Karty graficzne
Artykuł
AMD, Piątek, 9 czerwca 2017, 10:57

W zeszłym roku firma AMD zaprezentowała pierwszą generację układów graficznych Polaris, dostarczając wraz z nimi szereg nowych rozwiązań, świetną wydajność w najnowszych grach i wysoką sprawność energetyczną. Radeon RX 560 to dobry przykład karty odpowiednio wycenionej względem swoich możliwości. Tym bardziej, że wsparcie produktowe jest nieustannym staraniem AMD i dzięki niemu użytkownicy otrzymują kolejne aktualizacje i nowości za pośrednictwem sterowników.

Wielu współczesnych użytkowników PC posiada przestarzałe lub zintegrowane karty graficzne. To znakomity czas, by przesiąść się na najnowszą technologię. Architektura Polaris wykorzystuje 14-nanometrowy proces produkcyjny FinFET, dzięki któremu możliwe było zmniejszenie ilości wydzielanego ciepła i obniżenie zapotrzebowania na energię elektryczną. Radeon RX 560 został wyceniony na ok. 500 zł, dzięki czemu jest przystępną propozycją dla osób, które chciałyby płynnie pograć w gry e-sportowe lub wysokobudżetowe tytuły AAA.

DLACZEGO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA RADEONA RX 560?

  • Oferuje dobry współczynnik cena/wydajność  – kosztując już ok. 500 zł.
  • Zapewnia płynną rozgrywkę w najpopularniejszych e-sportowych grach na świecie w rozdzielczości 1080p.
  • Dostępne są modele z 4GB pamięci VRAM na pokładzie.
  • Wykorzystując algorytmy „Radeon Chill”, układ graficzny pozwala zredukować ilość zużywanej energii, a także dostosować wydajność do potrzeb użytkownika i uruchomionej gry.
  • Pełna zgodność z technologią FreeSync™ to jeszcze lepsza płynność animacji.

RADEON RX 560 TO ŚWIETNY WYBÓR DO GIER E-SPORTOWYCH W 1080p

Kupując te kartę, gracze mogą liczyć na uruchomienie, w rozdzielczości 1080p, wszystkich gier e-sportowych, w tym także najpopularniejszych produkcji AAA dostępnych na rynku. Z czasem, coraz więcej gier będzie wykorzystywać technologie DirectX 12 oraz Vulkan, które Radeon RX 560 w pełni obsługuje. Dzięki regularnym aktualizacjom sterowników, karta jest zgodna z najnowszymi grami i rozwiązaniami technicznymi. 

Takimi są np. nadchodzące technologie AMD FreeSync™ 2 oraz HDR, wprowadzające dodatkowe udogodnienia w reprodukcji i jakości obrazu. Niewielkim kosztem możesz wyposażyć swój komputer w przyszłościową jednostkę, która spełni Twoje oczekiwania.

Redakcja PCLab.pl przeprowadziła również testy innych konstrukcji AMD - Radeona RX 570 oraz RX 580. W artykule możemy przeczytać, że: 

"(...) Można zatem dojść do wniosku, że nowe konstrukcje z serii AMD Radeon RX 5x0 to tylko tzw. rebrandy. Po testach nie możemy jednak zgodzić się z takim określeniem. Obie karty osiągają bowiem wyniki zauważalnie lepsze od poprzedniczek. Radeon RX 580 w wersji referencyjnej jest szybszy od referencyjnego Radeona RX 480 o mniej więcej 12%, a model Sapphire RX 580 Nitro+ wyprzedza starszą czterystaosiemdziesiątkę o 17%, a to już coś, co da się odczuć w czasie rozgrywki."

RADEON CHILL OSZCZĘDZA ENERGIĘ PODCZAS GRANIA

Algorytmy Radeon Chill monitorują aktywność użytkownika w celu określenia dynamiki rozgrywki i na tej podstawie dostosowują liczbę wyświetlanych klatek. Podczas najbardziej wymagających scen, Radeon Chill dba o to, żeby utrzymać maksymalną moc układu Radeona RX 560. Z kolei, gdy tempo rozgrywki spadnie, algorytmy AMD równoważą wydajność i zapotrzebowanie na energię, oszczędzając Twój prąd i pieniądze.

Największe tytuły e-sportowe, takie jak CS:GO, DOTA 2, League Of Legends czy Overwatch są idealnymi przykładami działania algorytmów Radeon Chill. Użytkownik może samodzielnie dostosować widełki wydajności w sterownikach, określając tym samym zapotrzebowanie energetyczne GPU. W momencie gry liczba klatek spada do ustalonego limitu, karta graficzna zużywa mniej energii, a tym samym generuje mniej ciepła i jest cichsza. Dzięki tej funkcji, można uzyskać idealny balans pomiędzy wydajnością, a kulturą pracy, która jest szczególnie istotna w nocy i późnymi wieczorami, gdy domownicy pójdą już spać.

Polecamy testy pozostałych konstrukcji z serii Radeon RX:

Ocena artykułu:
Ocen: 13
Zaloguj się, by móc oceniać
wuzetkowiec (2017.06.09, 11:13)
Ocena: 8

0%
Taka karta powinna kosztować maksimum 400zł w wersji 4GB.
rops (2017.06.09, 11:34)
Ocena: 10

0%
wuzetkowiec @ 2017.06.09 11:13  Post: 1072304
Taka karta powinna kosztować maksimum 400zł w wersji 4GB.

Fakt 600 zł trochę dużo. Za tyle to jest XBOX ONE.
Bono[UG] (2017.06.09, 11:50)
Ocena: 19

0%
Czy osoba z marketingu pisząca ten tekst w ogóle kojarzy czego potrzeba zawodnikom e-sport, czy tylko przepisuje ładne cyferki i ubiera to w gładki tekst?

1. Nie znam za bardzo sceny e-sportu ale jakoś nie kojarzę gier z tabelki, żeby były wykorzystywane w rozgrywkach. Gdzie CS, War/Starcraft, CoD, LoL, ...
2. Płynna animacja 30fps? To ma być ok dla e-sportowca? Chyba w pasjansa.
3. Wykresy wyników w grze JAWNIE KŁAMIE. Jakim cudem słupek dla GTX w Resident Evil z 63 klatkami jest na granicy 60, a dla Radeona w Hitmanie z taką samą wartością wyraźnie przekracza granicę?
Macie klientów za idiotów?
jagular (2017.06.09, 12:14)
Ocena: 7

0%
Polska janzyk trudna jązyk. Zwłaszcza markekingofy.
pu$2ek (2017.06.09, 13:04)
Ocena: 9

0%
nie mam nic do artykułów sponsorowanych. Rozumiem odpowiedni dobór testów w materiałach promocyjnych, tak żeby uwypuklić zalety własnego produktu.
Natomiast ten wykres z ilością klatek w przypadku Resident Evil to jawne oszustwo, za które należy się bura i dla AMD i dla PCLab!
Wstyd!!
matekmz (2017.06.09, 13:21)

0%
Kowal @ 2017.06.09 13:03  Post: 1072340
Co za czasy, amd na pcl artykuły wykupuje. Już wiadomo skąd te zamówione newsy pełne peanów pod adresem amd pisane przez Vegę.

Nasi autorzy nigdy nie są opłacani przez firmy zewnętrzne i nie ma takiej możliwości ;)
DaviM (2017.06.09, 13:28)
Ocena: 1

33%
Ten wykres ma kilka błędów: większość jest na niekorzyść AMD (na korzyść nVidii).

Skala wyników AMD (czerwona) jest OK. Skala zaczyna się od praktycznie ZERA (w zasadzie od 5-15 - patrz PS.).
Poszczególne wyniki są poprawne i odpowiednio długie.

Umiejscowienie na skali '60' też jest poprawne.

Niepoprawna jest za to długość słupków nVidii (dla odpowiadających im wartości) i to w każdej grze z wyjątkiem jednej.

Np. w Mass Effect, '50' nVidii dotyka prawie '60', a powinna być znacznie krótsza - przecież między '60' a '70' jest dokładnie tyle samo co między '50' a '60' więc słupek powinien być znacznie krótszy, a nie tak blisko '60'.
To samo w przypadku Civilization i Hitman: wyniki nVidii są znacznie za 'długie' czyli na jej korzyść, a na niekorzyść AMD.

W Resident Evil długość słupka dla wyniku nVIdii jest z kolei trochę za krótka bo powinna przecież wykraczać poza wyznaczoną linię '60'.

Jedynie w przypadku Doom wynik nVidii jest prawidłowy.

Także wykres jest niekorzystny dla AMD (a to wykres AMD!).

Bardzo proszę Redakcję PCLab i AMD (bo przecież poprawny wykres będzie jeszcze bardziej korzystniejszy dla Was) o poprawę tego wykresu. Z góry dziękuję (mam nadzieję, że sprawa nie będzie musiała iść aż do Sunnyvale w Kalifornii w USA :) ).

Na szybko zrobiłem edycję tego wykresu. Powinien on wyglądać mniej więcej tak (dla porównania dodałem również oryginalną, błędną długość słupków):


PS. Po dokładniejszej analizie, stwierdzam jednak, że słupki nie zaczynają się nie od ZERA, a gdzieś od około '5'-'15' więc należałoby też je troszkę wydłużyć (nie ma to jednak wpływu na ogląd całości).
Edytowane przez autora (2017.06.09, 14:13)
DaviM (2017.06.12, 17:00)
Ocena: 5

33%
O, widzę że artykuł wrócił (w piątek po moim komentarzu zniknął) ale zamiast poprawionego wykresu nie ma go wcale :(

W sumie to lepiej, żeby go nie było jak ma być ale z takimi błędami (korzystnymi przecież dla konkurenta czyli nVidii).

Pewnie centrala w USA już od piątku szykuje poprawną wersję wykresu :)
Edytowane przez autora (2017.06.12, 17:01)
maslascher (2017.06.12, 17:14)
Ocena: 4

0%
Nie mam nic przeciwko artykułom sponsorowanym ale obecna sytuacja nie napawa optymizmem. W większości sklepów (zagranicznych również) RX 580 i RX 570 są niedostępne a jakakolwiek dostawa zostaje błyskawicznie wyprzedana.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook