Dźwięk
Artykuł
Dawid Grzyb, Czwartek, 5 maja 2016, 13:51

Minęło sporo czasu, odkąd przyglądaliśmy się należącym do marki HyperX modelom Cloud i Cloud II. Były do siebie podobne i nie wywróciły rynku do góry nogami. Natomiast najnowszy produkt, Cloud Revolver, to nowa konstrukcja, niepodobna do produktów OEM-owych. Sprawdziliśmy, czy trzyma równie wysoki poziom jak poprzednicy. Oto nasz test.

HyperX Cloud Revolver
Cena od 395.61 zł do 609.00 zł

Wstęp, opakowanie, dodatki oraz dane techniczne

Oferta należącej do Kingstona marki HyperX powiększyła się o kolejny zestaw słuchawkowy przeznaczony dla graczy. Jest ich w sumie trzy. Modele Cloud i Cloud II, wprowadzone, odpowiednio, w 2014 i 2015 roku, wypadły przeciętnie. Brzmiały dobrze, choć daleko było do tego, by serce słuchacza mocniej zabiło. Za dużo aspektów nie zagrało jak należy. Na przykład co najmniej zabawna jest sytuacja, gdy produkt, który miał błyszczeć przede wszystkim w grach, lepiej radzi sobie z muzyką. Co więcej, dość kosztowny dodatek w postaci zewnętrznej karty dźwiękowej do modelu Cloud II okazał się zupełnie nieprzydatny. Nie mogliśmy też wyzbyć się poczucia, że słuchawki marki HyperX to produkty OEM-owe, pod wieloma względami oparte na dobrze znanych nausznikach Takstar PRO 80, co niezbyt dobrze świadczy o producencie. Finansowo takie zagranie może być korzystne, ale pozostawia niesmak.

Nie podoba się nam strategia wielu firm, która polega na tym, że kupuje się gotowe słuchawki, nakleja na nie własne logo i delikatnie zmienia ich kolorystykę, po czym dodaje własną marżę. Marka HyperX, niestety, wpisała się w ten schemat. Nie chcemy zgadywać, czy modele Cloud i Cloud II miały zadanie tylko wybadać rynek i ewentualnie uzasadnić rozwój urządzeń peryferyjnych dla graczy, czy może powody były inne. W każdym razie model Cloud Revolver w niczym nie przypomina swoich poprzedników. Nie jest też podobny do żadnego produktu OEM-owego spośród tych, które znamy. Wygląda na to, że jest to konstrukcja zbudowana od zera.

Opakowanie od razu sugeruje, że mamy do czynienia ze sprzętem dla graczy, a nie audiofilskim. Jest kolorowo, wyraźnie pokazano produkt, nie obeszło się też bez opisu kluczowych funkcji. Wnętrze wyjątkowo twardego pudła jest wyłożone piankową formą, do której słuchawki idealnie pasują.

W zestawie znalazł się także solidny doczepiany mikrofon z elastycznym ramieniem. Jest też przedłużka o długości 2 m, na której końcu zamontowano pilota regulacji głośności i przycisk pozwalający wyciszyć mikrofon. Zabrakło pokrowca, co ze względu na dość wysoką cenę jest sporym niedopatrzeniem.

 

HyperX Cloud Revolver
Słuchawki
Rodzaj stereofoniczne, zamknięte, wokółuszne
Masa 376 g
Pasmo przenoszenia 12 Hz – 28 000 Hz
Impedancja 30 omów
SPL 104 dB / 1 mW przy 1kHz
THD < 2%
Mikrofon
Typ jednokierunkowy
Pasmo przenoszenia 50 Hz – 18 000 Hz
Czułość –40 dBV (0 dB=1 V/Pa, 1 kHz)
Informacje dodatkowe
Kabel 1 m, w nylonowym oplocie, TRRS
Interfejs 1 × 3,5 mm
Ocena artykułu:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
charon (2016.05.05, 14:08)
Ocena: 10

0%
Wszystko fajnie jak na słuchawki do gier póki się tej ceny nie zobaczy. Lepiej zapolować na AKG K550 i chiński mikrofonik za 15zł.
BloodyStorm (2016.05.05, 15:23)
Ocena: 0

0%
Za 250zł mam Superlux HMC631 dużo lepsza propozycja i dużo tańsza. Nie wiem gdzie to znajdzie zastosowanie...
BOLOYOO (2016.05.05, 15:26)
Ocena: 2

0%
Typowe... Dobry pierwszy produkt dla zainteresowania marką, a później odcinanie kuponów. Mam nadzieję, że się nie uda.
pawel054 (2016.05.05, 15:26)
Ocena: 8

0%
'Nie mogliśmy też wyzbyć się poczucia, że słuchawki marki HyperX to produkty OEM-owe, pod wieloma względami oparte na dobrze znanych nausznikach Takstar PRO 80, co niezbyt dobrze świadczy o producencie.'
Dlaczego niezbyt dobrze?
Takstar Pro 80 to jedne z najlepszych słuchawek w swojej cenie. To, że producent zastosował większość rozwiązań z Pro 80 to powinna być zaleta, a nie wada. Większość 'gamingowych' słuchawek to sodoma i gomora pod względem jakości użytych materiałów (o jakości dźwięku nie wspomnę).
Edytowane przez autora (2016.05.05, 15:27)
doopan (2016.05.05, 15:31)
Ocena: -3

0%
BloodyStorm @ 2016.05.05 15:23  Post: 969780
Za 250zł mam Superlux HMC631 dużo lepsza propozycja i dużo tańsza. Nie wiem gdzie to znajdzie zastosowanie...

A te HMC nadają się do gier ?
HardBhgaming (2016.05.05, 15:33)
Ocena: 0

0%
charon @ 2016.05.05 14:08  Post: 969747
Wszystko fajnie jak na słuchawki do gier póki się tej ceny nie zobaczy. Lepiej zapolować na AKG K550 i chiński mikrofonik za 15zł.

Zgadzam się z twoją opinią ale sądzę że cloud I (pierwsza wersja) jest bardzo dobra. Poza faktem że jest to kotlet w ładnej obudowie to jednak daje pokaz ponieważ.. No właśnie. Gram w cs'a od paru lat (około 8-10) żadne słuchawki z low-endu nie dały mi możliwości dokładnego sprecyzowania gdzie jest przeciwnik. Superluix'y hd681B, hs850 draco czy nawet shurki 240A. Używałem/używam ich przy karcie dźwiękowej AudioProdigy CUBE - nic szczególnego ale swoje robi. I szczerze powiedziawszy to nic nie przebije w takim budżecie pozycjonowania w grach pokroju CS gdzie ten dźwięk jest strasznie zepsuty.
Niby był tam patch który miał to poprawić ale czy to poprawił? Ciężko to stwierdzić, są mapy gdzie nie jest się w stanie dokładnie stwierdzić skąd nadchodzi przeciwnik a cloudy radzą sobie z tym całkiem dobrze. Jedyny minus to pałąk który praktycznie w moich został zniszczony nawykiem zakładania jednej słuchawki nad ucho.
fersten (2016.05.05, 15:41)
Ocena: 3

0%
pawel054 @ 2016.05.05 15:26  Post: 969783
'Nie mogliśmy też wyzbyć się poczucia, że słuchawki marki HyperX to produkty OEM-owe, pod wieloma względami oparte na dobrze znanych nausznikach Takstar PRO 80, co niezbyt dobrze świadczy o producencie.'
Dlaczego niezbyt dobrze?
Takstar Pro 80 to jedne z najlepszych słuchawek w swojej cenie. To, że producent zastosował większość rozwiązań z Pro 80 to powinna być zaleta, a nie wada. Większość 'gamingowych' słuchawek to sodoma i gomora pod względem jakości użytych materiałów (o jakości dźwięku nie wspomnę).


Dokładnie! Zrzynanie po dobrych wzorcach to zaleta a nie wada!
BloodyStorm (2016.05.05, 15:52)
Ocena: 0

0%
doopan @ 2016.05.05 15:31  Post: 969790
BloodyStorm @ 2016.05.05 15:23  Post: 969780
Za 250zł mam Superlux HMC631 dużo lepsza propozycja i dużo tańsza. Nie wiem gdzie to znajdzie zastosowanie...

A te HMC nadają się do gier ?


Oczywiście, zwłaszcza do takich jak CS:GO. Bardzo dobre pozycjonowanie dźwięku i jakość mikrofonu też na wysokim poziomie.
Edytowane przez autora (2016.05.05, 16:01)
lukevipno1 (2016.05.05, 17:47)
Ocena: -1

0%
Te wszystkie gamingowe słuchawki to pic na wodę. Ich wirtualne 5.1 czy 7.1 na dwuch przetwornikach wywołuje wielki uśmich na mojej twarzy. Krótkie porównanie, kolega ma steelseries siberia, ja kupiłem z racji zamiłowania do audio AKG K702 czyli słuchawki znanej marki w świecie audio i mikrofonik zalman na klips. Efekt? Czy gram, schucham muzyki czy oglądam filmy zawsze jest bardzo dobrze, o wygodzie nie wspomnę.
katystopej (2016.05.05, 19:09)
Ocena: -2

0%
fersten @ 2016.05.05 15:41  Post: 969800
pawel054 @ 2016.05.05 15:26  Post: 969783
'Nie mogliśmy też wyzbyć się poczucia, że słuchawki marki HyperX to produkty OEM-owe, pod wieloma względami oparte na dobrze znanych nausznikach Takstar PRO 80, co niezbyt dobrze świadczy o producencie.'
Dlaczego niezbyt dobrze?
Takstar Pro 80 to jedne z najlepszych słuchawek w swojej cenie. To, że producent zastosował większość rozwiązań z Pro 80 to powinna być zaleta, a nie wada. Większość 'gamingowych' słuchawek to sodoma i gomora pod względem jakości użytych materiałów (o jakości dźwięku nie wspomnę).


Dokładnie! Zrzynanie po dobrych wzorcach to zaleta a nie wada!


Po tym wstępie do recenzji śmiem twierdzić, że pisał go wzorowy debilfan rejzera :E
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook