Gry i konsole
Artykuł
Bartosz Woldański, Środa, 2 listopada 2016, 10:08

Jesień trwa w najlepsze, a to zazwyczaj oznacza najgorętszy okres w branży gier wideo. Październik przyniósł nam takie produkcje, jak: Mafia III, Gears of War 4, Shadow Warrior 2 i Battlefield 1. Co prawda niektóre z nich zawiodły oczekiwania, ale liczymy, że w listopadzie będziemy mieli mniej powodów do marudzenia, a więcej – do zadowolenia. Zapraszamy do zapoznania się z przygotowaną przez nas listą najlepszych gier października i listopada 2016 roku.

Najlepsze gry października 2016 roku

Zgodnie z wprowadzonymi we wrześniu zmianami w naszym cyklu wybraliśmy najlepiej zapowiadające się gry nadchodzących tygodni, ale również sprawdziliśmy, jak wypadły ostatnio wydane hity. W październiku było się czemu przyglądać, ale niestety nie wszystkie tytuły spełniły pokładane w nich nadzieje. Oto najciekawsze, naszym zdaniem, gry października 2016 roku, które oceniła redakcja serwisu Gamezilla.pl: 

Gears of War 4 

 

Producent: The Coalition

Wydawca: Microsoft Studios

Polski dystrybutor: Microsoft

Wersja językowa: polskie napisy

Data wydania: 11 października

Gatunek: gra akcji TPP

Platformy sprzętowe: PC, XO

Flagowa seria z konsoli Xbox 360 doczekała się wreszcie czwartej pełnoprawnej części, która zawitała nie tylko na Xboksa One, ale również na PC. Użytkownicy tej drugiej platformy sprzętowej mogli do tej pory zapoznać się tylko z Jedynką (także w wersji zremasterowanej) i Microsoft uznał, że czas to zmienić (i dobrze). Gra Gears of War 4 została stworzona przez studio The Coalition, które tchnęło w cykl nowe życie, zachowując przy tym największe atuty poprzedniczek. Czwórka to niezła kampania fabularna (możliwa jest kooperacja), jeszcze lepszy tryb Hordy i niezmiennie przyjemne strzelanie z systemem chowania się za osłonami. Więcej dowiecie się z recenzji.

 

Przeczytaj recenzję gry Gears of War 4

Obejrzyj wideorecenzję gry Gears of War 4

 


 

Shadow Warrior 2 

 

Producent: Flying Wild Hog

Wydawca: Devolver Digital

Polski dystrybutor: Techland

Wersja językowa: polskie napisy

Data wydania: 13 października

Gatunek: gra akcji FPP

Platformy sprzętowe: PC, PS4, XO

Polski rodzynek w październikowym zestawieniu, i to jeszcze jaki! Na tle innych gier nie tylko nie wypada blado, ale nawet bije na głowę większość z nich. Studio Flying Wild Hog spisało się na medal i zaoferowało kontynuację jeszcze lepszą od poprzedniczki. Mimo że nie obyło się bez słabszych elementów (np. nie najlepiej pomyślanego systemu rozwoju postaci), to w ogólnym rozrachunku dostaliśmy świetną porcję dynamicznej rozgrywki, z zapadającymi w pamięć bossami, bogatym uzbrojeniem i charakterystycznym dla serii humorem.

 

Przeczytaj recenzję gry Shadow Warrior 2

 


 

Sid Meier's Civilization VI 

 

 

Producent: Firaxis Games

Wydawca: 2K Games

Polski dystrybutor: Cenega

Wersja językowa: polska

Data wydania: 21 października

Gatunek: strategia

Platformy sprzętowe: PC

Seria Cywilizacja, która obchodzi w tym roku 25-lecie, powróciła w całkiem dobrym stylu, chociaż nie wszystkie elementy składowe gry udało się odpowiednio dopracować. Przede wszystkim lista bardziej znaczących zmian wcale nie jest tak obszerna, jak należałoby oczekiwać po pełnoprawnej części, na którą czekaliśmy kilka dobrych lat. Civilization VI chwali się za udany system rozwoju miast, dyplomację, oprawę audiowizualną i ogólne rozbudowanie, ale na całej linii zawodzi sztuczna inteligencja. Ponadto na końcowym etapie rozgrywki zabrakło większych nowości, które by uatrakcyjniły zabawę po przegraniu wielu godzin. Jednak ogólnie rzecz biorąc, dostaliśmy kompletną grę (może najbardziej kompletną od razu po wydaniu z całej serii), która wciąga od pierwszych chwil i wywołuje syndrom jeszcze jednej tury.

 

Przeczytaj recenzję gry Sid Meier's Civilization VI

 


 

Battlefield 1 

 

Producent: EA DICE

Wydawca: Electronic Arts

Polski dystrybutor: EA Polska

Wersja językowa: polska

Data wydania: 21 października

Gatunek: FPS

Platformy sprzętowe: PC, PS4, XO

Dla wielu graczy Battlefield 1 to była najbardziej oczekiwana gra nie tylko października, ale też całego 2016 roku. Doczekaliśmy się upragnionego powrotu do wojny totalnej z XX wieku, ale tym razem studio EA DICE pokusiło się o przedstawienie rozgrywki w realiach nie drugiej, lecz pierwszej wojny światowej. Wojny znacznie rzadziej wykorzystywanej w grach wideo. Zdecydowanie jest to więc powiew świeżości na tle ostatniego wysypu współczesnych i futurystycznych strzelanin o dużym budżecie. I co? Udało się! Battlefield 1 zachwyca pod wieloma względami. Przyzwoita, choć bardzo krótka kampania fabularna, rewelacyjny klimat na polu bitwy i przede wszystkim znakomita rozgrywka wieloosobowa (Operacje!) – tym seria Battlefield stoi od samego początku. Oczywiście, EA DICE zrobiło to w swoim stricte battlefieldowym stylu. Nie należy więc spodziewać się po grze realizmu, ale osobom zaznajomionym z produktami szwedzkiego studia chyba nie trzeba tego przypominać. Więcej na temat Battlefielda 1 przeczytacie w poniższej recenzji.

 

Przeczytaj recenzję gry Battlefield 1

 


 

 

Titanfall 2 

 

 

Producent: Respawn Entertainment

Wydawca: Electronic Arts

Polski dystrybutor: EA Polska

Wersja językowa: polska

Data wydania: 28 października

Gatunek: gra akcji

Platformy sprzętowe: PC, PS4, XO

Titanfall był całkiem niezłą grą, ale nie zdobył takiej popularności, jak oczekiwano. Niemniej jednak koncern Electronic Arts nie porzucił pomysłu połączenia dynamicznej strzelaniny sieciowej à la Call of Duty i wielkich mechów, tylko postanowił wyciągnąć wnioski i po przeszło 2 latach wydać kontynuację. Również tę przygotowało studio Respawn Entertainment, założone przez ojców pierwszych Call of Duty. Czy faktycznie wyciągnięto odpowiednie wnioski? Raczej tak. Tym razem nie tylko usprawniono i wzbogacono tryb wieloosobowy, który jest niewątpliwie daniem głównym w Titanfall 2, ale też przygotowano przyzwoitą kampanię fabularną z prawdziwego zdarzenia (co prawdą tak krótką jak w Battlefieldzie 1, ale lepsze to niż trenowanie z botami, znane z Jedynki). O tym, jakie zmiany przyniosła druga część Titanfall, przeczytacie w recenzji. Zastanawiający jest tylko okres wydania gry, raptem tydzień po Battlefieldzie 1. Co prawda nie jest to bezpośrednia konkurencja (jest nią nadchodząca gra Call of Duty: Infinite Warfare), ale ponoć już teraz liczba aktywnych graczy jest dosyć skromna, a to dobrze nie wróży. 

 

Przeczytaj recenzję gry Titanfall 2

 


 

Mafia III

 

Producent: Hangar 13

Wydawca: 2K Games

Polski dystrybutor: Cenega

Wersja językowa: polskie napisy

Data wydania: 7 października

Gatunek: gra akcji TPP, sandbox

Platformy sprzętowe: PC, PS4, XO

Grę Mafia III zamieściliśmy w niniejszym zestawieniu na wyrost, ale mimo wielu poważnych wad ma też sporo niezaprzeczalnych zalet. Fabuła, narracja, postacie, bogata i zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, całkiem przyjemny system strzelania i model jazdy oraz urzekający klimat (w tym przypadku – Nowego Orleanu z lat 60. XX wieku) – to jest to, za co tak ceniliśmy serię, i również w Trójce te elementy stoją na dość wysokim poziomie. Niestety, próba zrobienia z gry rasowego sandboksa okazała się, delikatnie mówiąc, niezbyt udana. Nowe studio Hangar 13, w którym pracują m.in. weterani z 2K Czech (twórcy poprzednich Mafii), nie sprostało zadaniu. Nie tylko powieliło typowe wady gier z otwartym światem – zrealizowało to nawet jeszcze gorzej niż licząca się na rynku konkurencja. Niezmiernie nad tym ubolewamy, bo liczyliśmy na znacznie, znacznie więcej.

 

Przeczytaj recenzję gry Mafia III

Przeczytaj test kart graficznych w grze Mafia III

 

Ocena artykułu:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
satch_ (2016.11.02, 10:18)
Ocena: 55

0%
Mafia III w tym zestawieniu to taka forma prowokacji, mam rozumieć?
Edytowane przez autora (2016.11.02, 10:19)
nimitz85 (2016.11.02, 10:19)
Ocena: 30

0%
satch_ @ 2016.11.02 10:18  Post: 1016219
Mafia III w tym zestawieniu to taka forma prowokacji, mam rozumieć?

Zgadzam się. Przy fajnym modelu jazdy oplułem monitor ze śmiechu :)
uniqe15 (2016.11.02, 10:20)
Ocena: 13

0%
Grałem w cywilizację VI, bug na bugu i do tego brak większych zmian względem V. Do tego AI kuleje. Battlefield 1 to mega ładna gra ale jak dla mnie kopia battlefrontu gdzie każdy biega jak chce, mało bfa w bfie.
Ozzbi (2016.11.02, 10:24)
Ocena: 14

0%
Tę mafie III ( to jakiś JOKE ??? ) mogli by se darować - pseudo GTA a o optymizacji nie wspomnę, BF1 OK , TF 2 może być ciekawy, jak by nie patrząc reszta OK
Walther (2016.11.02, 10:40)
Ocena: 7

0%
DEATHWING !!!!!!

Jak ja to chce :E
Divers93 (2016.11.02, 11:05)
Ocena: 9

0%
uniqe15 @ 2016.11.02 10:20  Post: 1016223
Do tego AI kuleje.

Myślę że to wystarczy żeby podsumować nową cywilizacje, niestety jako fan nie polecam i żałuje zakupu, czekam na patche/dlc.
pifffko (2016.11.02, 11:14)
Ocena: 7

0%
uniqe15 @ 2016.11.02 10:20  Post: 1016223
Grałem w cywilizację VI, bug na bugu i do tego brak większych zmian względem V. Do tego AI kuleje. Battlefield 1 to mega ładna gra ale jak dla mnie kopia battlefrontu gdzie każdy biega jak chce, mało bfa w bfie.


O jakich bugach mówisz?
Ja grałem póki co 10 godzin (1,5 rozgrywki :) ) ale nie doświadczyłem żadnego buga. Tzn. raz myślałem, że jest błąd ('najechało' mnie 38 jednostek misjonarzy od innego gracza), ale potem zrozumiałem, że tak miało być, bo po kilku turach przegrałem:) Inny gracz zwyciężył religijnie. Poza tym nie odnotowałem absolutnie żadnego buga, choć kilka dziwnych spraw rzuciło mi się w oczy. Np. łączenie jednostek we floty - można połączyć 3 statki z których każdy ma punkty życia równe 100, ale po połączeniu cała flota dalej ma życie równe 100. Czyli można stracić na raz 3 jednostki. Wg mnie ich życie powinno być równe 300. Bardzo podoba mi się idea zagospodarowania pól wokół miasta przez robotników - myślałem, że to będzie największy problem tej gry względem poprzednika - wszak tam robotnicy mogli być zautomatyzowani. Ale jako, że w civ VI zostały dodane dzielnice oraz osobne cuda (nie w głównym mieście, tylko na polach) - to wszystkie pola wokół miasta trzeba planować znacznie bardziej rozsądnie, więc to wg mnie jest zmiana na plus.

Generalnie, obawiałem się właściwie wszystkich zmian w stosunku do poprzedniczki - bo po co zmieniać coś, co jest dobre. Ale po pograniu stwierdzam, że są to zmiany na plus, albo przynajmniej są neutralne. System badań może nie do końca mi odpowiada względem poprzedniczki, ale myślę, że to też jest kwestia przyzwyczajenia.

Generalnie - bugów nie stwierdziłem, ale zmiany są bardzo duże. No i w końcu jest jakiś powiew świeżości. Paręset godzin przegrałem w CIV 5 i CIV BE i świetnie się przy tym bawiłem. Tutaj będzie podobnie ;)

PS. Co do AI - to pamiętajcie, że możecie zwiększyć poziom trudności. Różnica jest zauważalna. Pierwszą grę rozegrałem dla zapoznania się z mechaniką na standardowym poziomie trudności i faktycznie, było łatwo. Drugą - na wyższym (o jedno oczko) poziomie trudności. Tak jak mówię, różnica w trudności zauważalna gołym okiem. Po tej partii spróbuję pójść jeszcze dalej - może opiszę, jak wyglądają różnice.

EDIT 2:
Zauważyłem jeszcze jeden, bardzo irytujący mnie problem - filmiki przerywnikowe. Nie da się ich wyłączyć w opcjach, a możliwość ich wyłączenia (za pomocą myszki) trwa diabelsko długo (no, niby są to sekundy, ale podczas długiej rozgrywki... Potrafią zirytować).. Szczególnie, że są mega powtarzalne. Myślę, że to jeden z tych problemów który rozwiążą przy następnej aktualizacji.
Edytowane przez autora (2016.11.02, 16:17)
crash555 (2016.11.02, 13:30)
Ocena: 5

0%
Stefan999 @ 2016.11.02 12:44  Post: 1016250
A gdzie nowy Pokemon? Premiera w Listopadzie.


No przecież masz 'Pokemony' Watch Dogs 2
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane