GeForce GTX 670 – 2 GB kontra 4 GB

Kto, będąc graczem, wymaga bardzo dużo od swojej karty graficznej, a zarazem nie ma kieszeni bez dna, nie ma wielkiego wyboru w dziedzinie układów graficznych. Jest praktycznie skazany na GTX-a 670. Dlaczego? Architektura Kepler, 2 GB lub 4 GB pamięci, szybkie zegary, małe wymiary, stosunkowo duże możliwości podkręcania i zaawansowane instrukcje obliczeń fizyki PhysX. To właśnie za pomocą tych ostatnich w niektórych grach można cieszyć oczy przeprowadzaną na bieżąco symulacją procesów fizycznych, a niektóre efekty są naprawdę warte tego wydatku. Wszystko to pięknie brzmi, ale jeśli wybór padnie właśnie na ten układ, to co tak właściwie kupić? Który producent oferuje najlepszą kartę?

Tak jak w przypadku Radeonów HD 7850 tutaj wybór producenta to jedna strona medalu, a drugą jest ilość pamięci na pokładzie. Pojawiły się już wersje GTX-ów 670, które zamiast 2 GB RAM-u mają aż 4 GB. O ile taki Radeon nie zapewniał nic więcej niż standardowa wersja w typowej rozdzielczości 1920 × 1080, to możemy z góry założyć, że posiadacz (prawie) najmocniejszego Keplera będzie chciał się bawić w rozdzielczości rzędu 2560 × 1400, a może nawet w trybie „Surround”, aby czerpać pełnymi garściami z połączenia trzech monitorów. Tutaj dodatkowa pamięć może się przydać. Sprawdziliśmy to!