Karty graficzne
Artykuł
Piotr Gołąb, Sobota, 25 lutego 2017, 10:00

Sniper Elite 4 to symulator strzelca wyborowego z okresu drugiej wojny światowej. Po dobrze przyjętej trzeciej części serii przyszedł czas na kolejną, w której akcja rozgrywa się w słonecznej Italii. Oto test najpopularniejszych kart graficznych w grze Sniper Elite 4.

Gry o otwartym terenie działań stały się ostatnimi czasy bardzo popularne. Sniper Elite 4 też stara się załapać do tej puli. Ma wszystkie cechy tego typu produkcji. Misje są tak zaprojektowane, że nie jesteśmy prowadzeni jak po sznurku, lecz dostajemy dużą planszę i cele do osiągnięcia. W jaki sposób – to już jest całkowicie zależne od naszej fantazji i dostępnych środków. A tych twórcy starali się zapewnić jak najwięcej. Możemy przestrzeliwać liny i zrzucać różne przedmioty na swoich wrogów, wysadzać baki samochodów w bardzo hollywoodzki sposób i wykorzystywać wszelkiego rodzaju sposoby na odwrócenie uwagi przeciwnika. Rozgrywka jest bardzo przyjemna i, co ciekawe, powolna i bardzo relaksująca. Nigdzie nam się nie śpieszy, a wrogów możemy likwidować po kolei i z dużą dozą finezji.

Przeczytaj recenzję Sniper Elite 4 w serwisie Gamezilla.pl

Sniper Elite 4
Kliknij, żeby powiększyć


Firma Rebellion w swoim najnowszym tytule użyła własnego silnika Asura i postawiła przed sobą bardzo ambitne plany. W Sniper Elite 4 teren, po którym nasz snajper może się poruszać w poszczególnych misjach, jest trzy razy większy niż w poprzedniej części. Mapy są zarazem o wiele bogatsze architektonicznie. Przemieszczanie się uliczkami, które przypominają naturalne uliczki, daje sporo satysfakcji. Poszczególne miejsca w grze nie są sterylne: wszędzie walają się jakieś śmieci i inne elementy, które można spotkać w prawdziwym mieście. Niestety, oznacza to zwiększone wymagania co do wydajności komputera. Gra obsługuje DirectX 12, więc będzie to dobry materiał do porównania osiągów sprzętu w dwóch najpopularniejszych API.

Sniper Elite 4 Kliknij, żeby powiększyć


Sniper Elite 4 – wymagania sprzętowe


Najsłabsza konfiguracja, która powinna umożliwić rozgrywkę:

  • procesor – Intel Core i3-2100 3,1 GHz
  • karta graficzna – GeForce GTX 660 2 GB / Radeon HD 7870 albo lepsza
  • pamięć operacyjna: 4 GB
  • system operacyjny: Windows 7/8.1/10 64-bitowy.

 Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i7-3770 3,5 GHz
  • karta graficzna: GeForce GTX 970 4 GB/ Radeon RX 480 albo lepsza
  • pamięć operacyjna: 8 GB
  • Windows 7/8.1/10 64-bitowy.

Sniper Elite 4
Kliknij, żeby powiększyć


Wymagania sprzętowe podane przez producenta Sniper Elite 4 są jak najbardziej właściwe. Trochę zastanawia to, dlaczego nie wskazano żadnych procesorów AMD. Czy gra nie będzie współpracować z nimi prawidłowo, czy może wystąpią jakieś inne problemy, na przykład brak stabilności? Sami przeprowadziliśmy szczegółowy test procesorów, którego wyniki przedstawiamy na dalszych stronach. W tym miejscu powiemy tylko, że do uruchomienia gry wystarczy procesor dwurdzeniowy, taki jaki wymieniono w ramach najwolniejszej konfiguracji, ale widać bardzo wyraźnie, że gra bardzo lubi dużą liczbę rdzeni, najlepiej cztery i więcej, bo wtedy mocno przyspiesza. Przy czym zalecany procesor, Intel Core i7-3770, jest aż nadto wydajny – spokojnie wystarczy Core i5-4690K.

Karty graficzne, które Rebellion zaleca w ramach najwolniejszej konfiguracji, to już bardzo leciwe konstrukcje, co pozwalało się spodziewać, że Sniper Elite 4 jest dobrze zoptymalizowany i że wszystkie nowe karty zapewnią płynną zabawę. W zalecanej konfiguracji widnieje najpopularniejsza karta na Steamie, GeForce GTX 970, i jego rywal, Radeon RX 480. Obie karty działają bardzo dobrze w ustawieniach Ultra w rozdzielczości 1920 × 1080. Ilość pamięci niezbędna do uruchomienia gry jest standardowa, 4 GB, a zalecana – 8 GB. Producent zaleca tylko systemy 64-bitowe, takie jak Windows 7/8.1/10, ale żeby uruchomić grę w trybie DirectX 12, trzeba już mieć w komputerze zainstalowany Windows 10, bo pozostałe systemy nie obsługują najnowszego API Microsoftu. Szczególnie użytkownicy kart AMD powinni mieć to na uwadze, bo w tym trybie Radeony osiągają bardzo duży wzrost wydajności.

 

Miejsce testowe



Miejsce testowe znajduje się w drugiej misji, po oczyszczeniu z Niemców placu we wsi Bitanti. Wydajność mierzymy w ten sposób, że biegniemy od katakumb do bramy wejściowej. Całość trwa 30 sekund. Mierzymy średnią i minimalną liczbę klatek na sekundę.

Platforma testowa:

  • Procesor: Intel Core i7-6700K 4,7 GHz
  • Płyta główna: Asus Z170 Deluxe
  • Pamięć DDR 4: Kingston HyperX Predator DDR4, 16 GB, 2666 MHz
  • Nośnik systemowy: Crucial BX100 960 GB
  • Nośnik dodatkowy: Crucial BX100 960 GB
  • Schładzacz procesora: Noctua NH-D15
  • Zasilacz: Corsair RM1000i
  • Obudowa: Corsair Graphite 780T

Sterowniki:

  • Nvidia: WHQL ForceWare 378.66
  • AMD: Crimson ReLive Edition 17.1.2
Ocena artykułu:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
Pioy (2017.02.25, 10:28)
Ocena: 7

0%
Szkoda, że już w ogóle nie testujecie s1155.
smilehunter (2017.02.25, 10:31)
Ocena: 17

0%
Nieźle, nawet test CPU jest.
tomcug (2017.02.25, 10:43)
Ocena: 8

0%
Jak zasponsorujesz redakcji te proce, to pewnie będą w testach ;).
Pawelek6 (2017.02.25, 10:46)
Ocena: 20

0%
Normalnie nie wierzę... Testy procesorów wróciły do testów gier.
KowalPachołekFocusa (2017.02.25, 10:49)
Ocena: 22

0%
FX 6350 pokonuje i3 4160 i jest na równi z i3 6100,nawet FX 4300 pokonuje i3 4160:)
Chyba nikt nie spodziewał się że gry wielowątkowe tak szybko się rozpędzą:) Użytkownicy Intela zaraz podniosą krzyk- JA CHCĘ GRY TAKIE JAK ARMA 3,STARCRAFT!:)-wykorzystujące jeden rdzeń.
A to co wyrabia 380X z GTX 960...,aż przykro się patrzy:)
DjXbeat (2017.02.25, 10:52)
Ocena: 27

0%
Grave @ 2017.02.25 10:48  Post: 1041986
To że w DX12 karty AMD przyspieszają to jedno ale poza tym w tym trybie karty NV są udupiane i tracą nawet KILKADZIESIĄT! fps.

Do kosza z takim Dx12 który powoduje gigantyczny SPADEK wydajności.

Posiadacze kart NV w ogóle tego trybu nie powinni ruszać bo jedyne co powoduje to olbrzymi spadek fps

Za to powinieneś mieć żal do nVidi, że ich produkty sprzętowo nie są w pełni zgodne z DX12.
KowalPachołekFocusa (2017.02.25, 10:53)
Ocena: 27

0%
Grave @ 2017.02.25 10:48  Post: 1041986


Do kosza z takim Dx12 który powoduje gigantyczny SPADEK wydajności.


Ale jedynym adresatem Twojej frustracji i pretensji jest Nvidia. Mieli parę lat na SPRZĘTOWE pełne przygotowanie swoich kart pod DX12. Zamiast tego woleli kłamać
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane