Nasza Klasa to serwis społecznościowy założony w listopadzie 2006 roku przez czterech studentów Uniwersytetu Wrocławskiego: Macieja Popowicza, Michała Bartoszkiewicza, Pawła Olchawę oraz Łukasza Adzińskiego. Witryna z założenia miała umożliwiać poszukiwanie dawnych, szkolnych znajomych. Szybko jednak przekształciła się w sieć kontaktów, w której poszukiwaliśmy już nie tylko szkolnych kompanów, ale także np. kolegów z pracy. Nasza Klasa w błyskawicznym tempie zyskiwała popularność, by w końcu stać się trzecią najczęściej odwiedzaną stroną w Polskim internecie (po Google.pl i Onet.pl). A jednak właściciele Naszej Klasy nie mogą spać spokojnie.

W maju 2008 amerykański serwis społecznościowy Facebook oficjalnie uruchomił polską wersję językową. Internauci poszukujący nowych wrażeń nieśmiało zaczęli otwierać na Facebooku swoje konta. Wielu traktowało portal jako kolejną próbę wdarcia się na hermetyczny polski rynek. Spodziewano się powtórki sytuacji z serwisem aukcyjnym eBay, który nie zdołał pokonać potężnego w Polsce Allegro. A jednak zanosi się na to, że Facebook może naprawdę poważnie zagrozić Naszej Klasie. Jeszcze we wrześniu 2009 Facebook odwiedziły dwa miliony polskich internautów (wg badania Megapanel PBI / Gemius). To czterokrotnie więcej niż rok wcześniej. W listopadzie wartość ta wzrosła do trzech milionów użytkowników. W styczniu przekroczyła już cztery miliony. Dla porównania, Nasza Klasa jest obecnie niecałe trzy razy większa (trochę ponad 11 milionów użytkowników w styczniu). W obecnym tempie Facebook powinien dogonić Naszą Klasę w ciągu najwyżej roku.