Smartfony
Artykuł
Mieszko Krzykowski, Piątek, 30 czerwca 2017, 08:00

Snapdragon 835 z GPU o wydajności na poziomie GPU Snapdragona 821

HTC ma na swoim koncie problemy z optymalizacją oprogramowania (Sense UI przez długi czas było kojarzone z ociężałością i powolnością działania) i wydajnością procesora (chodzi o niesławne wyłączone na stałe dwa duże rdzenie Snapdragona 810 w HTC One M9), ale w znacznej mierze należą one do przeszłości. Jednak nie zniknęły całkowicie, bo wprawdzie do optymalizacji systemu U11 nie można się przyczepić, ale do zachowania jednostki centralnej – trochę tak. 

Po testach Xperii XZ Premium doskonale wiemy, do czego jest zdolny Snapdragon 835, gdy pracuje na pełnych obrotach, ale HTC nie udało się wykorzystać pełni jego potencjału. Już na samym początku testów zaskoczyły nas stosunkowo słabe wyniki w benchmarkach GPU, którym bliżej było do osiągów Snapdragona 821. Okazało się, że telefon bardzo szybko spowalnia taktowanie układu graficznego o mniej więcej 20%. Aktywowanie w ustawieniach dla programistów trybu wysokiej wydajności odrobinę poprawia sytuację, jednak nie rozwiązuje problemu całkowicie. Wydajność procesora kształtuje się lepiej, lecz Sony Xperia XZ Premium pozostaje pod tym względem wzorem do naśladowania, bo nie tylko skuteczniej utrzymuje taktowanie, ale też mniej się nagrzewa. Mimo wszystko HTC U11 to bardzo szybki telefon, który wydajnością i płynnością działania zadowoli niemal każdego. W pewnej mierze jest to też zasługa nośnika UFS 2.1. HTC zapewnia, że w przeciwieństwie do Samsunga i Huawei będzie go montować we wszystkich egzemplarzach swoich flagowców.

Zmiana częstotliwości taktowania rdzeni procesora i GPU
8 wątków 4 wątki 2 wątki
GPU

Testy procesora
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, żeby otworzyć wykres)
3DMark Sling Shot – test fizyki
Geekbench 4 – wydajność jednowątkowa Geekbench 4 – wydajność wielowątkowa
DCraw Mobile
x264 – szybka kompresja filmu Full HD
x264 – przejście 1. x264 – przejście 2.
7-Zip – kompresja 7-Zip – benchmark
Lame MP3

Testy układu graficznego
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, żeby otworzyć wykres)
3DMark Sling Shot 3.0 3DMark Sling Shot 3.1
BaseMark X 1.1 – High
GFXBench – T-Rex Offscreen GFXBench – T-Rex Onscreen
GFXBench – Manhattan Offscreen GFXBench – Manhattan Onscreen
GFXBench – Manhattan ES 3.1 Offscreen GFXBench – Manhattan ES 3.1
GFXBench – Car Chase Offscreen GFXBench – Car Chase
GFXBench – T-Rex Onscreen po wygrzaniu

Androbench
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, żeby otworzyć wykres)
Odczyt ciągły Zapis ciągły Zapis losowy

Ocena artykułu:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane