Recenzja
Lamborghini17, Środa, 14 października 2009, 16:35

Pierwsza recenzja tej karty na CoreClub i PCLab.

 

Jest to już moja któraś recenzja na CoreClub. Przy każdej największy problem miałem z tym, jak zacząć. Żeby było łatwiej to zacznę tak, jak rozpoczyna się każda recenzja na naszym rodzimym serwisie. W końcu biorę przykład z najlepszych.

Opakowanie i zestaw dodatków.


Obiektem moich testów jest Sapphire Radeon HD 4890, karta w wersji od tego producenta zapakowana jest w całkiem duże i solidne pudełko, żeby nie napisać pudło. 
Przód opakowania przedstawia pingwina stojącego na popękanych kawałkach lodu. Jest to nawiązanie do tego, że technologia Vapor-X zapewnia niższe temperatury karty niż u konkurencji. Całość utrzymano w niebiesko - biało - srebrnej kolorystyce. Ponadto na przedniej stronie pudełka znajduje się nazwa modelu układu, gdzie napis Radeon jest wypukły tak samo jak wcześniej wspominany pingwin i duży napis Vapor-X. Reszta danych to kilka najważniejszych informacji o możliwościach karty, oraz dołączonym oprogramowaniu. Małą wadą jest to, że nie ma żadnego obrazka przedstawiającego samą kartę, ale to powtarza się nagminnie u producentów. Z góry przepraszam za słabą jakość zdjęć użytych w recenzji, ale tylko takim sprzętem dysponuję.

0000090c4ad4b32c.jpg

Przód opakowania prezentuje się całkiem ładnie.

Z tyłu pudełka tłem jest także krajobraz podbiegunowy, ale tym razem na kawałkach lodu stoi Mama-pingwin ze swoim potomkiem. Informacje z tyłu zawierają te same dane o możliwościach karty, ale tym razem opatrzone dokładniejszym opisem. Oprócz informacji technicznych są też obrazki przedstawiające serwisy o tematyce IT polecające ten układ oraz hasło reklamowe Sapphire "Driven by Performance - Fueled by Fantasy".

 

000009104ad4b375.jpgTył opakowania także bez zbędnych wodotrysków, a tym samym wygląda ładnie.


Producent zadbał o to żeby karta była bezpieczna podczas transportu. Sam układ graficzny został włożony do oddzielnego, mniejszego pudełka i zapakowany w folię oraz otoczony gąbkami chroniącymi go przed wstrząsami i obiciami. Dopiero pod głównym bohaterem recenzji znajdują się dodatki.


Zestaw przejściówek prezentuje się dość zwyczajnie jak na ten układ i zawiera dwie przejściówki Molex na PCI-E oraz jedną z DVI na HDMI. Jest to zestaw chyba wystarczający każdemu, więc nie jest minusem.
Trochę inaczej wygląda sytuacja z oprogramowaniem. Producent do karty dołączył sterowniki, program Cyberlink PowerDVD w wersji siódmej, Cyberlink DVD Suite, oraz benchmark 3DMark Vantage aby każdy mógł się pochwalić ilością punktów jakie osiąga jego nowy nabytek. Oprócz wyżej wymienionych w pudełku znajdziemy instrukcję szybkiej instalacji karty w środku obudowy oraz naklejkę z logiem Sapphire.

000009084ad4b2df.jpg

Zestaw dodatków powinien zaspokoić apetyt każdego.



Dane techniczne i naga sesja układu chłodzenia


Długo myślałem nad tymm jaki tytuł nadać następnej części mojej recenzji. Mój pierwszy pomysł to Dane techniczne i sesja porno układu chłodzenia, jej plusem było to, że gdybym użył tego słowa to miałbym zapewnione częste odwiedzanie mojego artykułu przez poszukujących stron o takiej tematyce w Google, lecz niestety byłby to trochę zbyt wyzywający nagłówek. Jako, że jestem kulturalnym człowiekiem (a jakże!) to zdecydowałem się jednak na nieco bardziej taktowną wersję. Dłużej już nie przynudzając przejdę do głównego bohatera recenzji.


Karta ma następujące parametry techniczne:

 

Producent chipsetu - ATI Technologies

Typ chipsetu - Radeon HD4890

Szyna pamięci -  256-bitowa

Rodzaj pamięci - DDR5

Zainstalowana pamięć wideo - 1024 MB

Częstotliwość RAMDAC - 400 MHz

Taktowanie rdzenia - 870 MHz

Taktowanie pamięci  -  1050 MHz

Maksymalna rozdzielczość obrazu - 2560 x 1600 pikseli

Typ złącza magistrali - PCI-E 16x

Złącze zewnętrzne

15 pin VGA
1 x DVI-I
1 x HDMI
1 x DisplayPort

Obsługiwane standardy -  DirectX 10.1


Zainstalowany system chłodzenia to autorskie rozwiązanie firmy Sapphire, o którym nieco dalej.
Ochoczo zabrałem się do obnażania najnowszego dziecka ATI z serii 4800.

0000090a4ad4b2fa.jpg

Muszę przyznać że kolorystyka przypadła mi do gustu.


Cała karta utrzymana jest w klasycznych dla Sapphire kolorach, które dobrze ze sobą współgrają, a co najważniejsze, także z moją obudową, która jest podświetlana na niebiesko :). Karta ma również po swojej prawej stronie podświetlony znaczek Sapphire, też w tym samym kolorze. Jest to prosta konstrukcja składająca się z plastikowej szybki mającej znaczek producenta i jednej malutkiej diody. Niestety nie udało mi się zrobić dobrego zdjęcia prezentującego wyżej wspomniany dodatek.

0000090e4ad4b34f.jpg

Kolejny dodatek, a tym samym znak rozpoznawczy Sapphire.

Do złącz zastosowanych w tym układzie mam tylko jedno zastrzeżenie. Producent mógłby zrezygnować ze złącza D-Sub, ponieważ wystarczy przejściówka z DVI na D-Sub. Dzięki temu zaoszczędziłby miejsce, które mógłby przeznaczyć na coś innego.

 

 

000009124ad4b39f.jpg

Zestaw złącz jak na dzisiejsze standardy z pewnością wystarczający.


Od spodu układu, czyli tej części, która jest widoczna przez okno w obudowie, karta wygląda podobnie do innych konstrukcji. Nie zastosowano nawet żadnej osłony, która brałaby udział w chłodzeniu karty, jak to bywało w niektórych odmianach np. GTX 260.

0000090f4ad4b35e.jpg

U dołu przeciętniak, niebieska jakich wiele płytka PCB.


Dużym zdziwieniem były śrubki ze sprężynką przyczepiające radiator do rdzenia graficznego. Niestety jest to nagminne działanie producentów. Gdyby zastosowali zwykłe śrubki radiator lepiej stykałby się z rdzeniem a tym samym temperatury byłyby niższe. Mimo wszystko chłodzenie jest stabilne a jak na ten układ zapewnia przyzwoite temperatury.

0000090d4ad4b342.jpg

Radiator został niestety przyczepiony śrubami ze sprężynkami.

Myślę że nie będzie zaskoczeniem to że karta do prawidłowego działania potrzebuje dwóch wtyczek PCI-E. Jest to obecnie standard w układach z wyższej półki.

000009114ad4b38b.jpg

Karta potrzebuje dwóch wtyczek PCI-E.

 

Projektanci w opisywanym przeze mnie układzie dość dziwnie rozplanowali miejsce na płytce PCB. Dziwi to że sam radiator jest niewielki. Gdyby zastosowano większy schładzacz na pewno temperatury byłyby niższe zwłaszcza że zostało jeszcze trochę miejsca.

000009064ad4b2c0.jpg

Karta w pełnej okazałości, bez zbędnych dodatków.

 

Rdzeń i kości pamięci Sapphire Radeon HD 4890 chłodzi ten sam układ chłodzenia. Nie jest to złe rozwiązanie bo kości są schłodzane wystarczająco a radiator dokładnie do nich przylega.
Kości pamięci jest osiem. Jak łatwo policzyć każda po 128mb, jest to DDR5 o taktowaniu efektywnym 4800Mhz. Są to układy znanej firmy Qimonda, która jeszcze w poprzednim roku miała duże problemy finansowe i groziło jej bankructwo. Jak widać jednak udało się jej wyjść z opresji i nadal produkuje pamięci dla największych producentów.

000009074ad4b2cd.jpg

Rdzeń, oraz kości pamięci chłodzi ten sam układ.


Na kościach pamięci znajduje się pasek pomagający w przewodzeniu ciepła.

 

000009094ad4b2eb.jpg

Układ chłodzenia od dołu.

 

Mam nadzieję że dość wnikliwie opisałem całą kartę. Teraz można przejść do testów. Na zakończenie zdjęcie prezentujące kartę w środku obudowy. Jest ono całkowicie amatorskie ale przecież nawet drogie karty graficzne przeznaczone są dla zwykłych ludzi.

 

0000090b4ad4b30a.jpg

 

Temperatury i głośność


Układ chłodzenia karty ma niewiele wspólnego z referencyjnym.  Po pierwsze zastosowano chłodzenie Vapor-X, którego działania nie będę przypominał bo na naszym rodzimym serwisie ten temat był poruszany już kilka razy. Po drugie radiator schładza ośmio centymetrowy wentylator. Może nie jest to najcichsze rozwiązanie ale przecież trzeba coś poświęcić żeby schłodzić  taką bestię.  Niestety nie mam przyrządu do mierzenia  głośności, więc mogę to przedstawić tylko poprzez porównanie: Wentylator pracujący z maksymalną prędkością, czyli około 3500 obrotów na minutę wydaje dźwięk porównywalny z głośnością nagrywarki pracującej w trybie x16.
Mimo zastosowania powyżej wymienionych technologii karta i tak utrzymuje dość wysokie temperatury ale już zdążyłem się do tego przyzwyczaić, ponieważ dla kart ze stajni ATI nie jest to nic nowego.
Temperatura układu w spoczynku została zmierzona po piętnasto minutowym wyświetlaniu pulpitu, a w stresie po godzinnym graniu w Crysisa.

0000091d4ad4c3a9.jpg

 

Testy i podkręcanie

Platforma testowa to :

Procesor - Intel Core 2 Duo e6550 2.33Ghz @ 3.45Ghz
Chłodzenie procesora - Pentagram HP-Alcu 120 Karakorum + Scythe SlipStream 800
Pamięć Ram - Patriot LLK 2x2GB 800Mhz @ 975Mhz DDR2
Dysk - WD Caviar 320GB  WD3200AAJS + Samsung F1 640GB HD64JJ
Zasilacz - Corsair VX550W
Obudowa - Thermaltake Bach VX
Płyta główna - Foxconn P35A

 

Testy niektórych podzespołów można znaleźć na CoreClubie.

Niestety nie wszystkie testy sa dokładne, bo nie pozwala na to mój monitor. Ma on 19", a odświeżanie ekranu to tylko 75Hz. Mam nadzieję że mimo wszytsko testy jakoś pokażą prawdziwą wydajność karty.

Aby recenzja nie była strasznie długa to na wykresach umieściłem wynik przed podkręceniem i po.
Prezentowany przeze mnie układ jest już fabrycznie podkręcony. Ja oczywiście postanowiłem jeszcze bardziej wyśrubować wyniki. Możliwości w podkręcaniu karty nie powaliły. Niestety nie udało mi się osiągnąć taktowania rdzenia z prędkością 1Ghz ale niewiele do tego brakowało. Widać że producent wycisnął już i tak dużo z tego układu ale oczywiście nie maksimum.
Testy w grach wykonałem najnowszą wersją programu Fraps. Ilość klatek to średnia uzyskana w danej grze. Ze względu na to ze jest to dość mały monitor o niewielkim odświeżaniu to testy nie oddają całkowitego potencjału karty. We wszystkich grach włączałem wszystkie ustawienia. Ilość testowanych gier może nie powala ale pozwala już mieć jakieś pojęcie o tym jak sprawuje się karta.  Test w 3DMarku został wykonany w trybie Performance czyli w maksymalnej rozdzielczości na, którą pozwala monitor.

 

000009134ad4c030.jpg

O dziwo z tym taktowaniem układ ukończył test w 3DMarku, ale do płynnego grania musiałem obniżyć nieco zegary.

000009174ad4c351.jpg

000009184ad4c35e.jpg

000009194ad4c36b.jpg

0000091b4ad4c386.jpg

0000091a4ad4c379.jpg

0000091c4ad4c399.jpg


Podsumowanie


Sapphire HD 4890 to karta z wyższego segmentu rynku i jest konkurencją dla GTX 285. Po wejściu kart ATI z serii 58xx jej cena na pewno spadnie i będzie bardziej przystępna. Za obecną cenę zyskujemy całkiem przyzwoity produkt. Pozwala na komfortowe granie przy wysokich rozdzielczościach i detalach. Nadaje się z pewnością do nowych komputerów gdzie współpracowałaby w parze z lepszymi podzespołami niż u mnie. Możliwe że dlatego nie rozwinęła w pełni skrzydeł przy moich testach. Układ chłodzenia zupełnie nie jest referencyjny, ale bardzo wydajny. Sapphire także zadbało o zestaw dodatków, które w zupełności wystarczą. Ja osobiście polecam kartę każdemu komu wystarczy układ jednoprocesorowy i lubi pograć w nowe tytuły.


Jak zawsze liczę na konstruktywną krytykę.

 

Ocena recenzji
Ocen: 21
Uwagi
Zgłoś redakcji błąd na tej stronie
Komentarze (11)
marcin4444 (2009.10.14, 17:42)
#1
Duży i obszerny artykuł prawie jak na Pclab:) Szkoda że monitor nie pozwala na większą rozdzielczość bo wtedy procesor nie ograniczałby aż tak karty.
skicik (2009.10.14, 20:01)
#2
dobry artykuł, podoba mi się :thumbup: ale jak wyżej - szkoda, że monitor nie pozwala na większą rozdzielczość i wykresy mi nie pasują - np między wartością 69 a 74 jest za duża przepaść i może to trochę zmylić ;) daję 4
fajny Rafałek (2009.10.14, 21:23)
#3
Jakbyś mógł umieścić wykresy FPS od czasu (Fraps może coś takiego chyba?), to byłaby rewelacja. Dałoby to jednocześnie pojęcie o max, min, średnie fps i ogółem o rzeczywistej rozgrywce
rafal102 (2009.10.14, 22:33)
#4
Dodaj minimalny fps, no i te wyniki po oc coś podejrzane. zawsze 5 fps więcej (oprócz 1 wyniku). Sądzę, że proc to hamulec jest. daj w ccc ustawienia na max jakośc i stestuj wtedy to zobaczymy czy to grafa si tak skaluje czy proc hamuje
leon691 (2009.10.15, 16:12)
#5
taktowanie efektywne pamieci tego radeona to 4200mhz a nie 4800mhz jak piszesz. Warto jeszcze wspomnieć że to model niereferencyjny pcb (w przeciwieństwie do vapor-x toxic) i nie ma możliwości programowej modyfikacji napiecia rdzenia i pamięci (co wyjaśnia brak mozliwości uzyskania 1Ghz na rdzeniu).Mam ten model i faktycznie 960mhz to max dla rdzenia, pamięci kręcą mi się do 4800mhz (1200x4)
Lamborghini17 (2009.10.15, 18:58)
#6
Widzę że recenzja cieszy się dużym zainteresowaniem. Bardzo się cieszę z tego powodu. Szczególnie mnie ujęły te słowa 'Duży i obszerny artykuł prawie jak na Pclab'.
Co do testów to tak jak napisałem mogą być niedokładne ze względu na sprzęt. Oczywiście nie obyło się bez błędów a to przez brak korekty. Miałem małe problemy z C3MS i przez to artykuł poszedł bez korekcji. Co do zastrzeżeń Leona691. O tym że jest to całkowicie niereferencyjna konstrukcja pisałem, może nie napisałem dosłownie o płytce PCB ale to wynika z tekstu. Faktycznie masz rację co do efektywnego taktowania pamięci, wynosi ono 4200Mhz. Przepraszam za błąd. Na szczęście też napisałem rzeczywiste taktowanie więc aż tak duża przeszkoda nie jest żeby wycofywać recenzję i poprawiać. No widziałem że też są zastrzeżenia co do testów po podkręcaniu. Jak pisałem sprzęt trochę hamuje kartę a to ze w prawie wszystkich testach różnica wynosiła 5 to jest przypadek. No i muszę przyznać że w niecały dzień moja recenzja uzyskała 1/3 całkowitych odwiedzin poprzedniego artykułu, który jest już od dwóch tygodni. Naprawdę się cieszę ze recenzja się podoba bo bałem się krytyki ze strony innych userów. Na pewno jeszcze jakąś recenzję opublikuję.
Pozdrawiam.
Edytowane przez autora (2009.10.15, 18:58)
Jamesss (2009.10.15, 20:15)
#7
Jest to nawiązanie do tego, że technologia Vapor-X zapewnia niższe temperatury karty niż u konkurencji

porównywałeś, że jesteś tego taki pewien ? ;]

gdzie napis Radeon jest wypukły

a że tak zapytam: co kogo to obchodzi? :D Może to ma wpływ na wydajność

Jest to prosta konstrukcja składająca się z plastikowej szybki mającej znaczek producenta i jednej malutkiej diody.

super :E

Dużym zdziwieniem były śrubki ze sprężynką przyczepiające radiator do rdzenia graficznego. Niestety jest to nagminne działanie producentów. Gdyby zastosowali zwykłe śrubki radiator lepiej stykałby się z rdzeniem a tym samym temperatury byłyby niższe.

Ale zwykłe śrubki zwiększają szansę na uwalenie rdzenia ;) Poza tym wątpie żeby temperatury były niższe

Gdyby zastosowano większy schładzacz na pewno temperatury byłyby niższe zwłaszcza że zostało jeszcze trochę miejsca

ale jeśli wystarczy ci BOX to nie ma sensu pakować Mugena 2 nieprawdaż ?

pasek pomagający w przewodzeniu ciepła

czyli taśma termoprzewodząca :E

dość wnikliwie opisałem całą kartę

momentami za bardzo wnikliwie ;)

a w stresie po godzinnym graniu w Crysisa.

a to mówi nam tyle co nic - Karty graficzne powinno obciążać się furmarkiem
poza tym nie podałeś jakiego podzespołu dotyczy ta temperatura - można się tylko domyślać że chodzi o GPU

jej cena na pewno spadnie i będzie bardziej przystępna.

IMO już jest przystępna :)

Układ chłodzenia zupełnie nie jest referencyjny, ale bardzo wydajny.

A mógłbyś przetłumaczyć z polskiego na nasze ? :E

Podsumowanie krytyki ;) :
Wg mnie popełniasz dwa spore błędy:
1) Często gęsto zbyt dokładnie opisujesz pewne rzeczy (jak na przykład pudełko), a czasem zbyt ogólnikowo (temperatura, podkręcanie)
2) Recenzja jest za bardzo 'przesiąknięta Tobą' (Mi to, mi tamto itp. ;) ). Fakt - ma ona opisywać twoje doświadczenia, ale pisanie np.:
Jest to już moja któraś recenzja na CoreClub. Przy każdej największy problem miałem z tym, jak zacząć.

mi się po prostu nie podoba

Widać jeszcze pewne braki w wiedzy (np. o pasku pomagającym w przewodzeniu ciepła :E )
Poza tym wykresy są sfałszowane :E - Wiem że takie robi Excel, ale z tego co pamiętam to da się ustawić by zaczynały się od zera ;) Poza tym panowie z PCL jakoś nie mają z tym problemu

No ale cóż - widać, że idziesz do przodu i kolejne teksty są coraz lepsze - oby tak dalej
Ode mnie 3 gwiazdki
Lamborghini17 (2009.10.16, 15:06)
#8
porównywałeś, że jesteś tego taki pewien ? ;]

Nie ale czytałem porównania

a że tak zapytam: co kogo to obchodzi? :D Może to ma wpływ na wydajność

Niektórych to obchodzi. Każdy może powiedzieć że co go obchodzi recenzja karty jeśli go to nie interesuje. Niektórzy by chcieli wiedzieć.

super

Niektórych to może interesować, jak Cię nie interesuje to nie czytaj.

Ale zwykłe śrubki zwiększają szansę na uwalenie rdzenia ;) Poza tym wątpie żeby temperatury były niższe

Może i masz rację ale raczej by nie 'uwaliły rdzenia'

ale jeśli wystarczy ci BOX to nie ma sensu pakować Mugena 2 nieprawdaż ?


Niektórzy nie lubią gdy karta ma za dużo stopni. Mi np gdy testowałem kartę to temperatura w całej obudowie się zwiększyła przez tą kartę i trochę proc miał problemy ze stabilnością. Podłączyłem dodatkowy wentyl żeby temu zaradzić ale gdyby było lepsze chłodzenie to nie musiałbym tego robić.

czyli taśma termoprzewodząca

Tak ale ja użyłem synonimu. Czy to błąd?

momentami za bardzo wnikliwie


To raczej dobrze

a to mówi nam tyle co nic - Karty graficzne powinno obciążać się furmarkiem
poza tym nie podałeś jakiego podzespołu dotyczy ta temperatura - można się tylko domyślać że chodzi o GPU


Gdy testowałem ją 3dmarkiem miała takie same tempy jak przy Crysisie więc raczej się z tobą nie zgodzę.

IMO już jest przystępna


Tak jak napisałem

A mógłbyś przetłumaczyć z polskiego na nasze ?


Jest zupełnie inny niż w referencyjnej konstrukcji.

[quote]Jest to już moja któraś recenzja na CoreClub. Przy każdej największy problem miałem z tym, jak zacząć.

mi się po prostu nie podoba/[quote]

No może trochę za bardzo zadarłem nosa, teraz też mi się to nie podoba.

Widać jeszcze pewne braki w wiedzy (np. o pasku pomagającym w przewodzeniu ciepła :E )
Poza tym wykresy są sfałszowane :E - Wiem że takie robi Excel, ale z tego co pamiętam to da się ustawić by zaczynały się od zera ;) Poza tym panowie z PCL jakoś nie mają z tym problemu


Jak napisałem to był synonim. Wykresy nie są fałszowane. Sam je robiłem a reszta to wina innych podzespołów, które spowalniały kartę jak napisałem w recenzji. A to zaczynanie od zera to zwykła stylistyka. Na następny raz tak zrobię.







Jamesss (2009.10.16, 20:52)
#9
Niektórych to obchodzi. Każdy może powiedzieć że co go obchodzi recenzja karty jeśli go to nie interesuje. Niektórzy by chcieli wiedzieć.

pamiętaj że mówimy o wypukłym napisie na pudełku ;)
Co do podświetlanego logo to omówiłeś niepotrzebnie jego budowę ale o takiej rzeczy jak intensywność świecenia zapomniałeś, uwierz mi że ludzi bardziej interesuje ta druga informacja ;)

Nie ale czytałem porównania

I było w nich napisane, że w każdej obudowie z dowolną liczbą wentylatorów karta Sapphire jest najlepsza pod względem chłodzenia :D
Mogłeś napisać, że to chłodzenie ma zapewniać jak najniższe temperatury i że często są one niższe niż w innych modelach k. HD4890, a nie od razu podawać fałszywe informacje ;)

Może i masz rację ale raczej by nie 'uwaliły rdzenia'

A to już zależy od usera :E

Mi np gdy testowałem kartę to temperatura w całej obudowie się zwiększyła przez tą kartę i trochę proc miał problemy ze stabilnością. Podłączyłem dodatkowy wentyl żeby temu zaradzić ale gdyby było lepsze chłodzenie to nie musiałbym tego robić.

Ty chyba spałeś na fizyce w gimnazjum :D
przecież od chłodzenia nie zależy ilość wydzielanego przez kartę graficzną ciepła i tym samym ilość ciepła którego radiator musi się pozbyć - więc jesteś w błędzie ;)

Gdy testowałem ją 3dmarkiem miała takie same tempy jak przy Crysisie więc raczej się z tobą nie zgodzę.

wpisz w Google frazę 'Furmark' bo widzę, że nie wiesz co to jest ;)

Tak ale ja użyłem synonimu. Czy to błąd?

Śmiem twierdzić że jest to błąd. - po co używasz synonimów gdy nie jest to potrzebne i ani w jakikolwiek sposób uzasadnione?
Po co nazywać 'wiosnę' 'porą roku pomiędzy zimą a latem' jak to niema najmniejszego sensu (oczywiście zakładam, że wyraz 'wiosna' się nie powtarza wcześniej w danym tekście lub w sytuacji kiedy użycie synonimu byłoby uzasadnione)

To raczej dobrze

No właśnie nie ;)

Wykresy nie są fałszowane [...] A to zaczynanie od zera to zwykła stylistyka.

a jednak - takie chwyty stosuje się w reklamach, żeby 'głupi' ludzie niepatrzący dokładnie na wykres wyciągnęli złe wnioski i coś kupili :D


O patrz! HD4770 jest 3 razy lepszy od HD4850 !
Edytowane przez autora (2009.10.16, 20:53)
Shagwest (2009.10.16, 22:51)
#10
Co do wykresów, poczytaj sobie komentarze pod tym artykułem: http://pclab.pl/coreclub/kom1301-n.html
Na ten temat zostało już wszystko powiedziane, należy je poprawić :]
Zaloguj się, by móc komentować
Komentarze