Gry i konsole
Artykuł
Dawid Grzyb, Niedziela, 2 grudnia 2012, 10:01

Gdy pierwszy Far Cry ujrzał światło dzienne, miał wszystko co trzeba: niezłą fabułę, w tym zaskakujący zwrot akcji, znakomitą grafikę oraz nieziemską grywalność. Dlatego jest to jedna z tych gier, do których wraca się po latach, czekając na kontynuację. Niestety, Dwójka pozostawiła pewien niesmak, nawet pomimo kilku elementów, które wykorzystano z niemałym powodzeniem w poprzedniku. Najnowsza, trzecia część sprawia wrażenie, jakby chciała pogodzić dwie wcześniejsze. Co z tego wyszło?

Tytułem tropikalnego wstępu

Może zacznę od tego, że druga część Far Cry była dla mnie sporym zawodem. Po części winę ponoszą raczej średnio ciekawe realia. Afryka nie przypadła mi do gustu, co jest kwestią czysto subiektywną, i nie chcę się tutaj nad tym rozwodzić, niemniej wykonanie też nie było najlepsze, także sama rozgrywka nie była najwyższych lotów. Owszem, pojawiło się kilka naprawdę ciekawych, świeżych rozwiązań, ale sporo rzeczy kulało, między innymi grafika. Podobnie jak wiele innych osób nie podskoczyłem z radości na wieść o tym, że poprawiona wersja tego samego silnika zostanie wykorzystana w trzeciej części.

Tak to właśnie bywa, że gdy pierwszy produkt z serii jest bardzo dobry, oczekiwania względem kontynuacji często są bardzo wygórowane. Ale dość już tego pastwienia się nad Dwójką, czas ocenić następcę. A wszystko wskazuje na to, że mamy poniekąd do czynienia z powrotem do korzeni. Perspektywę wizyty na bliżej nieokreślonej tropikalnej wyspie powitałem z szeroko rozpostartymi ramionami.

Fabuła Far Cry 3 nie jest czymś niespotykanym. Ot, grupa przyjaciół spędza czas we wspólnym gronie, po czym wpada w łapska handlarzy niewolników. Gracz wciela się, oczywiście, w rolę jednego z porwanych, a jego zadaniem jest przeżyć i ocalić kompanów. Okazuje się jednak, że tropikalna wyspa, na której się znaleźli, jest bardziej pokręcona, niżby się mogło na pierwszy rzut oka wydawać. 

Shadow Kings
Ocena artykułu:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
focus (2012.12.02, 10:19)

0%
NE$C@FE @ 2012.12.02 10:15  Post: 620009
PCLab coś tyły troszkę z artykułem. Na innych portalach to ja nawet testy wydajności zdążyłem zobaczyć. Tracę sentyment już do Waszej strony, jednym dobrym elementem tej strony jest forum, na którym są super pomocni ludzie. Żen..

A to widział? Test kart graficznych i procesorów w Far Cry 3?
Edytowane przez autora (2012.12.02, 10:19)
adam_k27 (2012.12.02, 10:24)
Ocena: 17

0%
Ciekawe czy na gołym A10-5800k i zintegrowanej grafice da się komfortowo (płynnie) pograć po obniżeniu detali oczywiście?
SunTzu (2012.12.02, 10:25)
Ocena: 2

0%
lukaszk140193 @ 2012.12.02 10:23  Post: 620012
szczerze, dla mnie ta gra, to jedne wielki DNO
zapowiadało się tak dobrze a jest wręcz odwrotnie.
grafika z przed 6lat
woda to jak jeden wielki kisiel ;/
i żeby ustrzelić wroga to trzeba sporo naboi w niego.
jak pograłem chwile, to długo to na moim komputerze nie siedziało.

A co myślałeś, że jak człowieka strzeli się kulkę to powinien zwijać się bólu i sam zabić?


adam_k27 @ 2012.12.02 10:24  Post: 620015
Ciekawe czy na gołym A10-5800k i zintegrowanej grafice da się komfortowo (płynnie) pograć po obniżeniu detali oczywiście?


Wiesz moim zdaniem APU to dobry pomysł, ale tylko do laptopów, gdzie rozdzielczość 720p generalnie może wystarczyć. Więc w zależności od rozdzielczości z pewnością 'da się grać' na laptopach. (wyrażenie da się grać idealnie pasuje do sytuacji)
Edytowane przez autora (2012.12.02, 10:31)
cOijN (2012.12.02, 10:36)
Ocena: 6

0%
po pierwsze primo to za niskie FOV, na oko w okolicy 85-90 stopni, z tego co pamietam bylo w FC2, nie dalo sie tego legalnie poprawic, trzeba bylo sie wspomagac specjalnym programem.
wszystkie FPSy powinny miec mozliwosc do dostosowania FOV na dowolna wartosc, powiedzmy do 130 stopni max, powyzej juz raczej nie ma sensu.
wybaczcie ale przy takim niskim FOV po prostu po chwili zbiera mi sie na wymiory i nie odczuwam zadnej przyjemnosci z gry.

po drugie primo tworcy mogliby sobie zadac chociaz minimum trudu w zaimplementowaniu teselacji, a tak to faktycznie grafika trąci rokiem 2008
w skrocie: dupy nie urywa
Thorns (2012.12.02, 10:36)
Ocena: -3

0%
No i zaczęło się typowe Polskie marudzenie w komentarzach, 'grafika słaba, wymagania za duże' a widziałeś ty chłopie tą grę na kompie czy tylko się screen'ami sugerujesz? Grafika w Full HD i wysokich detalach jest naprawdę niezła jak na te klimaty gry (plaże, drzewa) . Z fabuły jedyne co mnie denerwuje to latanie za kozami czy świniami by móc sobie z ich skóry zrobić torbę na dodatkowy bagaż, przy okazji można też wpaść na tygrysa czy krokodyla i robi się ciekawiej. Zobaczę jak później bo póki co jestem na początku gry.
Edytowane przez autora (2012.12.02, 10:38)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności spokrewnione
Gry online
Facebook
Download Komputer Świat
Program do usuwania zbędnych plików z dysku twardego.
Jeden z najpopularniejszych emulator napędów optycznych CD, DVD oraz Blu-ray.
Opensource'owy, wieloplatformowy i popularny edytor grafiki rastrowej.
Popularny pakiet biurowy dla systemów Windows, OS X i Linux.
Program do pobierania muzyki z serwis streamingowego SoundCloud.
Popularne narzędzie do tworzenia plików w formacie PDF.
Niezależna gra komputerowa z otwartym światem z sześciennych klocków.
Narzędzie do konwersji materiałów wideo z serwisu YouTube.
Gra komputerowa łącząca w sobie elementy platformowe i zręcznościowe.
Konkursy
Całkiem niedawno informowaliśmy o sukcesie studentów z Uniwersytetu Warszawskiego, którzy zdobyli brązowy medal w konkursie ACM-ICPC 2015, a także rekordzie ustanowionym przez uczniów Politechniki Wrocławskiej, którzy nawiązali połączenie Wi-Fi o zasięgu 250 km. 7