Karty graficzne
Artykuł
Łukasz Marek, Sobota, 20 lutego 2016, 19:10

Hitman to najnowsza część przygód Agenta 47, łysego zabójcy, który przez lata stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci w komputerowej rozrywce. Długo oczekiwana gra (a przynajmniej jej część) ma się ukazać 11 marca. Wcześniej jednak było kilka okazji do beta-testów. Wzięliśmy udział w najnowszym z nich i sprawdziliśmy, jak nowość radzi sobie we współpracy z popularnym sprzętem. Oto test kart graficznych w grze Hitman.

Hitman (wersja beta)

W Hitmanie będziemy dokonywać zabójstw na zlecenie w ramach dobrze znanego schematu rozgrywki. W porównaniu z poprzednią częścią serii, Hitman Absolution, tereny mają być bardziej rozbudowane i udostępniać większą swobodę przemieszczania się. Od czasu do czasu twórcy gry będą uruchamiać czasowe wyzwania, zadania i wydarzenia, przypominające te z niektórych gier MMO.

Gra wzbudziła kontrowersje ze względu na model wydawniczy. W pierwszym dniu po tym, jak gra trafi do sklepów, gracze będą mieć dostęp tylko do pierwszej z trzech dużych stref rozgrywki: Paryża. Dwie następne zostaną dodane w miesięcznych odstępach. Gracz będzie mógł wykupić dostęp do całej gry od razu (za 60 euro) lub kupić tylko pierwszy „odcinek” – Paryż, a na dalsze zdecydować się później, tyle że wtedy w sumie zapłaci więcej.

Hitman zapewne będzie pierwszą wydaną grą, które będzie umiała wykorzystać API DirectX 12. Jak zapowiadają twórcy, w trybie DX12 zostaną wykorzystane obliczenia asynchroniczne. Tradycyjny sposób wykorzystania obliczeń w grach wymaga włączenia ich do ciągu zadań, które muszą być wykonywane w kolejności; następne można zacząć dopiero wtedy, gdy zakończy się poprzednie. Technika obliczeń asynchronicznych pozwala procesorowi graficznemu wykonywać niektóre zadania poza kolejnością, kiedy tylko dostępne są wolne moce przerobowe. Niestety, teraz nie przekonamy się o korzyściach z zastosowania nowego API – wersja beta nie ma trybu DirectX 12. Wrócimy do tego zagadnienia przy pierwszej możliwej okazji.

Najsłabsza konfiguracja wymagana, zdaniem producenta Hitmana, do uruchomienia gry:

  • system operacyjny: Windows 7 64-bitowy,
  • procesor: Intel Core i5-2500K lub AMD Phenom II X4 940,
  • pamięć operacyjna: 8 GB,
  • karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7870.

Najsłabsza konfiguracja obejmuje karty graficzne ze średniej półki sprzed 4 lat – posiadacze kilkuletnich komputerów nie powinni mieć problemów z płynnością rozgrywki.

Konfiguracja zalecana do gry Hitman:

  • system operacyjny: Windows 7, Windows 8 lub Windows 10 64-bitowy,
  • procesor: Intel Core i7 3770 3,4 GHz lub AMD FX-8350 4 GHz,
  • pamięć operacyjna: 8 GB,
  • karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 770 lub AMD Radeon R9 290.

W zalecanej konfiguracji producent proponuje karty graficzne wyższej półki z 2013 roku i ośmiowątkowe procesory. Ponieważ dwa z trzech wymienionych systemów operacyjnych nie pozwolą wykorzystać DirectX 12, zapewne w zaleceniach nie wzięto pod uwagę trybu DX12 (albo ten nie zmienia zasadniczo wydajności).

Miejsca testowe i metodyka

Wersja beta to właściwie prolog gry, zapewniający 15 minut zabawy. Wykonujemy w nim misję treningową w symulowanym otoczeniu wypełnionym statystami. Zmierzyliśmy wydajność pośród gęstego tłumu, który ma być bardzo częstym widokiem w dalszej części gry.

Menu konfiguracyjne gry blokuje niektóre opcje jakości obrazu w zależności od użytej karty graficznej, a szczególnie od ilości jej własnej pamięci. Na przykład w grze zainstalowanej w komputerze z GeForce'em GTX-em 780 Ti czy Radeonem R9 280X nie można ustawić rozdzielczości wyższej niż 1920 × 1200, a posiadacz GTX-a 960 ustawi jakość tekstur na wysoką pod warunkiem, że będzie to wersja karty z 4 GB własnej pamięci. Przetestowaliśmy tyle kombinacji ustawień, na ile pozwoliło nam to ograniczenie.

Ocena artykułu:
Ocen: 10
Zaloguj się, by móc oceniać
gbur21 (2016.02.20, 19:19)
Ocena: 36

0%
To wersja beta zobaczymy co będzie w finalu. Bo teraz wymagania są gigantyczne
SunTzu (2016.02.20, 19:20)
Ocena: 15

0%
Jeju co się dzieje... o ile na górze radeony mają przewagę 'delikatną' to na dole cuda się dzieją
7870 łyknął 680, a 7970GE mignął 780. To przecież różnej klasy GPU.
Edytowane przez autora (2016.02.20, 19:24)
spikecool (2016.02.20, 19:21)
Ocena: 54

0%
Hahahaa,
If VRAM = 2 gb & Nvidia Geforce than block
If VRAM = 2 gb & AMD Radeon than run

Ktoś tu nie gra czysto, a gra jest firmowana przez AMD
franczesco (2016.02.20, 19:22)
Ocena: 9

0%
A co z CPU? Będziecie sprawdzać? Ciekawe czy wyniki z bety potwierdzą się w wersji końcowej
Edytowane przez autora (2016.02.20, 19:23)
spikecool (2016.02.20, 19:24)
Ocena: 26

0%
Sebotus @ 2016.02.20 19:23  Post: 951803
Z reguły to nvidia gra nieczysto.. więc raz na miliard lat chyba można zobaczyć to po stronie amd. Nie ma porównania.

Nie pamiętam by w jakiejś grze włączenie wyższej jakości grafiki było blokowane z powodu producenta GPU
DjXbeat (2016.02.20, 19:24)
Ocena: 8

0%
Na chwile obecną wymagania BETY są bardzo duże a graficznie gra prezentuje się dość porównywalnie z Hitmanem Absolution.
U mnie GTX980 1277/1750Mhz oferuje minimalnie lepsze osiągi od R9 290X 1040/1300Mhz.
Jeżeli chodzi o procesor to BETA nie ma wielkich wymagań względem CPU.
Edytowane przez autora (2016.02.20, 19:25)
Zajcc (2016.02.20, 19:25)
Ocena: 21

0%
Ponoć Nvidia ma poprawić sterowniki do tej gry i wydajnośc ma znacznie wzrosnąć. Ja bym poczekał z werdyktem na wersję premierową
hollow_ (2016.02.20, 19:27)
Ocena: 10

0%
gbur21 @ 2016.02.20 19:19  Post: 951797
To wersja beta zobaczymy co będzie w finalu. Bo teraz wymagania są gigantyczne


Ja bym nie liczył na cuda. Garść programistów ma na tyle zaparcia, żeby dzisiaj dobrze optymalizować gry, większość nabija $ producentom GPU. A jak już nie optymalizują od początku to po becie tym bardziej. Chyba, że zrobią modny dzisiaj downgrade i powiedzą, że odwalili kawał dobrej roboty.

Edit: Patrz na przykładzie Bethesdy czy Activision. Grafa na silnikach sprzed paru lat, albo na poziomie sprzed paru lat a jakie mają wymagania Fallout 4 czy CoD BO 3. O Batmanie nowym nie wspomnę. Po prostu mają nas, graczy głęboko w d...
Edytowane przez autora (2016.02.20, 19:31)
victor34 (2016.02.20, 19:27)
Ocena: 15

0%
Porównanie grafiki by się przydało. Ciekawe ile różni low od medium i high
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane