Seria Halo już od czasu pierwszej części jest synonimem dobrego FPS-a na konsolach Microsoftu. Od części drugiej miłośnicy przygód Master Chiefa mogą grać w znakomity tryb wieloosobowy. To właśnie Halo 2 i następne stały się niemalże ambasadorami usługi Xbox Live, bijąc rekordy popularności w liczbie godzin spędzonych przez graczy na strzelaniu do siebie nawzajem w sieci. Kilka dni temu zakończyły się trwające trzy tygodnie testy beta trybu wieloosobowego Halo 5, któremu warto przez chwilę przyjrzeć się nieco bliżej, gdyż poczynione przez twórców zmiany wywracają do góry nogami założenia będące podstawą mechaniki dwóch poprzednich części.

Zawartość Halo 5 MultiPlayer beta

Po uruchomieniu Halo 5 MultiPlayer Beta i dość długim oczekiwaniu na załadowanie danych pojawia się animowany ekran główny, przedstawiający centrum dowodzenia Spartan. Wśród dostępnych opcji nie brakuje możliwości zmiany wyglądu swojego Spartanina, ale tą najważniejszą jest, rzecz jasna, bezpośrednie przejście do wyboru jednego z trzech obecnych w becie trybów zabawy. Miłośnicy pierwszoosobowych strzelanek nie znajdą tutaj wymyślnych rozgrywek dostępnych w poprzednich częściach (co oczywiście nie znaczy, że nie pojawią się one w pełnej wersji, spodziewanej jesienią), a raczej mogą oczekiwać kwintesencji tego, co od lat cieszy ich w innych produkcjach.