Raynor! Mordeczko ty moja!

Akcja drugiej części StarCrafta dzieje się w cztery lata po wydarzeniach, które miały miejsce w oficjalnym dodatku do pierwszej części gry – Brood War. Rodzima planeta Protossów, Aiur, została zniszczona przez Zergi, a jej mieszkańcy musieli uciekać na Shakuras – planetę zamieszkałą przez Mrocznych Templarów. Władczyni Zergów dała ostro popalić nie tylko Protossom, ale również Terranom. Siły Dominium również dostały w skórę, co spowodowało, że Zergi stały się rasą dominującą w sektorze Koprulu. Jednakże siły Zergów zniknęły nawet pomimo tego, że ich władczyni dysponowała potęgą wystarczającą do tego, aby bez problemu zniszczyć cały sektor.

Władzę nad Terranami przejął Arcturus Mengsk, któremu za pomocą Synów Korhalu, czyli własnej organizacji, udało się objąć stanowisko imperatora. Jego bezpośrednim wrogiem był Jim Raynor, który zdawał sobie sprawę, że Mengsk nie działa w interesie ludzi, tylko swoim własnym i ma ambitne plany co do Zergów. Ale jak się szybko okazało, Mengsk przeprowadził taką kampanię medialną przeciwko Raynorowi, że temu pozostała tylko jedna droga: usunięcie się w cień.