Inne
Artykuł
Mateusz Brzostek, Piątek, 16 grudnia 2016, 13:28

PlayStation VR to najtańszy dostępny dziś wyświetlacz VR, wymagający na dodatek najtańszego sprzętu do generowania obrazu. Sony ma wieloletnie doświadczenie z wirtualną rzeczywistością i jeszcze większe w produkowaniu wygodnego, łatwego w użyciu sprzętu. Sprawdziliśmy, czy przełożyło się ono na jakość i przydatność PlayStation VR.

Sony PlayStation VR
Cena od 1579.00 zł do 1929.00 zł

Jedną z największych zalet PlayStation VR jest cena. Otóż jest o ponad połowę tańsze od najpopularniejszych pecetowych zestawów VR: HTC Vive i Oculus Rift. Przynajmniej za sam headset zapłacimy znacznie mniej: zestaw PS VR kosztuje około 1900 zł, podczas gdy na HTC Vive trzeba wydać 4050 zł, a na Oculus Rift – około 3300 zł. PS VR można też kupić od ręki w sklepach stacjonarnych, a pozostałe są sprzedawane tylko wysyłkowo.

By móc korzystać z PlayStation VR, trzeba mieć coś, czego nie ma w zestawie: kamerę PlayStation, osobne akcesorium kosztujące około 220–230 zł. Kamera służy do śledzenia ruchów headsetu. Możemy też wyposażyć się w kontrolery Move, co będzie kosztowało dalsze 320 zł. Kontrolery nie są konieczne, ale w wiele gier wykorzystujących śledzenie rąk gra się przy ich użyciu znacznie wygodniej niż zwykłym padem DualShock.


W sumie komplet: wyświetlacz nagłowny, kamera i kontrolery kosztuje około 2450 zł – na taki wydatek musi się przygotować ktoś, kto jeszcze nie ma odpowiednich akcesoriów do PS4, a chce w pełni wykorzystać funkcjonalność PlayStation VR. To wciąż znacznie mniej, niż kosztuje funkcjonalny zestaw Oculus Rift (nie zawiera kontrolerów Touch – do nich trzeba dopłacić i jeszcze nie są dostępne) albo zestaw HTC Vive z kontrolerami.


W ten sposób PlayStation VR, choć podlega tym samym ograniczeniom co inne dostępne dziś zestawy VR, ma największe szanse upowszechnić ten sposób wyświetlania i konsumowania treści.

Ocena artykułu:
Ocen: 7
Zaloguj się, by móc oceniać
rops (2016.12.16, 14:03)
Ocena: 14

0%
Nie jest źle, najbardziej zaskakuje porównanie do 'bardziej zaawansowanych' modeli. Ale tak jak to jest napisane w artykule dla 30 minut raz-dwa razy na tydzień, lub żeby pochwalić się znajomym to chyba nie warto. Niestety, rozwiązania PC mają pewną przewagę - pójdzie tam wszystko, gra, youtube, film 3d (przyroda, fabuła, xxx ;). A tu jesteśmy praktycznie ograniczeni tylko do tego co rzuci Sony.

Trochę mało testowania w tym teście, raczej ogólne wrażenia i odczucia.
Edytowane przez autora (2016.12.16, 14:10)
Ezio21 (2016.12.16, 14:35)
Ocena: 21

0%
Jakby działało z PC to dla mas

Działa tylko z PS4 więc bezużyteczny dla każdego kto tej konsoli nie ma
AvengerGT (2016.12.16, 14:58)
Ocena: 3

0%
rops @ 2016.12.16 14:03  Post: 1026496
Ale tak jak to jest napisane w artykule dla 30 minut raz-dwa razy na tydzień, lub żeby pochwalić się znajomym to chyba nie warto.

Kwestia indywidualna. Jak się ma zajawkę, godzina dziennie to nie problem.

rops @ 2016.12.16 14:03  Post: 1026496

Niestety, rozwiązania PC mają pewną przewagę - pójdzie tam wszystko, gra, youtube, film 3d (przyroda, fabuła, xxx ;). A tu jesteśmy praktycznie ograniczeni tylko do tego co rzuci Sony.

Do konsoli można podpiąć pendrive z odpowiednio wcześniej przygotowanymi treściami, więc nie jest tak źle.
YATASHI (2016.12.16, 15:00)
Ocena: 5

0%
Bardzo mnie interesuje technologia VR. Chcę ją mieć i się zanurzyć. Testowałem Oculusa i efekt był bardzo fajny. Jednak ilość gier mnie odstrasza.
Obawiam się ,że po tygodniu zabawy gogle by leżały na półce i by się kurzyły :/
A brak możliwości podłączenia do kompa jeszcze bardziej je ogranicza. Tak to mógłbym bawić się np. W Unreal 4 i próbować stworzyć coś własnego.

Komp ma znacznie większe pole do popisu jeżeli chodzi o gry, a mimo to sensownych gier jest bardzo mało. Większość to po prostu marne kopie w których podmieniono modele.

Plus jest taki ,że PS jest architekturą zamkniętą i z tego co widzę twórcy gier chętniej patrzą na tą platformę.Natomiast za to żadnej wielkiej gry na Oculusa czy HTC nie widziałem.
motiff (2016.12.16, 15:03)
Ocena: 4

0%
Założyć na chwilę i ściągnąć, nuda nuda i nuda, ot problem w tym, że nabić contentu za dziękuje to nikt nie nabije, a sponsorów brak.
Drogo i ubogo w jednym syndrom kotleta, bo tym jest vr.
SNC (2016.12.16, 15:05)
Ocena: 3

0%
Resident evil i Ace combat moga zrobic roznice ale sony dalo caiala wprowadzajac marginalna ilosc sprzetu na rynek wiec nie wiadomo czy producenci w ogole beda chcieli inwestowac hajs w tak maly rynek.
Edytowane przez autora (2016.12.16, 15:06)
chceto (2016.12.16, 15:13)
Ocena: 6

0%
YATASHI @ 2016.12.16 15:00  Post: 1026507
Bardzo mnie interesuje technologia VR. Chcę ją mieć i się zanurzyć. Testowałem Oculusa i efekt był bardzo fajny. Jednak ilość gier mnie odstrasza.
Obawiam się ,że po tygodniu zabawy gogle by leżały na półce i by się kurzyły :/
...
Plus jest taki ,że PS jest architekturą zamkniętą i z tego co widzę twórcy gier chętniej patrzą na tą platformę.Natomiast za to żadnej wielkiej gry na Oculusa czy HTC nie widziałem.


A Chronos, Edge of Nowhere, Dirt Rally, Elite Dangerous, Obduction i zapowiedziane Lone Echo, Robo Recall oraz Arktika.1 od twórców Metro na Oculus Rift'a to mało? To tylko kilka przykładów. Sprawdź sobie dokładnie dostępne i zapowiedziane tytuły - Rift ma zdecydowanie lepszą ofertę.
Edytowane przez autora (2016.12.16, 15:21)
Jacek13 (2016.12.16, 15:43)
Ocena: 3

0%
A do pc śledzenie powinno działać, bo jest z nim kompatybilna PS3 EYE. I już teraz MUVEami można emulować VIVEa. Ja mam zamiar to kupić słabsza rozdzielczość mi nie przeszkadza, czerń między pikselami już tak
Fonzie (2016.12.16, 15:56)
Ocena: 1

0%
Ezio21 @ 2016.12.16 14:35  Post: 1026503
Jakby działało z PC to dla mas

Działa tylko z PS4 więc bezużyteczny dla każdego kto tej konsoli nie ma

To cudo działa też z pc:
https://youtu.be/veyetoD2UkY
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane