Monitory i projektory
Artykuł
Łukasz Marek, Piątek, 22 sierpnia 2014, 12:46

144 Hz kontra 60 Hz – film z rozgrywki

Monitor Asusa pozwala ustawić odświeżanie na poziomie 144 Hz, więc na samym początku postanowiliśmy przygotować krótki film z rozgrywki w jednej z gier, która może być jedną z najczęściej uruchamianych przez użytkowników tego monitora. Counter-Strike: Global Offensive to obecnie najpopularniejsza strzelanka sieciowa: każdego dnia gra w nią ponad 200 tys. osób. Tej liczbie daleko do wyników gier MMO, takich jak Dota (ok. 750 tys. graczy dziennie), ale deklasuje bezpośrednią konkurencję: w Battlefielda 4 każdego dnia gra nie więcej niż 50 tys. osób.

W szybkich grach, takich jak Counter-Strike, Quake Live, Shootmania Storm oraz inne sieciowe strzelanki, niezwykle ważne dla wygranej jest to, by zobaczyć przeciwnika, zanim on zobaczy postać gracza. Na wyższym poziomie rozgrywek wręcz ułamki sekund decydują o tym, która drużyna wyjdzie zwycięsko z potyczki, a każdy frag jest na wagę złota, i właśnie wtedy najbardziej widać przewagę 120- oraz 144-hercowych monitorów nad zwykłymi, 60-hercowymi. 

Tak szybkie odświeżanie poprawi jednak istotnie jakość rozgrywki, tylko jeśli na ekranie będzie odpowiednio dużo ruchu. Idąc tym tropem: komfortu rozgrywki w grach typu Total War: Rome II nie da się wyraźnie zwiększyć, bo scenerie są w nich raczej statyczne, ale już w takich tytułach, jak Watch Dogs, GTA V czy wyścigówki, choćby nadchodzący Project CARS, poprawa jest widoczna.

Zresztą najwięcej o samej płynności obrazu powie po prostu krótki film nagrany kamerą Fastec TS3 z szybkością 500 kl./s.

 
 
Ocena artykułu:
Ocen: 25
Zaloguj się, by móc oceniać
Facebook
Ostatnio komentowane