Internet i sieci
Artykuł
Paweł Pilarczyk, Środa, 19 lutego 2003, 17:29
Dziś od rana nie działa mi Neostrada Plus. Znowu. A już miałem nadzieję, że wszystko będzie dobrze. Co ciekawe, przez ostatnie półtora miesiąca występowały co prawda problemy, ale nie aż takie. Sygnał zanikał najwyżej na kilka minut. Tym razem Internetu nie mam już blisko dziesięć godzin.


Gdy o ósmej rano próbowałem nawiązać połączenie i wyskoczył komunikat "The other computer did not respond" ("Komputer odległy nie odpowiada" - tak, wiem, to nie jest tłumaczenie dosłowne), chwyciłem słuchawkę i wykonałem telefon na numer 0 800 102 102. O dziwo, po wciśnięciu cyferki "2" ("zgłaszanie problemów"), po raz pierwszy w życiu nie usłyszałem sygnału zajętości. Zostałem połączony.

- Dzień dobry, Tomasz-jakiś-tam, Telekomunikacja Polska. W czym mogę pomóc?
- Dzien dobry. Chciałem się dowiedzieć, czy w Warszawie nie ma przypadkiem dziś awarii Neostrady Plus.
- A skąd Pan dokładnie dzwoni?
- Z Ursynowa.
- Tak, wymieniamy routery na Ericssona. Za dwie-trzy godzinki pojawi się już sygnał.
- A jak się nie pojawi?
- To proszę zadzwonić po południu


Jako że akurat dziś miałem umówione spotkanie w redakcji ENTER-a w sprawie EPII (cały czas wyjaśniamy, dlaczego ma problemy z odtwarzaniem DivX-ów), wsiadłem w samochód i pojechałem.

Wróciłem do redakcji PCLab.pl koło czwartej. Internetu wciąż nie ma. Dzwonię ponownie na 0 800 102 102. Tym razem pod "dwójką" sygnał zajęty. Próbuję cztery razy - cały czas zajęte. W końcu wybieram "1".

- Czy w Warszawie nadal jest awaria Neostrady?
- Żadnej awarii nie mamy!
- Jak to nie macie, jak się połączyć nie mogę?!
- A jaki wyskakuje Panu komunikat?
- The other computer did not respond. Ale...
- A jaki numer błędu? - Ale chciałem coś powiedzieć.
- Jaki numer błędu?
- 678.
- Chwileczkę. [gra muzyczka; po chwili] No rzeczywiście, 678 oznacza, że błąd jest po naszej stronie.
- Przecież wiem. Chciałem powiedzieć, że dzwoniłem już do Was rano i dowiedziałem się, że wymieniacie routery.
- Mam jedynie informację, że jest dziś awaria w Pruszkowie.
- A na Ursynowie?
- Nic na ten temat nie wiem. Musi Pan zadzwonić do działu technicznego.
- Pod "dwójkę"?
- Tak.
- Ale tam jest wiecznie zajęte!
- Musi Pan próbować. Ja niestety Panu nie pomogę.
- Trudno. Dziękuję. Do widzenia.
- Życzę Panu miłego dnia. Do widzenia!


Podjąłem zatem próbę dodzwonienia się pod "dwójkę". Chyba dziś mam szczęście, bo trzecie połączenie zakończyło się sukcesem. Zamiast sygnału zajętości usłyszałem... informację o tym, że w tej chwili wszystkie stanowiska konsultantów są zajęte (widocznie wszyscy dzwonią, by zgłosić awarię Neostrady). Zaraz potem "głos z taśmy" dodał: "Uprzejmie przepraszamy za utrudnienia w korzystaniu z internetu. Spowodowała ją niestabilna praca routerów usługowych. Wszelkie niezbędne działania w celu rozwiązania tego problemu zostały już podjęte."

Czyli jednak awaria jest. Oby nie była znów początkiem felernej serii z listopada i grudnia...

Aby opublikować niniejszy artykuł, musiałem się połączyć z internetem przez modem.
Konkurs Palit Polska
Ocena artykułu:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
MaT (2003.02.19, 17:52)
Ocena: 0

0%
.. a ja własnie testuję u siebie neo+ (przedtem SDI) w Gdyni , i jest super, tylko sie boje o takie sytuacje jak napisales smilies/sad.gif
*Konto usunięte* (2003.02.19, 18:03)
Ocena: 0
Przykro mi stary... back to modem nie jest niczym przyjemnym. Zycze rychlego powrotu do szybkiego lacza. Trung
Fresco (2003.02.19, 18:08)
Ocena: 0

0%
TELEKOMUNIKACJA POLSKA SA - TO LUDZKA RZECZ OKRADAĆ. Zawsze miałem takie podejście to tej firmy.
voitech (2003.02.19, 18:26)
Ocena: 0

0%
A u mnie (we Wrocławiu) nie było ani jednej przerwy w działaniu od póltora miesiąca co najmniej.
ITI (2003.02.19, 18:27)
Ocena: 0

0%
Ja mam SDI i raczej nie mam z nim problemow. Jak sie dowiadywalem w najblizszym BOK TPSA o Neo+, to powiedzieli, ze nie maja jeszcze tej uslugi w tym rejonie. Z jednej strony to i dobrze, bo moze jak bedzie, to nie bedzie juz takich wpadek. W przyszlosci chcialbym zmienic na N+, bo w koncu na ile SDI moze wystarczyc smilies/smile.gif
tygrysek (2003.02.19, 22:44)
Ocena: 0

0%
Telekomuna... i tyle! Sieci osiedlowe rządzą!
*Konto usunięte* (2003.02.19, 22:46)
Ocena: 0
A ja mam pierwszy dzien SDI i jestem pod wrazeniem. Własnie (jest pozny wieczor) jestem w internecie i da sie ogladac strony www a nawet sciagac pliki z szybkoscia 10 KB/s. Na swoim modemie ISDN do tej pory wieczorem praktycznie nie mogłem korzystac z internetu - tak załosny był transfer (co innego nad ranem i rano). Od kilku dni w tym dzisiaj miałem problemy z internetem nawet rano i myslałem ze to awaria w POLPAKu a tu po zamontowaniu SDI wszystko jest prawie idealnie. Zauwazyłem posługujac sie programem VisualRoute ze roznica miedzy połaczeniem SDI i ISDN jest w Pierwszych trzech urzadzeniach (3 piersze adresy IP) miedzy moim komputerem a PoLPAKiem w Warszawie. Z tego wnioskuje ze poranne kłopoty były zwiazane z awaria urzadzen odpowiedzialnych za modemowe połaczenia z mojego miasta do POLPAKu w Warszawie. Pewnie tą awarię usuna wtedy gdy ktos z pracownikow TPSA zorientuje sie sam z siebie ze cos jest nie tak. Niewatpliwie szwankuje (a własciwie jej nie ma ) komunikacja miedzy uszytkownikami a TPSA. Z tego co mi powiedziano w TPSA kazde uszkodzenie telefonu nalezy zgłaszac pod 914 itp. numery przeznaczone do zgłaszania awarii i chyba nie ma innej metody jak z uporem maniaka ale grzecznie zgłaszac nieprawidłowosci az do skutku.
ulan (2003.02.19, 23:47)
Ocena: 0

0%
to ty chyba nie miałes do czynienia z PTR-em. Na 9 miesięcy działania i-netu nie było juz ok. 1 miesiąca.
*Konto usunięte* (2003.02.20, 01:05)
Ocena: 0
taa-firma PTR...mialem watpliwa przyjemnosc korzystania z uslyg tej firmy,przez rok i powiem szczerze,ze za wydane pieniadze za zglaszanie awarii to moglbym sobie kupic chyba samochod.Takiej firmy, z tak niekompetentnym pracownikami to w zyciu nie widzialem.Dlatego tez przesiadlem sie na poczatku lutego na neo+ i przez pierwszy tydzien mialem zabawe jak z PTR-dzien w dzien bez netu.Jednakze nagle klopot minal(mieszkam na Mokotowie,dokladnie Stegny) i od tamtego momentu lacze dziala bosko,wrecz tak,ze moge bez problemu jednoczesnie sciagac cos przez kazee i np. grac bez "lagow" po sieci.

P.S.Tak na poprawienie humorow,w PTR mial byc staly IP,ale w koncu jakos tak ustawili lacze,ze mozna sobie w kazdej chwili zmienic IP i sie np. podpiac pod kogos innego,co oznacza,ze pomimo skonczenia z PTR umowy we wrzesniu,do tej pory gdy mi okazjonalnie siada neo to zmieniam kabel,recznie ustawiam IP,brame DNS i takie tam i juz.Jedyna wada jest to,ze "ping" w PTR np. do WP wynosi srednio 2000-2500 ms.Mega hihot.
eathan (2003.02.20, 07:53)
Ocena: 0

0%
Ja reklamowalem pisemnie awarie z grudnia i dostalem upust za sierpien, wrzesien, pazdziernik, grudzien - po 53 zl za kazdy miesiac a za listopad upustu bylo 89 zl



w tym miesiacu znowu bylo kilka awarii i czekam do konca miesiaca - mam juz gotowe pisemko do tpsa



Ostatni kupilem sprzetowy router Planet za 300 zl

i od jego instalacji ustapily problemy - wszystko dziala OK a znajomi bez routera maja co chwila problemy ...
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane