Gry i konsole
Artykuł
Piotr Gołąb, Niedziela, 24 września 2017, 16:00

Project Cars 2 – jakość grafiki

Project Cars 2 nie odbiega wyraźnie jakością oprawy graficznej od pierwszej części serii. Modele samochodów wyglądają bardzo ładnie. Widać, że poświęcono im dużo pracy, bo są bardzo szczegółowe. Trochę gorzej wygląda otoczenie torów; zdarzają się bardzo brzydko oteksturowane obiekty. Najgorzej jednak – wyjątkowo kiepsko – wyglądają kibice.

Twórcy Project Cars 2 zastosowali nowy system zarządzania warunkami pogodowymi w trakcie wyścigu Live Track 3.0. To, jak płynnie zmieniają się warunki jazdy, robi wrażenie, a deszcz jest klasą sam dla siebie.

Opcje graficzne dostępne w grze są bardzo rozbudowane. Można ustawić niemalże wszystko. W porównaniu jakości grafiki wykorzystaliśmy dostępne ustawienia, które podzieliliśmy na cztery kategorie:

  • ultra – wszystkie ustawienia na najwyższym dostępnym poziomie, z trzema wyjątkami: wygładzanie krawędzi ustawiliśmy na SMAA wysokie, nie włączyliśmy supersamplingu, a wygładzanie MSAA pozostawiliśmy wyłączone;
  • wysokie – wszystkie dostępne opcje ustawiliśmy na wysokie, wygładzanie krawędzi zostawiliśmy w ustawieniu SMAA wysokie;
  • średnie – wszystkie dostępne opcje ustawiliśmy na średnie, wygładzanie krawędzi zmieniliśmy na SMAA średnie;
  • niskie – wszystkie dostępne opcje ustawiliśmy na niskie, wygładzanie krawędzi ustawiliśmy na SMAA niskie.
 

Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowego omówienia różnic pomiędzy poszczególnymi ustawieniami jakości, zajmijmy się na chwilę wygładzaniem krawędzi. Project Cars 2 udostępnia cztery techniki wygładzania: FXAA, SMAA, MSAA oraz supersampling. Wśród nich nie znaleźliśmy ani jednej, która odpowiadałaby nam w stu procentach – każda miała wady. Na przykład użycie supersamplingu i MSAA bardzo mocno zmniejszało liczbę klatek na sekundę, a włączenie FXAA sprawiało, że obraz przy krawędziach był nieostry. Dlatego ostatecznie użyliśmy techniki SMAA, która zapewniła najlepszy stosunek jakości do wykorzystanych zasobów.

Różnice w poszczególnych ustawieniach nie są duże. Na przykład nie umieliśmy odróżnić ultra od wysokich i dopiero włączenie średnich pozwalało je dostrzec. Ustawienia niskie oznaczają już wyraźną różnicę względem wysokich, ale gra nadal nie wygląda źle.

Project CARS 2

Project CARS 2

Project CARS 2

Project Cars 2

Ocena artykułu:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
Aktualności spokrewnione
Facebook