Internet i sieci
Artykuł
Paweł Pilarczyk, Niedziela, 1 czerwca 2008, 11:25

Tagi, czyli słowa kluczowe

Następną nowością, którą wprowadzamy wraz z nowym layoutem, są tagi, czyli słowa kluczowe. To frazy lub słowa charakterystyczne dla każdej publikacji. Mogą być wśród nich nazwy produktów i producentów, ale także poruszone w artykule zagadnienia (np. „podkręcanie”). Tagi pozwalają na powiązanie publikacji ze sobą, a potem – łatwiejsze wyszukiwanie interesujących Was informacji.

Korzystanie z tagów najlepiej zacząć od chmury tagów (ang. tag cloud), wyświetlonej na podstronie Tagi, lub – w okrojonej postaci – w przeznaczonym do tagów bloczku. Chmura tagów to lista wszystkich tagów użytych we wszystkich artykułach. Wielkość czcionki poszczególnego taga określa liczbę jego wystąpień. Im częściej dany tag pojawia się w naszych artykułach, tym lepiej będzie widoczny na chmurze tagów.

Po kliknięciu na tag uzyskacie listę publikacji, do których został przypisany. I tu następna nowość: w odróżnieniu od większości innych serwisów wykorzystujących tagi umożliwiamy zagnieżdżanie wyników przez wybranie kilku tagów jednocześnie! Przykładowo wyszukanie artykułu można rozpocząć od kliknięcia na tag NVIDIA. Otrzymamy listę artykułów, w których piszemy o tym producencie. Teraz na stronie z wynikami wybieramy następny tag, GeForce, co zawęża nam wyniki do artykułów, które mają przypisany zarówno tag NVIDIA, jak i GeForce. I wreszcie wybieramy tag 8800 GT – otrzymujemy jedynie te publikacje, w których piszemy o karcie NVIDIA GeForce 8800 GT.

Ponieważ tagowanie artykułów (dodawanie do nich słów kluczowych) wprowadziliśmy w naszym systemie zarządzania treścią (CMS) dopiero kilka miesięcy temu, więc jeszcze nie zdążyliśmy uzupełnić o tagi wszystkich artykułów i newsów (których mamy, odpowiednio, blisko tysiąc i ponad 30 tysięcy). Sukcesywnie będziemy jednak dodawać tagi do naszych publikacji.

Ocena artykułu:
Ocen: 122
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane