Gry i konsole
Artykuł
Piotr Gołąb, Niedziela, 24 września 2017, 16:00

Project Cars 2 to jedna z niewielu tegorocznych gier wyścigowych. Pierwsza część serii została bardzo dobrze przyjęta. Czy tym razem studio Slightly Mad lepiej poradziło sobie z optymalizacją swojego sztandarowego dzieła? Oto porównanie wydajności kart graficznych w Project Cars 2.

Project Cars 2 to pierwsza gra wyścigowa, która ma szansę powalczyć o uznanie graczy oczekujących ponadprzeciętnie realistycznego modelu jazdy. Niestety, Dirt 4 średnio się udał.

Project Cars 2 powstawał od 2015 roku w studiu Slightly Mad. Stworzyło ono także poprzednią część serii. W swoim dorobku ma również takie tytuły, jak pierwsza i druga część Need for Speed: Shift. Niestety, nieco symulacyjny model jazdy w Shifcie nie bardzo pasował do zręcznościowego charakteru większości gier z serii Need for Speed.

Slightly Mad postanowiło więc następne gry wydawać pod własnym szyldem. I tak powstała seria Project Cars. Część pierwsza była prawie w całości finansowana przez akcje crowdfundingowe, druga – już w znacznie mniejszym stopniu.

Project CARS 2

Studio postanowiło jeszcze bardziej urozmaicić rozgrywkę: dało graczom do dyspozycji jeszcze większą liczbę pojazdów, od „cywilnych” (niestety, jest ich bardzo mało) po prototypowe modele LMP. Zwiększyła się także liczba torów. Dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Project Cars – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta Project Cars 2 nadaje się do gry:

  • procesor – Intel Core i5-3450 3,5 GHz / AMD Athlon FX-8350 4,0 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 680 2 GB lub szybsza,
  • pamięć operacyjna – 8 GB RAM,
  • dysk twardy – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/8.1/10.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i7-6700K 4,0 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 1080 / AMD Radeon RX 480,
  • pamięć operacyjna – 16 GB,
  • dysk twardy – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 10.

W ramach najwolniejszej konfiguracji twórcy gry zalecają użycie procesora minimum czterordzeniowego i karty graficznej wyposażonej w przynajmniej 2 GB własnej pamięci, co nie wydaje się przesadą. Nieco zaskakują natomiast wymagania co do głównej pamięci operacyjnej komputera. Owszem, 8 GB jest już standardem, ale zwykle jest to ilość zalecana, a nie minimalna. Te ustawienia mają zapewnić płynną rozgrywkę w najniższych ustawieniach jakości obrazu w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli.

Project CARS 2

Konfiguracja zalecana jest już bardzo mocna. GeForce GTX 1080 to bardzo wydajna karta graficzna, co sugeruje, że oprawa wizualna będzie wyjątkowa. Z drugiej strony polecany jest też Radeon RX 480, teoretycznie dwa razy wolniejszy. Czyżby studio Slightly Mad poprawiło optymalizację pod kątem kart AMD, które w poprzedniej części serii bardzo mocno odstawały od kart Nvidii? Z kolei zalecany procesor to Intel Core i7-6700K, obecnie niemalże najwydajniejszy na rynku układ konsumencki. Twórcy nic nie mówią natomiast o procesorach AMD. Czy to oznacza, że żaden z nowych Ryzenów nie jest zalecany do tej gry? Sprawdzimy to. Dwukrotnie większa niż w najwolniejszej konfiguracji ilość pamięci operacyjnej, 16 GB, wydaje się tu naturalna.

Miejsce testowe

Do pomiarów wydajności wykorzystaliśmy nagraną powtórkę jednego przejazdu po torze Long Beach California w skrajnie różnych warunkach pogodowych: w popołudniowym słońcu oraz w burzowy poranek.

Ocena artykułu:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
cgdestroyer (2017.09.24, 16:20)
Ocena: 18

0%
'Trochę gorzej wygląda otoczenie torów; zdarzają się bardzo brzydko oteksturowane obiekty. Najgorzej jednak – wyjątkowo kiepsko – wyglądają kibice.'
No własnie, w jedynce czasami tory wyglądały jak z gry sprzed 10 lat, jakościowo strasznie odcinały się od bardzo dobrych modeli samochodów miałem nadzieję, że w PC2 wszystko podciągną do tej samej jakości ale chyba nie będzie mi dane, szkoda :/
Pentium D (2017.09.24, 16:38)
Ocena: 2

0%
Samochody ulegają niszczeniu przy kolizjach czy nie?
matekmz (2017.09.24, 16:39)

0%
Pentium D @ 2017.09.24 16:38  Post: 1096944
Samochody ulegają niszczeniu przy kolizjach czy nie?

Tak, zakres zniszczeń można też modyfikować i całkiem je wyłączyć ;)
Jimmy15 (2017.09.24, 16:54)
Ocena: 11

0%
Fury i 390X wyjątkowo biednie wypadły.
anubis01 (2017.09.24, 17:08)
Ocena: 19

0%
Dla pozostałych jest przeznaczona zbliżająca się wielkimi krokami nowa część serii Need for Speed


Chyba nowa Forza, a nie slaby NFS. We forzie na padzie gra sie naprawdę fajnie
Edytowane przez autora (2017.09.24, 17:09)
MAR89TUM (2017.09.24, 17:23)
Ocena: 9

0%
Powtórka z sytuacji jak z NFS SHIFT ?

SHIFT 1 fajna gra ale troszkę za dużo tego, za mało tamtego
SHIFT 2 wycięto niepotrzebne, dodano potrzebne - super gra.
Alejajca (2017.09.24, 17:38)
Ocena: 6

0%
Dorzucicie test i5 oraz i7 Haswella?
Hasik (2017.09.24, 18:06)
Ocena: 9

0%
Chaotyczny dobór kart graficznych do poziomu detali. Źle się czyta wykresy.
Grave (2017.09.24, 18:14)
Ocena: 11

0%
Ten RX580 w towarzystwie GTX970 a bez GTX1060 to chyba tylko po to dany żeby gdzieś się wydawalo że AMD jest w tej grze konkurencyjna mimo że nie jest.
sadrax (2017.09.24, 18:30)
Ocena: 2

0%
Need for Speed Shift? Najlepsza gra z serii. Resztę o kant tyłka rozbić. Może jeszcze Posche 2000 jest warta wspomnienia. Reszta to chłam.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane