Karty graficzne
Artykuł
Łukasz Marek, Czwartek, 27 lutego 2014, 20:17

Thief, czyli nowe przygody Garetta, pojawił się w sklepach już wczoraj, a już jutro będzie można w niego zagrać również w Polsce. Z tej okazji przygotowaliśmy kompletny test kart graficznych w najnowszym tytule z logo Gaming Evolved. Tak, wygląda na to, że twórcy gier we współpracy z AMD zaczynają odświeżać starsze hity, a przedsmak tego mieliśmy w tamtym roku w postaci Tomb Raidera. Thief, podobnie jak Battlefield 4, początkowo będzie dostępny w wersji bez obsługi dwóch nowych technik AMD, Mantle oraz True Audio. W takim razie jaki sprzęt zapewni dobrą zabawę?

Thief

Nasza ocena nowego Thiefa jest jednoznaczna: warto w niego zagrać. Właśnie dlatego przetestowaliśmy w nim szereg kart graficznych. Dziś jednak większą uwagę zwrócimy na stronę techniczną gry. Niezależnie od tego, czy gracz postanowi przemykać w cieniu czy eliminować kolejnych strażników, będzie mu potrzebna precyzja oraz wyczucie czasu, więc wszystko może zostać zniweczone przez spadki liczby klatek na sekundę.

Teoretycznie Thief jest oparty na silniku Unreal w wersji 3.0, oczywiście odpowiednio podrasowanym i zmodyfikowanym. O samej grafice nie ma się co w tym miejscu rozpisywać, bo wcześniej zrobił to nasz redakcyjny kolega Dawid.

Mantle? True Audio?

Gra wbrew zapowiedziom została udostępniona bez obsługi nowego API AMD, Mantle, i techniki True Audio. Producent zapewnia jednak, że stosowna łatka pojawi się już w pierwszym tygodniu marca. Mamy przy tym nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja z „grudniową” aktualizacją do Battlefielda 4, która ostatecznie ukazała się dopiero w lutym.

Najsłabsza konfiguracja wymagana do uruchomienia gry:

  • procesor: dwurdzeniowy o wysokiej wydajności lub czterordzeniowy;
  • pamięć operacyjna: 4 GB lub więcej;
  • karta graficzna: AMD Radeon HD 4800 / Nvidia GeForce GTS 250 lub szybsza, obsługująca DirectX 10;
  • system operacyjny: Windows Vista.

Twórcy gry, określając najsłabszą dopuszczalną konfigurację, podeszli do tematu w ciekawy sposób, wyróżniając procesory „dwurdzeniowe o wysokiej wydajności” oraz w domyśle słabsze czterordzeniowe. Wcale nas to nie dziwi, bo nie brakuje przecież sytuacji, kiedy dwurdzeniowce najnowszej generacji rozstawiają starsze czterordzeniowce po kątach

Jeśli chodzi o pozostałe wymagania, warto jeszcze zwrócić uwagę, że coraz częściej wśród obsługiwanych systemów nie pojawia się Windows XP. Czy to już nie czas zmienić system? ;)

Zalecana konfiguracja:

  • procesor: Intel Core i7 lub AMD FX-8000;
  • pamięć operacyjna: 4 GB lub więcej;
  • karta graficzna: AMD Radeon HD 7870 / Nvidia GeForce GTX 660 lub szybsza, obsługująca DirectX 11;
  • system operacyjny: Windows 7 lub 8.

Zalecana konfiguracja sprzętowa obejmuje czołowe procesory AMD oraz Intela, które przecież różnią się znacznie zarówno ceną, jak i wydajnością. Do komfortowej zabawy spośród kart graficznych wystarczą według twórców gry konstrukcje pokroju Radeona HD 7870 i GeForce'a GTX 660. Ponadto wymagana jest obsługa DX11, więc trzeba mieć Windows 7 lub Windows 8.

Miejsce testowe i ustawienia

Wybraliśmy zadanie o nazwie Man Apart, w którym celem Garetta było przedostanie się do rezydencji Barona. Po drodze czeka nas sekwencja w ogrodzie przed samym budynkiem, gdzie stosunkowo małego skrawka terenu pilnuje kilku strażników oraz pies.

W testach korzystaliśmy z predefiniowanych ustawień graficznych: Normal, High oraz Very High.

Ocena artykułu:
Ocen: 11
Zaloguj się, by móc oceniać
Kameleonn (2014.02.27, 20:26)
Ocena: 4

0%
Wiadomo juz kiedy bedzie dostepne mantle?
Drzemor (2014.02.27, 20:31)
Ocena: 16

0%
Fajny test, czyli sobie popyrkam w tych +/- 40 fps na staruszku gtx-560ti i i5 2500k OC
Edytowane przez autora (2014.02.27, 20:50)
qjin (2014.02.27, 20:32)

0%
Kameleonn @ 2014.02.27 20:26  Post: 728408
Wiadomo juz kiedy bedzie dostepne mantle?


http://pclab.pl/news56582.html
Konkretnej daty nie ma.
Redux (2014.02.27, 20:37)
Ocena: 1

0%
Może 30 będzie na HD7770 xD
focus (2014.02.27, 20:39)

0%
Redux @ 2014.02.27 20:37  Post: 728414
Może 30 będzie na HD7770 xD

W 'normal' nawet blisko 40.
3dmark (2014.02.27, 20:43)
Ocena: 12

0%
Thief jest firmowany przez AMD, prawda? Mam do nich pytanie...... Dlaczego wykręcony w kosmos FX8350 obrywa od tańszego i5 4570 @def?
Nie rozumiem tego. Nowe gry miały działać lepiej na AMD a nie działają....... Odrobinę lepiej było w bf4 ale jedna jaskółka wiosny nie czyni....... :(
Edytowane przez autora (2014.02.27, 20:44)
SunTzu (2014.02.27, 20:48)
Ocena: 5

0%
3dmark @ 2014.02.27 20:43  Post: 728416
Thief jest firmowany przez AMD, prawda? Mam do nich pytanie...... Dlaczego wykręcony w kosmos FX8350 obrywa od tańszego i5 4570 @def?
Nie rozumiem tego. Nowe gry miały działać lepiej na AMD a nie działają....... Odrobinę lepiej było w bf4 ale jedna jaskółka wiosny nie czyni....... :(

Bo FX to 'jest' topowy procesor AMD sprzed paru lat, a Intel przez te lata robi małe kroczki do przodu.
Sami sobie to robią, a raczej nic nie robią to co się dziwić, że stoją.

Ale szczerze to FXy radzą sobie tutaj nieźle vs parę innych gier, a sama gra nie ma takiego narzutu i daje radę prawie każdy procesor. Chyba dopiero można by mieć problem przy 1m/2c, a tak to każdy tutaj daje radę.
Edytowane przez autora (2014.02.27, 20:51)
3dmark (2014.02.27, 20:51)
Ocena: 13

0%
SunTzu @ 2014.02.27 20:48  Post: 728419
3dmark @ 2014.02.27 20:43  Post: 728416
Thief jest firmowany przez AMD, prawda? Mam do nich pytanie...... Dlaczego wykręcony w kosmos FX8350 obrywa od tańszego i5 4570 @def?
Nie rozumiem tego. Nowe gry miały działać lepiej na AMD a nie działają....... Odrobinę lepiej było w bf4 ale jedna jaskółka wiosny nie czyni....... :(

Bo FX to 'jest' topowy procesor AMD sprzed paru lat, a Intel przez te lata robi małe kroczki do przodu.
Sami sobie to robią, a raczej nic nie robią to co się dziwić, że stoją.

Ale szczerze to FXy radzą sobie tutaj nieźle vs parę innych gier, a sama gra nie ma takiego narzutu i daje radę prawie każdy procesor.

FX8350 to październik 2012. Haswell to czerwiec 2013. IB to kwiecień 2012 a i tak jest szybszy
franczesco (2014.02.27, 20:53)
Ocena: 22

0%
Mantle powinien być dostępny natychmiast do tej gry. To spóźnienie tylko źle wpływa na wizerunek AMD. Za tydzień nikt Thief'em interesować się nie będzie bo i po co
Edytowane przez autora (2014.02.27, 20:55)
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane