Watch Dogs 2 – test kart graficznych

Watch Dogs 2 pojawia się w bardzo dobrym dla siebie momencie, ponieważ w tym roku nie wydano żadnej gry, która byłaby nastawiona w równie dużym stopniu na eksplorację otwartego świata. Jej rywalem jest tylko Mafia III, choć ta druga pomimo podobnego charakteru nie pozwala na tak dużą ingerencję w otoczenie. W Watch Dogs 2 możemy hakować prawie wszystko: od telefonów przechodniów po system oświetlenia w całym mieście. Mamy całkowitą dowolność w sposobie wykonywania powierzonych nam zadań. Możemy wybrać, czy będziemy się przemykać pomiędzy przeciwnikami, po cichu wykorzystując dostępne metody hakowania, czy też użyjemy brutalnej siły, nie przejmując się tym, że zostaniemy wykryci. Oczywiście, każdy gracz szybko zauważy, jakie zachowanie jest najlepsze w danej sytuacji i typowe dla bohatera, jednak trzeba pamiętać, że nie mamy tutaj do czynienia ze sztywnym scenariuszem.

Watch Dogs 2 jest oparta na kolejnej wersji silnika Opus Engine, który został użyty w pierwszej części. Jest to bardzo zaawansowane narzędzie, nastawione na wierną symulację efektów środowiskowych. Warto wyróżnić oświetlenie oraz cieniowanie, dzięki którym Dwójka wygląda naprawdę dobrze. O wykorzystywanych w grze efektach graficznych napiszemy więcej następnej stronie.