Inne
Artykuł
Mateusz Brzostek, Piątek, 16 grudnia 2016, 13:28

PlayStation VR bez konsoli

PlayStation VR da się przystosować do współpracy z innymi źródłami obrazu niż konsola. Obecnie jest to działalność hobbystyczna i eksperymentalna, ale możliwe, że Sony kiedyś zdecyduje się na udostępnienie funkcjonalności PS VR dla pecetów.

Za najbardziej zaawansowanym obecnie przedsięwzięciem z tej kategorii stoi jeden z twórców Trinus VR, aplikacji przesyłającej obraz VR z komputera na smartfony. Program jest w wersji beta (do pobrania tutaj) i stanowczo nie jest gotowy do konsumpcyjnego użytku, ale już umożliwia zabawę w grach z biblioteki Steam VR w headsecie PS VR. Z powodu kłopotów z podłączeniem kamery PlayStation Eye do peceta na razie można tylko śledzić obrót głowy dzięki danym z sensorów inercyjnych wbudowanych w okulary, ale nie można śledzić ruchów głowy ani kontrolera.

Warto zauważyć, że PlayStation VR nie pozwala wyświetlać obrazu w trybie Direct2Display, w którym działają Vive i Rift. Direct2Display powoduje, że system kompozytowania systemu operacyjnego nie kontroluje wyświetlacza. Nie jest on widziany jako dodatkowy monitor i nie podlega mechanizmom regulowanym przez OS, takim jak wymuszona synchronizacja pionowa na pulpicie albo ograniczenie częstotliwości odświeżania ekranu. PS VR podłączone do peceta jest widziane przez OS jako dodatkowy monitor, na który można nawet rozszerzyć pulpit.

Jak wspomnieliśmy, jest to eksperymentalna działalność, niewspierana przez Sony, ale możemy mieć nadzieję, że za jakiś czas PS VR będzie można, oficjalnie lub nie, wykorzystać w połączeniu z pecetem – to by znacznie zwiększyło dostępność techniki VR.

Ocena artykułu:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane