana. Chyba głównym tego powodem jest fakt, iż pod tą nazwą firma została zarejestrowana zaledwie rok temu. Tymczasem jej historia sięga aż 1984 roku. O firmie Albatron napiszemy kilka słów przy okazji naszego testu jej karty graficznej - Gigi FX5200P z układem GeForce FX 5200. więcej »
Łukasz Marek | 19.10.2014 | 82358 odsłon | 48 komentarzy

Alien: Isolation (polski tytuł: Obcy: Izolacja), czyli najnowszy survival horror studia Creative Assembly, recenzowaliśmy dwa tygodnie temu i zdobył on nasze niemałe uznanie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak szybkiego peceta trzeba mieć, aby sprawnie się poruszać po wnętrzach stacji Sewastopol. Oto test kart graficznych w tej grze.

więcej »
T. Niechaj, R. Stanisławski, Ł. Marek | 02.10.2012 | 419476 odsłon | 425 komentarzy

Idea APU (ang. Accelerated Processing Unit), czyli połączenia procesora z układem graficznym oraz ich współpracy, pojawiła się już w 2009 roku. Jednak dopiero na początku 2011 mieliśmy okazję się przekonać, jak wygląda realizacja tej idei – AMD Zacate (popularnie zwany Brazosem). Dziś oficjalnie można już pokazać wszystkie wyniki testów – zarówno procesora, jak i zintegrowanego układu graficznego Radeon HD 7660D zawartego w APU AMD A10-5800K, czyli desktopowej wersji AMD Trinity (zobacz test wersji przeznaczonej do laptopów). Jak nowe APU wypada na tle obecnej konkurencji, czyli procesorów Intel Core i3-3225 Ivy Bridge z układem graficznym HD 4000?

więcej »
Radosław Stanisławski i Łukasz Marek | 05.06.2013 | 308734 odsłony | 134 komentarze

„A10-6800K to nie procesor ze zintegrowanym rdzeniem graficznym, to APU. APU zaś to więcej niż tylko suma składników”. Właśnie tak AMD zachwala swój najnowszy procesor… przepraszamy: APU. Najnowsze APU, zaliczane do rodziny Richland, to tak naprawdę nowa wersja doskonale nam znanego jądra Trinity (Virgo). Richland jest jednak od niego szybszy, bardziej energooszczędny, wyposażony w więcej funkcji, po prostu lepszy. Jak to możliwe? Okazuje się, że wystarczy lepiej „zaplanować” pracę układu krzemowego, by ten lepiej spełniał oczekiwania zarówno użytkowników, jak i producenta. Brzmi mało skomplikowanie? Zapraszamy na test jednostki A10-6800K w porównaniu z poprzednikiem, A10-5800K, oraz konkurencją z obozu Intela.

więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 29 »
Aktualności
Bezpieczeństwo zebrane do jednej aplikacji. 2
Wielki tablet ze Snapdragonem 835. 10
Nowy flagowiec coraz bliżej. 15
Capcom stanął na wysokości zadania. 25
Firma wchodzi na rynek akcesoriów komputerowych dla graczy. 17
Jay Z znalazł w końcu dużego partnera dla swojego biznesu. 3
Firma z Cupertino żąda od producenta chipów odszkodowania w wysokości 1 mld dolarów. 21
Bez problemu zagramy też na starszych komputerach. 7
Znamy oficjalne wyniki wewnętrznego śledztwa Samsunga. 39
Seria Core i3 ma nowych rywali. 107
Konstrukcja dla fanów bieli. 21
Znamy oficjalne wyniki wewnętrznego śledztwa Samsunga. 39
Zamówienia na sprzęt Japończyków są naprawdę bardzo duże. 18
Według dewelopera, studia będą raczej niechętnie przenosiły największe tytuły na konsolę Nintendo. 42
Nowa konstrukcja z G-Sync. AOC rozszerzył swoją linię monitorów dla graczy o model AGON AG352UCG. 21
Notebook z Kaby Lake i GeForce 940MX. 13
Naprawdę bardzo dobry pakiet produkcji. 8
Pecetowcy przetestują grę na początku lutego. 21
Mini PC gotowy na granie w VR. 16
Bezpieczeństwo zebrane do jednej aplikacji. 2
Kolejny model dla fanów cichych komputerów. Firma be quiet! 24
Nowy flagowiec coraz bliżej. 15
Seria Core i3 ma nowych rywali. 107
Narzędzie dla deweloperów zostało właśnie udostępnione w wersji beta. 22
Kup raz i graj na PC oraz Xbox One. 7
Facebook
Ostatnio komentowane