Karty graficzne
Artykuł
Piotr Gołąb, Poniedziałek, 14 sierpnia 2017, 15:00

AMD Radeon RX Vega 64 – podkręcanie

AMD Radeon RX Vega 64
Taktowanie bazowe rdzenia

1718 MHz (+ 444 MHz)

Realne taktowanie rdzenia w grach 1980 MHz (+ 444 MHz)
Taktowanie pamięci 1060 MHz (+ 115 MHz)
Pamięć –
ilość/rodzaj

8192 MB / HBM2
Spoczynek (pulpit):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

36°C
650 obr./min
Obciążenie (Wiedźmin 3):
Temperatura rdzenia
Prędkość wentylatora

80°C
4900 obr./min

Perspektywa podkręcenia najnowszej karty AMD Radeon RX Vega 64 jest bardzo kusząca. Na początku postanowiliśmy przetaktować sam rdzeń, żeby zobaczyć, jak wpłynie to na wydajność. Udało nam się go przyspieszyć do 1980 MHz, ale... realny wzrost wydajności był zadziwiająco mały, mniej więcej 3-procentowy. Następnie podkręciliśmy pamięć HBM2, której bazowa częstotliwość taktowania wynosi 945 MHz. Udało nam się osiągnąć 1060 MHz, czyli 12-procentowe przyspieszenie. To zaś przełożyło się na wzrost wydajności o mniej więcej 10 procent.

Postanowiliśmy zatem przeprowadzić jeszcze jeden test. Taktowanie rdzenia pozostawiliśmy w fabrycznym ustawieniu i tylko zwiększyliśmy częstotliwość taktowania pamięci. Ku naszemu zaskoczeniu wyniki pokrywały się z tymi, które otrzymaliśmy po jednoczesnym podkręceniu rdzenia i pamięci.

To oznacza, że nie ma większego sensu podkręcanie zarówno rdzenia, jak i pamięci, wystarczy przetaktować HBM2. Karta nie będzie wtedy pobierać więcej energii i będzie chłodniejsza. Żeby uniknąć posądzenia o jakiekolwiek zaniżenie wydajności modelu AMD Radeon RX Vega 64, wszystkie przedstawione na wykresach wyniki uzyskaliśmy po przyspieszeniu rdzenia do 1980 MHz, a pamięci – do 1060 MHz.

Radeon RX Vega 64 
Ocena artykułu:
Ocen: 24
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook