Inne
Artykuł
Mateusz Ozimek, Sobota, 4 listopada 2017, 10:00

Assassin's Creed Origins przenosi nas tym razem do starożytnego Egiptu. Czy wydłużony cykl produkcyjny miał pozytywny wpływ na jakość gry? Oto test procesorów i kart graficznych w Assassin's Creed Origins.

Assassin's Creed Origins to kolejna pełnoprawna część serii Assassin's Creed. Ubisoft postanowił zrobić jednoroczną przerwę w cyklu wydawniczym, żeby dopracować nową grę i tchnąć w serię nowe życie. Origins kontynuuje opowieść o przygodach asasynów i templariuszy, którzy tym razem są reprezentowani przez ich prekursorów, zakon starodawnych. Akcja rozgrywa się w starożytnym Egipcie.

ACO

Assassin's Creed Origins – gra, wymagania sprzętowe, miejsce testowe

W grze wcielamy się w postać Bayeka, który jest jednym z medżajów – agentów faraona, strzegących porządku. Główny wątek skupia się wokół zemsty głównego bohatera i jego żony. Prócz tego spotykamy postaci historyczne, między innymi Kleopatrę i Ptolemeusza XIII. Podczas gry jesteśmy świadkami historii, która doprowadzi do powstania zakonu asasynów.

Assassin's Creed Origins ma wielki, otwarty, różnorodny świat, który eksploruje się z dużą przyjemnością. Grę zaczynamy w oazie Siwa, by niedługo potem móc zwiedzać tereny Aleksandrii, które zaskakują bogactwem szczegółów i próbą odwzorowania Egiptu tamtej epoki. Prócz tego możemy podróżować po terenach pustynnych i żeglować po delcie Nilu.

Walka w Assassin's Creed Origins polega głównie na blokowaniu ciosów, unikach i wyprowadzaniu ataków w dogodnym momencie. Dodatkowo można korzystać z łuków, również podczas jazdy wierzchem. Przed samą walką zwiad przeprowadzi dla nas oswojona orlica Senu, towarzyszka Bayeka.

ACO

ACO

Gra jest oparta na własnym silniku Ubisoftu, AnvilNext w wersji 2.0. W tym roku ukazały się dwie inne gry korzystające z tego narzędzia: For Honor oraz Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands. Oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie i sprawia mniej problemów podczas rozgrywki niż w poprzednich częściach serii. Jednakże optymalizacja nie jest idealna: gra czasem ma problemy z przenikaniem się tekstur i poprawnym ustawieniem czułości myszy.

 

Assassin's Creed Origins – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i5-2400s 2,5 GHz lub AMD FX-6350 3,9 GHz,
  • pamięć operacyjna – 6 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 660 / AMD Radeon R9 270,
  • system operacyjny – Windows 7 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i7-3770 3,5 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 760 / AMD Radeon R9 280X,
  • system operacyjny – Windows 7/8.1/10 64-bitowy.

Według twórców gry nie potrzeba mocnego komputera do jej uruchomienia. Konfiguracja podana jako najsłabsza powinna wystarczyć do zabawy w rozdzielczości 720p w najniższych ustawieniach jakości grafiki. Zestaw zalecany, z 8 GB pamięci operacyjnej i GTX-em 760, ma umożliwić rozgrywkę w rozdzielczości Full HD i wysokich ustawieniach jakości. Można też użyć wbudowanego narzędzia, które automatycznie dobierze ustawienia grafiki do sprzętu. Dostępna jest również opcja „jakość adaptatywna”, która zmniejsza jakość wygładzania krawędzi, gdy liczba klatek na sekundę spada poniżej wybranej wartości.

Assassin's Creed Origins – miejsce testowe

Wydajność mierzyliśmy w oazie Siwa, a dokładniej: w jej centralnej części. Podczas testu, który trwa 30 sekund, przebiegamy postacią przez gęsto zaludnioną uliczkę pełną bogatych w szczegóły elementów. Mierzymy średnią i minimalną liczbę klatek na sekundę.

Ocena artykułu:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
Kazubin (2017.11.04, 10:05)
Ocena: 16

0%
To test procesorów reupload ;P
Pawelek6 (2017.11.04, 10:10)
Ocena: 32

0%
Taka propozycja. Czy w testach gier (jak ten) moglibyście podawać zużycie pamięci ram i vram dla każdych ustawień, w których testujecie?

@up

Swoją drogą, to przydałyby się jeszcze ze dwa Ryzen-y, 1500X (4R/8W) i 1300X (4R/4W). No i zauważyłem, że 1600X testowany był również po OC, a 1800X już nie. Natomiast aż dwa testy po OC i7-6700K różniące się głupimi 200MHz, to nie wiem po co...
Edytowane przez autora (2017.11.04, 10:18)
lukadd (2017.11.04, 10:22)
Ocena: 8

0%
Fajny teścik. Ale bardzo zastanawiająca jest tak mała różnica w wydajności pomiędzy gtx 980 a 980Ti w teście v.high i ultra gtx 980Ti osiąga raptem 6-7fps więcej. A to jednak znacznie mocniejsza karta.

A wydajność gtx 980 jak najbardziej wydaje się OK bo bardzo blisko gtx 1060.

Więc prośba do autora testów, aby sprawdzić wydajność 980Ti po patchu. Np azgan z forum na nowym patchu zanotował kilkanaście % boost do fps.
Kowal (2017.11.04, 10:35)
Ocena: 18

0%
lukadd @ 2017.11.04 10:22  Post: 1106128
Fajny teścik. Ale bardzo zastanawiająca jest tak mała różnica w wydajności pomiędzy gtx 980 a 980Ti w teście v.high i ultra gtx 980Ti osiąga raptem 6-7fps więcej. A to jednak znacznie mocniejsza karta.

Test sprzed patcha więc lekki cpu bottleneck.

@Redakcja - po co testujecie 4x niemalże tą samą kartę (470,480,570,580), zostawcie 570/580, zamiast 470/480 wrzućcie 390 i FuryX.

Dziwnie poznikały te karty, w poprzednim teście były.



lukadd (2017.11.04, 11:12)
Ocena: 7

0%
TylkoTak @ 2017.11.04 10:33  Post: 1106131


No też mnie ciekawi o co chodzi z tą 980Ti. W wolniejszej chwili (obym takie miał) skombinuje sobie tą kartę znowu i sprawdzę u siebie vs GTX 1060 oraz GTX 1070Ti które mam u siebie obecnie, z tych 'słabszych' kart ;-)


U konkurencji widzę też mała różnica, ale 980Ti jest duszony przy zegarze 1150Mhz, gdzie gtx 980 ma 1250Mhz u nich. Na pclabie też jest różnica w taktach.

Przydały by się testy po OC bo większość tych gpu przy tak niskich taktach po prostu się nudzi.

bbandi (2017.11.04, 11:48)
Ocena: 15

0%
Podawać w FHD wydajność w 5(!) trybach od niskie do ultra a w 1440p tylko w ultra, a czemu w high nie dacie dodatkowo w 1440p bo chyba posiadaczy 1070-1070ti by to interesowało.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane