Karty graficzne
Artykuł
Piotr Gołąb, Poniedziałek, 14 listopada 2016, 18:30

Call of Duty: Infinite Warfare to kolejna część bardzo popularnej serii, która swoje początki ma w 2002 roku i której akcja początkowo rozgrywała się w czasach drugiej wojny światowej. Od pierwszej jednak dzieli ją bardzo dużo, i to pod względem zarówno fabularnym, jak i technicznym. W dzisiejszym teście sprawdzamy, jak w najnowszej produkcji studia Infinity Ward radzą sobie najpopularniejsze dziś karty graficzne.

Call of Duty: Infinite Warfare pojawia się w bardzo trudnym dla siebie momencie: ukazały się już wszystkie spośród tegorocznych wydań popularnych pierwszoosobowych strzelanek. Firma Electronic Arts wydała kilka tygodni temu Battlefielda 1, który został entuzjastycznie przyjęty przez graczy. Największym jednak rywalem dla Call of Duty: Infinite Warfare jest Titanfall 2. Obie gry łączy bardzo wiele: ta druga to przecież także militarna strzelanka osadzona w odległej przyszłości i również jej twórcy bardzo duży nacisk położyli na dynamikę rozgrywki.

Call of Duty: Infinite Warfare

Nowe Call of Duty nadal korzysta z leciwego IW engine, który to jest pochodną silnika id Tech. To już kolejna, bardzo mocno zmodyfikowana wersja tego narzędzia. Co ciekawe, producent zastosował w grze mechanizm automatycznie dostosowujący jakość wyświetlanej grafiki do możliwości karty graficznej. W dodatku algorytm optymalizacyjny działa bez wiedzy użytkownika. Piszemy o tym bardziej szczegółowo na dalszych stronach artykułu.

Gra zawiera kampanię – ciekawą, o dobrze pomyślanej, ale naszym zdaniem zbyt krótkiej fabule. Akcja rozgrywa się w przyszłości, z wykorzystaniem futurystycznej broni. Obok trybu kampanii jest oczywiście dostępny tryb wieloosobowy, który też jest dobry, choć nie tak jak ten z Titanfalla 2. Mamy również niesamowity tryb zombie z grafiką stylizowaną na film VHS z lat 80. oraz całkiem nową, niezależną od kampanii fabułą. Niestety, tryb zombie to... tylko jedna mapa – a szkoda, bo wciąga.

Call of Duty: Infinite Warfare


Call of Duty: Infinite Warfare – wymagania minimalne

  • system: Windows 7, 64-bitowy
  • procesor: Intel Core i3-3225 3,3 GHz lub odpowiednik
  • karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 2 GB lub AMD Radeon HD 7850 2 GB
  • pamięć operacyjna: 8 GB
  • wolne miejsce na nośniku danych: 70 GB

W opisie minimalnych wymagań co do konfiguracji, która pozwala zagrać w Call of Duty: Infinite Warfare, wydawca podaje, że potrzeba procesora Core i3 3,3 GHz lub jego odpowiednika. To bardzo popularna dwurdzeniowa konstrukcja, dość wydajna. Jaki procesor jest odpowiednikiem tego układu po stronie AMD – tego nie podano. Spośród kart graficznych wydawca wskazuje – w obozie zarówno AMD, jak i Nvidii – leciwe już konstrukcje. Wystarczy AMD Radeon HD 7850 2 GB lub Nvidia GeForce GTX 660 2 GB – to w dzisiejszych realiach raczej słabe karty. Gra zadowoli się 8 GB pamięci operacyjnej i nie wymaga najnowszego Windows 10: uruchamia się nawet w środowisku Windows 7.

Call of Duty: Infinite Warfare


Call of Duty: Infinite Warfare – konfiguracja zalecana

  • system: Windows 7 (lub nowszy), 64-bitowy
  • procesor: Intel Core i7-4785T 2,2 GHz lub AMD FX-8320
  • karta graficzna: GeForce GTX 960 2 GB lub Radeon R9 380 2 GB
  • pamięć operacyjna: 8 GB
  • wolne miejsce na nośniku danych: 60 GB

Wyjąwszy procesor podzespoły wymienione w ramach zalecanej konfiguracji zaskakują. Jak na nową grę, w dodatku czołową przedstawicielkę strzelanek, polecane karty graficzne nie należą do najwydajniejszych. To średni segment z zeszłego roku; oba modele są wyposażone w 2 GB pamięci. Polecany w ofercie Intela procesor to bardzo mocna jednostka Core i7, z drugiej strony wydawca sugeruje model AMD FX-8320, który jest znacząco słabszy. Do komfortowej gry wystarczy 8 GB pamięci operacyjnej i około 60 GB przestrzeni na dysku twardym.


Miejsce testowe i metodyka
 


Wybrane miejsce testowe znajduje się na księżycu Saturna, Tytanie. W misji Płonąca woda: Rafineria jesteśmy w trakcie szturmu na rafinerię, ostrzeliwani przez wrogi krążownik. Razem z nami w szturmie bierze udział nasz batalion ze wsparciem autonomicznego mecha. Jest to bardzo dynamiczna scena, w której wykorzystano wszystkie dostępne w grze efekty graficzne.

Ocena artykułu:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
SunTzu (2016.11.14, 18:33)
Ocena: 25

0%
Kiedy test CPU na AMD vs NV?
Nawet przyznajecie, że limitem na jest tutaj CPU na very low... Przecież monitory mają i 144Hz...
Czyli dało się przetestować...
... tylko coś się stało. Znów nie mamy podstawowego elementu recenzji jaki jeszcze był rok temu.
Mało kto łączy low-end z 6700k... skąd mamy wiedzieć jaki procesor do CODa? Może najnowszy i3@OC, a może Broadwell-E....
Edytowane przez autora (2016.11.14, 18:41)
agent_x007 (2016.11.14, 18:36)
Ocena: 14

0%
Warto dodać, że gra wiesza się na dwuwątkowych procesorach :(
@up Ta gra potrafi działać znośnie nawet na podkręconym Pentiumie Extreme Edition 965 ;)
Edytowane przez autora (2016.11.14, 18:38)
Pioy (2016.11.14, 18:46)
Ocena: 12

0%
Taka dynamiczna optymalizacja powinna być WYŁĄCZALNA. Chcesz mieć spokój? Daj grze wolną rękę. Chcesz ustawić po swojemu? Voila. Inna sprawa, dla mnie stosunek grafiki do wymagań jest absurdalny, przecież 750Ti to nie jest karta 'do pasjansa', bez przesady.
Ngreedia (2016.11.14, 19:03)
Ocena: 8

0%
Very low i ultra to jak dla mnie taka sama kaszana i nie warto sobie nawet suwakami głowy zawracać tylko ustawić tak aby było płynne 60 fps czy więcej i grać.
SambaVerde (2016.11.14, 19:04)
Ocena: 12

0%
Jak to było? ''4GB pamięci w GTX 960 jest bez sensu, bo ta karta tego nie wykorzysta'' Taaaa... :)
Edytowane przez autora (2016.11.14, 19:04)
szefons (2016.11.14, 19:09)
Ocena: 2

0%
Pioy @ 2016.11.14 18:46  Post: 1018640
Taka dynamiczna optymalizacja powinna być WYŁĄCZALNA.


Wyłączysz i co, przecież i tak nie będzie się dało grać na karcie 2gb z najlepszymi teksturami.
kryss20 (2016.11.14, 19:35)
Ocena: 8

0%
SunTzu @ 2016.11.14 18:33  Post: 1018636
Kiedy test CPU na AMD vs NV?
Nawet przyznajecie, że limitem na jest tutaj CPU na very low... Przecież monitory mają i 144Hz...
Czyli dało się przetestować...
... tylko coś się stało. Znów nie mamy podstawowego elementu recenzji jaki jeszcze był rok temu.
Mało kto łączy low-end z 6700k... skąd mamy wiedzieć jaki procesor do CODa? Może najnowszy i3@OC, a może Broadwell-E....

onet.pl
Paw79 (2016.11.14, 19:47)
Ocena: 24

0%
Wybrane miejsce testowe znajduje się na księżycu Tytana.

Ekhm...
O ile mnie pamięć nie myli to właśnie Tytan jest księżycem (Saturna) i nie posiada własnych satelitów.
No chyba że twórcy gry wymyślili coś o czym nie wiem.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane