Inne
Artykuł
Paweł Pilarczyk, Piątek, 3 stycznia 2003, 12:56
Dwa tygodnie temu opublikowaliśmy na łamach naszego serwisu artykuł na temat jakości działania usługi dostępu do internetu - Neostrada Plus. Wywołał on wśród Was duże poruszenie, gdyż okazało się, że Wasze odczucie dotyczące Neostrady pokrywają się z naszymi. Usługa jest szybka i teoretycznie bardzo dobra (np. brak limitu przesyłanych danych), jednak przez cały listopad i grudzień występowały liczne awarie routerów w centralach TPSA, w efekcie czego internet u posiadaczy Neostrady zanikał.


Okazało się, że chyba TPSA wzięła sobie do serca narzekania użytkowników Neo+. Do wielu z nich (a może do każdego?) został wysłany list z przeprosinami za awarie, a także obietnicą obniżenia o 50% abonamentu w styczniu (zawsze to lepsze, niż nic). Co więcej - wczoraj zadzwonił do mnie telefon i gdy usłyszałem, co usłyszałem, to wręcz mnie zamurowało.

- Dzień dobry, nazywam się Tak-i-tak*, dzwonię z pionu technicznego usługi Neostrada Plus.
- Dzień dobry
[czy chcą mi odciąć internet po artykule?! :-)]
- Jako że zgłaszał pan parokrotnie awarie Neostrady Plus, chciałem się dowiedzieć, czy teraz wszystko działa poprawnie.
[SZOK!]
- Rzeczywiście, od jakiegoś tygodnia Neostrada trzyma mi cały czas połączenie [dopiero teraz to sobie uświadomiłem].
- W związku z awariami wymieniliśmy oprogramowanie na routerach, a teraz jesteśmy w trakcie wymiany sprzętu - samych routerów - więc awarie nie powinny już mieć miejsca w przyszłości.
[Chyba dostanę zawału!]
- No to widzę, że wreszcie państwo wzięliście się za Neostradę. Rzeczywiście, w grudniu i listopadzie byłem odłączany wielokrotnie.
- Miejmy nadzieję, że nie powtórzy się to już w przyszłości. Gdyby jednak miał pan jakieś zastrzeżenia, proszę do nas dzwonić. Wszelkie informacje o awariach Neostrady są dla nas bardzo cenne.
- Oczywiście, jeśli zauważę jakąkolwiek awarię, natychmiast się do państwa odezwę.
- Dziękuję w takim razie za rozmowę i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.
- Dziękuję i wzajemnie. Do widzenia!

Po tej rozmowie długo nie mogłem dojść do siebie. Po prostu nie poznaję TPSA!

No i jeszcze dwie godziny później znajduję w skrzynce pocztowej list:




To jeszcze nie wszystko - wczoraj Piotr pisał o usprawnieniach infolinii 0 800 102 102.

Czyżby zanosiło się na to, że naprawdę będzie lepiej?...


* - niestety nazwiska miłego pana nie zapamiętałem.
Konkurs Palit Polska
Ocena artykułu:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
bartix (2003.01.03, 13:24)
Ocena: 0

0%
Szok !!! Czyzby TPSA zmienila sie ??? A moze to wplyw coraz wiekszje konkurencji ??? Z tego co wiem jeszcze jedna duza firma ma zamiar udostepnic dostep do internetu za pomoca ADSL-a.

W kazdym razie brawo TPSA. Trzymac tak dalej
Crack_us (2003.01.03, 13:32)
Ocena: 0

0%
A ja musze dodać że to chyba jakaś zmowa chyba wszystkich dostawców i-netu.



Ja mam inet od prywatniej firmy (NetTEN) i ostatnio (od września do listopada smilies/smile.gif były ciągłe usterki oraz przerwy w dostawie internetu. W tym czasie wielokrotnie dzwonilem i pisałem maile do firmy i zawsze dostawałem jakąś wymijającą odpowiedź. Za to dokładnie 9-tego grudnia (pamiętam bo mam tą date zaznaczoną w kalendarzu) zadzwonił do mnie sam szef z przeprosinami za zaistniałe sytuacje w poprzednim czasie i poinformował mnie że od tego momentu wszystko powinno być już dobrze.

Nawet nie zdawałem sobie sprawy że może być tak dobrze, powiększyło się ograniczenie transferu (z 20kB/s poprzednio do 40kB/s a w nocy do 60kB/s teraz), dodatkowo internet nie "zamilłk" od dokładnie 9-tego grunia ani razu.

Nic tylko się cieszyć smilies/smile.gif !!!
Mikor (2003.01.03, 13:34)
Ocena: 0

0%
Dobrze by bylo gdyby byla konkurencja, ale znajac zycie bedzie to dostep do sieci o predkosci powyzej 512kbs bardzo stabilne, pelna predkosc, stale IP i inne bajery lecze koszt powyzej 220zl miesiecznie :/ Ciekawe kiedy bedzie net dla przecietnego polaka, cos w stylu sdi za 60zl ? Pewnie za 5 lat jak w innych krajach cywilizownaych norma beda lacza 1Mb smilies/sad.gif
bartix (2003.01.03, 14:48)
Ocena: 0

0%
Nie zgadzam sie z toba. Jakakolwiek firma ktora chce zaczac konkurowac z TPSA musi wprowadzic usluge dostepu do internetu tansza niz oferuje TPSA. Dlatego jestem pewien ze jak DIALOG wprowadzi ADSL to bedzie on tanszy od NEO+ TPSA wlasnie dlatego aby byc konkurencyjnym z ta usluga. Moim zdaniem 190 zl za NEO+ to i tak nie jest duzo.
*Konto usunięte* (2003.01.03, 16:04)
Ocena: 0
Ależ to nic nie znaczy!



Autor już oczywiście zapomniał ile nerwów stracił gdy łącze mu padało.



W mojej firmie. Od października średnio dzwoiliśmy na infolinie polpak-t i niewiele to dawało. Ochrzaniliaśmy kogo się dało i nic... Widadomo było na czym polegał problem - padał ruter brzegowy a tpsa nic nie robiła by poprawić jakość! Nawet stwierdziliśmy jaki ma ip, myślicie, że kogoś to obchodziło? Problem trwał około 2 miesięcy... trochę długo jak na jedną z bogatszych firm w naszym kraju. Boję się co będzie gdy zwolnią 2/3 pracowników... to będzie katastrofa.



A od tego łącza zależy istnienie mojej firmy. A polpak-t kosztuje więcej niż neosrada...



Gdy tylko będzie konkurencja dla telekomunikacji to myślę, że wielu ich klientów będzie szukało u konkurencji z czystej niechęci i wiedzy o olewaniu klientów przez tpsa.
*Konto usunięte* (2003.01.03, 16:18)
Ocena: 0

Wspaniały artykuł Pila. powiedz Ty mi tylko jak go zamieściłeś na PCLab'ie, czyżby dzięki temu że masz w domu modem 56 kbps? No bo chyba nie dzięki wspaniałemu łączu Neo+, które od wczoraj w Warszawie sprawia problemy niesamowite. Od sierpnia, kiedy mam Neo+ jest to druga tak ogólna (dotyczy całej Polski) i tak długa awaria w Warszawie.


Powyższy list także dostałem, z niecierpliwością oczekuję styczniowej bonifikaty. Jednocześnie jednak mam nadzieję na otrzymanie kolejnego takiego listu, bo to co działo się w grudniu oraz źle rokujący początek roku 2003 nastrajają mnie jak najbardziej pesymistycznie.

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, nawet jeśli jest listem z przeprosinami. A zastanawialiście się jak źle musiało być skoro Telekomunikacja wysmarowała do wszystkich abonentów Neo+ takie pismo. Sam ciekaw jestem co pchnęło TPSA do tak radykalnej zmiany podejścia do klientów. W duchu wierzę, że jest to związane jedynie z podejściem do klientów a nie jest wynikową "dania ciała".

*Konto usunięte* (2003.01.03, 16:43)
Ocena: 0
Jeszcze jedno... Z ostatnich informacji jakie uzyskałem od "osób wtajemniczonych" wynika, że już przed świętami Telekomunikacja próbnie wymieniła sprawiające tyle problemów routery. Okazało się jednak, że nowe cacka są nieprzygotowane do obsługi tak dużego ruchu. W związku z tym wymianę sprzętu odsunięto w czasie i podjęto działania na rzecz stabilizacji systemu w jego dotychczasowych ramach sprzętowych.
*Konto usunięte* (2003.01.03, 17:43)
Ocena: 0
a ja jeszcze czekam aż bedzie taniej...
*Konto usunięte* (2003.01.03, 19:53)
Ocena: 0
A ja mam znowu sprzecznąopinię. Poprzedni artykuł skomentowałem, że u mnie jest OK. No i zapeszyłem. W tym roku Neostrada była u mnie offline dłużej niż w zeszłym a jest raptem 4 styczeń. Przez ostatnią dobędziałała 6 minut. Właśni się połączyłem i pierwsze co robię (poza sprawdzeniem poczty) to piszę ten komentarz (planowałem do starego artykułu, ale zobaczyłem ciąg dalszy), bo nie wiem jak długo będę online a analogowego modemu nie mam. A abonament za styczeń mam w pełnym wymiarze. Może za luty będzie 50%.
*Konto usunięte* (2003.01.03, 20:00)
Ocena: 0
W cywilizowanych krajach to 1Mbps jest już normą. A w takiej Szwecji to i 10Mbps jest bardziej dostępne niż u nas Neostrada. W cywilizowanym kraju niewielcy lokalni providerzy mają lepsze łącze ze światem niż TPSA. A za cenę naszego pakietu internetowego to mozna mieć 24/7 przez modem lub ISDN.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane