D德i瘯
Artyku
Dawid Grzyb, Poniedzia貫k, 16 marca 2015, 18:13

Testy praktyczne

Testy praktyczne sk豉da造 si z dw鏂h cz窷ci. Pierwsza polega豉 na por闚naniu kart d德i瘯owych bez jakichkolwiek wspomagaczy; wirtualizacji wielu kana堯w, korekcji pasma czy podbijania basu. Druga to konfrontacja por闚nanych urz康ze, ale po ustawieniu najlepszych, naszym zdaniem, opcji korekcji programowej brzmienia.

Czyste stereo

W trybie czystego stereo nie ma zaskakuj帷ych r騜nic pomi璠zy produktami. Cho s s造szalne, to jednak s subtelne. W praktyce przesiadka z modelu U5 na uk豉d zintegrowany na p造cie g堯wnej nie boli. Ten pierwszy odrobin bardziej doci捫a d德i瘯 i ociepla go, ale te podaje mocniej, w bardziej punktowy spos鏏. Za to wykorzystuj帷a scalak ALC889 p造ta g堯wna uwyra幡ia g鏎ne cz瘰totliwo軼i, co automatycznie sprawia, 瞠 lepiej s造cha odg這sy kluczowe dla rozgrywki, cho pewnie jest to rezultat braku nale篡tej masy w brzmieniu pozosta造ch podzakres闚. Podkre郵amy jednak, 瞠 U5 te gra do嗆 szczeg馧owo. Ponadto brzmienie uk豉du na p造cie jest nieco wyprane z barwy, bardziej syntetyczne, og鏊nie l瞠jsze w odbiorze, ale nie s造cha w nim 瘸dnych zniekszta販e, poszczeg鏊ne odg這sy s podawane w nale篡ty spos鏏.

Tym, co najbardziej r騜ni por闚nywane produkty, jest umiej皻no嗆 precyzyjnego informowania gracza o przeciwniku. Model U5 w trybie stereo robi to dobrze; da si us造sze, 瞠 wr鏬 jest na przyk豉d nieco wy瞠j i po lewej. Znajomo嗆 mapy na pami耩 pozwala wtedy szybko go namierzy. Tutaj „integra” troch niedomaga. Kierunek, z kt鏎ego dochodzi dany d德i瘯, jest okre郵ony w豉軼iwie: prawa strona nie jest mylona z lew, a g鏎a – z ty貫m, natomiast kiepsko jej wychodzi r騜nicowanie wysoko軼i. Co wi璚ej, U5 nawet w trybie stereo zapewnia pewn doz przestrzenno軼i i powietrza, co te przek豉da si na realizm wra瞠.

Po wirtualizacji

W przypadku opartej na ALC889 „integry” zdecydowali鄉y si na 鈔odowisko „og鏊ny”. Ten tryb chyba w najbardziej subtelny spos鏏 ze wszystkich dost瘼nych przydaje d德i瘯om w grze przestrzenno軼i. Oby這 si bez korekcji graficznej pasma. W oprogramowaniu U5 ustawili鄉y efekt Virtual Surround oraz 鈔odowisko Studio na 35%. I tym razem nie ingerowali鄉y w s造szalno嗆 podzakres闚 czy podbicie basu. Rezultat nie kaza na siebie d逝go czeka.

Dopiero emulacja efekt闚 przestrzennych pokaza豉, jak du瘸 jest r騜nica pomi璠zy produktami. ALC889 brzmia jak zawsze lekko, szczeg馧owo, matowo i ostro, gdy na ekranie pojawia豉 si sieczka. Ustawienie wirtualizacji w jego oprogramowaniu sprawi這, 瞠 d德i瘯 sta si bardzo przestrzenny, ale jednocze郾ie chaotyczny; efekt pog這su by za du篡, przynajmniej o po這w. To g堯wnie przez to nie mo積a by這 odpowiednio szybko zlokalizowa konkretnych odg這s闚. Nie przeczymy: namacalno嗆 d德i瘯闚, „powietrze” dooko豉, realizm otoczenia by造 ca趾iem niez貫, tyle 瞠 nie sprzyja這 to skuteczno軼i w wirtualnej rywalizacji.

Owszem, w takich warunkach da si gra, mo積a si do nich przyzwyczai. Niedostatki zaczn dawa si we znaki dopiero po wypr鏏owaniu czego lepszego, cho熲y w豉郾ie U5. Da si w nim ustawi si喚 pog這su. D德i瘯 dooko豉 gracza znacznie „ur鏀” w por闚naniu z trybem stereo, ale te nie do przesady. Poszczeg鏊ne odg這sy nie nak豉da造 si na siebie i nie odbija造 echem w niesko鎍zono嗆. Dzi瘯i temu mo積a by這 豉two okre郵i, gdzie rozgrywa si akcja. U5 brzmi masywniej od ALC889; og鏊nie d德i瘯 jest bardziej zbity, ale te ma lepsz barw. Po przesiadce z rozwi您ania zintegrowanego z pocz徠ku wirtualne otoczenie wydawa這 si klaustrofobiczne, ale mo積a si z tym oswoi dos這wnie w 2 minuty. D德i瘯 w grach jest nie tylko masywny, ale te szczeg馧owy i odpowiednio wype軟iony powietrzem. Spos鏏, w jaki ta karta symuluje wybuchy, przelatuj帷e pociski oraz odg這sy krok闚 za postaci gracza, budzi uznanie – pod tym wzgl璠em ALC889 nie mo瞠 si z ni r闚na.

Tak wi璚 wprawdzie w trybie stereo r騜nice nie by造 du瞠, po uaktywnieniu emulacji drastycznie si pog喚bi造 na korzy嗆 U5 (dodajmy: wzgl璠nie taniego).

Ocena artyku逝:
Ocen: 17
Zaloguj si, by m鏂 ocenia
Artyku造 spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane