Segment tanich kart graficznych jest w Polsce mocno eksploatowany. Tak naprawdę, żeby zaspokoić potrzeby niedzielnego gracza, wcale nie potrzeba mocniejszego sprzętu. Ponadto mało kto zdaje sobie sprawę z korzyści z przyspieszania obliczeń przez GPU. GTS 450 wydawał się doskonale wpisywać w potrzeby użytkowników, których nie można nazwać entuzjastami. Co więcej, nie nagrzewał się zbytnio, był dość cichy i dobrze się podkręcał. Z marketingowego punktu widzenia ważne jest, że GeForce GTS 450 od początku miał 1 GB pamięci GDDR5, niewielu zatem było świadomych jego ograniczeń. Stąd m.in. wzięła się popularność tej karty na naszym rynku. A nie zawsze ten wybór był najlepszą decyzją. W pewnym momencie ceny GTX-a 460 768 MB spadły poniżej 500 zł, a dobry GTS 450 z autorskim układem chłodzenia nie zawsze był znacząco tańszy. Jednak tylko zorientowani w temacie konsumenci wiedzieli, co w danej chwili jest optymalnym wyborem. GeForce GTX 550 Ti ma utrzymać dobre wyniki sprzedaży jako najpopularniejszy z GTX-ów, ale jednocześnie wyraźnie oddzielony od droższej 560. Nauczeni przypadkiem GTS 450 inżynierowie Nvidii nie ograniczali się nadmiernie, ustalając częstotliwości zegarów taktujących rdzeń i pamięć nowego produktu:

GTX 550 Ti GTS 450 GTX 460 768 MB
Jednostki cieniujące 192 192 336
GPC 1 1 2
SM 4 4 7
ROP 24 16 24
Jednostki teksturujące 32 32 56
Zegar rdzenia 900 MHz 783 MHz 675 MHz
Zegar jednostek cieniowania 1800 MHz 1566 MHz 1350 MHz
Moc obliczeniowa (float) 691 gigaflopów 601 gigaflopów 907 gigaflopów
Szybkość wypełniania pikselami 21,6 gigapiks./s 12,5 gigapiks./s 16,2 gigapiks./s
Szybkość wypełniania teksturami 28,8 gigateks./s 25,1 gigateks./s 37,8 gigateks./s
Zegar pamięci 1026 MHz 900 MHz 900 MHz
Szyna pamięci 192 b 128 b 192 b
Rodzaj pamięci GDDR5 GDDR5 GDDR5
Przepustowość pamięci 91,7 GB/s 53,6 GB/s 80,5 GB/s

Na pierwszy rzut oka widać, że układ GF 116 został nieco przeprojektowany. A w zasadzie odblokowany. Przede wszystkim ma 192-bitowy kontroler pamięci. Jak już wspominaliśmy w artykule o GTS-ie 450, chip GF 106 miał dokładnie takiej samej szerokości kontroler, w którym aktywnych było jednak tylko 128 bitów. Stąd wolne miejsca na dodatkowe kości pamięci na płytce drukowanej.