Internet i sieci
Artykuł
Paweł Pilarczyk, Środa, 14 maja 2003, 11:51
Wszyscy nasi stali Czytelnicy na pewno pamiętają cykl artykułów, jaki ukazał się na łamach naszego serwisu, dotyczący usługi Neostrada Plus. Wszystko zaczęło się od publikacji "Neostrada Plus - jak doprowadzić klienta do furii", która ukazała się w grudniu. Nasze odczucia odnośnie usługi dokładnie pokryły się z Waszymi, o czym świadczą komentarze pod artykułem.


Krótko po publikacji artykułu TP S.A. poprawiła swoją infolinię, do której wcześniej nie dało się w ogóle dodzwonić. Teraz w przypadku awarii od razu byliśmy o niej informowani przez "automatyczną sekretarkę" po dodzwonieniu się na infolinię, jeszcze przed połączeniem z "żywym" konsultantem. To pierwszy krok w dobrym kierunku.

Kolejnym było obniżenie abonamentu za Neostradę (przynajmniej na jeden miesiąc) oraz oficjalny list z przeprosinami wysłany do wszystkich abonentów Neo+ przez Yanna Gontarda, Dyrektora Pionu Multimediów w Telekomunikacji Polskiej S.A.

Dzień po naszym optymistycznym artykule o obniżce abonamentu - znów przykra awaria Neostrady, która odcięła naszą redakcję od internetu na kilkanaście godzin. Była to zresztą najpoważniejsza awaria Neostrady w przeciągu ostatnich miesięcy.

Pod koniec stycznia TP S.A. zabrała się ostro za wymianę oprogramowania na routerach, a potem samych routerów dostępowych. Te wymieniono 20 lutego i w dniach następnych.

Ostatnia poważna awaria miała miejsce pod koniec lutego, dosłownie na dzień przed wymianą routerów. Również była tematem naszego artykułu. Znów wywołał on wśród Was poruszenie, a dzień później opublikowaliśmy nawet felieton o karygodnej procedurze instalacji Neo+.

To w skrócie historia awarii Neostrady. W związku z cyklem publikacji, jakie im poświęciliśmy, regularnie otrzymujemy teraz zapytania od naszych Czytelników, czy Neo+ nadal jest tak awaryjna. W związku z tym chciałbym napisać, jak sytuacja prezentuje się obecnie.

Przede wszystkim musimy teraz napisać jedno: teraz jest zdecydowanie lepiej! Nie pamiętam ostatniej awarii. Neostrada trzyma teraz połączenie stabilnie, jak nigdy wcześniej. Komputer rozdzielający internet po innych maszynach w naszej redakcji, podłączony właśnie do modemu Neostrady, włączony jest 24 godziny na dobę od kilku tygodni. I połączenie cały czas jest utrzymywane! Czasem go restartujemy (bez wyłączania), więc na chwilę połączenie jest rozłączane, jednak po ponownym uruchomieniu się systemu, znów jest nawiązywane, a komputer uzyskuje ten sam adres IP, co poprzednio. Adres IP zmienia nam się tylko wtedy, gdy rozłączamy się na dłużej niż kilkanaście minut.

W związku z tym chciałbym pogratulować TP S.A. - wreszcie się Wam udało! Neostrada Plus działa obecnie tak, jak działać powinna od samego początku. Jeszcze tylko przydałaby się obniżka abonamentu do poziomu porównywalnego z tym oferowanym przez AsterCity lub UPC (Chello), jakaś promocja na instalację (cena ponad 800 zł lub 400 zł w przypadku "samoinstalacji" nadal jest zaporowa) i Neo+ będzie usługą naprawdę wartą polecenia.

PS. Kilka dni temu do naszej redakcji nadszedł list od TPSA z informacją o obniżeniu abonamentu za Neo+ przy umowie podpisanej na czas nieokreślony - z 212 zł brutto do 199 zł brutto.

Konkurs Palit Polska
Ocena artykułu:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
*Konto usunięte* (2003.05.14, 12:26)
Ocena: 0
Hej mam okazje wypowiedzieć się pierwszy.

Jestem użytkownikiem neostrady od jej powstania - brałem udział w programi pilotarzowym (nr użytkownika (201). Przez pierwszy rok wszystko było ok miałem nawet przez pewien czas 512 w cenie 256 (bajka) i router sprzętowy także rozdzielałem neostradę po prostu hubem na 4 stanowiska. Później weszło to cholerne logowanie przez stronę i zaczeły się kłopoty!! kulminacja nastąpiła jak tspa wymyśliło sobie zmianę technologii na protokół tunelowy tcp/ip (czyli wprowadzenie neo+) Zaczeli masowo zabierać ludziom czarne pudełka (routery sprzętowe) i zamieniać na simensy xpresslink (dlaczego ? - pod pozorem usterek - specjalnie wyłączali te stare routery żeby zgłaszać usterkę a oni wymieniali na białasa - odpowiedź jest prosta stworzyli nową usługe ADSL dla firm za którą płaci się dwa razy więcej a klienci właśnie dostają stare dobre czarne routery) - nowe modemy nie działały dobrze ze starą neostradą adsl więc zmuszali na przejście na neo+ (protokół tunelowy pppo) to już była gehenna co chwile coś się piep... bo ich routery na centralach były do d... przez trzy miesiące niemal codziennie usterka i zwisy. Ale teraz jest ok:)
pila (2003.05.14, 12:39)
Właśnie, to chciałem zakomunikować w tekście - teraz jest ok!
*Konto usunięte* (2003.05.14, 13:51)
Ocena: 0
Jaaaaa, a oni dziela Neo+ smilies/smile.gif))

"Komputer rozdzielający internet po innych maszynach w naszej redakcji, podłączony właśnie do modemu Neostrady, włączony jest 24 godziny na dobę od kilku tygodni."

smilies/smile.gif

Was przynajmniej stac na robienie tego legalnie i doplacanie za kazdego dodatkowego kompa smilies/smile.gif



My zwykli smiertelnicy zyjemy w strachu... smilies/smile.gif



P.s. Mam pytanko. Wg regulaminu - cyt. "Udostępnienie Usługi Neostrada Plus poza Lokal bez zgody TP S.A. wynosi Trzykrotność miesięcznej opłaty abonamentowej, za każde połączenie i za każdy rozpoczęty miesiąc takiego połączenia".



Piszac Lokal maja na mysli mieszkanie czy jeden komputer? Innymi slowy moge miec 2 komputery w jednym mieszkaniu legalnie podlaczone?
*Konto usunięte* (2003.05.14, 13:56)
Ocena: 0
Juz mam:

"Lokal - określone w Umowie miejsce świadczenia Usługi"...
*Konto usunięte* (2003.05.14, 14:00)
Ocena: 0
jak chcesz rozdzielać neostradę poza swój lokal zrób następującą rzecz. kup sobie huba wireless i bezprzewodowe karty sieciowe (ciągną do 50 - 60 m przez ściany w bloku a dobrych firm nawet 120 m) dla pozorów kup jakieś pudło stare wmontuj w nie jedną karte bezprzewodową i nie udowodnią ci że rozdzielasz poza lokalem smilies/smile.gif
pila (2003.05.14, 14:18)
My rozdzielamy internet pomiędzy komputery w naszej redakcji, ale nie POZA LOKAL, więc robimy to legalnie, a i dopłacać też nie musimy. Zabronione jest dzielenie Neostrady np. z sąsiadem. Można to natomiast zrobić po wykupieniu usługi Internet DSL: http://www.telekomunikacja.pl/biznes/msp/internet/dsl/
*Konto usunięte* (2003.05.14, 14:20)
Ocena: 0
Przyznaj sie pila ile TPSA zapłaciła za ten artykuł smilies/smile.gif ?



PS. jaki macie system dla rutera i na jakim programie routującym dzieli?
Sfinks (2003.05.14, 14:31)
Ocena: 0

0%
Przyznaje racje Pile ja mam neo+ od prawie samego poczatku powstania tej uslugi od poczatku wrzesnia a i chodzilo ladnie na poczatku a pozniej zaczely sie rozne jazdy i byl koszmar naprawde wielki ale jak zaczeli wymieniac routety i poprawili obsluge infolini to jest OK wszystko ladnie chodzi do tej pory bylem zatwardzialym wrogiem Tepsy ale teraz widac ze zaczyna sie powoli dziac dobrze wiec jest nadzieje ze bedzie dobrze smilies/smile.gif
pila (2003.05.14, 14:41)
Windows XP + Internet Connection Sharing smilies/smile.gif))
*Konto usunięte* (2003.05.14, 14:46)
Ocena: 0
A nie szfankuje wam dynamiczne rozdzielanie pasma na użytkowników?. Poza tym chyba nie używacie programu wanadoo ?
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook