Zaufać świeżakowi

Ostatnie trzy gry z serii The Elder Scrolls były stworzone przez Bethesda Game Studios, załogę zaprawioną w bojach, znającą się na grach osadzonych w świecie Tamriel jak żadna inna. Można zatem wyjść z założenia, że ci wyjadacze rzemiosła cRPG to najbezpieczniejszy wybór, gdy trzeba graczom zaprezentować nową część wręcz legendarnej serii. Stało się jednak inaczej. Bethesda Softworks nie jest samodzielnym, autonomicznym bytem. Firma ta należy do ZeniMax Media, jeszcze większego tworu, który ma pod swoimi skrzydłami między innymi idSoftware i Arkane Studios. Włodarze z ZeniMaksa w 2007 roku postanowili powołać do życia nowe studio, nazwane po prostu ZeniMax Online Studios, i to właśnie jemu powierzyli stworzenie gry MMO opartej na wirtualnym świecie The Elder Scrolls.

The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online

Pomysł stworzenia nowego studia ma ręce i nogi, gdy w grę wchodzi produkcja gry tak dużej jak sandboksowe MMO. Takie tytuły powstają latami i jest to na wielu płaszczyznach żmudna praca. Stąd racjonalne wydaje się zaprzęgnięcie do pracy załogi, która będzie skupiona tylko na jednym produkcie, i w tym przypadku nie należy wydawać osądów na podstawie stażu. W końcu najważniejsi są ludzie, którzy tworzą dany zespół.