Evolve

Evolve to gra, w której wcielamy się w jedną z postaci na pięcioosobowej arenie: do wyboru mamy jednego z czterech łowców (są to: szturmowiec, medyk, traper oraz jednostka wsparcia) lub potwora (który też ma trzy różne klasy). Tak zaczyna się rozgrywka w asymetrycznym trybie wieloosobowym, w którym czterech ludzi walczy z jedną dużą bestią. Początkowo walka jest nierówna i łowcy mogą szybko pozbyć się bestii, więc gracz kierujący jej poczynaniami na początku jest raczej zmuszony do ucieczki, lecz jeśli wyewoluuje ona do większej i silniejszej postaci, nagle myśliwi stają się zwierzyną. Z tą ciekawą grą zetknęliśmy się już w listopadzie, ale dopiero teraz faktycznie trafiła ona do graczy w pełnej wersji.

Gra Evolve (wszystko na jej temat) jest oparta na silniku graficznym Cryteka o nazwie CryEngine. To już jego czwarta generacja. Niemcy zrezygnowali w niej z dotychczasowej numeracji i po prostu aktualizują kod na bieżąco. Najnowszy CryEngine zastosowano między innymi w Ryse: Son of Rome, wykorzystywać będzie go też oczekiwany z niecierpliwością Star Citizen. Niestety, pomimo użycia najnowszej wersji silnika (tak jak w Ryse: Son of Rome) i zapowiedzi współpracy firm Crytek oraz AMD w grze nie jest dostępne API Mantle. Do marki Evolve podłączyła się za to Nvidia, bo nowość znalazła się w programie o nazwie The Way It's Meant To Be Played.