Inne
Artykuł
Mateusz Brzostek, Piątek, 16 grudnia 2016, 13:28

PlayStation VR – gry

Świat VR ciągle czeka na tak zwany killer app – treść tak wciągającą, robiącą tak duże wrażenie, że przekona dużą liczbę ludzi do kupienia zestawu VR. Czy Sony znalazło ten killer app? Nie.

Pula gier dla PlayStation VR jeszcze nie jest duża. Można ją podzielić na tytuły kompatybilne z VR, w które można też zagrać na płaskim ekranie, i produkcje wymagające zestawu VR. Skróconą listę już wydanych i planowanych gier możecie zobaczyć na stronie PlayStation, a rozbudowaną – w Wikipedii:

Większość z wymienionych to gry zręcznościowe albo przygodowe, stawiające na eksplorację środowiska. Sprawdziliśmy w działaniu kilka z nich:

  • EVE Valkyrie
  • Robinson: The Journey
  • Driveclub VR
  • Wayward Sky
  • Battlezone
  • Rez Infinite
  • RIGS: Mechanized Combat League
  • Until Dawn: Rush of Blood.


Na ile mogliśmy to stwierdzić, wszystkie z nich są wyświetlane z odświeżaniem 120 Hz (konsola generuje 60 kl./sek. – o tym na następnej stronie). Nie można też nic zarzucić na polu wydajności. O ile „płaskim” grom na PlayStation 4 zdarzają się problemy z płynnością albo równomiernością wyświetlania kolejnych klatek, to w prawie godzinie nagrań z PS VR nie znaleźliśmy ani jednej zgubionej klatki!

PS4 kontra PS4 Pro w wirtualnej rzeczywistości

Sony sprawuje kontrolę nad jakością gier wydawanych na PlayStation VR i pilnuje jej znacznie bardziej niż jakości „płaskich” gier. Dopuszcza też wyświetlanie w różnych trybach w zależności od konsoli, na której jest uruchomiona gra. Teoretycznie gry uruchomione na PS4 Pro mogą wyglądać lepiej od uruchomionych na wersji nie-Pro. Dodatkową wydajność konsoli można też wykorzystać do wyświetlania 90 kl./sek. lub 120 kl./sek. bez reprojekcji, ale biorąc pod uwagę, jak dobrze się sprawuje reprojekcja, nie przewidujemy, że stanie się to popularnym rozwiązaniem. Do tej pory nie znaleźliśmy takiego przypadku: wszystkie sprawdzone przez nas gry działały i wyglądały tak samo na obu konsolach.

W internecie można znaleźć doniesienia, jakoby Robinson: The Journey na PS4 Pro zapewniała lepszą jakość obrazu, jednak nasze nagrania tego nie potwierdzają. W tej grze peryferyjna część obrazu jest wyświetlana w zmniejszonej rozdzielczości. Zniekształcenie do sferycznej postaci skutecznie ukrywa różnicę między dwoma regionami obrazu, ale w przypadku obu modeli konsoli można ją zauważyć podczas rozgrywki, jeśli się wie, na co zwracać uwagę.

Ocena artykułu:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane