Karty graficzne
Artykuł
Piotr Gołąb, Piątek, 2 grudnia 2016, 18:30

Watch Dogs 2 – porównanie jakości obrazu

Watch Dogs 2 w opcjach wyboru jakości grafiki ma kilka predefiniowanych ustawień. Do dyspozycji są: niskie, średnie, wysokie, bardzo wysokie oraz ultra, ale można też precyzyjniej dostosować jakość obrazu do możliwości karty. Ubisoft stanął na wysokości zadania: pozwolił na zmianę prawie wszystkich ustawień, w tym bardzo zaawansowanych.

Watch Dogs 2


Podczas tworzenia gry Ubisoft współpracował z Nvidią, czego dowodem jest implementacja technik wykorzystywanych wyłącznie przez karty z logo GeForce. Posiadacz GPU Nvidii ma dostęp do zaawansowanych technik cieniowania HFTS (Hybrid Frustum Traced Shadows), które powodują, że cienie wyglądają nad wyraz realistycznie, a także HBAO+ (Horizon Based Ambient Occlusion), która zapewnia dokładniejsze i bardziej realistyczne oświetlenie. Warto zwrócić także uwagę na nową funkcję TXAA 3.0 (Temporal Anti-Aliasing), poprawiającą wygląd krawędzi. Poza tymi ustawieniami, dostępnymi tylko dla użytkowników kart Nvidii, w grze znalazło się sporo znanych już opcji. Nie będziemy ich omawiać: zainteresowani znajdą szczegółowe informacje w poradniku Nvidii

Dla nas w ocenie jakości obrazu kluczowych będzie kilka technik tworzenia grafiki 3D, które to w Watch Dogs 2 albo nie wyglądają należycie, albo są godne uwagi i zasługują na pochwalę.

Zaraz po rozpoczęciu zabawy widać, że gra ma ewidentny problem z wygładzaniem krawędzi. Można to sprawdzić na zamieszczonych w tym artykule zrzutach ekranowych. Zwróćcie uwagę na architekturę. Dokładnie widać, że część obiektów jest ładnie wygładzona, ale są też takie, które mają poszarpane krawędzie.  

W Watch Dogs 2 użyto również techniki Temporal Filtering, która w menu gry nazywa się wygładzenie tymczasowe. Użyto jej także w PS4 Pro do polepszenia płynności gier w rozdzielczości 4K. Podstawą jej działania jest tak zwany checkerboard rendering. Jej dokładny opis znajdziecie w naszym teście PS4 Pro. W Watch Dogs 2 użycie tej opcji powoduje, niestety, silne rozmycie postaci w ruchu i efekt poszarpanych krawędzi.

Watch Dogs 2


Jedną z najbardziej spektakularnych, najlepiej wyglądających opcji jest ustawienie mgły, które w menu polskiej wersji językowej gry nazwano mgła San Francisco. Po jej włączeniu efekt jest piorunujący – to zdecydowanie jedna z najładniejszych i najbardziej realistycznych mgieł w grach. Niestety, za takie widoki trzeba sporo zapłacić. Obciążenie zarówno GPU, jak i CPU jest tak duże, że sam producent gry przestrzega przed włączaniem tej opcji. Mgła potrafi pochłonąć wszystkie dostępne zasoby karty graficznej.

Poniżej przedstawiamy galerię porównawczą pokazującą poszczególne ustawienia graficzne, włącznie z naszym własnym ustawieniem ultra HFTS TXAA 3.0 extra detail 100%, w którym to wszystkie suwaki są przesunięte maksymalnie w prawo. Pozwala ono zobaczyć, jak ta gra może wyglądać – może, bo niewielu zdoła zagrać w tych ustawieniach.

 

 

Na poszczególnych zrzutach ekranu widać, jak zmienia się rozdzielczość tekstur, oświetlenie oraz jakość cieni. W ustawieniach ultra można podziwiać tekstury wysokiej rozdzielczości 4K, które są dodatkiem dostępnym wyłącznie w wersji PC. Jest to oddzielny DLC, który zajmuje 6 GB. Widać wyraźną różnicę pomiędzy ustawieniami bardzo wysokimi a ultra. Dwa ostatnie profile zostały dobrane przez redakcję: są oparte na ustawieniach ultra, dodatkowo w pierwszym przypadku włączyliśmy cieniowanie HFTS, a w następnym do cieniowania dodaliśmy wygładzanie krawędzi TXAA 3.0 oraz extra detail na poziomie 100 procent.  

Ocena artykułu:
Ocen: 12
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane