Karty graficzne
Artykuł
Michał Grzegorz Wójcik, Wtorek, 5 kwietnia 2011, 06:01

Wydajność w grach

Metro 2033 jest jedną z najbardziej wymagających gier. Nawet w trybie DirectX 10 nie daje wytchnienia kartom graficznym ze średniej półki. Wybraliśmy test z rzeczywistej rozgrywki. Mierzymy wydajność podczas przejazdu drezyną na jednej z początkowych map, Pościg. Pomiar wykonujemy za pomocą programu Fraps.

Metro 2033 DX 10
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1680×1050 AAA AF16× 1920×1200 AAA AF16×
Mafia 2 jest już znacznie mniej wymagająca. Płynną rozgrywkę w „Full HD” zapewnią nawet karty graficzne za około pół tysiąca złotych. Wydajność sprawdzamy na mapie Room Service, przebiegając określony odcinek po wyjściu z domu bohatera. Pomiar wykonujemy za pomocą Frapsa.
Mafia 2
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1680×1050 SSAA2× AF16× 1920×1200 SSAA2× AF16×

Left 4 Dead 2 to kontynuacja ciepło przyjętej strzelanki z rozbudowanym trybem kooperacji. Gra „opowiada” o czwórce typowych ludzi, którzy znaleźli się w świecie opanowanym przez krwiożercze zombie. Wykorzystuje zmodyfikowany silnik Source zgodny z DirectX 9. W czasie testu uruchamiamy timedemo z nagranym przebiegiem jednego z pierwszych etapów.

Left 4 Dead 2
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1680×1050 AA4× AF16× 1920×1200 AA4× AF16×

Najnowsze dzieło polskiego studia People Can Fly jest oparte na silniku Unreal Engine 3 firmy Epic Games. Bulletstorm polega na możliwie efektownym zabijaniu hord przeciwników z różnych plemion, które opanowały planetę będącą luksusowym centrum hotelowo-rozrywkowym. Gra wydaje się nastawiona bardziej na rynek konsolowy. Typowe problemy w mierzeniu wydajności występują m.in. w niektórych rozdzielczościach 16:10. Bulletstorm domyślnie ma także blokadę maksymalnej liczby klatek na sekundę, którą jednak można wyłączyć. Pomiar wykonujemy w początkowym odcinku aktu 3.: Tama (Jeden snajper znaczy tuzin), podczas ucieczki z walącej się kopalni. 

Bulletstorm
(Kliknij na nazwę testu w tabelce, aby otworzyć wykres)
1280x800 AA8x AF16x 1920×1200 AA4× AF16×

Radeon HD 6790 uzyskuje znaczącą przewagę nad największym rywalem we wszystkich powyższych grach. W większości najnowszy produkt AMD prześciga nawet GeForce'a GTX 460 768 MB.

Ocena artykułu:
Ocen: 21
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane