Karty graficzne
Artykuł
Piotr Gołąb, Piątek, 2 grudnia 2016, 18:30

Watch Dogs 2 jest kontynuacją gry wydanej przez Ubisoft w 2014 roku. Pomimo wielu kontrowersji pierwsza część sprzedała się bardzo dobrze, a gracze polubili przygody Aidena Pearce'a. Czy drugiej uda się powtórzyć ten sukces? Czy zmiana głównego bohatera wyszła jej na dobre i czy w końcu udało się rozwiązać problemy z optymalizacją, które były kulą u nogi Jedynki? Oto test kart graficznych w Watch Dogs 2.

Watch Dogs 2
Cena od 139.00 zł do 229.90 zł

Watch Dogs 2 – test kart graficznych

Watch Dogs 2 pojawia się w bardzo dobrym dla siebie momencie, ponieważ w tym roku nie wydano żadnej gry, która byłaby nastawiona w równie dużym stopniu na eksplorację otwartego świata. Jej rywalem jest tylko Mafia III, choć ta druga pomimo podobnego charakteru nie pozwala na tak dużą ingerencję w otoczenie. W Watch Dogs 2 możemy hakować prawie wszystko: od telefonów przechodniów po system oświetlenia w całym mieście. Mamy całkowitą dowolność w sposobie wykonywania powierzonych nam zadań. Możemy wybrać, czy będziemy się przemykać pomiędzy przeciwnikami, po cichu wykorzystując dostępne metody hakowania, czy też użyjemy brutalnej siły, nie przejmując się tym, że zostaniemy wykryci. Oczywiście, każdy gracz szybko zauważy, jakie zachowanie jest najlepsze w danej sytuacji i typowe dla bohatera, jednak trzeba pamiętać, że nie mamy tutaj do czynienia ze sztywnym scenariuszem. 

 Watch Dogs 2


Watch Dogs 2 jest oparta na kolejnej wersji silnika Opus Engine, który został użyty w pierwszej części. Jest to bardzo zaawansowane narzędzie, nastawione na wierną symulację efektów środowiskowych. Warto wyróżnić oświetlenie oraz cieniowanie, dzięki którym Dwójka wygląda naprawdę dobrze. O wykorzystywanych w grze efektach graficznych napiszemy więcej następnej stronie.

Przeczytaj recenzję Watch Dogs 2 w witrynie Gamezilla.pl

Watch Dogs2


Minimalna konfiguracja wymagana, zdaniem producenta gry Watch Dogs 2, do jej uruchomienia:

  • procesor: Intel Core i5-2400S 2,5 GHz lub AMD FX-6120 3,5 GHz,
  • pamięć operacyjna: 6 GB,
  • karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870 z 2 GB pamięci i obsługą DirectX 11,
  • przestrzeń dyskowa: 50 GB
  • system operacyjny: 64-bitowy Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10.

Żeby zacząć przygodę w Watch Dogs 2, trzeba mieć co najmniej czterordzeniowy procesor (producent zaleca Core i5-2400S). Tani dwurdzeniowiec nie pozwoli zagrać w Dwójkę. Niestety, bardzo mocno ogranicza to krąg odbiorców gry. Minimalne wymagania dotyczące karty graficznej nie są już tak zaporowe: wystarczy bynajmniej nie młody GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870 z 2 GB pamięci. Nie potrzeba też najnowszego systemu Windows, bo gra nie wykorzystuje DirectX 12. Do uruchomienia Watch Dogs 2 potrzeba za to 6 GB pamięci operacyjnej i około 50 GB przestrzeni dyskowej.

Watch Dogs 2


Konfiguracja zalecana do gry Watch Dogs 2:

  • procesor: Intel Core i5-3470 3,2 GHz lub AMD FX-8120 3,9 GHz,
  • pamięć operacyjna: 8 GB,
  • karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB pamięci), GeForce GTX 970 (4 GB),
  • przestrzeń dyskowa: 50 GB
  • system operacyjny: 64-bitowy Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10.

Według producenta do płynnej rozgrywki w rozdzielczości Full HD niezbędny jest procesor Core i5-3470 lub AMD FX-8120. Wymagania te wydają się podejrzanie niskie, ale to ocenimy później. Do płynnej animacji najwyraźniej nie trzeba także jednej z najszybszych kart graficznych: wystarczy już GeForce GTX 780 3 GB lub AMD Radeon R9 290 4 GB. Do komfortowej zabawy producent zaleca jednak więcej RAM-u niż w minimalnych wymaganiach, 8 GB. Pozostałe parametry systemu pozostają niezmienione. 

 

Miejsca testowe i metodyka

Miejsce testowe (GPU) znajduje się na trasie wiodącej z Oakland do San Francisco, na moście Bay Brigde. Jedziemy mostem w stronę San Francisco, a następnie przejeżdżamy tunelem pod wyspą Yerba Buena. Ilość roślinności i liczba obiektów, które występują na tej trasie, powodują, że nawet najmocniejsze karty muszą się bardzo mocno napracować, żeby utrzymać zadowalającą płynność obrazu.

Jako miejsce testowe wykorzystywane do pomiaru wydajności procesorów wykorzystaliśmy zjazd z mostu Bay Bridge w kierunku Haum Data Center. Most ten jest zatłoczony za dnia przez sporą liczbę samochodów. Manewrowanie między nimi w takcie ucieczki przed policją nie jest zbyt trudne. Warunkiem jest oczywiście odpowiednia wydajność procesora, od którego w tym miejscu zależy bardzo wiele. O tym jak wiele przekonacie się na piątej stronie.

Ocena artykułu:
Ocen: 12
Zaloguj się, by móc oceniać
Ngreedia (2016.12.02, 18:44)
Ocena: 46

0%
uniqe15 @ 2016.12.02 18:40  Post: 1023087
Optymalizacja w szczególności radeonów jest tragiczna, 30 klatek w ultra na full hd to porażka.


Lol przecież nawet żifors za 3 klocki nie daje rady na ultra
luk21pl (2016.12.02, 19:08)
Ocena: -4

0%
tak
kacper995 (2016.12.02, 19:15)
Ocena: 3

0%
Optymalizacja w wykonaniu ubisoft
przed

po
KowalPachołekFocusa (2016.12.02, 19:39)
Ocena: 19

0%
Na pewno na VeryHigh zwykły 380,jest szybszy od 380X???
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook